Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 02:59

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1624 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 55  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 14 kwi 2016, 18:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.04.2016
Posty: 1
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Witam, planuje wymienic olej i filtr. Moze mi ktos napisac jaki najlepszy olej kupic + filtr do modelu 2.2 diesel (185). Albo 3 rozne zeby wybor jakis byl, z gory dziekuje bo w serwisie chca mi wcisnac Castrola


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 kwi 2016, 11:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
hip81 napisał(a):
Szybkie pytanko,kupilem podkladki poz srube do spuszczania oleju ale ona jest aluminiowa?!,z jaka sila to dokrecic?


Moment dokręcenia korka to 30-41Nm. Ja dokręcam "na oko" z czuciem.

klepnięte z P8

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 kwi 2016, 18:13 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Tez tak bede dokrecal bo nie mam klucza dynamo :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 kwi 2016, 18:17 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 15.04.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Siema Wszystkim,
Pytanie do Emigrantów Brytyjskich :)

Jakie macie doświadczenia w zakupie olejów (chcem kupić Millers Oils LL CF C2 5w30)przez ebay(czy jest ryzyko zakupu podróbki)? Czy może lepiej poszukać w hallfords lub jakiś autopartsach?

Oraz czy dostane tu filtry(olejowy,powietrzny) mahle lub knehta? Jeśli nie to jaką firme polecacie?

Dzięki, pozdro ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 kwi 2016, 19:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Ja kupuje na ebay. Zero problemow. Filtry mam akurat Mann.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 kwi 2016, 20:10 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Pewnie bez problemu kupuj z ebey(taniej) lub z opieoils.co.uk tam podrobki nie kupisz i smialo polecam millersa,jest bardzo dobrym olejem,jest produkowany w UK i tylko tu rozlewany,co do filtrow to aktualnie mam bosch bo mann-a nie znalazlem,kupilem w euro car parts,po rejestracji dostaniesz tam wszystko do twojego auta i w przyzwoitej cenie,pozdro


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 kwi 2016, 21:32 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 15.04.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Ok, dzięki wielkie :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 kwi 2016, 21:54 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 04.12.2015
Posty: 107
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Panowie, czytam do 1-ej strony i im dalej tym większa niewiadoma <o0> zbliża mi się wymiana oleju i podpowiedzcie co wlać. Teraz widzę po zawieszce że jest Mazda / Dexelia 5W-30. Wcześniej w ECOTECu Opla lałem Valvoline 10w-40 i silnik chodził elegancko. Proszę o podpowiedź co do Mazdy wlać, warto zamienić na jakiś inny 5W-30 jak właśnie Valvoline, Motul, Total, ELF? Czy pozostać przy Dexelii?

I czy macie jakiegoś sprawdzonego sprzedawce na allegro skoro mowa o podróbkach olei?

Takie coś znalazłem, gdzie na początku tematu o Millersie były najlepsze opinie spośród wszystkich:

http://allegro.pl/olej-silnikowy-miller ... 37118.html


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 kwi 2016, 23:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 13.08.2015
Posty: 1178
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Przecież mamy Tomka - Czarne Paliwo. Nasz forumowy fachman od olejów.

Nakrykloł żech ze mobilnioka

_________________
Ruch Chorzów - Legenda bez końca, nigdy nie zginie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 kwi 2016, 05:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
borek6 napisał(a):
Panowie, czytam do 1-ej strony i im dalej tym większa niewiadoma <o0> zbliża mi się wymiana oleju i podpowiedzcie co wlać. Teraz widzę po zawieszce że jest Mazda / Dexelia 5W-30. Wcześniej w ECOTECu Opla lałem Valvoline 10w-40 i silnik chodził elegancko. Proszę o podpowiedź co do Mazdy wlać, warto zamienić na jakiś inny 5W-30 jak właśnie Valvoline, Motul, Total, ELF? Czy pozostać przy Dexelii?


Co do sprzedawcy to pogadaj z Tomkiem ( Czarne Paliwo). Co do oleju natomiast, to zależy ile chcesz wydać kasy i jakiej jakości olej kupić? Producent raczej nie ma większego znaczenia, bo u każdego praktycznie znajdziemy lepsze i gorsze produkty. Najważniejsze to trzymać się norm i specyfikacji producenta. Do Naszych M6 stosuje się lepkości 5W30 lub 5W40, bo pomimo tego że producent dopuszcza też 10W40, to jest to najczęściej olej półsyntetyczny i gorszej jakości. Już nie mówiąc że zimą dużo gorszy poranny rozruch i smarowanie. Dexalia to jest to samo co ELF SXR, więc ja bym nie przepłacał. Jeżeli chcesz lepsze oliwy to możesz spojrzeć na produkty Valvoline, Motul (uwaga na podróbki), Liqui Moly czy Millers. A jeżeli chcesz oleje już najwyzszej jakości/premium ( cena tez nie niska) to zobacz coś z Penrite, RedLine, Royal Purple, Amsoil. Wszystko zależy od zasobności portfela i chęci właściciela auta :-P Jak to ktoś mądrze kiedyś napisał, marka ma mniejsze znaczenie a najbardziej się liczy odpowiedni iterwał wymiany, czyli gdzieś co ok. 10-12 tys km. Poczytaj sobie o olejach 100% syntetycznych, HC czy półsyntetykach, jest sporo o tym w sieci. Temat zbyt rozległy żeby się rozpisywac.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 kwi 2016, 21:11 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 44
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Mam pytanie odnośnie oleju do 2.0 pb 155 koni, disi.
Kupiłem samochód z Niemiec z przebiegiem 140tys i co 20tys był wymieniany olej na mazda ORIGINAL OIL ULTRA 5W30.
W momencie zakupu w silniku było oleju tak poniżej minimum, można by przyjąć że jeśli nie było po drodze dolewek to na 20tys km spalił prawie litr oleju.
Zalałem teraz ten sam olej czyli original oil ultra 5w30 i zamierzam robić wymiany tak co 10-15tys km.
Czy jest sens przy następnej wymianie zmieniać olej na jakiś inny jeśli ubytek będzie mniejszy niż ten 1 litr na te powiedzmy 15tys ?
Jeśli tak to na co zmienić ? i co zrobić jak się okaże że jednak więcej oleju bierze ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 kwi 2016, 21:37 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.12.2015
Posty: 212
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
mk77 napisał(a):
można by przyjąć że jeśli nie było po drodze dolewek to na 20tys km spalił prawie litr oleju

oj tego to nie wiesz ............staraj się po tej dolewce pilnować stanu oleju częściej niż zwykle.
Zwróć się do naszego kolegi Tomka Czarne Paliwo i coś Ci doradzi.
Ja miałem podobną sytuację i zrobiłem płukankę którą zakupiłem u Tomka z olejem.
Założyłem interwał co 10tys.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 kwi 2016, 05:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tak jak napisał kolega wyżej. To że masz stan poniżej minimum po przejechaniu 20 tys km od poprzedniej wymiany o niczym nie swiadczy, bo mogło tak być że ktoś dolał olej 1 tys km wcześniej. W Naszych M6 nie ma chyba kontrolki niskiego poziomu oleju, jest tylko kontrolka już za niskiego ciśnienia ale jak się zapali to już może być za późno, więc kontroluj stan na bieżąco. Osobiście podejrzewam że tez będziesz miał problem ze znikająca oliwą, jak sporo z Nas, bo nie wierze że ktoś wczesniej nie kontrolował stanu i nie dolewał. Przetestuj ile Ci będzie brała, a później będziemy mysleć. Jak sporo to można przejść na olej 5W40, a co do producenta to już będzie zależało od zasobności portfela, bo można coś dobrać za powiedzmy 100 zł/5L a można za ponad 200 zł/5L. Dexalia to praktycznie to samo co ELF SXR 5W30, więc jak nie chcesz kombinować z olejami to możesz śmiało przejść na ten. Plus taki że go wszędzie kupisz. Mnie ELF'a sporo więcej przepalał, niż teraz Penrite HPR 5W40, ale nie wiem czy w tym roku nie przetestuje czegoś ciut tańszego.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 kwi 2016, 06:54 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 44
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Będę sprawdzać co 1000km i zobaczę co się dzieje. Ten bagnet to też taki trochę dziwny jest chyba nieco przekombinowany.
Mam nadzieję że nie będzie brać za dużo oleju i że przez te wcześniejsze 20tys km nie było żadnych dolewek.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 kwi 2016, 16:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Nie chcę Cię straszyc, ale uważam że to nie jest normalne zużycie. Jesli silnik znacząco nie bierze oleju, to ubytki są niezauważalne od wymiany do wymiany. U mnie jak sprowadziłem auto to tez bagnet nawet nie dosięgał do oleju i okazało się że bierze ok. 1L/1000 km. Na poczatku sprawdzaj sobie częściej, nawet co 300-500 km żeby zonka nie było.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 kwi 2016, 18:59 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 44
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
I co zrobiłeś z tymi ubytkami ? 5w40 ? czy coś innego ?

Po 150km ubytku nie widać więc daje to jakąś nadzieję że może tragedii nie będzie ale będę sprawdzać nadal.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 kwi 2016, 20:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
150 km to jeszcze trochę za mało, bo często tez tak jest u niektórych że po mieście w ogóle nie przepala, a dopiero przy wyższych obrotach np. jazda autostradowa czy ostrzejsze deptanie. Ja nic z tym nie robiłem, bo robię rocznie za mało kilometrów żeby mi się opłacał remont za 3-4k. Za pierwszym razem poszła płukanka silnika i przeszedłem na 5W40, wtedy spalanie oleju mi spadlo o połowę bo jak przez pierwsze 4 tys km lałem Elf'a to mi średnia pod 2L/1000 podchodziła. W tym roku tez pójdzie płukanka i sprawdzę inny olej, ale o tej samej lepkości. Mozna z tym życ, tylko to trochę uciążliwe co chwilę kontrolować i dolewać.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 maja 2016, 19:17 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 44
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Tak wiem że mało, ale jak by miało mi brać 1 lub 2 litry na 1000km to by już coś było widać.
Moja jazda to taka dojazdówka z pod Opola do Opola o długości 15km w jedną stronę.
Raczej na spokojnie tak do 3-3,5tyś obrotów. Ale czasami lubię go też nieco bardziej podkręcić na jakieś 4-5tyś ale to rzadko.
Myślę że przy takiej jeździe nie powinien brać oleju, ale wolę dmuchać na zimne i dokładnie poznać ten samochód.
Zrobię 1000km z taką jazdą jak na codzień i zobaczę, a potem pokręcę go trochę wyżej i zobaczę jak wtedy wygląda sytuacja.

-- Dodano: Pn, 2 maja 2016, 20:17 --

250km przejechane i ubytku nie widać, ale nadal będę kontrolować tak dość często do pierwszego tysiąca a jak nie będzie ubywać to potem co tysiąc.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 maja 2016, 21:14 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 44
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Po 1000km na bagnecie ubyło może około 1mm. Widać to po tylnej stronie bagnetu tam gdzie napis FoMoCo i z tej strony wydaje mi się ze jest około 1mm mniej. Z drugiej strony bagnetu gdzie sa kreski min i max w tym wgłębieniu to po bokach olej sięga kreski max a środek wyglada jak by olej spłynął. Robi się taka lezka. Ale z boków i tylu bagnetu gdzie nie ma tego wgłębienia poziom oleju jest równy i tak jak pisałem wydaje mi się ze spadł tak max o 1mm.
Wychodzi na to ze chyba nie jest źle. Mimo to przy następnej zmianie oleju będę chciał zalać coś lepszego niż dexelia. Co byście polecieli?


Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 maja 2016, 13:01 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 25.05.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Hejka
jestem nowym forumowiczem ale kupiłem madzie 6 Gh Pb 2.0 147 koni automat w listopadzie zalalem tak jak pisza w instrukcji 4,3 litra bylo na bagnecie na połowie po miedzy maximum a minimum oleju teraz sprawdzam i na dnie kropeczka dolalem litro i dalej na minimum jest.Nie wiem czy by spalala olej.Jeszcze w grudniu został założony gaz.Czy cos z tym bagnetem nie halo.Prosze o jakąs radę.Pozdro

_________________
Przemo


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 maja 2016, 15:14 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Przeczytaj ten cały wątek dokładnie. Olej powinieneś sprawdzać na zimnym silniku i czasami trzeba sprawdzać po kilka razy bo ten bagnet tak ma że lubi być zalany olejem :wink: Z tego co piszesz to za mało dolałeś bo pewnie w silnku masz ok 3 litrów teraz a powinno być koło 4,3. Dolewaj po trochu i odczekuj ok kilku minut pomiędzy odczytami aż poziom nie osiągnie poziomu max lub 3/4 pomiedzy min a max


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 maja 2016, 16:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tylko to dziwne, bo przy zalaniu 4,3 L oleju powinien byc max., bo tyle wchodzi do układu. Albo olej był sprawdzany na nierównym podłożu, albo rozgrzany olej jeszcze nie ściekł dokładnie do miski lub po prostu może nie taki bagnet?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 maja 2016, 19:12 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 25.05.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Bagnet taki sam jak tu wszyscy pokazują.Olej był wlewany w listopadzie przy czym był zakładany gaz sekwencja może to jet przyczyna, że bierze olej.Zrobiłem na gazie już 12 tys km.Moze,że olej castrol edge professional 5w30 wczesniej był mobile zły i będzie brał.tak mysle najlepiej spuszczę i będę wiedział ile jest w filtrze zostaje tam moze z 200 ml i wleje z powrotem.
Jak mówicie
Dzieki za rady :)

-- Dodano: Śr, 25 maja 2016, 19:03 --

Skrzynia automatyczna jedyna chyba tu na forum przy tym silniku2.0 Pb :oops:

-- Dodano: Śr, 25 maja 2016, 19:12 --

Sorki, że tak pisze po parę raz ale co ile powinno sie wymieniać olej i jakim najlepszy do tej mazdy.I czy wymienialiście u siebie filtr paliwa?Z :D

_________________
Przemo


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 maja 2016, 19:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ja pomijam fakt instalacji gazowej i poboru oleju, bo tutaj to trzeba by zalać pod górną kreskę i zobaczyć po jakim dystansie i sposobie jazdy spadnie do min. Od min. do max. na bagnecie jest 750 ml. Mnie chodzi o dziwny fakt że jak zalałeś 4,3L oleju, czyli max. ilość która wchodzi do układu wraz z filtrem oleju, miałeś na połowie bagnetu? Castrol ogólnie nie jest zalecanym olejem i nie tylko na Naszym forum. Olej zmieniaj co 10-12 tys km, a filtr paliwa przewaznie się nie wymienia w tym modelu, bo jest to jakieś sitko przy pompie paliwa w zbiorniku. Kiedys ktoś pisał że teoretycznie mozna to sitko wymienić, ale trzeba dostac się do pompy i trochę zdemontować. Nie wiem czy ktoś na forum się w to bawił? Co do gazu, to może być on tez przyczyną zwiększonej konsumpcji oleju. Musisz dokładnie sprawdzić ile Ci przepala.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 maja 2016, 20:02 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 25.05.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Ok wymienię teraz na ten MILLERS OILS XF LONGLIFE C2 5w30 tak polecaja na forum bo juz przejchałem te 12tysi wleje 4,3 litra i zobacze ile bedzie spalal bo na to wychodzi, ze by spalal na gazie ten olej wlalem 4 lit i dolalem litr to wychodzi, że 12 tys 1,3 litra spalil.

_________________
Przemo


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 maja 2016, 05:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Jeżeli byś miał taką konsumpcję, to raczej nie ma co się przejmować bo wychodzi ok. 100ml/1000 km, więc jest w normie. Każdy silnik bierze trochę oleju, a szczególnie przy szybkiej jeździe autostradowej czy korzystania z wysokich obrotów. Może się okazać że po płukance ( kup sobie dobrej firmy - LM, Millers, Valvoline, Motul czy Penrite) i zalaniu lepszego oleju spalanie spadnie do symbolicznych ilości bez konieczności dokonywania dolewek między wymianami.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 maja 2016, 08:30 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
pinheadPL napisał(a):
Ok wymienię teraz na ten MILLERS OILS XF LONGLIFE C2 5w30 tak polecaja na forum bo juz przejchałem te 12tysi wleje 4,3 litra i zobacze ile bedzie spalal bo na to wychodzi, ze by spalal na gazie ten olej wlalem 4 lit i dolalem litr to wychodzi, że 12 tys 1,3 litra spalil.


Millers XF LL C2 5w30 to nie jest do końca dobre rozwiązanie. To olej mid-saps (ze średnią zawartością popiołów). Do silnika benzynowego MZR lepiej będzie zastosować olej z pełną zawartością popiołów, wysoką liczbą zasadową TBN. W tym oleju TBN wynosi 7,44 mg KOH/g. (http://www.millersoils.co.uk/automotive ... sector=Car)

TBN odpowiada za neutralizację kwaśnych produktów spalania paliwa. W skrócie im wyższy jest, tym lepiej.

Polecam do Twojego silnika np. Amsoil Signature Series 5w30. TBN tego oleju wynosi 12,6 mg KOH/g.

http://www.czarnepaliwo.pl/sklep/5w30/2 ... -378l.html

http://www.czarnepaliwo.pl/sklep/5w30/9 ... 0-1qt.html

Przed wymianą oleju warto zastosować płukankę, która pomoże usunąć zgromadzone w silniku złogi i zanieczyszczenia. Dobrej klasy płukanki nie zawierają w składzie rozpuszczalników - są bezpieczne dla uszczelnień silnika.

http://www.czarnepaliwo.pl/sklep/dodatk ... 375ml.html

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 maja 2016, 17:27 
Świeżak
Offline
Od: 29.05.2016
Posty: 23
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: łódzki
Witam
Mam mały problem dotyczący oleju.....mianowicie miesiąc temu sprowadziłem Mazde6 GH 2008 Z Niemiec
Chciałbym wymienić w niej olej i na karteczce z Mazdy jest zaznaczony olej 10 w 40(auto jeździło w salonie Mazdy służbowe dyrektora czy coś takiego) ....auto ma przebieg 110 tyś.
Czytałem że większość z was zaleca 5 w 40 ....byłem w ASO opowiedziałem im tą historię i powiedzieli że mogę wlać 5w40 albo 10w40 i tak będzie dobrze i tak zastanawiam się czy przy takim przebiegu odpowiednia będzie Dexelia 10w40 czy może troche doinwestować i nabyć :http://www.czarnepaliwo.pl/sklep/10w40/73-penrite-10-tenths-racing-10w40-5l-.html ?? czy może kombinować z 5w40?
Bardzo proszę o jakąś rade ...z góry dziękuję

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 maja 2016, 18:22 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
lukaSmok napisał(a):
byłem w ASO opowiedziałem im tą historię i powiedzieli że mogę wlać 5w40 albo 10w40 i tak będzie dobrze i tak


Bardzo lekceważące podejście. Wiele razy opisywałem na forum, dlaczego oleje 10w40 nie są najlepszym rozwiązaniem dla silników MZR. Jeśli ktoś już taki wlał to sugeruję zastosować płukankę:

http://www.czarnepaliwo.pl/sklep/dodatk ... 375ml.html

a następnie olej w lepkości 5w40 z niskim Noack np.:

http://www.czarnepaliwo.pl/sklep/glowna ... 40-5l.html

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 maja 2016, 12:37 
Świeżak
Offline
Od: 29.05.2016
Posty: 23
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: łódzki
Pojechałem dziś do mechanika z taką propozycją...tylko że zauważył jeden problem , a mianowicie czy wlewając 5w40 taki olej nie wypłucze jakiegoś syfu/nagarów itp.? I nie narobi się problem ....zasugerował żeby zostać przy 10w40 .....nie wiem sam co robić

-- Dodano: Pn, 30 maja 2016, 12:37 --

Pojechałem dziś do mechanika z taką propozycją...tylko że zauważył jeden problem , a mianowicie czy wlewając 5w40 taki olej nie wypłucze jakiegoś syfu/nagarów itp.? I nie narobi się problem ....zasugerował żeby zostać przy 10w40 .....nie wiem sam co robić


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1624 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 55  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.