Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 07:44

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1624 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 55  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 2 wrz 2015, 17:45 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.09.2014
Posty: 106
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Ok krzysiek1980 poslucham Twej rady i zapodam dobra plukanke i dobry 5w40 i przez rok bede monitorowal prace silnika i najwyzej wskocze na 5w30 albozostane na tym samym :-) wielkie dzieki!!!

LG G2 przez TAPATALKA


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 wrz 2015, 07:12 
Świeżak
Offline
Od: 17.08.2015
Posty: 29
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
5w40 lepiej na zimę. 10w40 daje na sezon letni. Przy 5w30 zauważył em pocenie silnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 wrz 2015, 08:14 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.09.2014
Posty: 106
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Artek ale 10w40 to polsyntetyki zazwyczaj a tego w moim silniku wiecej nie chce <nie> sprobuje 5w40 a jak bedzie dobrze żarło :wink: to wskocze na 5w30 i bede mocno trzymal kciuki zeby sie nie pocil :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 wrz 2015, 12:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
ArtekP ty na sezony olej wymieniasz?

Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 wrz 2015, 12:57 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.09.2014
Posty: 106
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
:idea: Moze robi tyle km-ów, że mu tak interwały wypadają :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 wrz 2015, 16:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
ArtekP napisał(a):
5w40 lepiej na zimę. 10w40 daje na sezon letni. Przy 5w30 zauważył em pocenie silnika.


Przy dobrych uszczelkach nie ma prawa nic się pocić, czy to będzie 5W30, 5W40 czy 10W40. Tutaj już kolega Czarne Paliwo chyba wszystko wyjasnił. 10W40 na lato nic nie wnosi w stosunku do 5W40, bo w obu przypadkach parametr letni to własnie W40 (lepkość oleju). Wystarczy poczytać karty charakterystyki. Do upalania na torze wyścigowym stosuje się większe lepkości letnie tzn. W50, W60 natomiast parametr przed W mówi nam o płynności w niskich temperaturach, czyli im niższa wartośc tym łatwiejszy rozruch i olej szybciej dociera do elementów smarowania. Oczywiście stosuje się takie oleje jakie zaleca czy dopuszcza producent danej marki. Ja na Twoim miejscu bym nawet nie zawracał sobie głowy tym półsyntetykiem 10W40, tylko lał dobry syntetyk 5W40 przez cały rok. Pomijam oczywiście fakt że są oleje w pełni syntetyczne o parametrach 10W40, ale są dość drogie i niezbyt często spotykane.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 wrz 2015, 18:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
krzysiek1980 dobrze piszesz ja też bym się nie bawił lał 5W40 i obserwował. Zawsze to lżej i zdrowiej dla silnika.

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 wrz 2015, 06:20 
Świeżak
Offline
Od: 17.08.2015
Posty: 29
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Tak mi z przebiegów wynika. Mniej więcej zmieniam po 10 tys. Ale przed zimą nawet jak zrobię mniej to zmieniam na 5w40 bo łatwiej odpala. Szczególnie jak temp spadnie do -20.
Macie rację że można w zasadzie lac 5w40 cały rok. Silnik ma prawie 300000 km przebiegu i zero problemów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 wrz 2015, 19:58 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam panowie
A wiec wymieniłem olej z Mazda Original Oil Supra 0w30 DPF na Mazda Dexelia DPF 5W-30 bo taki zakupiłem przy kupnie auta. No i po wymianie na ten olej spalanie wzrosło :| (np przy wypalaniu filtra dpf na 3cim biegu 2.3 rpm. spalanie przed wymiana oleju było 9.2l teraz 10.2, na 4 biegu 2000 rpm przed wymianą było 3.7 teraz 4.2 ). Teraz się zastanawiam czy to wina oleju czy możliwe że to wina filtra oleju bosh( a czytałem żeby używać oryginalnych filtrów oleju :/ ).
Pozdrawiam

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 28 wrz 2015, 07:27 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Lucasbadboy napisał(a):
Teraz się zastanawiam czy to wina oleju czy możliwe że to wina filtra oleju bosh


Nie wydaje mi się ;) Ani też żeby zmiana z 0w30 na 5w30 spowodowała taki wzrost spalania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 wrz 2015, 12:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No to mam zagadkę :roll: dzięki za odpowiedz

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 paź 2015, 18:44 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.02.2015
Posty: 111
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: podkarpacki
Panowie, krótka piłka. Chce kupić olej, 5litrów do 200 zł.

MILLERS EE LONGLIFE ECO 5W30 5L NANODRIVE

czy

PENRITE ENVIRO+GF-5 5W30 5L DEXOS1

czy może jeszcze jakaś inna propozycja. Prosiłbym jeszcze o symbol filtra oleju do GH 2.0 (Pb) 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 3 paź 2015, 18:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Millers jest ciekawy ze względu na dodatek nanodrive, ale tak naprawdę nie wiadomo ile tego jest i co się tam dodaje. To jest dość średnio transparentna marka.

Ja bym zachęcał dołożyć 13zł i kupić Amsoila Signature Series 5w30. Ma dużo wyższy TBN niż Enviro+ GF5 5w30, które swoją drogą jest w swojej cenie "sympatycznym" olejem o świetnej pompowalności i Noacku na poziomie 10%.

http://www.czarnepaliwo.pl/sklep/5w30/2 ... -378l.html + http://www.czarnepaliwo.pl/sklep/5w30/9 ... 0-1qt.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 paź 2015, 19:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Silniki mamy identyczne więc te filtry powinny pasować:

ASHIKA 10-03-394
BLUE PRINT ADM 52118
BLUE PRINT ADM52111
BOSCH 0 451 103 363
BOSCH 0 986 452 068
CHAMPION C 182
CHAMPION C182/606
CLEAN FILTERS DO 942
FILTRON OP532/2
FORD 1218 846
FORD 1250 507
FORD 1S7G-6714-CA
FORD 1S7G-6714-DA
FRAM PH9460
FRAM PH9566
HENGST FILTER H90W27
JC PREMIUM B13036PR
KAGER 10-0193
KAMOKA F113001
KNECHT OC 1063
KOLBENSCHMIDT 50013919
MAGNETI MARELLI 152071758791
MAGNETI MARELLI 161013130210
MAGNETI MARELLI 71758791
MAHLE FILTER OC 466
MAHLE ORIGINAL OC 1063
MAZDA LF05-14-302A
MAZDA LF10-14-302
MAZDA LF10-14302 9B
MAZDA LF10-143029A
MECAFILTER ELH4369
MECAFILTER H73
MEYLE 714 322 0014
MISFAT Z413
MOTAQUIP VFL 514
MOTORCRAFT EFL 910
NIPPARTS J1313021
PURFLUX LS357
QUINTON HAZELL QFL0121
RYCO Z632
SCT Germany SM 196
SOFIMA S 3413 R
TECNOCAR R287
TOPRAN 302 134
UFI 23.413.00
VAICO V25-0145
VALEO 586073
VALEO 586083
MANN-FILTER W712/73

Osobiście polecam Knecht ( Mahle) i Mann, to bdb. produkty.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 paź 2015, 22:26 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 12.06.2013
Posty: 148
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
W selgrosie na promocji jest ELF SXR 900 5w/30 jakby ktoś używał jako klona dexelia


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 paź 2015, 05:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Powiem Ci że żadna rewelacja cenowa. W Selgrosie za 4L chcą 86 zł, gdzie trzeba doliczyć z 15zł za przesyłkę. Ja kupowałem u pewnego sprzedawcy na allegro, gdzie cena za 4L bańkę wynosi 87 zł z przesylką kurierską.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 paź 2015, 08:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Przez allegro trzeba zachowac ostroznosc bo roznie bywa z oryginalnoscia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 paź 2015, 09:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
czy wyminiać olej jest najlepiej na zaraz po zimie czy zgodnie z przebiegiem?

mazda 2.0 disi przebieg 99100

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 paź 2015, 09:27 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.08.2014
Posty: 226
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Ja wymieniam co 10-12tys i nie patrzę czy zima czy wiosna. Trzymam sie poprostu przebiegu. Pozdro


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 paź 2015, 09:30 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
dzięki też tak zrobię bo to wydaję się logiczne że trzymać się przebiegu

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 paź 2015, 17:23 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1239
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Erazm30 napisał(a):
Ja wymieniam co 10-12tys i nie patrzę czy zima czy wiosna. Trzymam sie poprostu przebiegu. Pozdro


Dokładnie tak. Mazda Japan w swoich oryginalnych serwisówkach zaleca maksymalnie 15 tys. km interwału wymiany oleju dla trybu normalnego i 7,5 tys. km dla trybu ciężkiego (holowanie przyczep itp.)*.

*dot. silników benzynowych

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 paź 2015, 19:14 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 12.06.2013
Posty: 148
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
krzysiek1980 napisał(a):
Powiem Ci że żadna rewelacja cenowa. W Selgrosie za 4L chcą 86 zł, gdzie trzeba doliczyć z 15zł za przesyłkę. Ja kupowałem u pewnego sprzedawcy na allegro, gdzie cena za 4L bańkę wynosi 87 zł z przesylką kurierską.


Wiem, ale od kiedy kupiłem na allegro Mobil 1, który po dostawie wyglądał podejrzanie patrząc na naklejki i kolor oleju, a potem dziwnie zaczęły puszczać wszystkie uszczelki w corsie to się z tego wyleczyłem.
Olej kupiłem w selgrosie na sali i sprawdziłem datę produkcji - sierpień 2015.
Elfa leję już ze 3 lata, zawsze kupując sobie bańkę gdy akurat robią promocję i jest OK.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 paź 2015, 19:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Jest paru pewniaków na allegro i zawsze od nich brałem. Nie będę tutaj robił reklamy. Mobil i Castrol jak wszyscy piszą to najczęsciej podrabiane oleje. Kiedyś czytałem że ELF ale w bańkach 5L nie jest rozleweany w PL, a te w 4L już chyba tak? Nawet po kodzie kreskowym można się zorientowac skąd olej pochodzi.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 paź 2015, 11:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
na allegro sa oleje głownie podrabiane w sklepach na półkach też mają dziwnie wyglądajace po otwarciu

castrola polecam tylko w salonach toyoty ma kolor taki jak olej w Niemczech

mój tata przepłaca w toyocie ale warto

w necie jest dużo opinii jak sprawdzać oleje na półkach przed zakupem na allegro sie nie da

stad polece przed zakupem poczytać tematy "olej silnikowy podrabiany jak rozpoznać"

oczywiście mowa tu o olejach z wyżej półki ale w tematach piszą ze mobile też były podrabiane.

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


Ostatnio edytowano So, 17 paź 2015, 15:16 przez antol007, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 paź 2015, 12:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Stary, bez przesady. Nie rozumiem Twojego pesymizmu? Na pewno zdarzają się podróbki zarówno w sklepach jak i na Allegro, ale nie mozna mierzyć wszystkich jedną miarą. Na allegro ogłasza się mnóstwo ludzi, którzy nierzadko też są dystrybutorami danych marek, mają stacjonarne sklepy, wystawiają faktury itp. Myslisz że ktoś ma już dobrą reputację na rynku będzie ryzykował zabawę w podrobiany towar? A skąd wiesz co Ci leją w ASO, przecież oni tez nie rozlewają danego oleju tylko mają podpisane umowy z danym producentem czy dystrybutorem? Wałki moga iść wszędzie, a My nie jestesmy z stanie rozróznić czy lejesz podrabiany czy oryginalny. Podobnie z parametrami oleju, ktore tez ładnie wyglądają na papierze, ale nie wiem czy faktycznie dany olej ma takie parametry czy zawyżone? W trefny towar to się może bawić Kowalski sprzedający 5 produktów na krzyż w garażu, a żaden szanujący się sklep uważam że nie będzie ryzykował. Powiem Ci więcej, może to zbieg okoliczności ale kupiłem kiedyś na dolewkę 1 L ELF'a w Tesco i auto mi go przepalilo dużo szybciej niż tego z 5 L bańki kupionej przez internet, już nie mowiąc o cenie gdzie zaplaciłem ponad 40 zł za 1L.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 paź 2015, 14:03 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Z tego co tak czytam to widzę że olej syntetyczny 5w40 lepiej chroni silnik niż 5w30. Mazda zaleca do silników diesla olej 5w30 o zmiejszonej zawartości popiołów ,ale jak już mam wyciętego dpf to nie lepiej stosować 5w40 dla lepszej ochrony silnika. No chyba że silnik mazdy jest tak skonstruowany że lepiej nie kombinować i zostać przy 5w30 ?.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 paź 2015, 14:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Nie wiem jak w Dieslu, bo u Was problemem są te sitka na pompie olejowej i nie wiem jak z pompowalnością oleju o wyższej lepkości? Pewnie Tomek coś więcej napisze. Do benzyny nie ma problemu żeby przejść z W30 na W40, chociaz tez takim zalecanym jest W30.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 18 paź 2015, 12:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
antol007 napisał(a):
castrola polecam tylko w salonach toyoty ma kolor taki jak olej w Niemczech


Co ma? Kolor? Matko... Bardzo proszę nie szerz głupot na forum. Na podstawie koloru to można odróżnić dwa takie same modele zaparkowane obok siebie a nie olej silnikowy i jego oryginalność.

hubert0001 napisał(a):
Z tego co tak czytam to widzę że olej syntetyczny 5w40 lepiej chroni silnik niż 5w30. Mazda zaleca do silników diesla olej 5w30 o zmiejszonej zawartości popiołów ,ale jak już mam wyciętego dpf to nie lepiej stosować 5w40 dla lepszej ochrony silnika. No chyba że silnik mazdy jest tak skonstruowany że lepiej nie kombinować i zostać przy 5w30 ?.


Po wycięciu DPF możesz stosować 5w30 o pełnej zawartości popiołów lub porządne 5w30 / 5w40 dedykowane do silników diesla. Jest na rynku kilka tego typu olejów wyższej klasy, które lepiej radzą sobie z efektami ubocznymi spalania oleju napędowego.

krzysiek1980 napisał(a):
nie wiem jak z pompowalnością oleju o wyższej lepkości?


Właśnie, świetne pytanie. Pośród olejów 5w40 są te o lepszej i gorszej pompowalności. Decydując się na przejście z 5w30 na 5w40 warto zwrócić uwagę na pompowalność tego drugiego. Im niższa tym lepsza. Dla olejów 5w40 pompowalność mierzy się w -30'C. Myślę, że poniżej 6000cP będzie już przyzwoicie.

To jest świetne 5w40 dedykowane do diesli - Amsoil Premium Diesel Oil http://www.czarnepaliwo.pl/sklep/5w40/4 ... -378l.html

Oraz kapitalne 5w30 tego samego producenta - Amsoil Series 3000 Heavy Duty Diesel Oil http://www.czarnepaliwo.pl/sklep/5w30/2 ... -378l.html

Z tańszych olejów w sensownym stosunku ceny do jakości można polecić np. Shella Helix Ultra Diesel 5w40 http://www.czarnepaliwo.pl/sklep/5w40/7 ... 40-5l.html Ale UWAGA! Shell jest często podrabiany. W moim sklepie mam 100% oryginalny towar i ręczę za niego, ale na allegro jest sporo asortymentu z kosmicznie niską ceną - jest na dzień dobry podejrzany. Jeśli ktoś chciałby kupić ten olej niekoniecznie u mnie to proszę korzystajcie z wyszukiwarki autoryzowanych punktów sprzedaży Shell lub kupujcie olej na ich stacjach. Unikniecie podróbek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 paź 2015, 14:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Tomek przy najbliższej wymianie pokaże ci różnice polski castrol jest bardziej przeźroczysty niż niemiecki i ten w ASO np. TOYOTY

nie mam urządzenia do pomiaru gęstości

alkohole - chemia łazienkowo-kuchenna z Niemiec jest dużo lepszej jakości niż ta nasza krajowa

ciekawe jak się ma przy olejach samochodowych ???

Może jakiś mechanik już miał przyjemność porównywać - na takiej opinii nam wszystkim zależy

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 18 paź 2015, 17:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
antol007 napisał(a):
Tomek przy najbliższej wymianie pokaże ci różnice polski castrol jest bardziej przeźroczysty niż niemiecki i ten w ASO np. TOYOTY


Nie gniewaj się, ale co nas interesuje tutaj kolor?

antol007 napisał(a):
alkohole - chemia łazienkowo-kuchenna z Niemiec jest dużo lepszej jakości niż ta nasza krajowa

ciekawe jak się ma przy olejach samochodowych ???


W przypadku dużych koncernów istotnie są pewnie różnice. Oleje wytwarzane są bardziej lokalnie a nie w jednym miejscu. W związku z tym różnić się może baza olejowa i różnić się może dostawca dodatków na przykład.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1624 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 55  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.