Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 06:27

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1624 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 55  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 2 lip 2014, 21:44 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 21.05.2014
Posty: 63
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Panowie czy moge zmienic valvoline fe na Dexalie ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 2 lip 2014, 21:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Możesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 sie 2014, 11:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.10.2013
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Witam, podpowiedzcie mi koledzy, czy ktoś kupował tutaj Dexelię ?
http://allegro.pl/mazda-ultra-dpf-5w30- ... 67487.html

Piszą, że to niby hurtownia w Dąbrowie Górniczej, cena też jest bardzo kusząca tylko czy na pewno prawda? Nie chciałbym wlać do silnika jakiejś "wodzionki"...

Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 sie 2014, 22:17 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
Jak nie chcesz "wodzionki" to dołóż dwie dyszki i kup u któregoś z kolegów z forum, wtedy będziesz pewny że masz olej prima sort <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 sie 2014, 19:46 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.11.2013
Posty: 36
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: podkarpacki
A jaki proponowalibyście olej polsyntetyczny 10w40. chodzi mi raczej o popularne i latwo dostępne marki w PL.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 27 sie 2014, 13:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Ale do czego taki?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 wrz 2014, 18:54 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.11.2013
Posty: 36
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: podkarpacki
A ponieważ zauważyłem że coś lubi mi Madzia podjadać oleju. Nie wiem czy to zwiazane z montazem LPG. Ponieważ mam LPG prawie od smego początku. I myslalem nad zmianą na 10w40. Troche bardziej gęsty i może by nie uciekal.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 wrz 2014, 19:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja nie lalbym 10W40, oliwy będzie bardziej brakować.
Kiedyś miałem silnik Millera w Xedos9, 2.3 V6 kompresor, i najmniej oleju brała właśnie na oleju Mobil pełny syntetyk 5W50 dolewki były max 200ml na 10kkm. Wczesniej Jak lalem 10W40 dolewka były rzędu około 1litra... ;)

I nie zgodzę się z trendem iż gesty olej będzie rzadziej dolewany, wręcz odwrotnie, to nie jest FSO !


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 2 wrz 2014, 17:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
dawidcom 5w30. Jak zacznie zjadać to do mechanika. Polecam płukankę i dobry syntetyk np. Amsoil Signature Series 5w30.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 wrz 2014, 15:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Tomek potrzebuję Twojej pomocy :)
Wywaliłem DPF-a i szykuję się do zmiany oleju.
Przejrzałem cały temat o olejach i napisałeś, że może być ELF Evolution Full-Tech MSX 5w30, ale nie mogę go znaleźć tu u mnie w UK.
Możesz mi jeszcze coś dobrego polecić?
I powiedz mi jeszcze czy koniecznie muszę zastosować płukankę, czy jak jej nie zastosuję to nic się nie stanie?
Dzięki,
Pozdrawiam.

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 17 wrz 2014, 17:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Na wyspach łatwo dostaniesz np. Millersa XF LL C2 5w30. Nada się do Twojej aplikacji ;) Płukanka nie jest niezbędna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 wrz 2014, 18:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Ok. Dzięki Tomek, będę szukał tego Millersa ;)
Pozdrawiam.

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 wrz 2014, 09:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.09.2014
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: łódzki
Witam :) jestem własnie przed zakupem oleju MAZDA ORGINAL OIL ULTRA 5W30(sugerowany tutaj do mojego silnika)czytając ile osób pisze o podrobionych olejach chciałem się was spytać czy może macie jakieś pewne źródła najlepiej z woj łodzkiego?(moze z Łodzi) bo w serwisie mazdy powiedziano mi 60 zł/l z góry dziekuje za odpowiedzi


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 29 wrz 2014, 10:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Kaczor ma 5L bańkę na sprzedaż - pewny towar, bo od mnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 wrz 2014, 21:11 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Poprawka, już zarezerwowana. Chyba, że szaniu zrezygnuje :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 wrz 2014, 14:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.09.2014
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: łódzki
hmm no roumiem a to moze ktos ma jakies pewne zrodło??
Albo moze jakies sugestie jak rozpoznac podrobiony olej??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 wrz 2014, 14:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Pewne źródło masz tu: viewtopic.php?f=55&t=1169
A swoją drogą to jakoś nie sądzę, żeby ktoś podrabiał Dexelię, co innego oleje bardziej popularne gdzie się sprzedają na pniu tak jak Mobil, Castrol, Motul. Ale u nas wszystko możliwe...

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 paź 2014, 14:49 
Amator
Offline
Od: 20.08.2014
Posty: 68
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
Warto lac te oleje do benzyniaka bo sam już nie wiem tyle tego jest
-Total Quartz Ineo ECS 5W30
-Total Quartz 9000 Future 5W30

Nie to żebym oszczędzał na oryginalnym ale po prostu nie mam kiedy gonic do ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 paź 2014, 15:03 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
lewy,
lewy napisał(a):
Total Quartz 9000 Future 5W30
będzie bardziej odpowiedni - spełnia wszystkie wymagania stawiane przez Mazdę dla Twojego silnika.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 paź 2014, 20:49 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.05.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Witam,
Panowie - nich się mądra głowa wypowie. Do mojej GH 2.2. Do tej pory ASO Bołtowicz Wawa lał Mazda Ultra DPF 5w30 (czyli z tego co się orientuję C2 - czyli na chłopski rozum "gorszy") W ostatnich dniach odwiedziłem ASO Zdanowicz 3Miasto - wlali mi Mazda DPF 5w30 (czyli c1). Nie daje mi to spokoju - przekopałem już wszystkie fora i stanowczej informacji odnośnie tego co powinno być nalane nie znajduję. Podobno ten silnik jest mniej zdolny do zatykania DPF więc powinien mieć C2. Inni piszą że Mazda zaleca stosowanie tych olejów zamiennie - MAZDA ORIGINAL OIL ULTRA DPF 5W -30 / MAZDA ORIGINAL OIL DPF 5W-30.

Jakoś większym zaufaniem darzę warszawski ASO.

Spuszczać olej?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 paź 2014, 21:27 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
O lepkości 5w30 Mazda posiada jeden produkt do silników diesla - Mazda Original Oil Ultra DPF 5w30. Masz więc wlany prawdopodobnie ten, bo jaki by inny? Śpij spokojnie ;)

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 paź 2014, 22:41 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.05.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Ok. idąc tym tropem - Mazda posiada tylko jeden olej do Diesla z DPF - Mazda Orginal Oil Ultra DPF 5w30 - to jego klasa to C2 - http://www.finol.ie/uploads/downloads/Mazda_Original_Oil_Ultra_DPF_5W30_Engine_Oil.pdf. Co w takim razie z C1 które powinno być lane do tego silnika? Czeski film. Na FV z Gdańska mam Dexelię DPF 5w30 (data 16 września 2014) o ile to nie jakiś słonecznikowy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 paź 2014, 10:58 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
gogineo2 napisał(a):
Na FV z Gdańska mam Dexelię DPF 5w30 (data 16 września 2014)


Dexelia to stara seria olejów Mazdy. Została zastąpiona przez Original Oil. Praktyka wpisywania C1 w książkę a sprzedawania swojego oleju C2 to jakby profilaktyka i nieufność w stosunku do olejów innych niż te Mazdowskie. W zasadzie nic złego.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 paź 2014, 19:31 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Że niby teraz sprzedają C1 a to się okazuje stare C2?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 paź 2014, 20:11 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.05.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
No właśnie..trochę bałagan z tymi olejami u Mazdy. Stara Dexelia ma klasę C1 - czyli tak jak rozumiem wyższa. Obecnie produkowane Mazda Oil Ultra DPF posiada klasę C2 - czyli wyższa lepkość (czy gorszy?). Bardzo proszę informację czy ja to wszystko dobrze ogarniam.. i co lepiej lać do 2.2. Przeraża to że ASO same nie wiedzą.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 paź 2014, 23:35 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
C1 jest bardziej restrykcyjną normą niż C2. C2 bardziej niż C3 itd. Nie należy jednak twierdzić, że C1 jest najlepsza tylko dlatego, że określa mniejszą ilość siarki, popiołów itd. Czasem takie wymaganie może okazać się jakby na wyrost. Zaufajmy Maździe.

A tutaj specjalnie dla Was porównanie, które obrazuje różnice pomiędzy normami, o których dyskutujemy ;)

Obrazek

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 paź 2014, 07:10 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.05.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Dzięki. Czyli Dexelia DPF jest ok do silnika 2.2 ale na przyszłość lać..Dexelię czy Mazda Orginal? Czy można je ew, łączyć - dolewka - przydzwoniłem miską i zaczęła się lekko pocić.

Temat zacząłem drążyć jak po owej wymianie wg mnie zawory zaczęły pracować głośniej. Poprzeglądałem FV no i wyszło że zawsze lany był M.O. a teraz dostało mi się D. Gdzieś w necie czytałem o wspomnianej lepkości, gęstości i smarowaniu łańcucha - różnej dla tych dwóch olei.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 paź 2014, 08:22 
Amator
Offline
Od: 12.09.2013
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
CzarnePaliwo napisał(a):
C1 jest bardziej restrykcyjną normą niż C2. C2 bardziej niż C3 itd

O ile z pierwszą częścią zdania mogę się zgodzić, to z drugą już nie.
C1 i C2 mają lepkość kinetyczną HTHS>2,9MPa,
C1 ma niską wartościach SAPS (low SAPS) , C2 ma średnią wartościach SAPS (mid SAPS)
C3 i C4 mają lepkość kinetyczną HTHS>3,5MPa,
C4 ma niską wartościach SAPS (low SAPS) , C3 ma średnią wartościach SAPS (mid SAPS)
*SAPS - zawartość popiołów siarczanowych
Jeśli chodzi o SAPS to C2=C3. Jeśli chodzi o lepkość to nie zaryzykował bym wlania oleju C2 do silnika wymagającego C3 (C2 byłby w/g mnie "za rzadki").
C1 i C2 są do innych silników, C3 i C4 do innych. Czyli innymi słowy dla posiadacza Mazdy C1 jest lepszy, ale dla właściciela KIA to C4 będzie lepszy.

_________________
http://reverseengineering.road2.me/
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 paź 2014, 09:41 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Słusznie. Poniosło mnie mając w domyśle kryterium paliwo oszczędności, ale jak napisałeś nie można rozsądnie porównywać C2 i C3 ze względu na różny HTHS.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 paź 2014, 18:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Masło maślane :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1624 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 55  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.