Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 09:52

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 22 maja 2016, 14:04 
Świeżak
Offline
Od: 10.04.2015
Posty: 33
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Witam panowie kolejny problem z moja Mazdą 6 2.2 TD 163KM 2011 rok, auto traci moc na starcie idzie jeszcze jak cię moge ale przy zmianie biegu na 4-ty juz ma problem nie szarpie autem nie dławi się ale rozpedza sie powoli.Póżniej już idzie lepiej po przekroczeniu 60 mph przyspiesza lepiej ale wciąż nie tak jak było przed tym peroblemem. Dodam że poajwił się kod błędu 299 po odczytaniu skanerem treść komunikatu brzmi `Supercharger/Turbocharger Underboost` dodatkowo po jakimś czasie pojawiła się migająca lampka od DPF-a. zaznaczę że lampka miga nie świeci jednolicie. A więc podjechałem do kolegi który posiada skaner profesjonalny wykazało dwa błędy Turbo i DPF-a. Wypalanie DPF-a zrobiliśmy na miejscu w ciagu 30min proces przebiegł pomyślnie po tym zresestowaliśmy wszystkie błędy i zrobilismy jazdę próbną. Auto jechało dobrze ale w moim odczuciu wciąż nie tak jak powinno ale było dużo lepiej niż z tym problemem. Nic nie wyskakiwało przez prawie 5 dni i pierwszy pojawił się znów błąd Turbiny i na drugi dzień pojawił się migający DPF. Kod błedu znów ten sam `299` Jeśli chodzi o DPF-a to zapewne włączony został proces wypalania dlatego miga w przeciwnym razie komunikat byłby ciągły nie migający. A wszystkie problemy zaczeły się po wizycie w warsztacie w celu zrobienia M.O.T-u czyli przeglądu corocznego. Zabrałem auto wróciłem do pracy i w drodze powrotnej do domu zaczeły się problemy. Jeśli ktoś wie coś na ten temat to proszę o pomoc i podpowiedzi. Z ciekawości wpisałem ten komunikat błędu w Google i wyskakuje co pierwsze że to solenoid sensor czy to może rzeczywiście być ten sensor?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 maja 2016, 11:56 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Sprawdzałeś wężyki, może któryś przepuszcza? Sprawdź w jakim stanie jest ten od sterowania geometrią turbiny, a potem po kolei w górę. Może coś jest zatkane, albo wężyk stary i nie trzyma ciśnienia? Uważaj na dpfa, bez mocy możesz go łatwo zapchać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 maja 2016, 19:58 
Świeżak
Offline
Od: 10.04.2015
Posty: 33
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
No właśnie już sie zapchał doszły nowe kody błędów które wskazuja na wine DPF-a jeden to P0113 nastepny P2463 i P242F kod błędu P0299 znikł.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 maja 2016, 20:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
nie masz doladowania a dof wyskakuje bo wydech bez doladowania nie osiaga odpowiednich temperatur zeby wypalac DPF. Trurbina do kontroli ewentualnie jak ci kolega wyzej ,sprswdz podcisnienia od sterowania turbina,ewentualnie byc moze regenerscja cie czeka. Naprawisz turbo zniknie problem z DPF o ile go nienpopsujesz wczesniej


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 maja 2016, 21:37 
Świeżak
Offline
Od: 10.04.2015
Posty: 33
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Widzisz zanim pojawił sie problem z DPF-em komputer dał sygnał kodem P0299 `Superchrger/Turbocharger Underboost` potem pojawił się DPF. Po wpisaniu tego komunikatu z błędem w wyszukiwarce co pierwsze pojawia sie to to że w duzej mierze odpowiedzialny za to moze być a właściwie jest Solenoid Sensor. Mam taki dodatkowy więc spróbuje go podmienić i zobaczymy co bedzie się działo. Może ktoś coś od dołu uszkodził na przegladzie bo wszystkie problemy zaczeły się po odbiorze auta ze stacji diagnostycznej nic wcześniej mi nie mrygało na desc rozdzielczej. A jest możliowśc zachaczenia jakiegoś elementu od turbo przy demontarzu półośki?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 maja 2016, 22:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Oj, to ktoś chyba musiał by być na prawdę zdolny żeby coś uszkodzić od turbiny. Może to po prostu zwykły zbieg okoliczności Ważne abyś teraz tym autem z takimi błędami nie jeździł bo zajedziesz dpf i nawet wypalanie w ASO nie pomoże. Ja zaczął bym od najprostszych rzeczy, sprawdź układ podciśnienia, podmień ten czujnik, jak to nie pomoże to wtedy może być czarny scenariusz kolegi poxtazo. Z tymi błędami to nie jest tak dosłownie, bo gdzieś indziej może być problem, któryś czujnik dostanie zły odczyt, wywali błędem, a komp powie że jest uszkodzony. Taki urok diesla


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 maja 2016, 18:39 
Świeżak
Offline
Od: 10.04.2015
Posty: 33
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Właśnie zastanawiam się nad wycieciem bebechów z DPF-a oczywiście nie sam tylko przez warsztat który tym sie zajmuje daja dożywotnia gwarancje na niezawodoność oprogramowania.Koszt takiej imprezy to 360 funtów. Powiedz mi czy dostanę się do tego od dołu chodzi mi o Solenoid Sensor bo znajduje sie on pod Turbo z tego co zauważyłem? Kupiłem taki prosty skaner do odczytów mógłbym pokazać odczyty ale nie wiem czy można tutaj dodawać zdjęcia na naszym forum?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 maja 2016, 18:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
poapatrz gdzie masz turbo, gdzie idz kabelki jakies bedziesz siedzial gdzie masz czujnik


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 maja 2016, 22:04 
Świeżak
Offline
Od: 10.04.2015
Posty: 33
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
no jest od strony kabiny pod turbo, zamontowany do bloku od góry raczej nie ma opcji dostać sie do niego bo za dużo przewodów i za ciasno by wsunąć ręke spróbuje od dołu. Po prostu genialne miejsce na taki element chyba po to by nie było za łatwo i żeby serwis mógł zarobić.

-- Dodano: Wt, 24 maja 2016, 23:04 --

rajek napisał(a):
Oj, to ktoś chyba musiał by być na prawdę zdolny żeby coś uszkodzić od turbiny. Może to po prostu zwykły zbieg okoliczności Ważne abyś teraz tym autem z takimi błędami nie jeździł bo zajedziesz dpf i nawet wypalanie w ASO nie pomoże. Ja zaczął bym od najprostszych rzeczy, sprawdź układ podciśnienia, podmień ten czujnik, jak to nie pomoże to wtedy może być czarny scenariusz kolegi poxtazo. Z tymi błędami to nie jest tak dosłownie, bo gdzieś indziej może być problem, któryś czujnik dostanie zły odczyt, wywali błędem, a komp powie że jest uszkodzony. Taki urok diesla




No i znalazłem zródło problemu mówiłes kolego że ktoś naprawdę musiał by być zdolny zeby coś uszkodzić wiesz chyba trafiłem na takiego zdolniacha uszkodzili Solenoid Sensor a dokładnie wyłamali jeden z wężyków dokładnie ten na którym jest taki mały zielony filterek. Jak juz wspomniałem demontowano mi prawą półośkę w celu wymiany osłon gumowych na przegóbach i tuż przy tym sensorze jest uchwyt mocujący półośkę przy demontowaniu musieli najpierw odłączyć wężyki i jak widać jeden zamaist zsunąć to im się ułamał wraz z wsuwką. Jutro do nich jadę będą pokrywać koszta wypalania i diagnostyki. 40 min leżenia pod autem i część wymieniona ale muszę przyznać dostęp jest tragiczny wszystko musisz robić jedną ręką a w pozycji leżącej jest jeszcze trudniej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 maja 2016, 22:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dobrze że naprawione i we własnym zakresie. Z tymi mechanikami w UK to już tak czasem jest, jedno zrobią to popsują drugie i trzeba im patrzeć na ręce. Dpf też już hula?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 maja 2016, 23:00 
Świeżak
Offline
Od: 10.04.2015
Posty: 33
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
No jeszcze kontrolki święcą od DPF-a miga i świeci się check engine,rano jadę do pracy a mam autostradą 35mil więc pocisnę ją na 4 biegu. A kontrolki wykasuje po pracy podjade do kumpla on ma profesjonalny sprzęt i odrazu wypala na miejscu DPF-y zajmuje to 30min maks. Aż przyjemnie dla ucha się robi jak słychać świst turbiny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 maja 2016, 23:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Nie zajedź tylko dpfu, jak kontrolka miga to tylko wypalenie przez komp, przy tych błędach automatycznie samo nie ruszy. Dpf w 2.2 jest trwalszy niż w 2.0 ale uważałbym z tym pociśnięciem, bo możesz go tylko dalej zapychać.
Obrazek
Jeszcze jedno, nie wiem jak to wygląda w 2.2, ale w 2.0 po takim statycznym wypalaniu wymiana oleju obowiązkowa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 maja 2016, 14:06 
Świeżak
Offline
Od: 10.04.2015
Posty: 33
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Witam ponownie zapomniałem dodać dwa dni temu auto zostało naprawione,wymieniłem Solenoid Sensor z uszkodzonymi przewodami doprowadzjącymi powietrze do Turbiny. I przeprowadziłem wypalanie wymuszone poprzez komputer. Dodam iż trzy razy komputer odrzucał ten proces ze względu na zbyt duże zapchanie filtra, kombinowaliśmy na rózne sposoby resetując na wszystkie możliwe sposoby. Pierwszy udało sie skasować błąd związany z Turbo więcej problemów było z DPF-em gdyż w nim samym były trzy kody błędów.Trzy razy próbowaliśmy resetowac błędy i wracało jak bumerang, więc postanowiłem odłączyć akumulator i odczekać minute. Złączyłem ponownie i odziwo po tym wymuszone wypalanie zaskoczyło cały proces trwał dokładnie 35min, kupa smrodu i trochę dymu przez pare minut poszło. Ale za to efekt hmm chyba nie muszę nic mówić. <pucu>

Także panowie podobne problemy sprawdzajcie pierw ten sensor i jego przewody, można to samemu zrobić ale dostęp tylko od dołu no chyba że macie dwu metrowe ręce,no i z dostępem nie zbyt ciekawie tylko jedna ręka wchodzi w rolę. Mazdy 6 2.0 diesel, sensor ten z tego co mi sie nie zdaje jest z przodu silnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.