Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:21

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1622 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 55  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 28 maja 2013, 19:26 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Zbliza się czas wymiany oleju, obecnie jeżdzę na Mobil 1 5w-30. Przeczytałem, cały wątek i mało kto wypowiada się na temat tego oleju, kolega kilka postów wyżej napisał, że trochę głośno chodził mu na mobilu, ja niestety nie mam porównania. Cena za Mobila 1 za 5l 50f, ogólnie nie oszczędzam na takich rzeczach, ale jeżeli ktoś miał doświadczenia z tym olejem, i ma argumenty, żeby zmienić na inny to proszę o odpowiedź.

PS.
Poprzedni właściciel, na początku jeździł na mazdowskim oleju, ale mowił że nie był zadowolony, i wymienił na Mobil 1, i teraz jest dużo cichszy. Niestety nie mam porównania, ale dodam, że silnik chodzi cicho, nie bierze oleju, jestem zadowolony.

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 28 maja 2013, 19:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1752
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
ajsmeno napisał(a):
Poprzedni właściciel, na początku jeździł na mazdowskim oleju, ale mowił że nie był zadowolony.

Dlaczego był niezadowolony? Nie wyobrażam sobie, jak można odczuć, że dany olej, który zalałem do silnika, olej który jest atestowany i spełnia wszelkie wymagania producenta, może wywoływać niezadowolenia. Nie odbierz tego, że się Ciebie czepiam, po prostu nie wiem, jakim trzeba być specem, aby odczuć różnicę. Może ktoś wie, czym się owa różnica objawia? :) a może to klasyczne placebo, miał dexelie i było normalnie, zalał olej marki Mobil one, który przecież jest wszędzie reklamowany m. in przez CR7 i podświadomie mu z tym lepiej?

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 maja 2013, 19:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Nareszcie ktoś napisał coś sensownego .
Oceniać olej na oko .... słyszeć , że głośniej chodzi po zmianie oleju ... trudno mi się to czyta ... wybaczcie .

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 maja 2013, 20:18 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Nie no spoko, dlatego napisalem na forum, jakie są Wasze opinie, ja nie mam do czego porównać. Tyle co mi powiedział poprzedni właściciel, że teraz ciszej pracuje.

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 28 maja 2013, 20:29 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Najlepiej lać Dexelie, ale jak już właściciel wczesniej zmienił na inny to lej ten sam. Silnik nie lubi zmian gatunków oleju.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 28 maja 2013, 20:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Powiem Wam jak ja to widzę po dłuższej lekturze http://www.bobistheoilguy.com ;) Bzdurą jest ocena jakości oleju po jego kolorze. To, że olej robi się ciemny itp. nie świadczy o niczym innym poza tym, że wyłapuje zanieczyszczenia procesu spalania. Jeden silnik ma tendencje do czystszego spalania inny mniej i to jest sprawa indywidualna. To samo tyczy się raczej wąchania i oceny po zapachu. Różnicy w mocy także się nie odczuje. Tutaj wygląda to analogicznie do wkładki filtra powietrza.

Wierzę jednak w odczucia związane z kulturą pracy i dopuszczam tu wnioski z jazdy na danym oleju w porównaniu do poprzedniego, ale mimo wszystko dalej idące niż takie zaraz po odpaleniu na nowym oleju. Tego typu rzeczy amerykanie nazywają performance i nie chodzi tu o osiągi a raczej właśnie o właściwości oleju jeśli chodzi o ochronę silnika, kulturę pracy, głośność itd. 3 razy od kiedy zacząłem się bardziej interesować olejami zauważyłem różnicę w kulturze pracy silników:
- Mazda, zmiana z Mobil 1 ESP Formula na Millers XF LL C2, na Millersie silnik chodzi lepiej (ale tu znowu jest problem parametrów, bo oba oleje to 5w30 ale Mobil to A3/B4 a Millers A5 w związku z czym Mobil jest trochę gęstszy co mogłoby tłumaczyć mniej gładką pracę silnika).
- Chevrolet, zmiana z Elf Evolution SXR 5w30 na GM Genuine Oil 5w30, na GM silnik chodził gorzej bez dwóch zdań, po 10 tys. km został zmieniony z powrotem na Elf Evo i kultura pracy z przed zmiany na GM powróciła.

ajsmeno, jeździłem w Maździe na Dexelii, Mobilu 1 ESP i Millersie XF LL C2, wszystkie 5w30. Posegregowałbym je od najlepszego Millers -> Dexelia -> Mobil 1, ale znowu wchodzi tutaj sprawa gęstości. Dexelia i Millers C2 to A5 natomiast Mobil A3/B4.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 maja 2013, 21:03 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Chyba zostanę przy Mobil 1, wszystkie w podobnej cenie, no sam nie wiem. Wydaje mi się, że Mobil 1 jest bardziej dostępny niż Dexelia i Millers.

Dzięki

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 28 maja 2013, 21:37 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Na dobrą sprawę każdy olej, który spełnia wymagania z pierwszego postu i jest odpowiednio wymieniany będzie dobry ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Wt, 28 maja 2013, 21:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Millers bez problemów kupisz w UK. Dzisiaj szukałem dla siebie i w sklepie poleconym na UK forum mazdy kosztuje on niecałe £40 a po wpisaniu kodu znizkowego dają 10% upustu. Ale w sumie zakupilem Shell Helix Diesel Ultra AFL 5w30 5Lt za ok. £48 w Eurocarparts.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 28 maja 2013, 21:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dexelie tez kupisz bez problemu


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 29 maja 2013, 09:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
szczypik napisał(a):
£48 w Eurocarparts.

i tu jest roznica miedzy dieslem a benzyna.
Ja za olej wraz z fitrem zaplacilem - £20

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 maja 2013, 11:52 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
ajsmeno ja jezdze na Mobile 1 ESP 5w30 juz 2 rok wlasnie w weekend wymienialem go na nowy. Jestem z niego zadowolony a teraz w Haldfords masz promocje na niego 5L za
42 funty.
P.S ja bym nie zmienial jak byles zadowolny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 maja 2013, 16:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
...ja dexelie kupiłem w ASO za nie całe 40 GBP...

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 maja 2013, 20:54 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Dobrze wiedzieć, że jest promo na Mobil 1. Dziś na necie znalazłem jeszcze w National Tyre, wymiana oleju wraz z filterem za 38f, tyle że wlewają Castrol Edge 5W30 Full Synthetic. I nie wiem, co mam zrobić, obecnie nie mam warunków na wymianę pod domem.

Może ktoś wie, gdzie mają jakiś dobry deal na wymianę, ale olej kupiony przezemnie, lub wybrany taki jak ja chcę.

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 cze 2013, 12:58 
Świeżak
Offline
Od: 11.03.2013
Posty: 29
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: lubuski
Witam,

Przymierzam się własnie do wymiany oleju, i tu moje pytanie zastanawiam sie nad "Mazdowską " Dexelią a Millers oczywiście 5W30 jesli chodzi o ten drugi najbardziej optymalny dla mojego auta to ten z końcówką C2 czy C3 ??

A może ktoś używał ten VALVOLINE SynPower FE 5W30? Który z tych trzech byłby najlepszym wyborem ? <mysli> <mysli>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 cze 2013, 18:55 
Amator
Offline
Od: 20.10.2012
Posty: 93
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: podlaski
Ja używam Valvoline, ale nie doradzę który lepszy :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 9 cze 2013, 19:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Technicznie najbliżej Dexelii, jeśli chodzi o lepkości w 40 i 100'C wychodzi Millers XF LL C2 i Valvoline SynPower ENV C2. Bez problemu możesz też zalać Millersa XF LL C3 albo Trident Longlife 5w30 (dobra, ale trochę tańsza seria).

Oleje z normą C2 są bardziej ekologiczne. Chodzi tutaj o ochronę katalizatorów. Zwykle przy okazji spełniają także normę A5, która z kolei w porównaniu do A3 wykazuje się niższym zużyciem paliwa. Różnice są raczej malutkie, pewnie niezauważalne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 cze 2013, 19:22 
Świeżak
Offline
Od: 11.03.2013
Posty: 29
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: lubuski
Dzięki za szybkie odpowiedzi :) :)

A co sądzicie o tym :

http://allegro.pl/millers-xf-longlife-e ... 12487.html

Który z tych trzech wybrac , tj C2 ,C3 czy ten ECO ?

Wydaje mi sie xe ten ECO jest najbliżej jesli chodzi o charakterystyke wg instrukcji Mazdy ? ? <mysli> <mysli>


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 9 cze 2013, 19:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Jeśli porównywać to C2 i ECO, bo oba to A5/B5. C2 pokazuje wyższość, jeśli chodzi o ochronę katalizatorów itp. Ma też nieco wyższy wskaźnik lepkości. Tak naprawdę to oba są dobre. Ja jeżdżę na C2 już drugi sezon.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 cze 2013, 21:20 
Świeżak
Offline
Od: 11.03.2013
Posty: 29
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: lubuski
Rozumiem, a powiedz Tomku czy miałeś wcześniej zalane autko Dexelią? Moja od początku jeździ własnie na Dexelli i to byla by pierwsza zmiana na innego producenta... Ogólnie jesteś zadowolony jesli chodzi o kulturę pracy silnika przy tym Millersie ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 9 cze 2013, 21:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Tak, na pierwszym przeglądzie miałem wlaną Dexelię. Potem jeździłem na Mobilu ESP Formula i teraz niedawno zacząłem drugi sezon z Millersem. Jestem zadowolony ;) Nie rozczarujesz się. Dexelia jest tzw. hydrokrakiem, Millers to syntetyk, dlatego nie ma możliwości żeby chronił silnik gorzej.

"Hydrokrakowane (HC) oleje silnikowe
Hydrokrakowane oleje silnikowe to mineralne oleje bazowe, które zostały poddane złożonej obróbce technologicznej. Zawierają one niewielką ilość komponentów syntetycznych. "
źródło: http://www.oleje.ovh.org


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 cze 2013, 22:13 
Świeżak
Offline
Od: 11.03.2013
Posty: 29
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: lubuski
Ok, wyczerpująca odpowiedź <spoko> ;)

Znalazłem na aukcjach te dwa :

http://allegro.pl/valvoline-synpower-fe ... 60887.html

http://allegro.pl/millers-xf-longlife-c ... 36085.html

Jak narazie mam dylemat ,który z nich wybrać... <mysli> <mysli> tak jak wspomniałem wcześniej auto było serwisowane od samego początku i cały czas na Dexeli, i jak dotąd silinik chodził bez żadnych problemów, nadszesł czas wymiany i dlatego też pomślałem o zamianie na inny . O Valvoline słyszałem dużo o wspomnianym wyżej Millersie doczytałęm dopiero niedawno tu na forum. Z tąd ten dylemat który z nich wybrać... <mysli> ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 9 cze 2013, 22:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Tu masz jeszcze wypowiedź kolegi raki po zmianie na Millersa ;)

raki napisał(a):
Tomek napisał(a):
Daj znać po wymianie jak trochę pojeździsz czy wyczuwasz poprawę kultury pracy ;)

Różnicę zauważyłem od razu po wymianie, silnik pracuje ciszej i mam wrażenie, że nie "szarpie" już tak jak wcześniej. Póki co jestem bardzo zadowolony.
Poprzedni olej był czarny, masakra.


Jeśli chodzi o Valvo to tak jak wcześniej pisałem, jeśli to ja bym wybierał to brałbym pod uwagę SynPower ENV C2 http://allegro.pl/valvoline-synpower-en ... 24723.html.

Ogólnie rzecz biorąc to już są naprawdę dobre produkty i na co się nie zdecydujesz to będzie dobrze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 cze 2013, 08:53 
Świeżak
Offline
Od: 11.03.2013
Posty: 29
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: lubuski
Szukając jescze odnośnie Millersa znalazłem ten :
http://allegro.pl/millers-ee-longlife-c ... 58262.html

z nanocząsteczkami, co sądzisz o tym ? Skłonił bym sie własnie na niego <mysli> <mysli>


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 12 cze 2013, 09:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
W linku jest bezpośrednio porównanie XF LL Eco i EE Eco. Jeśli EE C3 również przejawia takie korzyści w porównaniu do XF LL C3 to sytuacja jest korzystna. Tak jak Ci pisałem, wszystkie te oleje, o których rozmawiamy to jest już wysoka półka i czy to XF LL C2 czy C3 czy nano zwyczajnie się w Twojej Maździe sprawdzą ;) Ja na tą chwilę nie miałem styczności z olejami nano.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 cze 2013, 21:24 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 12.06.2013
Posty: 148
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
Witam wszystkich.
A ja nabyłem ostatnio w Selgrosie zamiennego dla Dexelia Elfa w cenie około 165 zł za 5L.
100 taniej niż w ASO, a i źródło pewne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 lip 2013, 15:02 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 21.12.2012
Posty: 120
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam wlasnie zakupilem Valvo

Obrazek

Nie znam sie na oznaczeniach,
Produkt rekomendowany przez eurocarparts Mam pytanie o parametry, olej ten ma na odwrocie ACEA A5/B5 , a w ksiazce obslugowej Mazdy pisza o A3/B3. Lac to czy oddac do sklepu;)?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 15 lip 2013, 15:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Dobry jest, lej ;) A5 jest bardziej paliwooszczędny w stosunku do A3.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 29 sie 2013, 19:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Mamy nowego gracza na polskim rynku olejowym http://www.eneosoil.pl/ Światowa czołówka obok Amsoil, Royal Purple itp. ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 20 wrz 2013, 09:06 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Z cyklu pytanie do eksperta;

Czy olej z normą ACE: C3 się nada?

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1622 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 55  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.