Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 00:31

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1622 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 55  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 20 wrz 2013, 09:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Do Mazdowego diesla? Nie nada się. Musi spełniać normę C1.

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 20 wrz 2013, 10:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Obrazek


To brać pierwszy czy trzeci bo ostatni niestety niedostępny?

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 20 wrz 2013, 11:30 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
W tym co wkleiłeś trzeci jest ostatnim, bo to po prawej to opisy. Jeśli dobrze rozumuję masz do wyboru:
1. LM 4500
2. Mazda DPF
3. Motul Eco Clean C1

Wszystkie spełniają C1. To dość rygorystyczna norma, więc cała trójka się nada ;)


P.S Jeśli potrzebujesz Dexelię (teraz Mazda Original Oil) to zerknij na mój podpis.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 wrz 2013, 17:38 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.09.2013
Posty: 172
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
Witam wszystkich :D

Postanowiłem poprosić o kilka zdań na temat oleju mazdy PAOLO ESCO z OCP (któremu chcę podziękować za bezinteresowną pomoc ;) ). Po konsultacjach powstał poniższy zbiór informacji, które mogą komuś się przydać. Co ciekawe, pewnie nie wszyscy o tym wiedzą, że producentem oleju dla mazdy jest „TOTAL”.

Cz. I.
Olej Mazda
Sprawa oleju do silnika diesla Mazdy jest "banalnie" prosta...
Konstrukcje własne silników diesla Mazdy oraz jej powiązanie chwilowe z Fordem i koncernem PSG oraz jednoznacznie zalecenia Mazdy wskazują na olej lekkobieżny o obniżonym HTHS w przedziale SAE 5W/30 dla konstrukcji starszych i 0W/20 ewentualnie 5W/20 dla nowoczesnych jednostek diesla Mazdy wyposażonych w systemy SKYACTIV-D (ciekawe, że Mazda zmniejszyła też o 20% wewnętrzne tarcie w silniku SKYACTIV-D w porównaniu z obecnym dieslem MZR-CD ...a mniejsze tracie to mniej niepotrzebnego ciepła...szkodliwego dla oleju a to oznacza że olej w tej jednostce będzie mniej narażony na obciążenia termiczne - duży plus dla konstruktorów). Jedynie to przy tej jednostce dbanie o olej i jego systematyczna zmiana to podstawa - aktywny ceramiczny filtr cząstek stałych nie kosztuje mało...zmniejszone wytwarzanie NOx i sadzy w tych silnikach to też kolejny plus i szansa że olej nie będzie podlegał szybkiej degradacji w silniku.

Do starszych jednostek diesla Mazdy „idealnym” będzie olej o SAE 5W/30 ACEA A1/B1 (przy konstrukcji silnika pochodnej od Forda) , i A5/B5 dla wszystkich pozostałych konstrukcji silnika –olej może też posiadać oznaczenia (API SN, SM, SL, SJ lub ILSAC GF-4 , ILSAC GF-5) przykładowo: olej rekomendowany przez Mazdę - Dexelia Ultra 5W30 posiada właśnie w/w klasyfikacje ACEA i jest „szczególnie polecany do wszystkich silników benzynowych oraz Diesel bez filtra cząstek stałych DPF”
A5B5 vs A1/B1 - HTHS w obu przypadkach > 2.9 < 3.5 ale już NOACK dla A5B5 musi być < 13 a dla A1B1 <15 , TBN w obu przypadkach > 8 a SAPS dla A5B5 -1,6 a dla A1B1 -1,3 Obie specyfikacje ACEA muszą też wykazać się oszczędnością paliwa na poziomie ≥ 2.5 %
Wykres - http://sas-origin.onstrea...p/pc/index.html (wklejam foto) pokazuje, że olej A5B5 w szerszym spektrum będzie chronił silnik niż A1/B1 – więc jeżeli mamy taką opcję to wybór oleju o SAE 5W/30 ACEA A5B5 będzie zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem. Specyfikacja A5B5 często widnieje też na opakowaniu z ACEA A1/B1 (choć nie powinna) olej tak oznaczony również będzie spełniał wymagania silników diesla dla Mazdy.

Kwestia silników, które „swoje już przejechały” ostatecznie 10W30 (NIE 10W/40 !) ale bezdyskusyjnie ma to być olej o SAE 10W30 i ma posiadać kategorię ACEA A1/B1, A5/B5 ( w uzupełnieniu może mieć API SN, SM, SL, SJ lub ILSAC GF-5 / GF-4). Takim olejem będzie np.:
Mobil 1 – 10W/30

Przykładowe oleje 5W/30 z ACEA A5B5/ ACEA A1B1 to:
BP Visco 5000 FE 5W-30 (A5/B5, FORD 913-C, ILSAC GF-4)
Castrol MAGNATEC A1 FORD 5W-30
Castrol MAGNATEC PROFESSIONAL A5 5W-30
Castrol EDGE PROFESSIONAL A5 FORD 5W-30
Elf Evolution SXR 5W-30
Ford Formula F 5W-30
Liqui Moly LEICHTLAUF SPECIAL 5W-30 1164
Liqui Moly LEICHTLAUF SPECIAL F 5W-30 3853
Lotos QUAZAR F 5W-30 (ACEA A1/B1, TBN 10.0, Pourpoint -42C)
Mazda Dexelia ULTRA 5W-30 (ACEA A5/B5)
Millers XSS 5W-30 (A1/B1, FORD 913-B)
Mobil Super 3000 5W-30 FE
Mobil Super FE Special 5W-30
Motul 8100 Eco-nergy 5W30
Orlen PLATINUM MaxExpert F 5W-30
Ravenol FO 5W-30 (A5/B5-2010))
Shell Helix HX7 AF 5W-30 (dawniej Helix Plus F 5W-30)
Statoil LazerWay F 5W-30
Texaco Havoline Energy 5W-30
Texaco Havoline Energy EF 5W-30
Total Quartz FUTURE 9000 5W-30
Valvoline SynPower FE 5W-30 (TBN 10.1, Pourpoint -45C)
Valvoline MaxLife FE 5W-30
Valvoline DuraBlend FE 5W-30
... i każdy inny olej posiadający na opakowaniu informację, że spełnia normy SAE 5W-30 i ACEA A1/B1 lub A5/B5

Silniki diesla z linii Skyactiv-D Mazdy jak i silniki diesla Mazda wyposażone w układ oczyszczający spaliny (diesle Mazdy 1.6 CD z przełomu lat 2003-09 – pochodzące z koncernu PSA ) bezwzględnie wymagają olejów o niskim stopniu lepkości C1 ewentualnie C2 spełniających najnowsze wymagania EURO w tym zakresie.
Przykładowe oleje 5W-30 C2 i C1 wymagane np. w silnikach HDI grupy PSA (diesel 1,6) montowanych w samochodach Mazdy– 1,6 diesel) oraz wymagane np. w nowoczesnych silnikach marki Mazda modele 5 i 6.
Przykładowe oleje 5W-30 C2 i C1 :
Castrol SLX Profesional Powerflow C1 5W-30
Castrol SLX EDGE PROFESSIONAL 5W-30 C1
Fuchs TITAN GT1 PRO C-1 5W-30
Fuchs TITAN GT1 PRO C-2 5W-30
Liqui Moly TOP TEC 4300 5W-30
Mazda DEXELIA DPF 5W-30
Meguin Fuel Economy 5W-30 (ACEA C2-04, TBN 7.9, Pourpoint -40C)
Millers XF LONGLIFE C2 5W-30 (A5/B5, C2)
Millers XF LONGLIFE C1 5W-30 (C1, FORD 913-B, Mazda DPF, Pourpoint -40C)
Millers EE LONGLIFE ECO 5W-30 (A5/B5-2010, FORD 913-C)
Motul 8100 ECO-CLEAN+ C1 5W-30
Motul 8100 ECO-CLEAN C2 5W-30
Statoil LazerWay C1 5W-30
Statoil LazerWay C2 5W-30
Total Quartz INEO ECS 5W-30 (A5/B5/C2-2007, Pourpoint -36C)
Gulf Formula EFE 5w30
... i każdy inny olej posiadający na opakowaniu informację, że spełnia normy SAE 5W-30 i ACEA C1 lub C2
(w/w lista została opracowana przez piokli z klubu avensis)

Oleje C1 i C2 w zasadzie różnią się głównie lepkością olejów, gdzie przy C1 lepkość oleju jest niższa (co ma swoje plusy w trakcie smarowania zimnej jednostki silnika) pozostałe dwie główne różnice to SAPS gdzie dla C1 wynosi on < 0,5 a dla C2 < 0.8 oraz wykazanie mniejszego zapotrzebowania na paliwo w przypadku olejów C1 - > 3.0 % vs C 2 gdzie wynosi ono > 2.5 %
http://sas-origin.onstrea...p/pc/index.html
Z w/w wykresu (wklejam foto) widać, że olej C-1 w szerszym zakresie wykazuje mniejsze zapotrzebowanie na paliwo oraz dodatkowo lepiej chroni układy trójdrożne katalizatorów i filtrów cząstek stałych w przypadkach silników diesla.

Jednoznacznie najnowsze zalecenia Mazdy wskazują na olej lekkobieżny o obniżonym HTHS w przedziale SAE 0W/20 ew 5W/20 dla nowoczesnych jednostek diesla Mazdy wyposażonych w systemy SKYACTIV-D.

Przykładowo:
MILLERS OILS CFS Motorsport 0w20
Amsoil 0w-20 ASM
MAZDA Original Oil Supra 0W-20

Obrazek
__________________________________________________________________________________________________________________________________
Obrazek



Wg mnie idealne do starszych jednostek wymagających A5B5 i A1B1 będą oleje z tej tabelki:

Obrazek


Cz. II.
Przykładowe zestawienie olejów 5w30 C1, C2 i ich parametry, ( mogą zdarzyć się rozbieżności ze względu na dużą ilość kart produktów występujących w necie) niestety części danych producenci nie podają.

Przykładowe oleje 5W-30 C2 i C1 :

Castrol SLX Profesional Powerflow C1 5W-30
Lepkość, Kinematyczna 100C - 9.64
Lepkość, Kinematyczna 40C - 53.66
Index Lepkości 166
Temperatura płynięcia -39
Punkt zapłonu, - 185 …słabo…nawet bardzo słabo
TBN- 5.24
HTHS 2,96
CCS -30C - 5200
Popiół siarczanowy 0.49

Castrol EDGE FST Professional C1 5W-30
Lepkość, Kinematyczna 100C - 9.6
Lepkość, Kinematyczna 40C - 54
Index Lepkości 166
Temperatura płynięcia -39
Temperatura zapłonu, - 185 …słabo…nawet bardzo słabo
TBN- 5.24
CCS -30C - 5200
Popiół siarczanowy 0.49

Jak widać powyżej… te dwa produkty Castrola mają „identyczne” parametry….

Fuchs TITAN GT1 PRO C-2 5W-30
Lepkość, Kinematyczna 100C - 10.0
Lepkość, Kinematyczna 40C - 57
Index Lepkości 166
Temperatura płynięcia -39
Temperatura zapłonu, - 250 C !
CCS -30C - 4900

Liqui Moly TOP TEC 4300 5W-30
Lepkość, Kinematyczna 100C - 10,3
Lepkość, Kinematyczna 40C - 60,5
Index Lepkości 159
Temperatura płynięcia -39
Temeratura zapłonu, - 220
TBN- 7
SAPS < 0.8

Mazda DEXELIA DPF 5W-30 Lepkość, Kinematyczna 100C - 9,86
Lepkość, Kinematyczna 40C – 57,82
Index Lepkości 157
Temperatura płynięcia < -36°C
Temeratura zapłonu, - 228
CCS przy -30C- 5810
TBN- 4 ….słaboooo!!
SAPS 0,46
HTHS > 2.9 < 3.5

Meguin Fuel Economy 5W-30
Lepkość, Kinematyczna 100C - 9,7
Lepkość, Kinematyczna 40C - 54,5
Index Lepkości 170
Temperatura płynięcia -40
Temeratura zapłonu, - 220
TBN- 7,9
NOACK 11.8
HTHS > 2.9

Millers XF LONGLIFE C2 5W-30
Lepkość, Kinematyczna 100C - 10,3
Lepkość, Kinematyczna 40C - 57
Index Lepkości 171
Temperatura płynięcia <-35 C
Temeratura zapłonu, - < 200
HTHS > 2.9 < 3.5

Millers XF LONGLIFE C1 5W-30
Lepkość, Kinematyczna 100C - 10,9
Lepkość, Kinematyczna 40C - 55
Index Lepkości 158
Temperatura płynięcia <-30C
Temeratura zapłonu, - < 200
HTHS > 2.9 < 3.5

Motul 8100 ECO-CLEAN+ C1 5W-30
Lepkość, Kinematyczna 100C - 10,1
Lepkość, Kinematyczna 40C - 56,7
Index Lepkości 167
Temperatura płynięcia -39C
Temeratura zapłonu, - 232 !!
TBN – 4,8
HTHS > 3,2

Motul 8100 ECO-CLEAN C2 5W-30
Lepkość, Kinematyczna 100C - 10,4
Lepkość, Kinematyczna 40C - 57,9
Index Lepkości 171
Temperatura płynięcia -42C
Temeratura zapłonu, - 232 !!
TBN – 8
HTHS > 3,0


Statoil LazerWay C1 5W-30
Lepkość, Kinematyczna 100C - 9,4
Lepkość, Kinematyczna 40C - 50
Index Lepkości 175
Temperatura płynięcia -42C
Temeratura zapłonu, - 224
CCS przy -30C – 4230 …ładnie
HTHS > 3,0

Statoil LazerWay C2 5W-30
Lepkość, Kinematyczna 100C - 10.1
Lepkość, Kinematyczna 40C - 55
Index Lepkości 170
Temperatura płynięcia -36 C
Temeratura zapłonu, - 230 !!
CCS - 5900
HTHS > 3,0

Total Quartz INEO ECS 5W-30
Lepkość, Kinematyczna 100C - 10.6
Lepkość, Kinematyczna 40C - 63,48
Index Lepkości 157
Temperatura płynięcia -36 C
Temeratura zapłonu, - 234 !!
HTHS > 3,0

Gulf Formula EFE 5w30
Lepkość, Kinematyczna 100C - 10.1
Lepkość, Kinematyczna 40C - 55,6
Index Lepkości 171
Temperatura płynięcia -36 C
CCS przy -30C - 4600
Temperatura zapłonu, - 212
TBN – 6
SAPS 0,49
HTHS > 3,0


Na uwagę zasługują:
Millers XF LONGLIFE C2 5W-30
Statoil LazerWay C1 5W-30
Statoil LazerWay C2 5W-30
Motul 8100 ECO-CLEAN C2 5W-30


Oleje 0W20 do nowoczesnych silników Mazdy - SKYACTIVE

Amsoil 0w-20 ASM
Lepkość, Kinematyczna 100C - 8.8
Lepkość, Kinematyczna 40C - 46.7
Index Lepkości -170
CCS 4979 (przy -35C )
Temperatura zapłonu 232
Temeratura płynięcia -53 C
NOACK 9.3
HTSH 2.8
TBN 12.6 … olej dopakowany mocno wg producenta detergentami ale tutaj może być problem w przypadku nowoczesnych silników
Ja bym tego oleju do silnika SKYACTIVE jednak nie zalał...

MILLERS OILS CFS Motorsport 0w20
Lepkość, Kinematyczna 100C - 8,3
Lepkość, Kinematyczna 40C - 47,3
Index Lepkości 151
Temperatura płynięcia <-35 C
CCS przy -30C - 4600
Temperatura zapłonu, > 200C

MAZDA Original Oil Supra 0W-20 – super nowoczesny produkt opracowany pod kątem silników SKYACTIVE ! parametry…obłędne :)

Lepkość, Kinematyczna 100C - 8.3
Lepkość, Kinematyczna 40C – 35,9 !!
Index Lepkości -218
Temperatura płynięcia -47C !!
Temperatura zapłonu 220

Ps.: Tomek, co o tym myślisz?

_________________
"Cza­sem trze­ba długo iść, aby dojść do siebie..."


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 20 wrz 2013, 18:48 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Tomek napisał(a):
W tym co wkleiłeś trzeci jest ostatnim, bo to po prawej to opisy. Jeśli dobrze rozumuję masz do wyboru:
1. LM 4500
2. Mazda DPF
3. Motul Eco Clean C1

Wszystkie spełniają C1. To dość rygorystyczna norma, więc cała trójka się nada ;)


P.S Jeśli potrzebujesz Dexelię (teraz Mazda Original Oil) to zerknij na mój podpis.



Miałem dostępne na miejscu tylko LM i Motula więc zdecydowałem się na motula, a oilu potrzebowałem dla klienta na dziś do do tego dochodziła koniczność wystawienia FV więc wiesz...

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 20 wrz 2013, 20:45 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Damianko napisał(a):
Miałem dostępne na miejscu tylko LM i Motula więc zdecydowałem się na motula, a oilu potrzebowałem dla klienta na dziś do do tego dochodziła koniczność wystawienia FV więc wiesz...


Jakby coś to wiesz ;)


maselek, bardzo konstruktywny post <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 paź 2013, 13:04 
Świeżak
Offline
Od: 16.08.2013
Posty: 22
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
maselek napisał(a):
... Do starszych jednostek diesla Mazdy „idealnym” będzie olej o ...


Hmmm, napracowałeś się kolego maselek. Ale ja mam obiekcje co do informacji przedstawionych przez Ciebie, mianowicie:
1. To co przedstawiłeś to jest tylko teoria. Swego czasu tj. przy ostatniej wymianie też w ten sposób dobierałem olej i też konsultowałem wybór z Kolegą pabloesco. Który zresztą po moim wyborze stwierdził, że niezbyt dobry wybór do tego silnika. Wybrałem jak mi się wydawało bardzo mocny olej - mocny, ale na papierze. Olej ten to Motul Eco-nergy 5W30, swoją drogą b. dobry, ale do benzyny.
2. Dobierając olej i korzystając z tych wszystkich modułów dobierających na stronach poszczególnych marek wychodzi jak byk, u każdego olej z normą B3/B4 (B4 jest to norma do diesla min. z CR i turbodoładowaniem), zazwyczaj jest olej lekkobieżny 5W30. Nikt nie wspomina o przestarzałej normie B1. Często na podobieństwo/zamiennie stawia się normę B5, jest b. podobna, ale tylko w kwestii niskiego HTHS.
3. Teraz przed zbliżającą się wymianą zacząłem dopytywać na tzw. gębę ludzi związanych z branżą w kwestii dobrania odpowiedniego oleju. Raczej wszyscy jakieś 90% zaleca B3, a najlepiej B4, oczywiście SAE bez zmian tj. 5W30.
Sam osobiście potrzebuję b. dobrego, mocnego oleju. Trasa to 90% miasto i odcinki 3-6km max. oraz 10%, a może nawet i 5% trasa gdzie pełne obciążenie i autostrada V-max.
4. Na początku jeździełm na Dexeli 5W30 i uważam ten olej za kiepski. Jest półsyntetyczny, a cena jak za syntetyk. Bańka 5L tego wynalazku powinna kosztować w granicach 80-90Plnów, wtedy bym go sam lał i zmieniał x2 do roku.
Wydaje mi się, że dla tego silnika chyba lepszy będzie półsyntetyk, niż full, np. LM zaleca TT4200 czyli stricte półsyntetyk, który jednak nie ma nic wspólnego z innymi półsyntetykami takimi jak Dexelia.
Dexelia jest dobra, ale tylko do wankla.

5. Osobiście mam problem, kilka typów co teraz wlać:
- Liqui Moly TopTec 4200 5W30 (b. dobry, mocny olej półsyntetyk)
- Liqui Moly Synthoil LongTime 0W30 (b. mocny full syntetyk, taki mój typ, parametry ma lepsze o ok. 20% od w/w, zastosowanie np. silnik diesel i benzyna volvo).
- Millers EE Longtime C3 5W30 (polecany, podobno ktoś na nim śmiga tym silnikiem i sobie chwali - osobiście nie znam) no i innowacyjne Nanodrive i niepotrzebne C3
- Milers XF Longtime C3 5W30 (również polecany), niepotrzebnie tylko C3
- Fuchs Titan Race Pro S 5W30 (tutaj chyba przesadziłem, nie znam osobiście nikogo kto by pakował sportowy olej do diesla, chociaż na warunki eksploatacji wydaje sie być idealny, no i koniczna zmiana po 3-4kkm)
- Motul nie biorę pod uwagę bo nie ma nic ciekawego, b. dobra oleje jakieś 3-4 lata wstecz i wcześniej teraz tylko inwestycje w marketing produktów, a nie ich rozwój.

Najbardziej skłaniam się ku LM Synthoil Longtime 0W30 + LM ceratec. Czy ktoś już dodawał ceratek do oleju silnikowego w swojej maździe? Ogólnie b. dobre opinie, nie mogę znaleźć złych (no chyba że socjotechnika LM jest tak operatywna i wszystko czyści w zarodku).

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 16 paź 2013, 15:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
maziadmk, kilka słów i pytań bez cytowania:
- nie wiemy jaki masz silnik, bo nie uzupełniłeś profilu (z kontekstu domyślam się, że diesla),
- z jakiego powodu uznajesz Dexelię za kiepski olej?
- Dexelia jest dobra nie tylko do Wankla, ale rozróżniajmy Ultra od Ultra DPF,
- co to znaczy mocny olej?
- i na koniec do jakiego to silnika półsyntetyk miałby być lepszy niż syntetyk?

Propozycje olejów nad którymi się zastanawiasz, jeśli mają być do diesla to są niestety do kitu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 paź 2013, 07:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
Panowie, powiedzcie mi proszę tak jak 3 letniemu dziecku, czemu obecni w tym wątku zastanawiają się nad zmianą oleju z Dexeli na coś innego ? Ja nie mam generalnie większego pojęcie o olejach ani o ich normach, od zawsze w Maździe stosuję Dexelię i generalnie wszystko działa jak należy. Z ciekawości prześledziłem kilka postów w tym wątku i tak mnie zaczęło zastanawiać, czy Dexelia to zły olej ?

Ja osobiście używam Dexelię 5w30 DPF.

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 17 paź 2013, 07:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
kupis99 napisał(a):
Ja osobiście używam Dexelię 5w30 DPF.

i dobrze robisz ;)

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 17 paź 2013, 08:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
kupis99 napisał(a):
Z ciekawości prześledziłem kilka postów w tym wątku i tak mnie zaczęło zastanawiać, czy Dexelia to zły olej ?


Dokladnie - tez jestem ciekaw bo sam go uzywam jako, ze jest zalecany przez mazde.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 paź 2013, 10:33 
Amator
Offline
Od: 12.09.2013
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
kupis99 napisał(a):
Ja osobiście używam Dexelię 5w30 DPF.

Ja po zakupie samochodu przez tydzień zastanawiałem się nad wyborem oleju do mojej M6. Nie znam się na tych wszystkich szczegółowych parametrach, więc postanowiłem się dostosować do zaleceń producenta - czyli wybór padł na najtańszy olej spełniający normę C1 - Mazda DEXELIA DPF 5W-30.

Dlaczego nie C2?
Naczytałem się że C1 to oleje low SAPS dla silników wymagających olejów o niskim stopniu lepkości HTHS a C2 to oleje mid SAPS. Czyli na mój rozum - mniejszy SAPS = mniejsza zawartością popiołów siarczanych, fosforu i siarki = dłuższe życie DPFa.
Proszę mnie poprawić jeśli się mylę. Cenna będzie dla mnie również opinia użytkowników C2 co do różnicy w częstotliwości dopalania DPF.

Dlaczego nie wlałem C3,C4? Jeżeli producent wymaga oleju o niskim stopniu lepkości HTHS to znaczy że silnik jest zaprojektowany do pracy właśnie z takim olejem. Przeczytałem też że: Niski HTHS ma za zadanie obniżenie zużycia paliwa natomiast wysoki zwiększenie ochrony silnika.

PS. I co do olejów hydrokrakowanch. Ja przez ponad 6 lat lałem do mojej 323F BA Z5 jedynie hydrokaraka Midland Avanza SAE 10W-40 i nie uważam aby tym olejom coś szczególnie brakowało do syntetyków. Wydaje mi się nawet że w stanach ten sam olej jest sprzedawany jako syntetyk. O zaletach takiego połączenia nie napisze bo to temat nie na to forum.

_________________
http://reverseengineering.road2.me/
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 17 paź 2013, 11:48 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
kupis99 napisał(a):
Panowie, powiedzcie mi proszę tak jak 3 letniemu dziecku, czemu obecni w tym wątku zastanawiają się nad zmianą oleju z Dexeli na coś innego ? Ja nie mam generalnie większego pojęcie o olejach ani o ich normach, od zawsze w Maździe stosuję Dexelię i generalnie wszystko działa jak należy. Z ciekawości prześledziłem kilka postów w tym wątku i tak mnie zaczęło zastanawiać, czy Dexelia to zły olej ?

Ja osobiście używam Dexelię 5w30 DPF.


Nie mam pojęcia. W przypadku dexelii ultra do silników benzynowych faktycznie nie jest trudno znaleźć coś lepszego, spełniającego bardziej rygorystyczne normy, ale do diesla wymaga się jedynie 5w30 i normę C1 a to właśnie idealnie spełnia Dexelia DPF ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 paź 2013, 12:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
Tomek napisał(a):
kupis99 napisał(a):
Panowie, powiedzcie mi proszę tak jak 3 letniemu dziecku, czemu obecni w tym wątku zastanawiają się nad zmianą oleju z Dexeli na coś innego ? Ja nie mam generalnie większego pojęcie o olejach ani o ich normach, od zawsze w Maździe stosuję Dexelię i generalnie wszystko działa jak należy. Z ciekawości prześledziłem kilka postów w tym wątku i tak mnie zaczęło zastanawiać, czy Dexelia to zły olej ?

Ja osobiście używam Dexelię 5w30 DPF.


Nie mam pojęcia. W przypadku dexelii ultra do silników benzynowych faktycznie nie jest trudno znaleźć coś lepszego, spełniającego bardziej rygorystyczne normy, ale do diesla wymaga się jedynie 5w30 i normę C1 a to właśnie idealnie spełnia Dexelia DPF ;)


O właśnie, moim zdaniem ta odpowiedź zamyka temat zmiany oleju z Dexeli DPF na inny olej do silnika diesla, oczywiście jak dla mnie ;) ja generalnie dalej będę korzystał z Dexeli, zgodnie z zaleceniami producenta, a to że droga, no cóż, policzcie wszyscy ile płacimy za paliwo ... przy kosztach paliwa olej do silnika jest prawie jak za darmo ;)

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 paź 2013, 13:25 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Ja też nie zmieniam oleju w silniku na inny, jeżdżę na dexielli i jest ok
Olej w skrzyni mam zamiar zmienić po gwarancji, jak tylko oczywiście dostanę samochód.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 paź 2013, 13:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
therion napisał(a):
Ja też nie zmieniam oleju w silniku na inny, jeżdżę na dexielli i jest ok
Olej w skrzyni mam zamiar zmienić po gwarancji, jak tylko oczywiście dostanę samochód.


a czemu masz zamiar zmienić olej w skrzyni biegów ? jaki masz przebieg ? Kiedyś słyszałem teorię, że w skrzyni biegów nie powinno się zmieniać oleju.

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 17 paź 2013, 13:45 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Ale o oleju do skrzyni to już kontynuujcie proszę w wątku do tego stworzonym albo na pw ;)

kupis99 napisał(a):
O właśnie, moim zdaniem ta odpowiedź zamyka temat zmiany oleju z Dexeli DPF na inny olej do silnika diesla, oczywiście jak dla mnie ;) ja generalnie dalej będę korzystał z Dexeli, zgodnie z zaleceniami producenta, a to że droga, no cóż, policzcie wszyscy ile płacimy za paliwo ... przy kosztach paliwa olej do silnika jest prawie jak za darmo ;)


W zasadzie to Dexelia DPF nie jest aż tak droga. 5L można mieć za ok. 150zł z wysyłką pod nos. Tymczasem inne oleje C1, które nadają się do Mazdowskich diesli np. Millers XF LL C1 albo Liqui Moly 4500 kosztują z wysyłką ok. 200zł.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 paź 2013, 07:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
Tomek napisał(a):
W zasadzie to Dexelia DPF nie jest aż tak droga. 5L można mieć za ok. 150zł z wysyłką pod nos. Tymczasem inne oleje C1, które nadają się do Mazdowskich diesli np. Millers XF LL C1 albo Liqui Moly 4500 kosztują z wysyłką ok. 200zł.


No tak ale jeśli założyć że jedziemy do serwisu po olej to ta sama Decxelia kosztuje już jakieś 250 - 260 zł za 5 litrów, więc niektórzy twierdzą, że to drogi olej, i do tych skierowana była moja poprzednia wypowiedź ;)

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 18 paź 2013, 10:22 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Masz rację w ASO jest faktycznie droga ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 lis 2013, 11:51 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 09.11.2013
Posty: 34
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Region: łódzki
witam wszystkich jestem tu nowy mam pytanie co wlac do mojej nowo nabytej mazdy 6 2.5 170km do poprzedniej madzi 6 1.8 04r lalem motula 8100 5w40 a do tej myslalem o 5w30 motula tylko jaka spec ya c 1, 2, 3 ? do poprzedniej mialem 3 co sadzicie ?

_________________
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
(ś.p. Colin McRae)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 lis 2013, 12:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Ja bym polecił oryginalny 5W30
viewtopic.php?f=16&t=614

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 lis 2013, 12:36 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 09.11.2013
Posty: 34
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Region: łódzki
myslalem nad tym ale motul ma lepsze parametry na papierze w wydaje mi sie ze w praktyce tez w mojej starej madzi zrobilem 100tys jezdzac ostro i silnik super ani razu nie dolalem nawet mililitra jednego

_________________
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
(ś.p. Colin McRae)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 10 lis 2013, 19:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Podstawą jest Mazda Original Oil 5w30, bo taką lepkość potrzebujesz. Spełnia API SL i ACEA A5, czyli to co jest wymagane według instrukcji obsługi. Nie zwracaj uwagi na normy C. W przypadku silnika benzynowego nie mają one znaczenia.

Możesz szukać oleju spełniającego nowsze normy. Każde 5w30 z SN i A5 będzie już bardzo dobrym wyborem. Do tego pilnuj interwałów wymiany i wszystko będzie ok ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 lis 2013, 23:43 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 09.11.2013
Posty: 34
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Region: łódzki
Tomek napisał(a):
Podstawą jest Mazda Original Oil 5w30, bo taką lepkość potrzebujesz. Spełnia API SL i ACEA A5, czyli to co jest wymagane według instrukcji obsługi. Nie zwracaj uwagi na normy C. W przypadku silnika benzynowego nie mają one znaczenia.

Możesz szukać oleju spełniającego nowsze normy. Każde 5w30 z SN i A5 będzie już bardzo dobrym wyborem. Do tego pilnuj interwałów wymiany i wszystko będzie ok ;)
sluchaj imterwaly sa ok pelen serwos 106 tys zastanawiam sie bo motul sprawowal sie super chciałbym zeby poprostu auto służyło mi z 4 lata bez problemów problemu i tyle myslalem nad olejem mazdy ale parametry sa gorsze poprostu pozdro

_________________
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
(ś.p. Colin McRae)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 10 lis 2013, 23:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Kamilo napisał(a):
motul sprawowal sie super chciałbym zeby poprostu auto służyło mi z 4 lata bez problemów problemu i tyle myslalem nad olejem mazdy ale parametry sa gorsze poprostu pozdro


Z gamy Motula nada się 8100 Eco-nergy 5w30 ale, że tak powiem dupy nie urywa, bo poza A5 spełnia "tylko" SL tak samo jak Mazda Original. Karty charakterystyki są baaardzo podobne:
- 8100 Eco-nergy http://www.motul.com/system/product_des ... 1357580406
- Mazda Original http://www.finol.ie/uploads/downloads/M ... ne_Oil.pdf

Motul ma minimalnie wyższy indeks lepkości i TBN.

Jak chcesz naprawdę dobry olej to rozejrzyj się za Amsoil Signature Series 0w30.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 lis 2013, 10:03 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 09.11.2013
Posty: 34
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Region: łódzki
Tomek napisał(a):
Kamilo napisał(a):
motul sprawowal sie super chciałbym zeby poprostu auto służyło mi z 4 lata bez problemów problemu i tyle myslalem nad olejem mazdy ale parametry sa gorsze poprostu pozdro


Z gamy Motula nada się 8100 Eco-nergy 5w30 ale, że tak powiem dupy nie urywa, bo poza A5 spełnia "tylko" SL tak samo jak Mazda Original. Karty charakterystyki są baaardzo podobne:
- 8100 Eco-nergy http://www.motul.com/system/product_des ... 1357580406
- Mazda Original http://www.finol.ie/uploads/downloads/M ... ne_Oil.pdf

Motul ma minimalnie wyższy indeks lepkości i TBN.

Jak chcesz naprawdę dobry olej to rozejrzyj się za Amsoil Signature Series 0w30.
ok poszukam tego oleju albo moze od ciebie wezme ten oryginal jak masz wogole zadzwonie do lodzi do chlopakow od mazdy (nie serwis bo to w ldz najgorsze gowno) i tam wymiane zrobie zeby miec ciaglosc serwisowa dzieki za odp pozdro

_________________
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
(ś.p. Colin McRae)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 11 lis 2013, 10:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Jeśli dużo jeździsz w trudnych dla oleju i silnika warunkach a mianowicie:
- zwykle pokonujesz tylko krótkie trasy (do 17km w jedną stronę od zimnego rozruchu),
- lubisz często przeciągnąć silnik pod czerwone pole,
- holujesz przyczepki,
- jeździsz często w trasy, gdzie przez dłuższy czas utrzymujesz wysoką prędkość (bliską maksymalnej),
To warto dać te 250zł za Amsoila. Jeśli nie to można z powodzeniem kupić tańszy olej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 lis 2013, 10:25 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 09.11.2013
Posty: 34
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Region: łódzki
Tomek napisał(a):
Jeśli dużo jeździsz w trudnych dla oleju i silnika warunkach a mianowicie:
- zwykle pokonujesz tylko krótkie trasy (do 17km w jedną stronę od zimnego rozruchu),
- lubisz często przeciągnąć silnik pod czerwone pole,
- holujesz przyczepki,
- jeździsz często w trasy, gdzie przez dłuższy czas utrzymujesz wysoką prędkość (bliską maksymalnej),
To warto dać te 250zł za Amsoila. Jeśli nie to można z powodzeniem kupić tańszy olej.
wiesz co silnik ma w miare tyle mocy ze do czerwomego noe trxeba az go caly czas przyczepek nie ciagme przedzwonoe do chlopakow od mazdy i albo zaleje go motulem albo mazdowskim i tyle

_________________
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
(ś.p. Colin McRae)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 09:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.01.2014
Posty: 5
Rok produkcji: 2005
Mam pytanie, czy do aut bez DPFu można lać olej przeznaczony do układów z DPFem jako spełniający teoretycznie bardziej rygorystyczne normy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 11:48 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Ja przyznam pewien nie jestem, ale rozmawiałem z kolesiem, u którego kupowałem olej i powedział mi, że nawet do benzyny można zalać olej oznaczony DPF, bo on jest niskosadzowy i silnikowi na pewno nie zaszkodzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1622 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 55  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.