Teraz jest Pn, 23 sty 2017, 19:53

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 850 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 28 gru 2016, 14:12 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 232
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Amsoil SS 5w30 po 6250km

Obrazek

a tu po 11kkm

Obrazek


tak jak widać Olej w Pełni spełnia swoją rolę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 sty 2017, 17:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.11.2016
Posty: 3
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Mam podobne objawy.Też bierze olej przy 180 km/h i w podobnych ilościach. Jeżdże na penrite 5w40 i takie samo g.. jak inne. Kupiłem 2 banki po 5 L meguin megol leichtlauf i na nastepna wymiane zastosuję po płukance. Ale potem myslę całkiem serio o 5w50 a3, na kolega berlin są mobil i valvoline. I nie zasosuję wiecej ani a1 ani a5 bo to głupota. Tylko A3. Dla mnie to logika. Co myślicie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 sty 2017, 18:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 990
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Też się zastanawiałem nad taka lepkością, chociaż nie wiem czy zastosowanie takiego oleju nie spowoduje że silnik szybciej się wykończy? Producent nie przewidzial takiej lepkości, więc nie wiadomo czy konstrukcja silnika umozliwi prawidłowy przepływ i dotarcie do elementów smarowania tak lepkiej oliwy? Nie spotkałem się dotychczas żeby ktoś zalewał do M6 olej 5W50, chociaz na innych forach pochlebne opinie zbiera Valvoline VR1. Ja tez mam jakieś swoje przemyslenia, ale chyba jednak bym się trzymał lepkości które są dopuszczone przez producenta. Nowe GJ zalewane są olejem nawet 0W20, gdzie osobiście tez uważam za zbyt "cienki", ale to tylko moje subiektywne odczucie, bo nie jestem konstruktorem silnika. Teraz mam zalany Valvoline Maxlife 5W40 i jestem zadowolony, chociaż oleju bierze mi tyle samo co Penrite HPR.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 sty 2017, 20:05 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 232
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
jak bierze to znaczy że coś z motorem jest nie Halo może pierścienie lub uszczelniacze zaworowe.?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 sty 2017, 17:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.11.2016
Posty: 3
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Pewnie że pierścienie albo uszczelniacze. Ale nie chcę remontu- ... silnik chodzi jak zegarek, przyspiesza bez zarzutu, równo na gazie i na benzynie. Jedyny ból to ubywanie oleju. Gdy jeżdżę do pracy ok 30 km w jedną stronę i teraz zimą to znika niewiele ok 0,3 L na 1500 km, ale pojechałem dwupasmówką ok 50 km z prędkością 160-180 km/h i od razu ubyło 0,3 L. Na ubywającym oleju przejechałem już 25 tys. km od zakupu, zmieniam kombinuję od 5w30 elfa do 5w40 penrita. Na zdrowy rozum- mnie nie zleży na 10w bo w zimie potrzebujemy 0 lub 5w. Ale przy znikającym oleju ( czytałem w auto swiat: http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/c ... olej/8gqk6 lub http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/czy-zmieniac-olej-jesli-tak-to-na-jaki/33sj2) stosowanie letniej lepkości 50 powinno pomóc.
Gdyby nie te bańki meguina na pewno bym sie odważył juz teraz valvoline 5w50 zalać.
Tu z innego forum- zobaczcie jakie HTHS i NOAK mają te oleje:

5W50
• Agip/Eni Motorsports 5W50
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 19,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 100,0cSt; indeks lepkości 210; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 12,5; Noack - 7,5%; HTHS - 4,6)
• Mobil1 SuperSyn 5W50
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 17,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 108,0cSt; indeks lepkości 180; temperatura płynięcia -40°C; Liczba zasadowa TBN - 11,8; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• Penrite 10 TENTHS PREMIUM 5 5W60
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 23,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 146,0cSt; indeks lepkości 195; temperatura płynięcia -55°C; Liczba zasadowa TBN - 9,5; Noack - 5,4%; HTHS - 4,5)
• RedLine 5W50
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 20,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 128,0 cSt; indeks lepkości 185; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,7; Noack - 5,0%; HTHS - 5,9)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 sty 2017, 18:40 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 990
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Spróbować możesz jak masz chęć. Sam chętnie bym zaryzykował gdyby nie obawa, że coś może się stać z silnikiem w dłuższym odstepie czasu. Natomiast z drugiej strony kusi możliwość rzadszych dolewek. Sam nie wiem, ale ja na tyle odwazny chyba nie jestem :oops: Na pewno przejście z 5W40 na 10W40 nic nie daje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 sty 2017, 22:19 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 39
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Na dniach będę zmieniał olej.
Mam płukankę Penrite Engine Flush 375ml. Mogę ją całą wlać do silnika w celu przepłukania go ?
Następnie do zalania pójdzie Penrite Enviro+ GF-5.
Jeżdżąc teraz na oryginalnym oleju mazdy przepalił mi około 400ml na 10k km.
Chcę wymienić olej w ASO i dzwoniłem do obu w Opolu i jak im mówiłem o płukance do benzyniaka to byli zdziwieni jak by pierwszy raz o tym słyszeli.
Wytłumaczyłem im jak to zrobić i powiedzieli że nie ma problemu mogę przyjechać oni wypłuczą i zaleją moim olejem.
Czy upierać się że mam być i patrzeć im na ręce w trakcie całej wymiany ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 sty 2017, 23:36 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 232
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
jak chcesz w ASO to ja bym patrzył.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 sty 2017, 00:14 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 14.12.2015
Posty: 104
Lokalizacja: Warm - Maz
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
mk77 napisał(a):
to byli zdziwieni jak by pierwszy raz o tym słyszeli

I tu masz odpowiedź na swoje pytanie.
Jeżeli jest taka możliwość, to zostań i przyglądaj się wymianie oleju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 sty 2017, 12:28 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 232
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
ludzie żadne zdziwienie popytaj mechanikó w PL czy coś takiego jest to mało kto będzie wiedział a jak będzie wiedział to powie ci że lepiej nie i najlepiej zalej olejem 20W50


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 850 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.