Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 11:46

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 17 lut 2013, 19:27 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.02.2013
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Witam wszystkich...

Ostatnio zauwazylem falujace obroty w mojej mazdzie 6 z 2008 roku.. Obroty faluja na begu jalowym ale nie jakos masakrycznie wysoko np ponad 1000 tylko skacza np o 2 kreski w gore i pozniej wracaja do normy ale nie zawsze i nigdy nie przekraczaja 1000.... dodam ze wszystko dzieje sie na rozgrzanym silniku... czy to normalne ze oboty troche faluja i nie mam powodow do obaw czy zaczyna sie cos dziac niedobrego...?? Pozdrawiam i dzieki za pomoc....

EDYCJA:

nikt nie pomoze?? wyczytalem gdzies ze to moze byc zabrudzona przepustnica.. wie ktos jak ja wyczyscic moze ktos napisze jak ja poprawnie zdemontowac wyczyscic itd.. temat bedzie na pewno przydatny nie tylko dla mnie... moze jaks fotorelacja...?? Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 18 lut 2013, 08:43 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
a kiedy faluja ci te obroty ? Chodzi ci o to, ze no po zatrzymaniu sie na sygnalizacji przez chwile silnik trzyma wyzsze obroty (nie zawsze) po czym opadaja do normalnego poziomu czy o takie typowe skakanie obrotow ?

Jezeli o trzymanie przez chwile wyzszych obrotow to zauwazylem, ze ma to miejsce gdy zatrzymamy sie na sygnalizacji w czasie trwania procesu wypalania DPF'u.

BTW. Z tego co mi wiadomo przepustnicy w silnikach diesla nie ma ale za to jest EGR.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lut 2013, 08:52 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.02.2013
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
obroty spadaja po zatrzymaniu na swiatlach i zaraz rosna np do 1000 ale nie wyrzej i znowu wracaja do normy o prostu na wolnych obrotach i rozgrzanm silniku wskazowka obrotomierza faluje gora dol w przedziale moze 3 kresek max


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 18 lut 2013, 09:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Przepustnica jak najbardziej w tym silniku występuję i to ona może być przyczyną falowania. Niestety nie dobierałem się nigdy do takiej ale na naszym zaprzyjaźnionym forum widziałem fotorelację z czyszczenia przepustnicy od czego osobiście bym zaczął.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lut 2013, 09:10 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.02.2013
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Tez tak myslalem.Samochod jest z 2008 roku i caly czas byl servisovany w mazdzie .Przejzalem wszystie papiery i nigdzie nie ma wzmianki o czyszczeniu przepustnicy czy cos w tym stylu.. wymienialem ostatnio filter pwietrza to byl w masakrycznym stanie wiec podejrzewam ze przepustnica przez te 4 lata nie byla czyszczona i wyglada nie lepiej.....


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 18 lut 2013, 09:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
A może by tak spróbować wyczyścić przepływomierz?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lut 2013, 09:16 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.02.2013
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Tomek gdzie on jest i jak go wyczyscic??

Edit:
dobra mam twoja fotorelacje... :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 18 lut 2013, 09:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
No i elegancko, widzę, że sprawnie szukasz ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 18 lut 2013, 10:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Damianko napisał(a):
Przepustnica jak najbardziej w tym silniku występuję


widocznie pomylilem to z innym elementem, ktory mialem na mysli ale nazwy nie pamietam :( sorka :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lut 2013, 10:22 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.02.2013
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
niestety przepustnicy nie moge zlokalizowac nie mam pjecia gdzie jest (moze ktos pomoze wklejajac fotke) potencjometr sprawdzilem i jest caly czarny i okopcony.. Cym mozna go jeszcze wyczyscic oprucz tych preparatow ktore wymienil Tomek??


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 18 lut 2013, 10:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Od biedy możesz spróbować benzyny ekstrakcyjnej, ale jeśli masz ją jechać gdzieś kupować to najlepiej zaopatrzyć się już w środek do czyszczenia lub IPA, które odparują w 100%.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lut 2013, 10:35 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.02.2013
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
wszedzie pisza ze tego czujnika sie nie czysci tylko wymienia....


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 18 lut 2013, 10:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
To nie jest prawda ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lut 2013, 10:56 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.02.2013
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
a jak z ta przepustnica jak ja zlokalizowac?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 18 lut 2013, 11:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Kilka rad:
1. wyczyść przepływomierz
2. możesz użyć Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner
3. zrób kalibrację wtrysków
Jeżeli to nie pomoże wyczyść przepustnice bezyną ekstakcyjną
Filtr paliwa też może być brudny


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lut 2013, 16:25 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.02.2013
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Kalibracja wtryskow zrobiona w zeszlym tygodniu filtr paliwa wymieniany tez niedawno przeplywomierz tak jak pisalem czarny od sadzy do wyczyszczenia..... co do przepustnicy to rozmawialem z mechanikiem i powiedzial ze w tego typu samochodach jeszcze dieslach przepustnica nie ma wplwu na falowanie obrotow w benzynie tak jak najbardziej lecz w dieslu nie wiec nie wiem czy to prawda... ja tak bym ja pofilaktycznie wyczyscil chodz za zrodlo moich problemow stawiam zabrudzony przeplywomierzgo wlasnie ,kolo srody bede mial spray do czyszczenia tego sensoraca ktory poleca Tomek w swoej fotorelacji, wiec napisze jak poszlo i jak chodzi po wyczyszczeniu.Michal dzieki za schematy,wolal bym jednak zdjecie gdzie dokladnie znaduje sie przepustnica bo tak szczeze to nie moge sie rozenac z tych schemato :)... Czy po wyczyszczeniu przeplywomierza skalibrowac wtryski jeszcze raz...?? Dzieki wszystkim za pomoc...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 18 lut 2013, 18:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
1. Zdejmij pokrywe silnika (ta czarna)
2. Odlacz przeplywomierz
3. Zdejmij waz gumowy od filtra powietrza
4. Zdejmij obudowe filtra.

Zobaczysz cos takiego:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lut 2013, 18:37 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.02.2013
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
ja mam calkiem inaczej u mnie waz gumowy laczy sie z takim tkanym jak by materiaowym wezem i idzie w dul a nastepnie na tyl samochodu.... mam mazde 6 2008 2.0 diesel ts2 wersja brytyjska


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lut 2013, 18:47 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.02.2013
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
moze faktycznie w dieslach nie ma przepustnicy???


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lut 2013, 18:54 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.02.2013
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
u mnie jest cos takiego


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 18 lut 2013, 19:06 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Przemek a gdzie mieszkasz w UK ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lut 2013, 20:03 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.02.2013
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
w leeds


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 18 lut 2013, 20:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Przemek to jest tylko takie zdjęcie poglądowe, chyba od benzyniaka.

U Ciebie przewód jeszcze idzie na dół i po drodze jest turbina, intercooler i zawór EGR, ale potem przewód dochodzi do silnika i przed kolektorem dolotowym jest gdzieś ta przepustnica.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lut 2013, 20:38 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.02.2013
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
zrobie jutro fotki i wstawie bo juz chyba wiem ale nie jestem pewien... jutro popoludniu wrzuce pare zdjec wiec zobaczymy


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 18 lut 2013, 20:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Spróbuj wyczyścić ten przepływomierz. Tak czy inaczej się go czyści a sprawa jest dużo prostsza niż dobranie do przepustnicy. Może to jest akurat przyczyną.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lut 2013, 11:45 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.02.2013
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
hey przeplywomierz wyczyszczony.. zalaczam fote by Tomek mogl ocenic czy o taki kolor zywiczny chodzilo :):) czy teraz musze jakos szczegolnie przeprowadzic jazde by zalapal ??


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 21 lut 2013, 12:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Elegancko, tak ma wyglądać czysty ;) Nie ma potrzeby przeprowadzania jakiś nadzwyczajnych jazd. Daj znać czy coś się poprawiło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lut 2013, 19:05 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
mozesz zrobic adaptacje przepustnicy - tylko kompem, przepustnica jest na twoim zdjeciu jest tam gdzie ta srebrna rurka (od egr-a) po prawej stronie plastikowej oslony silnika.
jak podepniesz pod kompa to powinno wyskoczyc co jest nie tak.

A to falowanie nie jest przypadkiem proba kalibracji wtryskow przez ecu?
Sprobuj moze zostawic auto na biegu jalowym na pare minut i zobaczysz co bedzie.
Moj dwa razy sam se tak zrobil, jak to sie nie uda to bedzie probowal przy nastepnej mozliwej okazji.
Po czyms takim, jak sie nie uda, po powrocie do domu zostawiam auto na biegu jalowym i w ciagu 2-3 minut rozpoczyna na nowo, trwa to moze 5 minut.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lut 2013, 19:22 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.02.2013
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Witam....

po czszczeniu przeplywomierza falowanie obrotow minelo teraz caly czas utrzymuja sie w normie i nie skacza.. co do spalania to sie zmniejszylo lecz trudno to wyczuc.. moze ktos napisze jak obliczy spalanie i ile trzeba przejechac na zzerowanm licznikiem spalania?? dodam ze mam brytyjczyka.Przed czyszczeniem pokazywalo 23.0 mpg teraz po przejechaniu paru mil tylko po miescie pokazuje 30.0 mpg... moze wypowie sie ktos kto tez ma auto w uk i jaki wynik powinien byc ok bo nie wiem czy pali w normie czy dalej za duzo... dodam ze leje drozszego desla na bp... dzieki za pomoc

Edit: adamb kalibrowalem wtryski na ,,kabelek,, 2 tygodnie temu...


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 22 lut 2013, 19:34 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
przemek27 napisał(a):
po czszczeniu przeplywomierza falowanie obrotow minelo teraz caly czas utrzymuja sie w normie i nie skacza..


Czyli problem rozwiązany :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.