Teraz jest N, 28 kwi 2024, 17:30

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1624 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 55  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 4 kwi 2016, 09:49 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
To tragedii nie ma. Myślę że po zmianie oleju jego spożycie powinno spaść lub całkowicie zniknąć. Na twoim miejscu nie czekałbym te 7 tys km tylko od razu przeszedł na lepszy olej z racji, że nie jeździsz na tym Castrolu za długo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 kwi 2016, 10:59 
Amator
Offline
Od: 29.02.2016
Posty: 86
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Witam,

Kolega Tomek doradził mi, żebym na Castrolu zrobił mimo wszystko krótki interwał (koło 7 tys. km), bo wpłynie to pozytywnie na oczyszczenie silnika.

Po 7 tys. km zrobię płukankę i wymienię olej.

Jeśli udało by się wyeliminować wciąganie oleju rpzez silnik, byłbym bardzo szczęśliwy :).

Chyba wiekszych zagrożeń jazdy na Castrolu nie ma? Bo jeśli są, to oczywiście nie czekał bym na dojście do tych 7 tysiaków, tylko od razu wymieniał...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 kwi 2016, 11:53 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Myślę, że mógłbyś dojechać te 7 tys. ale to zawsze Castroli nie wiadomo co on tam odłoży w silniku. Nie wiem sam musisz zdecydować.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 kwi 2016, 20:41 
Amator
Offline
Od: 29.02.2016
Posty: 86
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
No zobaczę... :) Prześpię się z tym i zdecyduję :)...

-- Dodano: Pn, 4 kwi 2016, 21:41 --

Właśnie przejrzałem (bo ciekawość mnie zżerała :-)) swoje wydruki z systemu Mazdy. Okazuje się, że wymiany oleju były robione bardzo wzorowo (poza ostatnią). Przeciętnie wymiany robiono co 12-15 tys. Km. Ostatnia wymiana była niestety dopiero przy interwale prawie 22 tys. Km. Wydaje się, że autko przy takich interwałach oleju pić nie powinno... Aj dziwne te nasze Madzie :-)...

Miłego wieczoru :-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 kwi 2016, 19:02 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam, czy mozcie mi powiedziec co ile w silniku 2.0 DISI benzynowym,100tys kilometrow zmieniac olej,jezdze dziennie ok do pracy 14 kilometrow w jedna strone,czy co 15tys bedzie ok,pozdro


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 kwi 2016, 19:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
hip81 ja mam taki silnik i bd zmieniał raz w roku lub co 15-20 tysi

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 kwi 2016, 19:54 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Zmieniaj co 10tys, dużo nie zaoszczędzisz wydłużając okres, a będziesz spał spokojnie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 kwi 2016, 20:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Dokładnie tak. 10-12 tys to dystans po jakim powinno się zmieniać olej. Te 20-30 tys to jakaś kpina i najkrótsza droga do powożnych problemów. Poczytaj ile osób ma problemy w swoich M6 z pozapiekanymi pierścieniami i poborem oleju, a przecież producent tez zaleca wymianę co 20 tys :> Jak ktoś większość dystansu pokonuje w trasie a do tego stosuje dobry olej syntetyczny, to do tych 15 tys mozna dociągnąć, ale dla mnie to już max. Dużo nie zaoszczędzisz na przeciąganiu interwałów wymiany, a możesz sporo bardziej zaszkodzić i wpędzić się w koszta.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 kwi 2016, 20:37 
Amator
Offline
Od: 29.02.2016
Posty: 86
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Dokładnie :-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 kwi 2016, 22:27 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Ale panowie mi nie chodzi o oszczędność, mija właśnie rok a zrobiłem 15tys kilometrów, olej który leje to Millers 5w30 ee nanotechnologii taki trochę super olej,spoko następnym razem wymienię wcześniej, tu nie chodzi o kasę!,myślę że jak jest naprawdę dobry olej to nie ma co za bardzo przesadzać z wymianą, ale właśnie dlatego zadałem pytanie,następny raz wymienię po 12 tys,dzięki i pozdro


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 kwi 2016, 22:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.03.2015
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: mazowiecki
hip81 ja też na takim oleju jeżdżę i wymieniam co 14 - 15 tysięcy. Tylko że u mnie wymiana dwa razy w roku, więc nie ma co przesadzać z tymi wymianami co 10k...

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 kwi 2016, 08:11 
Amator
Offline
Od: 29.02.2016
Posty: 86
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Każdy musi sam zdecydować :)...

Ja będę wymieniał olej co 12-15 tysięcy, z uwag na fakt, że sporo jeżdżę, ale jakbym jeździł mniej, to wymieniał bym co 10-12 tysięcy.

Podstawą jest bezpieczeńśtwo silnika. A niestety mazdy lubią olej brać, jeśli ktoś nie pilnował terminowych wymian i zażyna silnik...

Pozdro :).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 kwi 2016, 08:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.03.2015
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Dokładnie, ja robię około 30 tysięcy rocznie więc też sporo jeżdżę. Jak lałem dexelie widziałem ubytki oleju, teraz dolewek nie muszę robić.

naklepane z mojego Z3


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 kwi 2016, 12:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.11.2014
Posty: 3
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Panowie,

Czy jest znacząca róźnica między olejami acea c1 vs c3? Instrukcja zaleca C1, ale u mnie w Irlandii 5W-30 występuje praktycznie w tylko w wersji C3.

Chce zakupić Castrol Edge.

Dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 kwi 2016, 15:00 
Amator
Offline
Od: 29.02.2016
Posty: 86
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Kolego, ja zakupiłem Castrol Edge (droższego i ponoć lepszego nie było w motoryzacyjnym) i zostałem "zbesztany" przez obeznanych forumowiczów, którzy bardzo odradzają ten olej :)...

A, że ja się słucham fachowców, przejeżdzę jeszcze kilka tysiaków na Castrolu, zrobie płukankę i wleję olej Penrite, który zakupiłem od kolegi Tomka.

Swoją drogą, ten olej Penrite, dużo lepszy i sprawdzony, wyszedł mnie taniej, niż Castrol w motoryzacyjnym. Wnioski każdy może wyciągnąć samemu :)...

Na Twoim miejscu szukał bym od razu Penrite albo Amsoil :)...

Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 kwi 2016, 16:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.03.2015
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Koledzy nie "besztali" tylko tłumaczyli że Castrola się nie używa ;-)

naklepane z mojego Z3


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 kwi 2016, 20:47 
Amator
Offline
Od: 29.02.2016
Posty: 86
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
No a co ja mówię? :-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 kwi 2016, 16:35 
Nowicjusz
Offline
Od: 06.09.2014
Posty: 44
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
ptyt napisał(a):
Panowie,

Czy jest znacząca róźnica między olejami acea c1 vs c3? Instrukcja zaleca C1, ale u mnie w Irlandii 5W-30 występuje praktycznie w tylko w wersji C3.

Chce zakupić Castrol Edge.

Dzięki

Twój DPF tego nie przeżyje


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 kwi 2016, 08:50 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Mam pytanko do tych co osobiscie wymieniali olej w silniku i skrzyni biegow,czy na nakretkach tych co spuszcza sie olej sa podkladki miedziane?,jak tak to jaki rozmiar,dzieki i pozdro


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 kwi 2016, 09:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Oryginalnie są aluminiowe zarówno w misce jak i w skrzyni. Można założyć miedziane. Rozmiaru nie pamiętam.

klepnięte z P8

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 kwi 2016, 09:36 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.11.2013
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: pomorski
w ASO stosuja castrol edge 5w30. Czy ktos moze polecic cos dobrego biorac pod uwage ze castrol nie wypada za dobrze. Cos w tej samej cenie. Duzo tych propozycji ale moze jest cos sprawdzonego pod 2.5 motor.
Zastanawiam sie nad PENRITE ENVIRO+GF-5 5W30 ...

_________________
Defensem uns colors, d'un gran Barça omnipotent.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 kwi 2016, 09:39 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Ale czy trzeba je wymieniac przy wymianie oleju?,i jeszcze jedno pytanko ktora plukanka do silnika bedzie lepsza millers czy liquy moly,pozdro


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 kwi 2016, 09:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Powinno się nową założyć, ale od biedy można i starą.

klepnięte z P8

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 kwi 2016, 09:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
W sprawie oleju piszcie koledzy do Tomka ( Czarne Paliwo), bo to taki forumowy ekspert :lol: Castrola bym odpuscił. Zasada jest taka, żeby kupować oleje nie rozlewane w PL bo mniejsza mozliwość trafienia podróbki. Płukanka może byc Millersa, Valvoline, Penrite, czy Liquy moly, bo to znani i czołowi producenci olejów i płukanki ich są sprawdzone oraz bezpieczne dla silnika. Unikać należy tanich marketowych płukanek na bazie rozpuszczalników. Płukanki mozna stosowac co wymiana oleju lub co druga wymiana, bo pomaga to oczyścić silnik z nagarów, osadów i innych depozytów w procesie spalania.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 kwi 2016, 20:59 
Świeżak
Offline
Od: 09.04.2016
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam,
Panowie a jaki olej z Total Quartz do 1.8 gh ?
TOTAL Quartz 9000 Future EcoB 5w20 Fully Synthetic czy może TOTAL Quartz Ineo ECS 5w30 Fully Synthetic jeżdze w Irlandii .

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 kwi 2016, 08:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.04.2016
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Witam.
Panowie niedawno kupiłem Mazde 6 z silnikiem 2.0 benzyna 2008 rok 2 generacji.
Mam pytanie odnośnie wymiany oleju,obecnie mam olej Olej CASTROL EDGE 0W40
i zbliża się wymiana,na liczniku mam 67 tys,potwierdzony przebieg .
Jaki zalać olej bo z tego co widzę powinienem mieć olej 0w30 a nie 0w40.
Czy pozostać przy takim oleju czy zmienić na inny.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 12 kwi 2016, 09:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
devil80,

Tomek napisał(a):
Pojemności układów:
MZR 1.8; MZR 2.0 4,3L z wymianą filtra oleju
MZR 2.5 5,0L z wymianą filtra oleju
MZR-CD 2.0 4,1L z wymianą filtra oleju
MZR-CD 2.2 4,7L z wymianą filtra oleju

Zalecane normy wg. instrukcji na rynek Europejskiej:
Silniki benzynowe: API SL, ACEA A3/A5, 5w30 lub 10w40 lub 5w20
Silniki diesla: ACEA C1 lub JASO DL-1, 5w30


dominikbuli, odpowiedziałem Ci na twoją wiadomość pw ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 kwi 2016, 09:46 
Świeżak
Offline
Od: 09.04.2016
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
ok wiec 5w20 wg tego co na stronie napisali ma normy ACEA A1/B1 API SN
natomiast 5w30 ACEA C3 API SN/CF
jeszcze jest taki TOTAL Quartz 9000 Future NFC 5w30 ACEA A5/B5 API SL/CF chyba ten jest najbardziej odpowiedni?


Ostatnio edytowano Wt, 12 kwi 2016, 10:50 przez devil80, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 kwi 2016, 10:13 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Szybkie pytanko,kupilem podkladki poz srube do spuszczania oleju ale ona jest aluminiowa?!,z jaka sila to dokrecic?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 12 kwi 2016, 10:30 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
devil80 napisał(a):
jeszcze jest taki TOTAL Quartz 9000 Future NFC 5w30 ACEA A5/B5 API SL/CF chyba ten jest najbardziej odpowieni?


Z tych, które wymieniłeś ten jest jest najodpowiedniejszy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1624 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 55  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.