Teraz jest Pn, 20 lut 2017, 23:22

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 860 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

współzałożyciel forum
 Tytuł: Oleje silnikowe
PostNapisane: Wt, 23 paź 2012, 23:01 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3492
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
W tym temacie prowadzimy dyskusję odnośnie doboru oleju silnikowego do naszych GH.

Pojemności układów:

MZR 1.8; MZR 2.0 4,3L z wymianą filtra oleju
MZR 2.5 5,0L z wymianą filtra oleju
MZR-CD 2.0 4,1L z wymianą filtra oleju
MZR-CD 2.2 4,7L z wymianą filtra oleju

Zalecane normy wg. instrukcji na rynek Europejskiej:
Silniki benzynowe: API SL, ACEA A3/A5, 5w30 lub 10w40 lub 5w20
Silniki diesla: ACEA C1 lub JASO DL-1, 5w30

Normy wg. japońskiej serwisówki:
Obrazek

Podkreślam również, że w przypadku normy American Petroleum Institute (API) im dalej w alfabecie znajduje się druga literka klasy oleju tym lepsze właściwości oferuje produkt. Przykład: M jest dalej w alfabecie niż L, więc SM spełnia bardziej rygorystyczne wymagania niż SL. Obecnie na rynku dostępne są już produkty z normą SN.

Obrazek


Wyszukiwarki olejów:

- Amsoil http://www.amsoil.com/mygarage/vehiclelookuppage.aspx
- Liqui Moly http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web. ... eiser.html
- Mobil http://www.mobiloil.de/Germany-German-L ... h-oil.aspx
- Penrite http://www.datateck.com.au/Lube/PenriteAus/
- Shell http://lubematch.shell.com/landing.php? ... &brand=113

Przykładowe produkty spełniające normy silników benzynowych:
0w20:
- Amsoil Signature Series 0w20,
- Eneos Premium Ultra 0w20,
- Mazda Original Oil Supra 0w20,
- Mobil 1 0w20,
- Penrite Enviro+ 0w20,
- RAVENOL Eco Synth ECS 0w20,
- Redline High Performance 0w20,
- Total Quartz 9000 Future GF-5 0w20.

5w20:
- Amsoil Signature Series 5w20,
- Penrite Enviro+ 5w20,
- Red Line 5w20 Motor Oil.

5w30:
- Amsoil Signature Series 5w30,
- Elf Evolution 900 SXR 5w30,
- Mazda Original Oil Ultra 5w30,
- Penrite Enviro+ GF-5 5w30,
- Red Line 5w30 Motor Oil.


Przykładowe produkty spełniające normy silników diesla:
5w30:
- Mazda Original Oil Ultra DPF 5w30,
- Penrite Enviro+ DL1 5w30,
- Total Quartz Ineo DL1 5w30.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 paź 2012, 23:36 
Świeżak
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 31
Ja na razie do mojego klekota leję mazdowską dexalię, ale zastanawiam się nad przejściem na Motul 8100 Engine Oil Eco-Clean Plus 5W30. Próbował już ktoś?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 paź 2012, 12:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 673
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
szoszon1983 napisał(a):
Ja na razie do mojego klekota leję mazdowską dexalię, ale zastanawiam się nad przejściem na Motul 8100 Engine Oil Eco-Clean Plus 5W30. Próbował już ktoś?


U mnie w mojej M6 PB również polecana przez koncern Dexella


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 paź 2012, 08:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.10.2012
Posty: 12
Lokalizacja: Radzionków
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Witam

Ja od razu po kupnie M6 zmieniłem olej na Millers XF LONGLIFE C1 5w30, i na razie jest ok.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 27 paź 2012, 08:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3492
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
U mnie również Millers z tym, że do benzyn - XF LongLife C2 5w30 ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 paź 2012, 15:48 
Amator
Offline
Od: 20.10.2012
Posty: 93
Lokalizacja: Białystok
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
U Mnie lany jest Valvoline ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 27 paź 2012, 18:06 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3492
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Waldek napisał(a):
U Mnie lany jest Valvoline ;)


Z ciekawości zapytam jaki konkretnie?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 paź 2012, 20:04 
Amator
Offline
Od: 20.10.2012
Posty: 93
Lokalizacja: Białystok
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Bodajże VALVOLINE SYNPOWER 5W-30. Mój mechanik mi taki zalał i zawsze zapominam dokładnie jaka to była nazwa, ale bodajże to. Póki nie muszę dolewać to nie potrzebuję dokładnej nazwy :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 paź 2012, 18:42 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Pierwsze 2 wymiany na oleju Dexalia obecnie od kilku wymian pracuje Castrol EDGE 5W-30


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 paź 2012, 10:40 
Amator
Offline
Od: 20.10.2012
Posty: 93
Lokalizacja: Białystok
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Tak odnośnie olejów od wschodnich sąsiadów:

http://sibautocity.ru/blog/strashilki-ot-motoristov-iz-avtoservisov-chast-4-www2112ru


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 paź 2012, 12:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 832
Lokalizacja: Szkocja
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Ja narazie zalalem dexelia 0w30 ale mysle o jakies sprawdzonej i tanszej alternatywie. Moze jakies propozycje?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 29 paź 2012, 12:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3492
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Zależy co masz na myśli pisząc o tańszej alternatywie ;) Ile płacisz w ASO za Dexelię?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 paź 2012, 13:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 832
Lokalizacja: Szkocja
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Auto posiadam okolo roku, wiec wymiane robilem tylko raz. W ASO za dexelie 5l 0w30 zaplacilem okolo 70 funi, zaproponowali mi jakis tanszy olej (nie pamietam teraz jaki) ale tanszy okolo 20pare funi. Ogolnie nie ma duzego cisnienia na zmiane oleju ( lepiej nie oszczedzac i miec spokuj) z drugiej strony czytalem i widze ze koledzy uzywaja innych olei z powodzeniem. Czy taniej nie wiem, dlatego pytam? Ze wzgledu ze bede mial czesta wymiane oleju, temat warty do zorientowania sie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 29 paź 2012, 13:41 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2299
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Rajek, a czemu masz niby miec czesta wymiane oleju ?
Mam taki sam silnik, jezdze w wiekszosci po miescie i oleju malo co przybywa takze spokojnie mozna wymienaic w wyznaczonym terminie.
A auto serwisuje w salonie mazdy i zalewaja mi dexelie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 29 paź 2012, 14:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3492
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Może rajek robi duże przebiegi... Tak czy inaczej rajek jeśli chcesz zejść z ceną to możesz się zaopatrzyć w Millers XF Longlife C1. Kilka postów wyżej kolega ciempas pisał, że również go zalewa do swojego diesla. Ogólnie jest to bdb olej a cena jak widzę w UK oscyluje ok. 40 funtów http://www.ebay.co.uk/itm/MILLERS-OILS-5W-30-XF-LONGLIFE-C1-5w30-Jaguar-XF-5ltr-/150405309023?pt=UK_Campervan_Caravan_Accessories&hash=item2304dae25f ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 paź 2012, 15:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 832
Lokalizacja: Szkocja
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Robie spokojnie ponad 1k mil miesiecznie, bywalo ze nawet 2k na miesiac. Skrocilem tez czas miedzy jedna a druga wymiana oleju dlatego wychodza mi czestsze wymiany. Warto pomyslec o tym Millersie, sprawdze jeszcze jak mi sie czas wymiany oleju rozlozy, narazie mialem tylko jedna wymiane od kupna auta.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 29 paź 2012, 15:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2299
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
WOW... no to ladnie brykasz :D


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 29 paź 2012, 15:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3492
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Myślę, że Millers produkuje na tyle dobre oleje z bogatym pakietem dodatków, że nie skracałbym jakoś nadmiernie interwałów wymiany tylko trzymał się tego co podaje instrukcja ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 paź 2012, 17:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 832
Lokalizacja: Szkocja
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
glowasiek napisał(a):
WOW... no to ladnie brykasz :D

Przez miesiac 500 mil sama praca, 200 mil zonka a reszte w weekendy to lekko do tysiaka dobije ;) ale ze zima idzie to weekendy odpadna.

Tomek napisał(a):
Myślę, że Millers produkuje na tyle dobre oleje z bogatym pakietem dodatków, że nie skracałbym jakoś nadmiernie interwałów wymiany tylko trzymał się tego co podaje instrukcja ;)


Czytajac poradnik diesla na forum zaleca sie skracanie, oczywiscie bez przesadnej nadgorliwosci ;) To jest moj pierwszy diesel wiec nie chce byc jak ten "Polak madry po szkodzie", w benzynach tez skracalem ale czestotliwosc wymiany to tez kwestia gustu. A jak wiemy o gustach... ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 29 paź 2012, 18:01 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3492
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
rajek napisał(a):
To jest moj pierwszy diesel wiec nie chce byc jak ten "Polak madry po szkodzie", w benzynach tez skracalem ale czestotliwosc wymiany to tez kwestia gustu. A jak wiemy o gustach... ;)


Może i racja, grunt to żeby olej był właściwej klasy i zmieniany nie rzadziej niż mówi instrukcja ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 29 paź 2012, 22:53 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2452
Lokalizacja: Kielce
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
tylko jakoś tak dziwnie się porobiło że kiedyś wymiana oleju w klekocie była zalecana np co 7,5-10 tys. km a teraz co 20 tys. km co mnie bardzo zastanawia...

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Wt, 30 paź 2012, 02:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1725
Lokalizacja: Luton, Gorzow Wlkp, Krakow.
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Panowie, a kiedy przeszliscie na inny olej niz rekomendowany przez producenta? Gdy wasze auta byly jeszcze na gwarancji, czy jak juz wam sie skonczyla? Ja mam swoja na gwarancji do czerwca 2013. I niewiem czy nie naruszylo by to gwarancji, gdybym zechcial zalac np. tego Millersa? I do konca ochrony gwarancyjnej zrobie jeszcze dwa serwisy. Jeden za 3 tygodnie i kolejny w okolicach kwiecien/maj.
Wiec oszczednosc spora by byla na samym oleju.
2x olej w roku (Millers) to ok. - £60, a dexellia to juz wydatek ponad 2x wiekszy cos ok. £140.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Wt, 30 paź 2012, 02:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1725
Lokalizacja: Luton, Gorzow Wlkp, Krakow.
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Damianko napisał(a):
tylko jakoś tak dziwnie się porobiło że kiedyś wymiana oleju w klekocie była zalecana np co 7,5-10 tys. km a teraz co 20 tys. km co mnie bardzo zastanawia...



Ja sie nad tym nigdy nie zastanawialem, ja tylko sie z tego ciesze ze teraz ten okres jest wydlozony :D

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 30 paź 2012, 08:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2299
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
szczypik napisał(a):
Ja mam swoja na gwarancji do czerwca 2013. I niewiem czy nie naruszylo by to gwarancji, gdybym zechcial zalac np. tego Millersa?


Nie powinno to naruszyc warunkow gwarancji, o ile olej spelnia parametrami wymogi i zalecenia producenta. Do aso mozesz podjechac rowniez ze swoim olejem, a dwa to wiem, ze w niektorych servisach mazdy w UK juz od dawna nie leja dexeli do diesli tylko cos innego - tak jest np. w servisie u zielonego - ja jezdze do Watford i tam dalej uzywaja dexelie (bynajmniej tak bylo podczas ostatniego servisu)
To by sugerowalo, ze najwazniejsze jest aby olej byl zmieniony na czas i aby bylo to wbite w system. Najlepiej zadzwon na infolinie mazdy w UK - 08457 48 48 48 (linie czynne od Poniedzialku do Piatku : 09:00-18:00) Pod tym numerem mozesz dowiedziec sie wielu spraw jak i porozmawiac na temat samego auta poprzez wybranie odpowiedniej opcji na poczatku rozmowy.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 30 paź 2012, 08:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3492
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
glowasiek napisał(a):
Nie powinno to naruszyc warunkow gwarancji, o ile olej spelnia parametrami wymogi i zalecenia producenta.


Dokładnie tak. Mazda określona w swojej instrukcji normy jakie musi spełnić olej. ASO nie ma prawa robić kłopotu jeśli przywieziony do nich olej będzie je spełniał.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 paź 2012, 12:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 673
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Tomek napisał(a):
glowasiek napisał(a):
Nie powinno to naruszyc warunkow gwarancji, o ile olej spelnia parametrami wymogi i zalecenia producenta.


Dokładnie tak. Mazda określona w swojej instrukcji normy jakie musi spełnić olej. ASO nie ma prawa robić kłopotu jeśli przywieziony do nich olej będzie je spełniał.


Dziwne a mnie od odradzali stosowanie innego oleju niż zalecany, w czasie gwarancji. Chciałem zalać motul o takich samych parametrach i delikatnie mnie ostrzegli, że robię to na własne życzenie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 30 paź 2012, 12:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2299
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Najwazniejsze, aby olej spelnial zalecenia/wymogi/parametry producenta, ktore mozna znalesc w ksiazce pojazdu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 paź 2012, 14:47 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
a ile wy placicie za wymiane oleju w anglii w aso? i ile kosztuje caly przeglag w aso?
Ja uzywam Mobil 1 ESP 5W/30 na dzien dzisiejszy jest w promocji halffords.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 paź 2012, 18:40 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 832
Lokalizacja: Szkocja
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Tomek napisał(a):
glowasiek napisał(a):
Nie powinno to naruszyc warunkow gwarancji, o ile olej spelnia parametrami wymogi i zalecenia producenta.


Dokładnie tak. Mazda określona w swojej instrukcji normy jakie musi spełnić olej. ASO nie ma prawa robić kłopotu jeśli przywieziony do nich olej będzie je spełniał.


Potwierdzam, tym bardziej ze sami proponuja inny olej niz dexelie, mi tak zaproponowali. Ale kupilem dexelie, wymiane zrobilem juz sam.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 30 paź 2012, 19:39 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3492
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
therion napisał(a):
Tomek napisał(a):
glowasiek napisał(a):
Nie powinno to naruszyc warunkow gwarancji, o ile olej spelnia parametrami wymogi i zalecenia producenta.


Dokładnie tak. Mazda określona w swojej instrukcji normy jakie musi spełnić olej. ASO nie ma prawa robić kłopotu jeśli przywieziony do nich olej będzie je spełniał.


Dziwne a mnie od odradzali stosowanie innego oleju niż zalecany, w czasie gwarancji. Chciałem zalać motul o takich samych parametrach i delikatnie mnie ostrzegli, że robię to na własne życzenie.


Nie dziwne tylko padłeś ofiarą nieuczciwego funkcjonowania danego ASO o czym powinieneś poinformować centralę. Taka polityka ma jedynie na celu osiąganie zysku ze sprzedawanej Dexelii i jest niezgodna ze stanowiskiem góry. Można zalać Lotos, Orlen czy cokolwiek innego pod warunkiem spełnienia norm określonych w instrukcji, ale skoro już o tym napisaliśmy to nie ma sensu ciągnąć dalej dyskusji.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 860 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 29  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.