Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Regulacja / kontrola zaworów
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=39&t=678
Strona 1 z 2

Autor:  zawik [ Wt, 17 wrz 2013, 09:54 ]
Tytuł:  Regulacja / kontrola zaworów

Witam Wszystkich!:)
Moje pytanie jest następujące ,czy w naszych mazdach z silnikiem 2.2 reguluje się zawory? Jeżeli tak ,to prosiłbym o podanie wartości potrzebnych do wykonania tej regulacji. U mnie na blacie obecnie przelatane 166tys km i zawory dają o sobie już znać.

Nikt nie regulował zaworów w swojej madzi?

Autor:  Michał [ Śr, 18 wrz 2013, 13:28 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

Ja tam mam regulowane hydraulicznie. Jezeli masz GH to chyba tez.

Autor:  szczypik [ Śr, 18 wrz 2013, 14:06 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

Napewno ma GH, bo w GG nie było silnika 2.2

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Autor:  zawik [ Śr, 18 wrz 2013, 14:42 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

Mam mazde 6 GH 2.2 mzr-cd 163 ps w wersji sport. O zawory pytam dlatego,ponieważ słyszałem przypadek gdzie przy przebiegu 200tys wyklepały się kieliszki i trzeba było wymieniać wszystkie 16.koszt jednego to 350zł więc kwota nieziemska. Ponoć reguluje się dźwigienki zaworowe,ale nie znam wartości potrzebnych do ich ustawienia.U mnie na zimnym silniku przy przyspieszaniu słychać dzwonienie ,gdzie wcześniej tego nie było. W starej maździe z silnikem 2.0 mzr-cd miałem tak samo ,i musiałem zawory regulować.

Autor:  zawik [ So, 28 wrz 2013, 00:15 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

Czyli wszyscy są zdania,że w silnikach 2,2 nie reguluje się zaworów?

Autor:  zielony110 [ N, 29 wrz 2013, 08:55 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

chyba sie reguluje ;)
musisz zdjac wtryski, pokrywe i zaopatrzony w klucz mozesz zaczynac regulacje.

Obrazek

Wartosci jakie potrzebujesz to:
Na zimnym silniku
Wejscie: 0.07—0.17 mm
wyjscie: 0.12—0.22 mm

Pozniej skrecasz wszystko do kupy z odpowiednim momentem.
Pamietej, ze jak wyjmiesz wtryski to MUSISZ zmienic podkladki na nowe.

Autor:  zawik [ Wt, 1 paź 2013, 22:52 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

Wielkie dzięki za info:)! Jeżeli podkładki wymieniałem 5000tys km temu ,to konieczna jest ich wymiana przy regulacji tych zaworów?

Autor:  Tomek [ Śr, 2 paź 2013, 08:22 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

Zdaje się, że tak.

Autor:  zielony110 [ Śr, 2 paź 2013, 08:55 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

konieczna - to zalezy od Ciebie.
Jak wyciagasz wtrysk i wkladasz go spowrotem to niestety podkladka nie ulozy sie juz tak samo.
Oczywiscie nikt Cie do tego nie bedzie zmuszal. Ja bym powiedzial, ze to dobra praktyka ;)

Autor:  rajek [ Śr, 2 paź 2013, 09:00 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

zawik napisał(a):
Wielkie dzięki za info:)! Jeżeli podkładki wymieniałem 5000tys km temu ,to konieczna jest ich wymiana przy regulacji tych zaworów?


Po każdym wyjęciu wtrysków zaleca się wymianę podkładek.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Autor:  zawik [ Pn, 14 paź 2013, 23:51 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

Odnośnie tych zaworów to delikatnie już zgupiałem. Rozmawiałem z dwoma mechanikami w tym z p.Leszkiem z LB Japan serwis z Poznania i powiedziano mi że zawory rzadko kiedy się reguluje w przypadku nowego diesla.On jeszcze sie z tym nie spotkał. Dlatego pytanie do was,czy ktoś z posiadaczy mazdy z silnikiem 2.2 regulował u siebie zawory? U mnie od pewnego czasu zauważylem takie metaliczne dzwonienie w przedziale 1400-2200obr oraz głośniejsza pracę silnika. I obstawiam własnie na zawory,ale bądź tu mądry i pisz wiersze,jak każdy mówi co innego!:/ dlatego oczekuje konkretnej i rzetelnej odpowiedźi najlepiej od kogoś kto już to robił:) Pozdrawiam

Autor:  zielony110 [ Wt, 15 paź 2013, 08:53 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

Nie wiemy jaki masz przebieg wiec ciezko jest cos powiedziec.
Nowe diesle - skoro samochod z 2009 roku traktujemy jako nowy - to mozliwe, ze jeszcze nikt tego nie robil.
Wszystko zalezy od tego ile sie jezdzi, jaki przebieg i w jakich warunkach.
My nie jestesmy ASO aby mowic Ci ze masz to zrobic. Nie . My tylko jesesmy sympatykami z mniejszym lub wiekszym doswiadczeniem.
zawik napisał(a):
oczekuje konkretnej i rzetelnej odpowiedźi najlepiej od kogoś kto już to robił:)

To zostaje chyba tylko ASO.

Autor:  zawik [ Wt, 15 paź 2013, 16:10 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

Mój obecny przebieg to 170tys km. Nie chodzi o to żeby ktoś mi powiedział-tak masz zawory do regulacji i nie zawracaj gitary.Tylko czy ktoś z obecnych na forum już takie cos wykonywał:)

Autor:  zielony110 [ Wt, 15 paź 2013, 16:12 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

raczej nie - jestes pierwszy ktory sie o to pyta ;)
Jezeli juz to Ty przetrzesz szlaki - zadzwon do ASO i zapytaj serwisantow czy sie robi regulacje czy nie - jak powiedza ze tak - to wiesz co robic ;)

Autor:  bastard [ Wt, 21 lip 2015, 07:57 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

W jaki sposób w silniku 2.0 Pb 141 KM 2003 r. reguluje się zawory??

Autor:  tadziol [ Wt, 21 lip 2015, 20:36 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

zawik napisał(a):
od pewnego czasu zauważylem takie metaliczne dzwonienie w przedziale 1400-2200obr oraz głośniejsza pracę silnika.

a może łańcuch już zaczyna się kończyć ? wymieniałeś kiedykolwiek albo choćby sprawdzałeś stan naciągu ?

zawik napisał(a):
Tylko czy ktoś z obecnych na forum już takie cos wykonywał:)

jedynie przy wymianie łańcucha sprawdziłem wyrywkowo i było oki.zresztą klient nie zlecał,więc to byłą raczej mija ciekawość.

bastard napisał(a):
W jaki sposób w silniku 2.0 Pb 141 KM 2003 r. reguluje się zawory??

poprzez dobór i wymianę "szklanek" o odpowiednich wysokościach.

Autor:  bastard [ Śr, 22 lip 2015, 08:26 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

Tego się niestety bałem. W Toyocie Starlet EP91 4E-FE ostatnio wymieniałem 9 płytek, koszt ok 140 zł. A co dopiero zakup szklanek.

Autor:  sniper108 [ N, 29 maja 2016, 13:15 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

Odgrzewam żeby nowego tematu nie zakładać.

Czeka mnie serwis przy 120tyś. ASO zaleca oprócz standardowej wymiany filtrów, oleju itd. kontrolę "na słuch" zaworów. I zależnie od tej kontroli ewentualnie ich regulację. Co to znaczy "na słuch" i czy można samemu coś stwierdzić? Planowałem jechać do ASO pod Opolem bo o Wrocławskim kiepskie opinie słyszałem a i przegląd jest 400 zł tańszy. Jednak mogą się nie wyrobić w jeden dzień to niestety taka wycieczka odpada. W ASO w Długołęce chcieli od razu to robić i winszują sobie za to 3200zł.

Dzięki i pozdrawiam.
Paweł

Autor:  korect [ Śr, 3 sie 2016, 20:46 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

Witam,

Jako, że przebiegu stuknęło mi już 90 tys. km umówiony jestem z mechanikiem na sprawdzenie luzów zaworowych. Liczę się z każdym wynikiem kontroli, zwłaszcza że od jakiegoś czasu w pewnym zakresie obrotów dosłuchuję się metalicznego odgłosu w pracy silnika.
Pytanie do osób przerabiających temat:
1. Z jakimi kosztami należy się liczyć za robotę w przypadku konieczności wymiany szklanek.
2. Czy ktoś orientował się ile ASO sobie za to śpiewa.
3. Czy przy nieprawidłowych luzach konieczna jest wymiana wszystkich zaworów, czy tylko "zużytych" (stawiam to pierwsze).
4. Czy prawdą jest, że do 2.0 MZR pasują tańsze zawory od Forda (30pln/szt. zamiast 80pln za "Mazdowskie").

Będę wdzięczny również za wszystkie wskazówki wybiegające poza odpowiedzi na powyższe pytania. Facet, który będzie mi to sprawdzał przerabiał już temat w naszych firmowych fordach, także mam pewne zaufanie do jego wiedzy i umiejętności w tym zakresie. Niemniej w mazdzie tego nie robił więc poniekąd będę królikiem doświadczalnym.

Autor:  mk77 [ Cz, 4 sie 2016, 20:56 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

Czy w PB 2.0 DISI (polift) reguluje się zawory ? jeśli tak to w jaki sposób ? szklanki ? i ile to może kosztować ? sprawdzenie i ewentualna regulacja ?

Autor:  Jacek09s [ Cz, 10 lis 2016, 07:58 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

Witam. Odgrzeję troszkę temat.. silnik 2,5 PB nie ma hydraulicznej regulacji luzów zaworowych?
Kupilem auto użytkowane od trzech lat z instalacją LPG... dla swiętego spokoju warto sprawdzić? jaki może być koszt takiego sprawdzenia?

Autor:  tadziol [ Cz, 10 lis 2016, 08:06 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

Żaden silnik L-serii nie posiada hydraulicznej regulacji luzu.
Korekty dokonuje poprzez wymianę szklanek (!) o odpowiednio dobranych wysokościach.
Tak,warto sprawdzić,żeby nie dopuścić do wypalenia zaworów.Koszt samego sprawdzenia to max.100 zl.

Autor:  123pabblo [ Cz, 20 kwi 2017, 21:33 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

Witam.
Właśnie przymierzam się do pomiaru luzów zaworowych i zastanawiam się w jaki sposób obracać wałem korbowym. Chyba najprościej wrzucić 6 bieg i popchać auto. Tak się zastanawiam co w przypadku, kiedy nie mamy takiej możliwości, np. pracując w garażu...

pozdrawiam
Paweł

Autor:  Tomasek [ Śr, 26 kwi 2017, 18:43 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

....dzwigamy jedno przednie koło i kręcimy nim na biegu


Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Autor:  mlodyw [ Cz, 1 lut 2018, 00:20 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

Witam,

chcę sprawdzić luz zaworowy w mojej 6-ce 2.0 diesel z 09r. czy znajdę gdzies info ile powinien wynosić?


Pozdrawiam

Autor:  neo1977 [ Cz, 1 lut 2018, 09:22 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

W manualu serwisowym

Autor:  mlodyw [ Cz, 1 lut 2018, 12:30 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

dzięki, na forum był przez kogoś zamieszczany, konkretnie do silnika 2.0d ?

pozdrawiam

Autor:  neo1977 [ Cz, 1 lut 2018, 14:29 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

Szukaj bedzie szybciej a jak nie to w googlu <spoko>
viewtopic.php?f=56&t=2967

Autor:  YATES [ Pt, 13 lip 2018, 08:31 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

Mam pytanie , jakie są objawy rozregulowanych luzów zaworowych w Mazda 6 silnik 2,0 diesel 136KM ?

Autor:  Millerek [ Pt, 13 lip 2018, 08:42 ]
Tytuł:  Re: Regulacja / kontrola zaworów

Praktycznie nie słychać, ale po regulacji jest lepiej ogólnie. Ładniej pracuje, mniej pali, lepiej reaguje itd...

Przy regulacji obowiązkowo do wymiany podkładki pod wtryskami chyba że łap które trzymają wtryski nie będziesz odkręcać i jeśli wejdziesz szczelinomierzem pomiędzy łapami to spoko ale jest ciasno.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/