Teraz jest N, 28 kwi 2024, 17:30

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 275 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 27 kwi 2015, 18:27 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 16.04.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Jestem po czyszczeniu przepustnicy i przepływomierza, przed czyszczeniem obroty na ciepłym w okolicach 700 (poniżej 3 kreseczki + niekiedy drgania całej budy), po tak jak na obrazku poniżej czyli chyba około 800.

Obrazek

Obroty ą stabilne, wcześniej trochę skakały. Ile powinny wynosić? Tak książkowo? Zrobiłem reset z trzymaniem hamulca ale na ciepłym silniku, przejechałem ok 40 km, średnie spalanie według komputera to ok 8,7 (były to drogi lokalne), wcześniej na tej trasie poniżej 7,5l, śr prędkość 50km/h, jazda delikatna do 2500obr. Zrobić jeszcze raz reset, ale na zimnym silniku, aby obroty i spalanie się zmniejszyły?
Poradźcie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 kwi 2015, 07:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Zimny czy cieply nie ma roznicy. U mnie po czyszczeniu oborty raz sa ponizej 700 czasem troche powyzej i nie wiem od czego to zalezy. jak cchesz jeszcze raz zrobic reset to odlacz kleme i wcisniej hamulec na pol minuty, bardziej juz go nie zresetujesz :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 kwi 2015, 19:48 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 16.04.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Miałem odpięte aku na 2 godziny razem z minusem + hamulec. Po odpaleniu i nagrzaniu silnika do optymalnej temperatury obroty spadają do ok 800 i niżej nie schodzą (są stabilne, ale wyczuwalne są drgania całego pojazdu), dopiero po włączeniu radia oraz klimatyzacji na max obroty spadną na tą trzecią kreskę, czyli na oko około 750obr. Jakie obroty na biegu jałowym powinienem mieć w moim modelu?
Co do wyższego spalania to myślę, że to poprzez trzymający hamulec ręczny w lewym tylnym kole. Ale aż o ponad 1 litr?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 maja 2015, 07:43 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.01.2015
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: pomorski
Hejka,

bede sie zbierał do tej robótki bo widze ze sporo osób widzi poprawe w pracy silnika wiec skoro moja ma juz 100tys to zajrze i wyczyszcze. Mam pytanie jednak odnośnie srodków do czyszczenia. Sprzedjac swoje 18" felgi bylem na myjni zeby je porzadnie odczyscic, jednak po mimo wysilku dupy nie urywalo. Koles z myjni zaproponowal mi srodek do czyszczenia alu i powiem Wam ze uwierzyc nie moglem. spryskal tym czyms i po 5 sekundach zmyl woda. Felgi wygladaly jak nowe!! Wracajac do tematu, czy myslicie ze moglbym przepustnice tym spryskac i przeplukac potem woda? nie to ze leniwy jestem albo szczoteczki do zębów nie mam ale jak można łatwiej :P Boje sie tylko czy to nie jest zbyt silnie żracy środek...Co myslicie?

_________________
Mazda - wsiadam, odpalam i jade - reszta to juz czysta przyjemnosc...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 maja 2015, 08:13 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.08.2014
Posty: 226
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Siemka.
Moje zdanie jest takie a mianowicie sa specjalne środki do czyszczenia przepustnic ja czyściłem środkiem CRC do MAF sensorów. Wydaje mi sie jednak ze felgi a przepustnice to jednak nie to samoja bym nie ryzykował. Pozdrawiam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 maja 2015, 11:53 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.01.2015
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: pomorski
Chyba masz racje, nie bede ryzykowal zwłaszcza ze 20 zl za ten spray to nie jest jakas wielka kwota...Chyba zaraz podjade do inter carsu i sie wezme za to :)

-- Dodano: Pn, 4 maja 2015, 12:53 --

No i odpuscilem sobie czyszcznie bo po zdjeciu gumy okazalo sie ze przepustnica jest na prawde czysta :)zero jakichkolwiek znakow czarnego nagaru.

_________________
Mazda - wsiadam, odpalam i jade - reszta to juz czysta przyjemnosc...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 maja 2015, 12:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Bo ona jest brudna od drugiej strony :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pn, 4 maja 2015, 12:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Tomasz ale on wykonał prawidłowy ruch. Chciał wyczyścić, sprawdził i z tej strony jest jeszcze czysto... więc po co to rozbierać ;)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 maja 2015, 13:06 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.01.2015
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: pomorski
A to jeszcze zajrze w takim razie jak wyglada ta druga strona :P A czy mieliscie problem ze zdjeciem wezykow? Bo u mnie po zdjeciu obejmy wezyk nie chcial zejsc nawet gdy użylem konkretnej sily (wiadomo pojecie wzgledne) :P

_________________
Mazda - wsiadam, odpalam i jade - reszta to juz czysta przyjemnosc...


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pn, 4 maja 2015, 13:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Weź podgrzej wężyki suszarką do włosów.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 maja 2015, 13:14 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.08.2014
Posty: 226
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Ja tez miałem problem z ich sciągnięciem ale dałem rady z wyczuciem je obruszalem i zeszły jakos. Najpierw użyłem kombinerki i przez szmatkę je lekko ruszyłem potem palce w ruch


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 maja 2015, 13:21 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.01.2015
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: pomorski
Nie wiem czy podgrzewanie suszarka cos da bo mialem ciepły silnik i przewody też były dosyc cieple a i tak nie ryszyły sie nawet na milimietr :( Sprobuje kombinerkami przez szmatke obruszać...

_________________
Mazda - wsiadam, odpalam i jade - reszta to juz czysta przyjemnosc...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 maja 2015, 13:23 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.08.2014
Posty: 226
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Tylko z wyczuciem! moze poczekaj az lekko ostygnie. Ja sie nie spieszyłem z tym gorzej mi było sciągnąć ten z tylu ale da rade. Powodzenia.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 maja 2015, 20:32 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.01.2015
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: pomorski
ha, jednak wzialem sie sie , wszystko pieknie poszło. Łączny czas z wymianą swiec zapłonowych około 1h i 20m :)
na poczatku nie wiedzialem jak odciagnąć filtr powietrza i kombonowałem tylko z pokrywką ale po chwili zajarzyłem ze cały można z zaczepów dolnych wypiąć...Wrzucma tylko przepustnice przed wyczyszczeniem bo bateria w tel padła :/ ale jedna uwaga z mojeje strony jesli chodzi o srodek CRC do MAF. Moim zdaniem słabo to szło jesłi mam porównac zwykłe mleczko CIF :P. I nie szczoteczka tylko gabka zmywakowa :)

Obrazek

Wnioski:
1. na pewno mniej szarpie na biegu pierwszym i drugim
2. Jesli chodzi o obroty to wczesniej też ładnie schodził do 600-700 wiec tu wyjatkiem może byc tylko minimalna zmiana - brak falowania, ale podkreślam ze wczesniej było to minimalne.

_________________
Mazda - wsiadam, odpalam i jade - reszta to juz czysta przyjemnosc...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2015, 19:30 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 110
Rok produkcji: 2002
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Bo do tego używa się stp do gażników albo innego agresywnego środka , crc do mafa jest zbyt delikatny dla nagaru tb

_________________
Sti Prodrive limited
Albo Grubo Albo Wcale


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 cze 2015, 23:29 
Świeżak
Offline
Od: 04.06.2015
Posty: 22
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Wszyscy sami czyszczą przepustnicę - czyżby sami mechanicy? Pytam bo jestem kompletnie zielony, a Mazdunia mi delikatnie faluje na jałowym, czasami zatrzęsie a no i szarpie przy niskich biegach (cały czas myślałem, że to mój brak umiejętności jazdy, ale po przeczytaniu tematu widzę, że nie koniecznie). No i biorąc pod uwagę, że styczności z takimi sprawami nigdy nie miałem to warto brać się za to samemu czy lepiej poszukać mechanika i zlecić? Wg waszych relacji nie wydaje się być to trudne, ale nie chciałbym czegoś popsuć :) Dzięki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 cze 2015, 07:42 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.08.2014
Posty: 226
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Hej. Ja tez sie troche obawiałem ale dałem rady;) ale to juz Twoja decyzja jesli sie obawiasz zrob to z mechanikiem. Jest fotorelacja na forum-super sprawa


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 cze 2015, 08:21 
Świeżak
Offline
Od: 04.06.2015
Posty: 22
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Wykorzystałem swojego tatusia, który w temacie troche bardziej ogarnięty i wzięliśmy sie do pracy ;-) Mam mały kłopot tylko bo zaraz po wyjęciu przepustnicy dotknąłem palcem z tej czystej strony tą łopatkę (w celu łatwiejszego czyszczenia) i został mój odcisk palca, który za nic w świecie nie chce teraz zejść. Próbowaliśmy benzyny ekstrakcyjnej i zwykłej, szczoteczką do zębów, palcem i kawałkiem plastiku to zeskrobać, ale nic z tego. Jest tak gładkie jakby nic tam nie było, a ślad pozostał. Dzisiaj sie jeszcze pomęcze z tym troche bo mnie to irytuje heh

Przed czyszczeniem przepustnica faktycznie wyglądała jakby ktoś ją na czarno obsmarował.
Obrazek
Mój wspaniały odcisk palca od strony wlewu:
Obrazek
Po wstępnym czyszczeniu strony od silnika (zaraz idę ją dopieścić ;-) )
Obrazek

Odrazu pytanie - czy jeśli nie uda mi się wyczyścić tego odcisku palca od strony wlewu to może mieć to wpływ na prace silnika?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 cze 2015, 08:39 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Bez przesady :-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 cze 2015, 16:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.12.2014
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Czy po odłączeniu klem z akumulatora zresetuje się również radio?
Są w naszych szóstkach potrzebne kody do odblokowania radia?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 cze 2015, 21:47 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Stacje i inne duperele skasuje ale kodu zadnego nie wola.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lip 2015, 23:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.07.2015
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Witam,
Zapoznałem się z całym interesującym materiałem i mam pytanie, oprócz falowania na wolnych obr oraz 2000obr/min podczas uruchomienia silnika mam jeszcze jeden problem. Od kilku dni zauważyłem, że auto traci moc podczas jazdy na ok 4-5 sek i potem jest ok. Czy za to również może być odpowiedzialna przepustnica?
Z góry dzięki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 lip 2015, 07:06 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 110
Rok produkcji: 2002
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Może ale może też być maf sensor , sprawdz w forscan parametry maf i tps , falujące obroty to może być również lewe powietrze , sprawdz wszystkie podciśnienia

_________________
Sti Prodrive limited
Albo Grubo Albo Wcale


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 sie 2015, 21:19 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam,tez wyczyscilem przepustnice i opisze co i jak,zamiar czyszczenia byly wysokie obroty z rana po odpaleniu 2000obr,ludzie pisali ze po czyszczeniu beda tak 1500-1600obr a u mnie jest 1900 ale spada troche jakby szybciej no i szarpania nie ma tak na 1i 2 biegu,troche sie zawiodlem tym ze nadal obroty tak wysoko sa z rana ale moze moj silnik z bezposrednim wtryskiem tak ma,a jak cos to wyczyscilem na blysk :) zeby nie bylo,operacja prosta,1 godzina max,podro


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 wrz 2015, 10:22 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 06.09.2015
Posty: 116
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Też jestem świeżo po czyszczeniu i mam kilka uwag:

1. Mi najwięcej problemów nastręczył ten wężyk w głębi i kostka wchodząca do przepustnicy - ten czerwony plastik nie chciał mi wyjść i musiałem go śrubokrętem powadzić.

2. Do czyszczenia użyłem normalnego rozpuszczalnika uniwersalnego - wydaje mi się, że najważniejsze to żeby środek był mocno aktywny, ale przede wszystkim dobrze odparowywał. Jeśli ktoś chciałby użyć benzyny ekstrakcyjnej to odradzam - prawie wcale nie czyści...

3. Syf tam jest niemiłosierny, jak myślicie, co ile trzeba powtarzać ten zabieg? Mam wrażenie, że przy okazji każdej zmiany oleju warto ją szorować.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 wrz 2015, 10:49 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Nie no tak czesto to chyba nie ale co 3 zmiany nie zaszkodzi zajrzec. Chyba ze wczesniej znowu zaczna obroty wskakiwac na 2 tys.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 wrz 2015, 11:07 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 06.09.2015
Posty: 116
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Może faktycznie masz rację i raz na te 3 razy wystarczy

Zapomniałbym, po restarcie kompa miałem dziwną sytuację, wyskoczył mi błąd DSC. Świecił się do momentu, aż przejechałem kilka metrów. Coś zalałem? Gdzieś tam w pobliżu jest jakiś element DSC? Teraz już nic się nie świeci, ale po prostu ciekawi mnie dlaczego coś takiego miało miejsce i czy komuś też to się przytrafiło.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 wrz 2015, 11:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Najlepiej stosować preparat do czyszczenia gaźników bądź zaworów EGR. Działa natychmiast.
Co do DSC normalna rzecz po resecie kompa. Było na forum o tym, poszukaj

klepnięte z es trzy...

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 wrz 2015, 14:37 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 06.09.2015
Posty: 116
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Dzięki! Szukałem, ale nie znalazłem... Teraz wyszukałem jedną twoją wypowiedź z tematu o akumulatorach i muszę też szyby zaprogramować :wink:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 paź 2015, 14:52 
Amator
Offline
Od: 20.04.2015
Posty: 63
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: świętokrzyski
Cześć,wyczyściłem elegancko przepustnice oraz przepływomierz,przejechałem już ponad 500km i obroty nadal są za niskie,spadają tak mniej więcej na 750,że cała buda się trzęsie.Nie wiem,może takie powinny być? Myślę,że jak by były tak na 800 to by było dobrze,byłem nawet u mechanika podciągnął linkę od gazu ale i tak nic nie dało.Co jeszcze można zrobić,albo co jest przyczyną niskich obrotów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 275 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.