Teraz jest N, 28 kwi 2024, 15:21

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1624 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 55  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 12:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.01.2014
Posty: 5
Rok produkcji: 2005
Dzięki to będę musiał tak zrobić bo nie jestem pewien czy mam z DPFem czy bez, po VINie podali mi po zakupie, że nie ma, ale w papierach oryginalnych przy sprowadzeniu był wpis niemieckojęzyczny wskazujący na to jakby był doinstalowany (a kontrolki nigdzie od tego nie mam). W serwisie na wymianie oleju mi pewnie sprawdzą, ale olej i filtr chcę kupić przed wizytą u nich to na wszelki wypadek wezmę ten do DPF`a fakt, że nieco droższy, ale w sumie nie tak dużo.

Pozdrawiam mazdo-fanów!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 13:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2365
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
W niemcowni było tak, że domontowywali dpf'y dodatkowo żeby łapać się na niższą normę emisji spalin (o ile się nie mylę chodziło o wjazd do centrów niektórych miast). Ale nie jest to DPF firmowy Mazdy. Chyba możesz go bezproblemopwo usunąć, ale głowy nie dam.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 13:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
winko napisał(a):
Mam pytanie, czy do aut bez DPFu można lać olej przeznaczony do układów z DPFem jako spełniający teoretycznie bardziej rygorystyczne normy?


Można, ale jeśli masz silnik diesla bez filtra cząstek stałych to obowiązuje Cię norma A3/B4 i standardowo lepkość 5w30.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 14:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.01.2014
Posty: 5
Rok produkcji: 2005
Klasa lepkości oleju SAE 5W30 więc jest ok, ale podana klasa jakości to: ACEA C1, JASO DL-1, więc tutaj nie wiem czy spełnia normy, o których piszesz (A3/B4)...

Dzięki za pomoc, tak właśnie podejrzewam, że domontowali mu DPF`a nieoryginalnego, ale jak nie mam kontrolki to nie mam pojęcia kiedy go przepalać i czy w ogóle się go wypala wiadomą procedurką...


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 16:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
winko napisał(a):
ale podana klasa jakości to: ACEA C1, JASO DL-1, więc tutaj nie wiem czy spełnia normy, o których piszesz (A3/B4)...


C1 czy tam DL-1 (o to samo mniej więcej chodzi) to normy w przypadku posiadania DPF. Jeśli go nie ma to szukasz oleju A3/B4. Kwestia teraz czego się dowiesz o swoim samochodzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2014, 09:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.01.2014
Posty: 5
Rok produkcji: 2005
winko napisał(a):
C1 czy tam DL-1 (o to samo mniej więcej chodzi) to normy w przypadku posiadania DPF. Jeśli go nie ma to szukasz oleju A3/B4.


Szukam A3/B4 dlatego że tańszy? Jak wleję przeznaczony do DPF`a to mogę mieć jakieś problemy, coś uszkodzę, czy coś przy emisji spalin będzie nie tak? Dla silnika to chyba lepiej jeśli mniej popiołowy zapodam jeśli klasa lepkości i tak 5W30...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2014, 10:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
winko napisał(a):
Klasa lepkości oleju SAE 5W30 więc jest ok, ale podana klasa jakości to: ACEA C1, JASO DL-1, więc tutaj nie wiem czy spełnia normy, o których piszesz (A3/B4)...

Dzięki za pomoc, tak właśnie podejrzewam, że domontowali mu DPF`a nieoryginalnego, ale jak nie mam kontrolki to nie mam pojęcia kiedy go przepalać i czy w ogóle się go wypala wiadomą procedurką...


Wianko, moim poprzednim autkiem była Mazda 3 1.6 diesel, bez DPF, ale Niemiec, który ją użytkował właśnie dołożył sobie dodatkowo DPF, była to oryginalna część Mazdy, miałem książeczkę, numer seryjny itd. W Polskim serwisie, generalnie z niczym takim się nie spotkali i mój samochód robił jako samochód demo, stał na kanale i wszyscy go oglądali.
Konkluzja jest taka, że jeśli masz dołożony taki pseudo DPF (w warunkach niemieckich jest to opłacalne i dużo osób tak robi), to generalnie się nim w ogóle nie przejmujesz. Nie jest on sprzężony z silnikiem żadnymi kablami, PCM w ogóle nie wie, że on jest. Jego działanie polega głównie na zatrzymywaniu sadzy, a że umiejscowiony jest zaraz za pierwszym tłumikiem, to automatycznie wypala się poprzez wysoką temperaturę. Ja przez pięć lat nie miałem z nim żadnego problemu, wszystko działało.

Ja stosowałem olej dedykowany czyli 5W30 i wszystko było ok.

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2014, 14:00 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Kolejny temat od którego boli głowa dlatego ja pozostane przy Dexeli wg. Niemieckiej doktryny po co zmieniać coś co jest dobre?
Pytanie do Tomka jako swego rodzaju senseja :)
, bo pisałeś o niekorzystnych warunkach dla oleju. Patrząc na przejechane kilometry to u mnie jest tak 5% miasto i 95% trasa. Trasa jak to w Polsce jak dla mnie jest to tryb mieszany. Z kolei jak już trafi się, któraś z naszych autostrad to czasem przegonie madzie do 200 ale większość czasu staram się nie przekraczać 180 a wszędzie gdzie tylko moge tempomat i 160. Czy to są ciężkie warunki dla oleju?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2014, 14:29 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
A teraz kilka ciekawostek z życia.
Kumpla stary mial Opla Astrę 1, 4 benzyna. Jazda 99% miasto-Warszawa. Olej zmieniał co 7.500 tys. Km o ile dobrze pamiętam i silnik dożył w bardzo dobrej kondycji 400.000 km. Przypominam Opel Astra.
Jakiś czas temu byłem u brata znajomego co ma warsztat samochodowy. Znajomy pokazał mi najnowszą technologię. .. jak to ludzie z tego warsztatu umieją odkręcić korek od butelki oleju bez zrywania plomb... taka sytuacja... Leją jakiś shit do środka drogiego opakowania a potem przy właścicielu otwierają "nową" butelkę zrywając plombę.
Przed Madzią jeździłem służbowymi Renaultami a tam interwał wymiany oleju był 30.000 km lub co 2 lata. Tzn. W jednej dokumentacji pisali właśnie taki a w innej wg. wskazań komputera. Przy pierwszym przeglądzie (ludzie już mnie znali bo były tam gwarancyjne pierdoły a i wszystkich kolegów zawoziłem i przywoziłem) spytałem czego mam słuchać, komputera czy licznika? Odpowiedź: Pan robi co pierwsze nastąpi ale jakby prywatnie to bezwzględnie co 15.000 km. Pytam: To chyba na odwrót, jak samochód na firmę to starać się wydusić więcej kasy a nie z biednych szarych ludzi? Odpowiedź: firmy to nie obchodzi, kończy się leasing auto do Żyda i kupowane nowe. Serwis ma być tani. Ale jak jeździ Pan prywatnie to trzeba skrócić interwał bo chce Pan tym autem dłużej pojeździć, prawda? Niby mamy te oleje long life ale one o dupe potłuc...
Kiedyś kazali skracać interwały z troski o auto. Dziś wiadomo, oleje dużo lepsze i silniki doskonalsze ale i tak karzą skracać interwał. Z tego samego powodu co kiedyś w jakimś stopniu ale głównie żeby więcej towaru sprzedawać. Trudno znaleźć złoty środek. .. :-(
Sam się zastanawiałem czy nie zmieniać oleju częściej ale jeżdżę głównie w trasy, 20k to nie 30k a i skoro Mazda zapewnia, że 20k jest OK...

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 13 sty 2014, 15:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
czacha83 napisał(a):
Pytanie do Tomka jako swego rodzaju senseja :)
, bo pisałeś o niekorzystnych warunkach dla oleju. Patrząc na przejechane kilometry to u mnie jest tak 5% miasto i 95% trasa. Trasa jak to w Polsce jak dla mnie jest to tryb mieszany. Z kolei jak już trafi się, któraś z naszych autostrad to czasem przegonie madzie do 200 ale większość czasu staram się nie przekraczać 180 a wszędzie gdzie tylko moge tempomat i 160. Czy to są ciężkie warunki dla oleju?


Z tego co opisałeś to tylko dłuższe utrzymywanie wysokiej prędkości (bliższej maksymalnej) można uznać za czynnik, który daje olejowi trochę po tyłku. Jeśli do tego nie holujesz przyczep, nie jeździsz z kompletem pasażerów to myślę, że generujesz normalne warunki ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2014, 18:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
Czacha, ja co prawda mam diesla i olej zmieniam co ok. 10 - 12 kkm, nie iteresuje mnie to co pisze w książce ani co mówi serwis, 10 - 12 kkm staram się nie przekraczać, jak narazie wszstko działa jak w zegarku. Oczywiście z olejem zawsze zmieniam filtr powietrza i filtr oleju.

Filtr paliwa zmieniam co ok. 30 - 35 kkm, czyli co drugą maksymalnie trzecią zmianę oleju.

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2014, 19:31 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Dzięki Tomek
Kupis, od Ciebie to warto samochody od kupować... ;-)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2014, 10:55 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
Ha Ha :wink: no pewnie tak, bo ja swojego samochodu nigdy dłużej jak 2-3 dni nie sprzedawałem, niektóre poszły do znajomych i do dziś jeżdżą, a znajomi są znajomymi nadal :lol:

Ale bez offtopu bo będzie ban <bach> .

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 sty 2014, 10:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.01.2014
Posty: 5
Rok produkcji: 2005
kupis99 napisał(a):
O właśnie, moim zdaniem ta odpowiedź zamyka temat zmiany oleju z Dexeli DPF na inny olej do silnika diesla, oczywiście jak dla mnie ;) ja generalnie dalej będę korzystał z Dexeli, zgodnie z zaleceniami producenta, a to że droga, no cóż, policzcie wszyscy ile płacimy za paliwo ... przy kosztach paliwa olej do silnika jest prawie jak za darmo ;)


No żałuję, że nie kupiłem Dexeli DPF, po wymianie oleju też 5W30 ale Castrola (mechanior wlał zalecany przez siebie do mojego auta niby), przy okazji wymiana wszystkich filtrów, skasowali 4 stówy, a w wyniku tego zajebistego serwisowania spalanie ropy wzrosło z ok 6.4 do około 10:/ Chyba, że komputer musi się unormować po odłączeniu aku. Zobaczymy jeszcze za kilkaset km...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 sty 2014, 22:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
Winko, wzrost spalania o ok. 40% raczej nie możwe być podyktowany tylko i wyłącznie zmianą oleju.
Owszem Castrol nie jest najszczęśliwszym olejem do Mazdy i może nie za bardzo z nią współgrać, ale raczej nie wywoła wzrostu spalania na takim poziomie jak piszesz. Moim zdaniem olej może powodować zmiany w spalania do ok. 0,5 - 1 litra ale niech się wypowie nasz ekspert od olei.

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 18 sty 2014, 23:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Nie ma takiej opcji, żeby po zmianie oleju na produkt innej marki, ale o tej samej lepkości zauważyć jakieś większe różnice w spalaniu. Jak dla mnie to są maksymalnie części dziesiąte litra. 0,1l, 0,2l, 0,3l... ciężko nawet powiedzieć ile miałoby to być.

Korzyść będzie natomiast bez problemu widoczna po przejściu powiedzmy z 10w40 (który załóżmy lał poprzedni właściciel) na 5w30. Wtedy to ma sens.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 sty 2014, 23:20 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Koledzy AKU było rozłączone to i średnie się wyzerowało a kolega pewnie póki co po mieście jeździ i tak mu pokazuje.
Winko nie patrz na kompa tylko wylicz podczas tankowania. Jak ja licznik wyzeruję też mam 10 litrów z czasem w trasie spada.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 sty 2014, 16:55 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 304
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Koledzy, doradźcie co zrobić w moim przypadku.

W mojej Maździe mam usuniętego DPF-a (przez poprzedniego właściciela) i niestety, po tym zabiegu został chyba nie najlepiej dobrany olej do tego silnika, a mianowicie poprzedni właściciel po usunięciu filtra zalał silnik olejem Elf Excellium LDX 5W-40 i tego trzymał się już do końca.

Nie wiem, czy można spokojnie pozostać przy tej klasie lepkości (co najwyżej zmienić producenta, powiedzmy na motul 8100 x-cees), czy jednak zalać olejem minimum 5W-30? Dodam, że auto eksploatuję w 70% po autostradach, podróżując ze stałą prędkością rzędu 140-150 km/h, więc bez zbytecznego żyłowania silnika na wysokich obrotach. Obawiam się, że przy zmianie na olej o lepszych parametrach może mi się rozszczelnić silnik, albo rozpuszczą się jakieś nagary i powędrują do turbiny, co może mieć niemiłe konsekwencje...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 19 sty 2014, 17:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Walderam napisał(a):
Obawiam się, że przy zmianie na olej o lepszych parametrach może mi się rozszczelnić silnik, albo rozpuszczą się jakieś nagary i powędrują do turbiny, co może mieć niemiłe konsekwencje...


Nie musisz się tego obawiać. Jeśli olej był wcześniej regularnie wymieniany to raczej nie masz w silniku nadmiernej ilości osadów. Poza tym olej to nie płukanka, więc po zmianie z 5w40 na 5w30 nic w drastyczny sposób nie zostanie wymyte. Dzisiaj każdy olej ma mniejszy lub większy pakiet myjący.

Jeśli nie odnotowujesz ubytków oleju śmiało wróciłbym do lepkości 5w30 tak jak rekomenduje Mazda. Nie masz już DPF'a, więc odpada nam norma C1. Szukałbym czegoś z normą A3/B4. Możesz też patrzeć za olejem z normą VW 505.00 np. ELF Evolution FULL-TECH MSX 5W30.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 sty 2014, 17:30 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 304
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Spoko, dzięki za info.

Jutro jeszcze będę w salonie w Kielcach odebrać gumki do wycieraczek, tam przy okazji popytam co oni sądzą o stosowanym obecnie oleju, jak zasugerują zmianę na 5w-30 to tak właśnie postąpię, żeby potem nie było rozczarowania. M6 ma mi chociaż ze 3-4 lata posłużyć, a w tym czasie przebieg pewnie zbliży się do 300 tys. km, więc na czym jak na czym, ale na oleju na pewno oszczędzać nie mam zamiaru.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 19 sty 2014, 17:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Jak chcesz pytać kogokolwiek w ASO o oleje to zapytaj najpierw czym się różni norma A5 od A3. Jak Ci odpowiedzą to pytaj dalej, ale wątpię ;) Poziom wiedzy o olejach w Polskich serwisach jest niski. Żeby chociaż chcieli zaglądać do instrukcji obsługi danego samochodu...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 sty 2014, 17:03 
Offline
Witajcie. Może mi ktoś powiedzieć, który olej mam wybrać? Chodzi mi o Motul 5W-30, ale jest kilka wersji i nie wiem, który najlepszy.


Ostatnio edytowano Śr, 22 sty 2014, 19:30 przez TOMASZ, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 22 sty 2014, 20:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Tylko Motul wchodzi w grę? Jeśli tak to potrzebujesz 8100 Eco-nergy 5w30 ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 sty 2014, 21:23 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Tomek doradz mi gdy już mam wyciętego dpf jaki olej lać . Dalej pozostać przy dexeli czy morze zmienić na coś innego


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 22 sty 2014, 21:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
hubert0001, na tej samej stronie dwóch kolegów pytało mniej więcej o to samo. Zerknij wyżej ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 lut 2014, 20:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Ja jeżdżę na dedykowanym i na razie nie kombinuje
Leją mi na przeglądach Dexielle
Jedynie zastanawiam się nad zmianą oleju w skrzyni, ale jeszcze nie teraz
Na razie wszystko jest dobrze i moje problemy ze skrzynią a w szczególności 1 i 2 ustąpiły, więc na razie wstrzymuję się z decyzją


Ostatnio edytowano Pn, 3 lut 2014, 14:11 przez glowasiek, łącznie edytowano 2 razy
Przeniesiono do odpowiedniego watku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lut 2014, 12:20 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Witam z racji tego że nie mam już dpf chciałem zmienić olej z dexeli dpf 5w30 na millers xf longlife c2 5w30 .Powiedzcie czy to dobry wybór i czy warto zrobić płukanke silnika przed zmianą oleju środkiem liqui moly.Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 16 lut 2014, 13:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Możesz zalać XF LL C2, będzie w porządku. Płukankę warto zrobić, bo na pewno nie zaszkodzi a ew. pozbędziesz się zalegających w silniku złogów. Oprócz tej od Liqui Moly możesz zerknąć na Millers Engine Flush.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lut 2014, 19:35 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Dzięki o to mi chodziło natomiast płukankę już kupiłem więc ją zastosuje


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 lut 2014, 08:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.02.2014
Posty: 3
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Tomek napisał(a):
Aha, oleje dla Mazdy produkuje koncern Total także ciężko je nazwać noname ;)

Dzięki za odpowiedź.
Olej, jaki stosuję w innym swoim pojeździe produkuje Mobil1 i gdy porównuję ten rozlewany w zachodniej Europie i ten rozlewany w Czechach (lub Słowacji, już nie pomnę), widać różnicę gołym okiem w kolorze i w lepkości nawet jak się go maca palcami (wiem, że kupuję oryginał). Przypuszczam, że to samo jest z innymi artykułami - proszkami, elektroniką, czy być może olejem do Mazdy. Niestety żyjemy w kraju nad Wisłą, takim europejskim 3-cim świecie, trzeba brać na to poprawkę. Zaufanie to ostatnia rzecz jaka mi towarzyszy przy zakupach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1624 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 55  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.