Teraz jest Śr, 18 sty 2017, 04:56

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 846 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 15 wrz 2016, 19:17 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Panowie,
auto obecnie jeździ na Elf Evolution 900 SXR 5w30.
Kolega CzarnePaliwo polecił mi olej Amsoil, jednak czy używa ktoś Motula lub Valvoline?
Jaki olej poza Amsoil możecie polecić do 2.0 DiSi?

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 wrz 2016, 21:25 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 224
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
ja uzywam Valvoline SynPower 5W30 FE


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 wrz 2016, 06:19 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Ja teraz śmigam na Maxlife 5W40 i też nie narzekam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 wrz 2016, 21:14 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.01.2013
Posty: 225
Lokalizacja: Gdynia
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Panowie pomocy !

Kolejny raz przejechałem trasę ok. 1tys. km autostradą 170km/h średni prędkość.
Zjadł ok. 0,7l oleju. Olej Castrol 5W30. Kolor dymu standardowy bez zmian ale ostatnio zauważyłem bardzo osmolone rury wydechowe.
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale ok. 4 miesiące temu wymienione nowe świece.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 wrz 2016, 05:34 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
No co tu mowić, bierze olej i tyle. Spróbuj zrobic sobie przy wymianie oleju płukankę i zalać jakimś dobrym 5W40. Castrol to syf, a większa lepkośc oleju powinna spowodować mniejsze ubytki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 wrz 2016, 08:38 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 433
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Kolego rafiksq nie pisales w jakims innym watku ze ASO stwierdzilo brak 3L oleju. Wnioski nasuwaja sie same.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 wrz 2016, 08:57 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.01.2013
Posty: 225
Lokalizacja: Gdynia
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
olek1305 napisał(a):
Kolego rafiksq nie pisales w jakims innym watku ze ASO stwierdzilo brak 3L oleju. Wnioski nasuwaja sie same.


Zgadza się ale to było po przejechaniu 8tys.km w tym 1500 autostradami.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 wrz 2016, 09:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Sluchaj, sporo aut bierze olej zwłaszcza przy korzystaniu z wysokich obrotów. Że przy 170 km/h wciągneło oliwy, to wydaje się byc normalne. Z Twoich wpisów wnioskuję że przy jeździe miejskiej lub z mniejszymi prędkościami olej tez znika, skoro pisałeś że 3L oleju znikneło na 8 tys km ( w tym 1500 na autostradach)? Spróbuj najpierw jak napisałem z innym olejem o wyższej lepkości letniej i płukance, bo może coś pomoże. to na początek najtańsze rozwiązanie. Później, to albo inwestujesz w remont albo kupujesz tańszy olej i dolewasz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 wrz 2016, 10:34 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.01.2013
Posty: 225
Lokalizacja: Gdynia
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Wiem, że tutaj jest mnóstwo propozycji co do oleju, a jaki w moim przypadku były najlepszy nie patrząc na cenę ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 wrz 2016, 11:12 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
To grubszy temat do zagłębienia. Tak na szybko, pomijając typowe oleje półsyntetyczne to na Naszym rynku masz oleje tzw Full syntetyki oparte na bazach PAO/Estry i oleje HC ( hydrokrakowane), które własciwościami mają być zbliżone do typowych Full syntetyków.W PL oleje HC mogą również się nazywać Full syntetyki, a w Niemczech już nie. W internecie mozna wyczytać sporo informacji o przewadze tego pierwszego nad olejami HC, ale osobiście uważam że dobry olej HC nie będzie wcale gorszy od F. Syntetyka. Dla zwykłego Kowalskiego który zmienia olej co 10-12 tys km nie będzie różnicy. Teraz zresztą większość olejów znanych firm np. Valvoline, Motul, LM to własnie oleje HC. Teraz kwestia tego typu, czy wiedząc że Ci przepala olej chcesz kupować coś pokroju AMSoil za ponad 200zł/5L lub Penrite HPR za 165zł/5L czy jednak lepiej kupić dobry HC za 120zł/5L? Mnie sporo bierze i z czystej oszczędności wolę kupić coś tańszego. Wczesniej jeździłem na Penrite HPR a teraz na Valvoline Maxlife i oleju znika mi tyle samo. Gdyby silnik nie brał oliwy, to bardziej zasadne jest kupowanie i zalewanie droższym bo dłużej może trzymać swoje parametry, ma niższy NOACK, jest stabilniejszy w skrajnych temperaturach, ale w przypadku kiedy na bierząco i tak uzupełniamy świeżym olejem z butelki to nie widzę większego sensu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 wrz 2016, 16:58 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 275
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
rafiksq napisał(a):
Wiem, że tutaj jest mnóstwo propozycji co do oleju, a jaki w moim przypadku były najlepszy nie patrząc na cenę ?


Proponuję podejść do tematu kompleksowo. Najpierw zastosować olej płuczący:

https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/glown ... id-4l.html

a następnie olej w lepkości 5w40 z niskim Noackiem np. Penrite HRP 5w40:

https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/glown ... 40-5l.html

Po płukaniu olejem płuczącym i w trakcie eksploatacji na HPR 5w40 należy obserwować poziom oleju. Jeśli konsumpcja spadnie to jest nadzieja. Jeśli pozostanie bez zmian to zużycie rzędu 0,7l / 1000km kwalifikuje moim zdaniem ten silnik do remontu. Chyba, że podczas mniej obciążonej eksploatacji zużycie oleju jest niższe.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi i dodatkami.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 wrz 2016, 21:38 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.01.2013
Posty: 225
Lokalizacja: Gdynia
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
CzarnePaliwo napisał(a):
rafiksq napisał(a):
Wiem, że tutaj jest mnóstwo propozycji co do oleju, a jaki w moim przypadku były najlepszy nie patrząc na cenę ?


Proponuję podejść do tematu kompleksowo. Najpierw zastosować olej płuczący:

https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/glown ... id-4l.html

a następnie olej w lepkości 5w40 z niskim Noackiem np. Penrite HRP 5w40:

https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/glown ... 40-5l.html

Po płukaniu olejem płuczącym i w trakcie eksploatacji na HPR 5w40 należy obserwować poziom oleju. Jeśli konsumpcja spadnie to jest nadzieja. Jeśli pozostanie bez zmian to zużycie rzędu 0,7l / 1000km kwalifikuje moim zdaniem ten silnik do remontu. Chyba, że podczas mniej obciążonej eksploatacji zużycie oleju jest niższe.


Dzięki, auto spala tylko przy wysokich obrotach na trasie, w mieście po przejechaniu 500km nic nie spalił.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 wrz 2016, 23:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2016
Posty: 1
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Cześć,

czytam i czytam i głowa mała :) Kupiłem Madzie 2 dni temu i chcę zmienić olej, i nie wiem który z tych olei będzie bardziej odpowiedni:

Valvoline DuraBlend FE 5W-30 SJ/A1/A5/B1/M2C-913-A/B czy Valvoline SynPower FE 5W-30 ACEA A5/B5-08.

Przebieg: 220000 km.

Bardzo dziękuję za pomoc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 wrz 2016, 13:01 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 224
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
ja bym lal SynPower


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 wrz 2016, 16:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Też byłbym za Synpower. Jest w hierarchii wyżej od Durablend, a poza tym nie wiem czy Durablend jest jeszcze produkowany, bo na stronie Valvoline już go nie widać a zastapił go jakiś All-Climate. Zwróc tylko uwagę że masz Synpower 5W30 z normą A3 który jest sporo tańszy i lekkobieżny droższy Synpower Fe 5W30 z normą A5.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 wrz 2016, 22:41 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 224
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
powinien byc A1/B1 A5/B5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 wrz 2016, 05:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
A1/A5 to oleje tzw. "lekkiego biegu" W instrukcji mam również normę A3.

http://autogeorg.bx.pl/files/Normy%20wszystkie.pdf


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 23 wrz 2016, 12:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3482
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
DariuszSanitariusz napisał(a):
Valvoline DuraBlend FE 5W-30 SJ/A1/A5/B1/M2C-913-A/B


krzysiek1980 napisał(a):
poza tym nie wiem czy Durablend jest jeszcze produkowany, bo na stronie Valvoline już go nie widać a zastapił go jakiś All-Climate


Nie produkuje się już tego oleju.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 wrz 2016, 04:43 
Świeżak
Offline
Od: 29.07.2016
Posty: 17
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Witam. Niedługo będę zmieniać olej w mojej mazdzie. Jaki wybrać? Aktualnie jest jakiś shell 5w30

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 wrz 2016, 08:00 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.03.2014
Posty: 73
Lokalizacja: Pomorskie
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Skoro jest jakiś shell to wlej obojętnie ,może jakiś lotos :facepalm:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 wrz 2016, 11:37 
Amator
Offline
Od: 29.02.2016
Posty: 79
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
A co sądzicie o tym?

http://allegro.pl/mazda-dexelia-ultra-5 ... 55700.html

Cenowo wypada bardzo dobrze, nawet w porównaniu do Penrite, który stosuję obecnie.

Ja jeżdżę dość sporo (2 tys. km do samej pracy miesięcznie) i jak mi się skończy zapas Penrite (kupiłem niedawno piątkę na same dolewki :)), to można by jeszcze zalać coś takiego (choć na razie jestem zadowolony z obecnego oleju).

Co Wy na to?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 wrz 2016, 11:42 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Dexalia to żaden rarytas. Możesz w zastępstwo kupic ELF SXR 5W30, bo to jest to samo tylko z inna naklejką.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 wrz 2016, 17:55 
Świeżak
Offline
Od: 29.07.2016
Posty: 17
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
tomiol napisał(a):
Skoro jest jakiś shell to wlej obojętnie ,może jakiś lotos :facepalm:


Niestety nie ja wybierałem ten olej tylko już takim było zalane i nie wiem jaki olej jest polecany/zalecany do M6 2.0 Benz


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 27 wrz 2016, 14:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3482
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
bady napisał(a):
nie wiem jaki olej jest polecany/zalecany do M6 2.0 Benz


O tym jest 28 stron tego tematu :) Na 1 stronie znajdziesz informacje odnośnie specyfikacji, lepkości itd. Wszystko na przysłowiowej tacy .


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 paź 2016, 14:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.10.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Witam Wszystkich.
Przeczytalem wszystkie 28 stron i dalej do konca nie wiem ktory olej wybrac do mojej mazdy 6 2.5 2008. Przebieg 100k.
Nie wiem jaki wczesniej byl lany ale chyba castrol 5w30 z tego co mowi ksiazka serwisowa.
Po przeczytaniu wszelkich wskazowek wybralem oleje:

millers XF LONGLIFE ECO 5w30 - jaka jest roznica miedzy millersami i ktory lepszy do mojego silnika? cena ta sama.
millers EE LONGLIFE ECO 5w30
mazda dexelia ultra 5w30
Motul 8100 Eco-Nergy 5W-30
Mobil Super 3000 X1 FE 5w-30

oraz

Millers Oils Engine Oil Flush badz inny jesli ktos moze polecic.

Maly ot. Jaki jest filtr oleju? Wklad czy caly, bo strony internetowy wyswietlaja oba? Nie patrzylem jeszcze od spodu.

Z gory dziekuje za pomoc w wyborze i przepraszam za brak polskich znakow ale jest tylko angielski jezyk klawiatury.

Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 14 paź 2016, 18:51 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3482
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
szocher napisał(a):
millers XF LONGLIFE ECO 5w30 - jaka jest roznica miedzy millersami i ktory lepszy do mojego silnika? cena ta sama.
millers EE LONGLIFE ECO 5w30


Seria EE podobno zawiera w składzie modyfikatory tarcia. Ja za Millersami nie przepadam, bo to jest producent, który nie podaje parametru odparowalności Noack.

szocher napisał(a):
mazda dexelia ultra 5w30


To jest tak naprawdę Elf Evolution SXR 5w30.

szocher napisał(a):
Motul 8100 Eco-Nergy 5W-30


Kiepski olej o wysokim punkcie płynięcia -36'C. Od 5w30 powinno się wymagać niższego punktu płynięcia. Powiedzmy od -40'C w dół.

szocher napisał(a):
Mobil Super 3000 X1 FE 5w-30


http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/c ... 5w30.aspx#

Tu z kolei jest niski punkt zapłonu na poziomie 192'C. Mniej niż 200'C średnio świadczy o zastosowanej bazie olejowej. Zresztą seria Super to ta z tańszych Mobila.

Zerknij np. na Penrite Vantage 5w30:
https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/glown ... 30-6l.html

lub Amsoil Signature Series 5w30:
https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/5w30/ ... 0-1qt.html
https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/5w30/ ... -378l.html


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 paź 2016, 19:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.10.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Dziekuje za odpowiedz. Problem w tym, ze jest w uk jest ciezko tu o te oleje w rozsadnej cenie, dlatego tez po analizie postow i sprawdzeniu dostepnosci wybralem te, ktore spokojnie zamowie po normalnej cenie. W takim razie Motul i mobil odpada. Moze jakies inne sugestie lub pomoc w wybraniu jadnego z millersow lub elfa/dexelia badz cos innego np. Valvoline? Preparat do plukania bedzie dobry ten co podalem czy cos innego?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 paź 2016, 20:32 
Nowicjusz
Offline
Od: 02.10.2015
Posty: 38
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Panowie chciałem dolać trochę oleju do swojej madzi i okazało się, że mam zalany do mojej benzyny GY 5w30, ale z normą C3 zamiast A3/A5 :-( Wymienić jak najszybciej na inny olej?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 paź 2016, 17:26 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 275
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
maciejmacku, ile masz przejechane na tym oleju? Znasz konkretną nazwę?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi i dodatkami.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 paź 2016, 19:55 
Nowicjusz
Offline
Od: 02.10.2015
Posty: 38
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Castrol Edge 5w30, jakieś 5tys km. Myślałem o zalaniu Dexelii mazdowskiej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 846 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.