Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 07:09

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1624 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 55  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 30 lip 2015, 08:19 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Tomek powiedz który olej lepiej chroni silnik oczywiście bez DPF ,o oznaczeniu C2 czy C3. Obecnie używam Millers xf longlife c2 i zastanawiam się czy C3 nie był by lepszy?.Cena ta sama ,kwestia wyboru.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 30 lip 2015, 09:14 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Bez DPF? To żaden z powyższych ;) Wszystkie oleje C1, C2, C3 i C4 mają w jakiś sposób ograniczone popioły. Jeśli nie ma już DPF to nie ma potrzeby ograniczać popiołów.

Kilka porządnych olejów do silników diesla bez filtra DPF:

5w30
- Amsoil Series 3000 SAE 5W-30 Synthetic Heavy Duty Diesel Oil http://www.amsoil.com/shop/by-product/m ... e=HDDQT-EA

5w40
- Amsoil Premium API CJ-4 Synthetic 5W-40 Diesel Oil http://www.amsoil.com/shop/by-product/m ... e=DEOQT-EA
- Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 http://liquimoly.pl/produkty/srodki-sma ... 341-detail


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 lip 2015, 10:03 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Kiedyś polecałeś Millersa ,zmieniłeś zdanie?.
5w40 będzie dobry,nie musi być 5w30?.


Ostatnio edytowano Cz, 30 lip 2015, 13:39 przez hubert0001, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 30 lip 2015, 13:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Jeśli nie ma DPF to 5w40 również dobrze się sprawdzi. Zwykle oleje ekologiczne występują w lepkości 5w30, jeśli jednak nie ma już w samochodzie układu oczyszczania spalin to można zastosować tak 5w30 jak i 5w40 dedykowane do diesla. Ten drugi zapewni jeszcze lepszą ochronę w trudnych warunkach pracy ze względu na nieco wyższą lepkość.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 lip 2015, 22:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Dzięki za odp Tomek kurde to szkoda tak sie napaliłem na amsoil :) ten zasrany dpf cos takiego przeczytałem
Oleje, które charakteryzują się niską zawartością popiołów siarczanowych to oleje niskopopiołowe Low SAPS. Warto zwrócić uwagę, że klasyfikacja olejów uwzględnia zawartość w nich popiołów siarczanowych oraz stopień lepkości HTHS. Niski HTHS ma za zadanie obniżenie zużycia paliwa, natomiast wysoki HTHS zwiększyć ochronę silnika.

Klasyfikacja jakościowa olejów do silników Diesla z DPF:
C1 - oleje low SAPS dla silników wymagających olejów o niskim stopniu lepkości HTHS większej od 2,9MPa.s spełniające wymagania Euro IV, zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,5% (m.in. Mazda, Ford, Mitsubishi);
C2 - oleje mid SAPS dla silników wymagających olejów o niskim stopniu lepkości większej od 2,9MPa.s spełniające wymagania Euro IV, zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,8% (m.in. Peugeot, Toyota, Honda, Subaru);
C3 - oleje mid SAPS dla silników wymagających olejów o HTHS wyższym niż 3,5MPa.s i spełniających wymagania Euro IV, zawartość popiołów siarczanowych maks.0,8% (m.in. Daimler Chrysler, BMW, Nissan, Fiat, Suzuki, KIA);
C4 - oleje najwyższej jakości low SAPS dla silników wymagających olejów o HTHS wyższym niż 3,5MPa.s i spełniające wymagania Euro IV, zawartość popiołu siarczanowego poniżej 0,5%, zawartość siarki na poziomie 0,2%, niska skłonność do odparowywania (m.in. Renault ze specyfikacją RN0720).
Z tego wynika ze najlepsze sa oleje z C4 bo najlepiej chronią silnik i dotego sa low saps dobrze myśle Tomek ?? dla mazdy zalecane sa C1 nie rozumiem czemu C4 maja tez low sAps mAja wyższy hths ale im wyższy tym lepiej chroni silnik niski hths to niższe spalanie wole zeby palił wiecej <spoko>
Jak cos poknocilem to popraw proszę :)

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 30 lip 2015, 23:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Oj tak to nie można łatwo wybrać :) C4 jest mniej rygorystyczne jeśli chodzi o zawartość fosforu.

Obrazek

low-saps C1, C4
mid-saps C2, C3

Ale! Mazda pisze:
Cytuj:
Silniki diesla: ACEA C1 lub JASO DL-1, 5w30


Tymczasem co znaczy DL-1 w praktyce?
popiół siarczanowy max 0,6%
siarka max 0.5%
fosfor max 0.1%


źródło: http://www.jalos.or.jp/onfile/pdf/2009_DEO_Seminar.pdf

Jakie wnioski? C1 jest bardziej restrykcyjne niż DL-1. DL-1 jednocześnie mniej niż którekolwiek C1, C2, C3 czy C4, ale pod względem przedstawionych parametrów popiołu siarczanowego, siarki i fosforu.

Im mniej jednak popiołów tym lepiej dla filtra. Patrząc z tej perspektywy o żywotność DPF najlepiej zadba C1. Na innych jednak rynkach, gdzie wyznacznikiem są normy JASO, samochód może być zalany olejem DL-1. Zostając więc w obrębie tego co próbuję przekazać i wybierając olej o podobnym ze względu na paliwo-oszczędność HTHSie sugeruję używać olejów C2. Zapewnią ochronę filtrowi cząstek stałych mieszczącą się w zakresie producenta tj. w praktyce między C1 a DL-1 jednocześnie zapewniając lepszą ochronę silnika dzięki większej ilości popiołów niż oleje C1.

Z tego powodu ja rekomenduję jako dobre wyjście stosowanie oleju Penrite Enviro+ DL-1 5w30 http://www.penriteoil.com.au/products.p ... oducts=249

Posiada approval DL-1 oraz spełnia specyfikację C2.

Cytuj:
ENVIRO+ DL-1 applications include Citroen, Peugeot and Renault plus the Mitsubishi NS Pajero 3.2L CRD (automatic) and diesel ASX as well as Mazda3 and 6 diesel vehicles and many others.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 lip 2015, 10:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No i wszystko jasne dzięki Tomek pewnie każdemu sie przyda taki wykład przy następnej wymianie oleju sie zgłoszę :)
Tylko tak sie zastanawiam czemu jedna marka np mazda musi miec c1 BMW używa c3 a renault c4 ?? Zależy to wszystko od rodzaju filtra dpf ile jest wstanie przetworzyć itd ???

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


Ostatnio edytowano Pt, 31 lip 2015, 11:14 przez Lucasbadboy, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 31 lip 2015, 11:14 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Moim zdaniem to zależy od założeń - co i jak bardzo producent chce chronić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 lip 2015, 18:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tomek, i czy wogóle chce chronić? :-P Wiadomo, dla producenta najlepiej gdyby samochód przy przebiegu 200 tys km trafiał na złom, a klient ponownie kupił nówkę z salonu. Kiedyś czytałem że te stare Mercedesy "beczki" to był strzał w stopę, bo auta pokonywały masakrycznie długie przebiegi i nie chciały się zepsuć. Teraz widzimy do czego wszystko zmierza. Ostatnio chciałem sprawdzic czy amortyzator mi dobrze trzyma, to blacha zrobiła tylko "puk-puk" jak puszka od piwa. Ja powiem szczerze że podchodzę z coraz większym dystansem do tych wszystkich zaleceń producenta, bo w samym temacie olejowym już możemy zaobserwować zonki. Lanie Dexalii i interwały po 20 tys km, więc jak tak producent widzi dbanie o silnik to ja dziękuję. Tak samo ostatnio czytałem artykuł że era aut które nie biorą oleju skonczyła się 20 lat temu, a teraz coraz to silniki bardziej wysilone, wydłużanie okresu wymiany oleju i same oleje o niskich lepkościach powodują że nawet nowe auta przy przebiegach poniżej 100 tys zaczynają brać olej.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 31 lip 2015, 19:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Z niskimi lepkościami to nie ma jeszcze źle. To kwestia tego jak zaprojektowany jest silnik. W USA już kilkanaście lat temu Toyoty jeździły na 0w20 i nic złego się nie działo. Moim zdaniem problemem jest słaby olej i dłuuugie interwały wymiany. Ogólnie masz natomiast rację - krótka żywotność silników jest na rękę producentom samochodów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 lip 2015, 19:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Pamiętam w "Motorze" albo "Auto Świat" było takie zestawienie aut i ile wytrzymuja silniki bez remontu, to Mazda 626 miała chyba 500 tys. Najwięcej w tym zestawieniu przejeżdżało Volvo V70, bo 700 tys. Teraz jak się czyta, to 300 tys i silniki do remontu. To jeszcze by nie było jakieś straszne, bo podejrzewam że zadbany silnik, dobry olej i wymiana co 10 tys i przebieg 300 tys nie jest problemem, ale jak kupujemy z Niemiec to najczęściej jest coś za coś. Ostatnio rozmawiałem z gościem, który od kilkunastu lat sprowadza auta i oficjalnie mi powiedział że dobre auto w Niemczech kosztuje drożej niż w Polsce, więc żeby na tym zarobić albo sprowadzają po niewielkich ( albo wielkich) dzwonach albo silniki mają spore przebiegi i cofane są liczniki. Niestety, taka smutna rzeczywistość. Tomek, wytłumacz mi jeszcze jedną kwestię, po co produkowane są oleje np 10W40? tzn. pierwsza wartość to wartość zimowa, więc im niższa tym łatwiejszy rozruch. Wdł. tego co czytam najlepszym olejem by był np. 0W40, który zapewnia łatwy rozruch zima i odpowiednią lepkośc latem. Pomijam teraz zalecenia producenta. Więc po co są produkowane oleje 10W, 15W itd? Drogą wartość już bardziej rozumiem, bo zależy to do czego służy dany pojazd ( samochody sportowe do jazdy na torze itd) Jak już idziemy tą drogą, to po co są teraz produkowane oleje mineralne, jak już o półsyntetykach mówi się że są kiepskiej jakości i najlepiej lać pełen syntetyk?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 31 lip 2015, 20:06 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
krzysiek1980 napisał(a):
Tomek, wytłumacz mi jeszcze jedną kwestię, po co produkowane są oleje np 10W40? tzn. pierwsza wartość to wartość zimowa, więc im niższa tym łatwiejszy rozruch. Wdł. tego co czytam najlepszym olejem by był np. 0W40, który zapewnia łatwy rozruch zima i odpowiednią lepkośc latem. Pomijam teraz zalecenia producenta. Więc po co są produkowane oleje 10W, 15W itd? Drogą wartość już bardziej rozumiem, bo zależy to do czego służy dany pojazd ( samochody sportowe do jazdy na torze itd) Jak już idziemy tą drogą, to po co są teraz produkowane oleje mineralne, jak już o półsyntetykach mówi się że są kiepskiej jakości i najlepiej lać pełen syntetyk?


Jak to mówią - każda potwora ma swojego amatora. Tanie są w produkcji te oleje a co za tym idzie tanie w sprzedaży. Poza tym minie jeszcze wiele lat zanim konsumenci zrozumieją to i owo ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 lip 2015, 20:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Krzysiek 1980 ja bym tak nie wierzył napewno Motorowi gdyż kiedyś czytałem kompletne bzdury w wykonaniu tego pisma a mianowicie ze ford mondeo wypuszczony jest jako mk1,mk2,mk3, mk4. A miałem trzy mondeo i według wszystkich innych. A mianowicie mk1 1993-1996, mk2 1996-2000,mk3 2000-2006,mk4 2007-2014 i mk5 2014-..., natomiast Motor twierdzi że mk1to 1993-2000, mk2 2000-2006,mk3 2007-2014, mk 4 2014-...., Kiedyś byłem w aso po jedną część i według aso jest 5 generacji mondeo a nie jak twierdzi Motor że 4 generacje.

Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 lip 2015, 20:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Może ktoś się machnął? :> Fakt, nie ma co wierzyć pismom branżowym, bo często testy są sponsorowane. Tylko w dzisiejszych czasach trzeba by robic doktorat z każdej dziedziny, bo wszyscy na każdym kroku próbują wcisnąć Nam kit i zedrzeć kasę. Ilu ludzi, tyle opinii. Tomek dla przykładu coś z Twojego podwórka. Dzwoniłem jakiś czas temu do kolesia ze sklepu "zmieńolej" który również doradza na forum ich strony i traktowany jest jak wyrocznia. Oczywiście pytałem się z ciekawości o oleje i spalanie przez silnik. Gość mówił calkiem rzeczowo, ale nie zgodzilem się z Nim w dwóch kwestiach:

1. Poradził aby zastosowac olej 10W40 ( oczywiście marki którą aktualnie sprzedaje:)), na co ja się spytałem "co daje zastosowanie 10W, skoro silnik przepala olej w temperaturze pracy a nie jak jest zimny przy rozruchu". Opowiedział że 10W jest gęstszy, ale przecież po rozgrzaniu silnika czy to będzie 10W40 czy 5w40 lepkośc pozostaje taka sama?
2. Mowił żeby nie stosować np Valvoline Synpower, Maxlife itp. bo mają za dużo środków czyszczących i mogą wypłukać nagar, przez co silnik będzie więcej bral. Też tego nie rozumiem, bo Mu tłumaczyłem że auto jeździło cały czas na Dexalii a teraz na ELF, więc to podobna klasa oleju.
3. Na koniec mi powiedzial żeby ściągnąć miskę olejową i przeczyścić jakieś sitko, co też pierwsze słyszę w silnikach benzynowych?

Tak więc niby koleś obeznany w temacie, ale kilka rzeczy uważam że było błędnych. Oczywiście powiedział, że w moim przypadku stosowanie nawet drogiego oleju na niewiele się zda, bo silnik za duzo przepala i tutaj jestem w stanie się zgodzić, bo pewnie ma rację.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 31 lip 2015, 20:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Nie wypada mi jakby komentować konkurencji ;) Mnie możesz tu pytać o wszystko :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sie 2015, 20:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Jak ktoś nie czytał, to w aktualnym numerze magazynu " Motor" ( nr. 32) jest fajny artykuł o poborze oleju przez współczesne auta, które auta najwięcej konsumują, dopuszczalne normy producentów itd. Nie rozumiem tylko jednego zdania w temacie "Sposoby na ograniczenie zuzycia oleju" w którym redaktor napisał że można zastosować olej o większej lepkości 10W40 zamiast 5W40, gdzie wszyscy piszą że lepkośc jest taka sama w przypadku tych olejów a jedynie gęstość może być inna? Tylko nie wiem czy ta gęstość tez ma wpływ na pobór oliwy?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 5 sie 2015, 07:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Redaktor został w poprzedniej epoce ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 sie 2015, 19:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.12.2014
Posty: 7
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Hej:P
chcialbym poprosić o rade jaki olej zastosowac do mojej mazdy chodzi mi o producenta.
Słyszałem ze olej firmy "Dexalia " jest dobry
z góry dzieks


Ostatnio edytowano Pt, 7 sie 2015, 19:19 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem, wyszukiwarka nie boli!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 sie 2015, 09:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 928
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Wonski85 poczytaj ten wątek a wszystko Ci się rozjaśni :wink:

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 sie 2015, 17:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.01.2015
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Witam
Zastanawiam się czy to "wina" oleju, po wymianie oleju i przejechaniu ok 3000km, na zbiorniku robię ok 150km więcej :). Wcześniej w aso lali mi castrola 5w30, i były delikatne jego pobory zmieniłem na Millersa EE LONGLIFE ECO 5W30 i przy wymianie wypłukałem silnik płukanką Millersa. Teraz spalanie mniejsze i pobór oleju jakby ustał.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 sie 2015, 21:43 
Świeżak
Offline
Od: 24.11.2014
Posty: 16
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam Panowie i byc moze Panie, czeka mnie niedlugo serwis w garazu ktory wylacznie stosuje oleje Liquid Moly, przyznam szczerze ze nie spotkalem sie z tym nigdy wczesniej. Jakies opinie? Ktos mial z tym do czynienia? Ponadto gdy powiedzialem ze chce cos specjalnie do auta z DPF koles wyszukal i podwoil cene za olej.Dodam ze mieszkam w Anglii.

znalazlem taki na ich stronie

http://www.liqui-moly.com/liquimoly/pro ... nt&land=GB

http://liquimoly.pl/index.php?option=co ... &Itemid=89

jaka jest cena w PL?

Znalazlem 2 rodzaje specjalnie do DPF na stronie producenta
Top Tec 4500 5w-30
Top Tec 4600 5w-30
Ktos uzywal?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 sie 2015, 21:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jak swój olej będziesz miał to już Ci nie wymienią? Zawsze możesz wybrać inny garaż


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 wrz 2015, 08:37 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.09.2014
Posty: 106
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Witam Panowie potrzebna pomoc! Juz mowie w czym rzecz. Rok temu czyli okolo 10.000 mil temu przed samym zakupem mojej madzi byl wymieniony olej i wtedy mnie to nie interesowalo ale teraz czas na serwis i jak sie dopytalem poprzedniego wlascicela to zalany zostal jakis halfordowski polsyntetyk chyba 10w30 :-\ i co ja mam z tym teraz zrobic? Zostac przy tej lepkosci czy powrocic do 5w? Dodam jeszcze ze auto ma nakulane 110000 mil i robie glownie krotkie odcinki do pracy ok. 7 mil!
Z gory dzieki za porady :-)

LG G2 przez TAPATALKA


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 wrz 2015, 08:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Poprzednie auto honda po zakupie miała zalany 15W40, przebieg 300000km, przy wymianie zalałem 10W40 nic się nie działo, od wymiany do wymiany nic nie brał.

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 wrz 2015, 12:58 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.09.2014
Posty: 106
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Flesi teraz sie okazuje ze Mazda chyba byla zalana wlasnie 10w40 :-( nie mam pojecia po co!!! Teraz sie boje ze jak za rzadki olej wleje to moge tego zalowac... kolejna sprawa to czy zalac go plukanka czy nie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 wrz 2015, 17:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ale czego masz żałować? 5W40 i 10W40 będą miały taką samą lepkośc w temperaturze pracy, z tym że 5W40 będzie stwarzał mniej oporów w minusowych temperaturach i łatwiej samochód odpali zimą. Pomijam tak oczywisty fakt jak sama jakośc oleju. Płukankę możesz spokojnie zastosować, bo wbrew róznym opiniom nie powoduje żadnych skutków ubocznych, a jedynie może usunąć większość nieczystości i w skrajnych przypadkach odblokowac zapieczone pierścienie.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


Ostatnio edytowano Śr, 2 wrz 2015, 17:17 przez krzysiek1980, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 wrz 2015, 17:15 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.09.2014
Posty: 106
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Boje sie ze zacznie sie pocic silnik jak bedzie za rzadki. Myslalem o 5w30

LG G2 przez TAPATALKA


Ostatnio edytowano Śr, 2 wrz 2015, 17:19 przez maruda1986, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 wrz 2015, 17:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Jeżeli silnik jest w miarę ok. i nie trzyma się tylko kupy za sprawą nagarów i szlamu, to nie ma obaw.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 wrz 2015, 17:23 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.09.2014
Posty: 106
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Nie no silnik jest w dobrym stanie. Trzyma obroty i wogole. Kopci tylko troszke jak jest zimny i jest chlodna pogoda :-) ale sadze ze to wlasnie wina kijowego oleju. Ostatnio wlalem preparat do czyszczenia ukladu paliwowego i jest o wiele lepiej. To co sprobowac plukanke i 5w30???

LG G2 przez TAPATALKA


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 wrz 2015, 17:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Na początek bym przeszedł na dobry 5W40, a jeżeli nic by się nie działo to można sprobować na 5W30, chociaż ja nie widzę negatywnych skutków zastosowania 5W40. Sporo osób mających M6 stosuje taką lepkośc i jest zadowolona. Na 5W30 powinno być minimalnie mniejsze spalanie benzyny, ale to są marginalne i często niezauważalne róznice. Poprzedź zmianę markową płukanką i będzie ok.


Dzisiaj czytałem w "Motorze" że do obiegu wchodza nowe lepkości olejów np. 0W16, 0W12 a nawet 0W8 i 0W4 :lol: Podobno zastosowanie w nowoczesnych hybrydach. Ciekaw tylko jestem jak takie oleje mają chronić silnik, jak te ostatnie z w/w to dosłownie konsystencja wody?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1624 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 55  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.