Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:21

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 25 cze 2013, 18:15 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 12.06.2013
Posty: 148
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
Jadę dziś sobie rano. Zatrzymuje na światłach normalnie ruszam i nagle problem ze zmianą na II, potem III IV. Biegi wchodzą z oporem. Haczą jak przy niepełnym wysprzęgleniu. Po chwili juz lepiej ale nadal jakby trudniej niż się przyzwyczaiłem. Zatrzymałem się i na postoju też jakby biegi wchodzą z oporem. Gaszę silnik wchodza lekko. Zapalam - z lekkim oporem. Pomyślałem, że pada docisk albo coś. Popołudniu zdaje się było już normalnie. Jedynie przy próbie szybkiej zmiany wchodziły z haczeniem większym niż normalnie, a może już mi się w mózgu haczyło... <mysli> Zgłupiałem.
Macie jakiś pomysł?
Olej w skrzyni?
Wysprzęglik fiksuje?
Docisk strzelił?
Z tego co wiem to nie reguluje się skoku sprzęgła.
Płyn hamulcowy sprawdziłem jakby coś.
70kkm dopiero przelatane. :roll:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 cze 2013, 21:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.06.2013
Posty: 5
Janow napisał(a):
Jadę dziś sobie rano. Zatrzymuje na światłach normalnie ruszam i nagle problem ze zmianą na II, potem III IV. Biegi wchodzą z oporem. Haczą jak przy niepełnym wysprzęgleniu. Po chwili juz lepiej ale nadal jakby trudniej niż się przyzwyczaiłem. Zatrzymałem się i na postoju też jakby biegi wchodzą z oporem. Gaszę silnik wchodza lekko. Zapalam - z lekkim oporem. Pomyślałem, że pada docisk albo coś. Popołudniu zdaje się było już normalnie. Jedynie przy próbie szybkiej zmiany wchodziły z haczeniem większym niż normalnie, a może już mi się w mózgu haczyło... <mysli> Zgłupiałem.
Macie jakiś pomysł?
Olej w skrzyni?
Wysprzęglik fiksuje?
Docisk strzelił?
Z tego co wiem to nie reguluje się skoku sprzęgła.
Płyn hamulcowy sprawdziłem jakby coś.
70kkm dopiero przelatane. :roll:


Na 99% siada wysprzęglik... Z dnia na dzien bedzie coraz gorzej zobacz pod auto czy miedzy silnikiem a skrzynia nie kapie ci płyn hamulcowy... a moze jezdzisz z noga na sprzegle lub nie mowie ze ty tylko ktos przed toba katowal auto... pozdro


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 cze 2013, 19:18 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 12.06.2013
Posty: 148
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
dziś już działa normalnie...
cuda jakieś


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lip 2013, 12:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.02.2013
Posty: 5
WIęc na pewno coś z pompą i wysprzęglikiem.

Sprawdź, czy płyn nie wycieka nigdzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lip 2013, 16:08 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Jak na wszystkich biegach tak masz to wysprzeglik


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2013, 14:48 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Dzięki za informacje Wyczytałem też u ciebie że czeka cię wymiana sprzęgła i dwumasy.Powiedz jakie masz objawy zużycia .U mnie jest lekkie drganie na pedale sprzęgła po naciśnięciu , oraz takie terkotanie podczas zmiany biegów Powiedz mi też czy nie masz problemów z płynnością zmiany biegu z 1 na 2.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2013, 14:59 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Na zimnej skrzyni problem a zwłaszcza delikatne zgrzytanie z pierwszego na 2gi bieg jest normalnym TTTM w GH diesel.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2013, 18:10 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
A spotkaliście się z piszczeniem paska wielo rofkowego tylko i wyłącznie na ciepłym silniku przy wciskaniu sprzęgła oraz hamowaniu silnikiem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 gru 2013, 04:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
...z tym sprzeglem i dwumasa to tylko mi się tak wydawało po przesiadce z benzyny trochę inaczej chodzi. Ale wszystko jest ok. Poprostu sprzeglo chodzi trochę ciezej, a ja myślałem że może się kończy. Sprawdzał mi go mój mechanik i tak samo w Aso mówili że wszystko jest ok.
A co do skrzyni to u mnie biegi wchodzą bez zarzutu, czy to na zimnym, czy to na rozgrzanym silniku...

Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 lip 2014, 20:36 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 12.06.2013
Posty: 148
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
Teraz mam problem z wstecznym i I.
Jedynka jeszcze ujdzie (choć wchodziła lepiej, teraz jakby wchodziła w 2 skokach gdy wciskam delikatnie), ale wsteczny bardzo często wymaga po prostu siły.
Na zgaszonym silniku leciutko. Gdy auto się toczy też wchodzą dobrze.
Zmienię olej na początek, bo już i tak 5 lat, ale na co jeszcze spojrzeć?
Podejrzewam, że sprzęgło do końca nie rozpina. Spróbuję na podniesionym aucie wbić bieg i sprzęgło.
Jeśli koła będą napędzane to chyba to.
Ale co wymieniać wtedy? Bo regulacji sprzęgła podejrzewam nie ma a na dłuższą metę uszkodzę synchronizatory pewnie.

-- Dodano: Wt, 26 sie 2014, 19:57 --

update: sprzęgło ok. zmieniłem olej w skrzyni


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 wrz 2014, 12:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.09.2014
Posty: 1
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Witam,
Mam dokładnie ten sam problem. Czy wymiana oleju w skrzyni rozwiązała twój problem całkowicie? Jeśli nie to czy poradziłeś sobie z tym inaczej?
Nie byłem jeszcze u mechanika a chciałbym wiedzieć czego się spodziewać.
Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 wrz 2014, 10:52 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 12.06.2013
Posty: 148
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
W sumie wiele sie nie poprawiło po zmianie oleju w skrzyni.
Serwis mówi, że sprzęgło działa poprawnie, ale mam wątpliwości.
Stwierdzili, że raczej będzie coś w skrzyni jeśli nie ustąpi. Nie przekonuje mnie to o tyle, że na zgaszony silniku wsteczny wchodzi idealnie.
Przy okazji zmiany oleju w silniku lub opon poproszę o podniesienie auta i na wbitym biegu oraz pracującym silniku wcisnę sprzęgło.
Jeśli koła będą się kręcić to jednak sprzęgło/wysprzęglik. Nie jest to w sumie wielki problem, ale drażni.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 paź 2016, 21:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.02.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Taki problem . Mazda 6 2.0 benzyna 2002 r . Przebywałem w UK do wrzesnia tego roku. Zostawiłem tam moją mazde ponieważ coś zaczęło się dziać ze sprzęgłem, biegami. Stało się to nagle wracałem z pracy postawiłem auto na parkingu. Po zakupach odpalam i problem ze zmianą biegów. Jakoś do domu dojechałem biegi ciężko wchodziły. Na zgaszonym silniku wszystkie biegi bez problemy. Czyli na zgaszonym wbijam jedynke i dopiero odpalam dalej juz ruszanie i jazda dalej tez wporządku. Auto postało bez jazdy ponad miesiac znajoma odpala na jałowym i wbija normalnie jedynke. Pojezdziła troche i mówi ze wszystko ok. Problem w tym ze mam zamiar jechac po to auto i przejechac 1600km z Uk do domu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 paź 2016, 11:17 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Objaw wskazuje na problem ze sprzeglem a konkretnie z dociskiem. Nieprawidlowo rozlacza skrzynie od silnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.