Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 05:48

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 12:30 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Myślałem, że smog to ten syf a smok to potwór ziejący ogniem ale chyba jest na odwrót. :p

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 lut 2014, 17:12 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Wymieniłem dzisiaj olej plus filtr knecht jak radziliście i kontrolka oleju gaśnie od razu a nie po 2 s jak wcześniej DZIĘKI :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 sie 2016, 12:04 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 12.08.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Pojawia się pytanie, że kontrolka oleju mrygnie i gaśnie po 5 sek.
Możliwe żeby się zaświecała na zakrętach?
Stan oleju jest w normie, wrzucony nowy u sprawdzonego mechanika.
Doradca powiedział mi że to może być smok, tudzież pompa oleju.
Wie ktoś co może być przyczyną i w jakich granicach cenowych waha się naprawa?
Pozdrawiam, dziękuje za odp.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 sie 2016, 12:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Pewnie uszczelki wtrysków do wymiany (kopcenie, spaliny wydobywające się z wlewu oleju) + czyszczenie smoka.

Jak będziesz tak jeździć, to może dojść remont/wymiana silnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 sie 2016, 16:11 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Poziom oleju może być ok ale jego ciśnienie już nie. A to wszystko poprzez zapchany smok w misce olejowej. Do zapchania tak jak koledzy piszą dochodzi najczęściej w wyniku wyrobienia się podkładek pod wtryskami i do oleju dostają się śmieci, które zapychają smok. Im szybciej zwalisz miskę i wyczyścisz smok + dasz nowe podkładki pod wtryskami (patrz na specjalne z rantem) to będzie śmigać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 wrz 2016, 23:36 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.01.2013
Posty: 250
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Panowie ostatni w serwisie stwierdzili za brakuje 3litrow oleju a był wymieniony w marcu tego roku. Sprawdzili i wypieków nie ma ale radzili zrobić czyszczenie jakiś pierścieni cewki i czegoś tam jeszcze koszt 3000zl. Ostatnio zrobiłem trasę 1500 jadąc 180 na h. Od marca zrobiłem może 5000km. Jakiś pomysł co jest nie tak?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 wrz 2016, 08:40 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Najprawdopodobniej masz zapieczone pierścienie olejowe. Zrób płukanie silnika i tutaj masz dwie opcje:
1. Olej płuczący Mitasu ok 4l, wlewasz po spuszczeniu starego oleju oczywiście z nowym filtrem oleju. Silnik chodzi ok 20 min na biegu jałowym bez dodawania gazu, potem spuszczasz jeszcze raz olej i znowu wymieniasz filtr oleju i zalewasz już docelowy olej.
2. Zamiast oleju użyć dobrej płukanki do silnika takich firm jak Archoil, Penrite, Millers itp które nie są na bazie rozcieńczalników. Taką płukankę dolewasz do starego oleju w silniku i silnik też pracuje przez jakiś czas na biegu jałowym. Potem wymiesza filtr i wlewasz nowy olej.

Co do olejów, płukanek itp. to najlepiej zapytaj kolegi CzarnePaliwo, ale sądzę że poleci Ci olej płuczący Mitasu z racji jego wysokiej skuteczności płukania szlamu/osadów w silniku. Olej na początku po płukance Penrite HPR 5w-40 i wtedy obserwować zużycie poprzez regularne sprawdzanie poziomu. Jeżeli konsumpcji prawie nie będzie to przy następnej wymianie zalać 5w-30.
Najczęściej pierścienie zapiekają się poprzez wydłużanie interwałów wymiany oleju. Najlepiej jak olej wymienia się co ok 10-12 tys. km.

Dodam tylko że procedurę z pkt1 wdrożyłem z pomocą kolegi CzrnePaliwo w Toyocie Avensis z 2004r przy przebiegu 240tys która całe życie jeździła na Castrolu i szlamu wyleciało na maxa dużo. Zalana też olejem Penrite HPR 5w-40 i branie oleju wcześniej jak i teraz wynosi prawie 0.

Działaj!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 wrz 2016, 11:31 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 12.08.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
keramik napisał(a):
Poziom oleju może być ok ale jego ciśnienie już nie. A to wszystko poprzez zapchany smok w misce olejowej. Do zapchania tak jak koledzy piszą dochodzi najczęściej w wyniku wyrobienia się podkładek pod wtryskami i do oleju dostają się śmieci, które zapychają smok. Im szybciej zwalisz miskę i wyczyścisz smok + dasz nowe podkładki pod wtryskami (patrz na specjalne z rantem) to będzie śmigać.



Pojawiły się lekkie wycieki oleju w przedniej części lewego nadkola.
W poniedziałek odstawiam samochód do serwisu, co mam im powiedzieć?
Jest to spowodowany wywyższą usterką czy dochodzą jakieś nowe wnioski?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 kwi 2017, 11:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.04.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Proszę o fachowa pomoc.
Zapaliła się kontrolka oleju ,mechanik przez wzgląd na niskie ciśnienie stwierdził że pompa popsuta i wymienił na nową. Po przejechaniu około 3000 km kontrolka się zapaliła, mechanik wymienił olej, filtr,czujnik ciśnienia oleju. Było ok, ale po przejechaniu około 1000 km kontrolka znów się zapaliła (nie pali się od razu tylko po dodaniu gazu). Co to może być??? Dodam ze silnik pracuje normalnie.


Ostatnio edytowano N, 16 kwi 2017, 12:27 przez Huncwot, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono błędy ortograficzne. Proszę przestrzegać regulaminu (regulamin, pkt 4). Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 kwi 2017, 12:01 
Offline
Było sprawdzane ciśnienie oleju ?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 kwi 2017, 13:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.10.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Dołączając się to tematu o "smokach" Mazdy (choć wolałbym rozmawiać o tych z Krakowa) zacznę trochę od końca a właściwie od puenty. Niewiedza kosztuje a w moim przypadku bardzo dużo.
Opowiem Wam moją historię bardziej jako przestrogę ale jestem też bardzo otwarty na ewentualne rady, sugestie. Do ostatniego wtorku moje auto było Madzią a teraz jest zwykłą Mazdą. Deszczowy wtorek rano przed 08.00 zjazd w korku za tirami, koniczynką S11 na A2 (obwodnica Poznania). Zapala się kontrolka ciśnienia oleju a ja nawet nie mam gdzie zjechać. Wjeżdżam powoli na A2 aby zjechać na pas awaryjny i po chwili silnik gaśnie, zapala się choinka na tablicy rozdzielczej. Ciarki przeszły mnie po plecach bo uzmysłowiłem sobie że to już koniec z silnikiem. Moje przypuszczenia sprawdziły się u mechanika - silnik zatarty na czopach i panewkach. Na tą chwilę jedyna czynność jaka została wykonana to zdjęcie miski olejowej aby to stwierdzić. Okazało się, że ten słynny smok był całkowicie zapchany, poza tym trochę opiłek. Teraz już wiem (szkoda, że tak późno), że przyczyną mogą być podkładki pod wtryskami. Jednak nie zostało to jeszcze potwierdzone. Teraz zastanawiam się nad tym co dalej - wymiana silnika czy może jednak wymiana wału korbowego, panewek i kilku innych elementów? Jak nie rozbiorę silnika to nie będę wiedział co tam dokładnie się stało i jaką opcję wybrać. Nie ukrywam, że interesuje mnie ta tańsza. Mazda 6 GH 2.2 185 KM, przebieg ok. 110 tyś. km, wymiana oleju Dexelia 5W30 i filtra raz na rok, przebieg roczny ok. 12-13 tyś. a więc niewiele, najczęściej krótkie dystanse do pracy i z powrotem do 15 min (w zimie najczęściej na zimnym silniku). Mam świadomość o kilku moich błędach np. to że przeglądu nie dokonywał mechanik, który siedzi w Mazdach i zna ich bolączki (kolega mający Mazdę GH MZR-CD 2.0 robiąc przegląd u mechanika po Mazdach został zapytany przed przeglądem o te nieszczęsne podkładki - czy były wcześniej wymieniane?). Naiwnie sądziłem, że takie problemy dotyczą głównie silnika 2.0 a ten 2.2 został tych wad pozbawiony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2017, 08:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
w 2,2 jest ta sama bolączka podkładki ale z tego co wiem to większość nowych Diesli nie zależnie od marki a tu tylko wina po twojej stronie jak ci się zapla lapka to nie jedzie sie dalej tylko patrzy dalej
co do kosztów to wał pewnie coś ok 2.5k PLN musisz zobaczyć czy wałek rozrządu i gładź cylindrów :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2017, 10:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.10.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Dziękuję za odpowiedź. Dodatkowo, co do natychmiastowego zatrzymania to nieszczęście polegało na tym, że zjeżdżając ślimakiem z ekspresówki na A2 nie było kompletnie miejsca na zatrzymanie (pas zjazdowy jest ograniczony barierkami co oznaczałoby totalne zablokowanie już i tak zakorkowanej ekspresówki). Po prostu myślałem, że mimo wszystko "doczołgam" się do A2 tam gdzie zaczyna się pas awaryjny. Teraz to już i tak nie ma żadnego znaczenia poza tym, że może posłużyć jako przestroga dla innych (po części zamieściłem ten post właśnie w tym celu).
Za dwa tygodnie silnik będzie rozebrany i dopiero wtedy zobaczę co tam naprawdę się stało a zwłaszcza co było przyczyną zapchania się smoka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2017, 12:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Na zapchanie sie smoka sklada sie kilka rzeczy :
- Kiepski olej,
- zbyt dlugi interwal zmian oleju,
- Podkladki pod wtryskami, ktore jak przepuszczaja to koksuja olej.

Nic innego nie moze byc odpiwiedzialne za zalepienie smoka. Ja profilaktycznie zdejmowalem miche can druga zmiane oleju

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2017, 12:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mimo wszystko, jeśli kontrolka zaniku ciśnienia oleju zaswieci się podczas jazdy, to i tak jest już za późno.... w 99% :(
2.0 czy 2.2... w GH, nie ma różnicy, oba są narażone bo łączy je taka sama przypadłość podkładek pod wtryskiwaczami.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2017, 16:31 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 123
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A ja korzystam do sprawdzenia stanu smoka przy każdej wymianie z endoskopu podłączonego do telefonu. Polecam można robić zdjęcia i wykorzystać też do innych zastosowań.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2017, 20:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
te 99% nie zawsze się sprawdza u kumpla w R2AA miał taki przypadek sam mu robilem nic się z silnikiem nic nie stało.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2017, 22:37 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Heh, mogłem napisać 90% ;)
Ale dobrze że nic się nie stało.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 kwi 2017, 09:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.10.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Zapewne zanim zapali się ta nieszczęsna kontrolka są jakieś symptomy, że coś się złego dzieje. Ja niestety niczego nie zauważyłem, być może dlatego, że głównie robię bardzo krótkie trasy (do 15 min). No może jest jedna rzecz, która mnie trochę zaniepokoiła tuż przed tym zdarzeniem. Stojąc w tym korku przed A2 poruszałem się ciągle na 1 lub 2 biegu i np. jadąc na 2, po puszczeniu pedału gazu aby zahamować silnikiem auto mocno nurkowało do przodu (zamiast płynnie hamować). Myślę a wręcz jestem pewny, że już wtedy silnik zacierał się na wale raptownie hamując na niskich biegach. Po przyjeździe do domu i przewertowaniu wielu stron w necie takie objawy (szarpanie silnika na niskich biegach) były głównie połączone z układem paliwowym.
Jak sądzicie czy zanim zapali się czerwona kontrolka ciśnienia oleju, której pojawienie w prosty i błyskawiczny sposób prowadzi do zatarcia silnika nie powinno być jakiejś innej (żółtej-ostrzegawczej), która powie nam, że to ciśnienie jeszcze jest ale już poniżej dopuszczalnego?
To jest niesłychane, że przy obecnych autach "oplecionych czujnikami zarządzanymi przez skomplikowany komputer) jest taka kontrolka ostrzegająca o niskim poziomie płynu do spryskiwacza wycieraczek a nie ma takiej, która ostrzeże właściciela o kompletnym zniszczeniu silnika.
Być może jest to celowe działanie firm motoryzacyjnych, którym bardziej zależy na ilości sprzedanych aut niż na ich jakości?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 21 kwi 2017, 10:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
marco dokładnie tak jak napisałeś, koncerny motoryzacyjne aktualnie idą tylko w ilość. Nie produkuje się już trwałych samochodów, bo marka nie zarabia na sprzedaży auta tylko na jego serwisowaniu. Jeżeli chciałbyś kupić auto w częściach zamawiając wszystko nowe w ASO to koszt byłby, wydaje mi się, 5x wyższy od auta kupionego w całości w salonie.
Dlatego produkuje się tak słabej jakości podzespoły tak aby szybko się zużyły i klient przyjechał do ASO wymienić. Mój wujek kupił we wrześniu 2016 nowego Forda Transita na trasy Holandia - Polska, w zeszłym tygodniu oddał go do serwisu, bo po 150kkm zatarł się silnik. Uwaga, procudent przewiduje w instrukcji serwisowej auta wymianę oleju co 60kkm! Wujek wymieniał co 30kkm tylko w ASO itd.. no i tak to wygląda, że teraz auto stoi i nie zarabia. Tak wiem, teraz to będzie naprawione na gwarancji, ale kiedyś się skończy, wtedy pozostaje tylko zakup kolejnego nowego auta albo okropnie drogi serwis pogwarancyjny.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 kwi 2017, 15:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
twoj wujek sam sobie winien olej co 30kkm


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 maja 2017, 15:54 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.05.2017
Posty: 53
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Problem mojego dieselka.

Dzis normalnie wszytko jechalo i pod domem dziwnie silnik zaczal chodzil i zapalila sie kontrolka cisnienia oleju, szybki wylaczenie auta i do czego doszedlem:
Po paru godzinach stania madzi sprawdzielm olej -jest full.
nadmienie ze 2 tyg. temu kupilem auto ( a mechanior jeszcze nie ma wolnego terminu na wymiane oleju wiec czekam ).
Dalej..., Odpalam auto na zimnym silniku wsio jest normalnie po okolo 15-20 sekundach zas ten dziwnie silnik zaczyna pracowac i zapala sie nieszczesna kontrolka.
Chyzby dopadl mnie problem smoka, podkladek pod wryskami , niewiadomo jakiego oleju i filtra i poprostu zlego uzytkowania.

Prosze o wszelka pomoc, podpowiedzi.

dzieki wielkie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 maja 2017, 17:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.10.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Zanim w mojej Maździe zapaliła się kontrolka też sprawdzałem olej i wszystko było ok. co jest całkowicie zrozumiałe. Olej tam po prostu fizycznie jest ale nie jest podawany wyżej do obiegu, ponieważ zapewne smok jest zapchany i pompa nie jest w stanie "zaciągnąć" oleju z miski olejowej . Piszę "zapewne", ponieważ w większości przypadków tak jest (nie w 100%).
Najlepiej to jakbyś już więcej nie odpalał tego silnika zanim nie zostanie zdjęta miska i zdiagnozowany problem. Jeśli się okaże, że to podkładki pod wtryskami spowodowały zapchanie smoka to będzie to kolejny dowód na to, iż cała ta sprawa "mocno śmierdzi". Moim i nie tylko moim zdaniem te nieliczne przypadki zapchania smoka niezwiązane z podkładkami to fatalnej jakości olej (prawdopodobnie podrabiany) i interwały jego wymiany. Jeśli jakaś marka ma swój fabryczny, dedykowany do swoich aut olej jest on bardzo podatny na podróbki. Wniosek? Kupować olej z pewnego źródła, może trochę droższego ale unikamy w ten sposób większych wydatków w przyszłości, oczywiście wymieniać go częściej niż to Mazda zaleca no i sprawdzać ten nieszczęsny smok (słyszałem, że co drugą wymianę oleju).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 maja 2017, 19:44 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.05.2017
Posty: 53
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dzieki za rady.
iutro hol i do mechanika , ciekawe ile angolowi zajmie to czasu ......


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 maja 2017, 23:02 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.08.2016
Posty: 92
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
ffo1977 Daj znac co odkryliscie. Obstawiam zapychanie sie filra oleju albo jego wade.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 maja 2017, 20:09 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.05.2017
Posty: 53
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wiec, smok byl kompletnie zapchany czyszczenie i skladanie.

Jednak wystapily dalsze problemy ..... opisalem watek w dziale

Pomocy , plisssss


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 gru 2017, 22:56 
Świeżak
Offline
Od: 13.04.2017
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Miałem jakoś pod koniec sierpnia podobne objawy, jakieś 3 razy mi mrugnęła kontrolka ciśnienia oleju - ledwo możnabyło ją dostrzec - takie kilka szybkich mrugnięć, było to kilka dni po wymianie oleju (czyszczenie smoka i sprawdzanie podkładek też było - było ok), pojechałem do mechanika, z myślą, że gdzieś coś przecieka, ale generalnie nic takiego nie znalazł. Jeździłem Magdaleną normalnie bez żadnych problemów - 9kkm - głównie trasy, nawet do roboty miałem ponad 20km. Wczoraj pierwszy raz od tamtej pory kilka razy mi mrugnęła kontrolka (również na ułamki sekundy), spostrzegłem, że przy niskich obrotach, (typu 2bieg prędkość poniżej 20km/h, 3bieg prędkość 40km/h, przy wyższych obrotach nie występuje) Zbliża się termin wymiany oleju, jednak spodziewałem się, że dotrwa do tych 10kkm. Druga sprawa zmieniłem pracę i teraz jadę 4km i rzadko 4bieg wrzucam. Czy to możliwe, by się smok już zatykał? Istotne jest to, że kontrolka teraz gaśnie zdecydowanie wolniej, jakies 2-3 sekundy po tym jak silnik zaskoczy, pamiętam, że w sierpniu, również to moją uwagę zwróciło, zanim ta kontrolka się zapaliła.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 8 gru 2017, 06:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
SMOK DO CZYSZCZENIA OD RAZU, jestem w szoku, że ignorujesz mruganie kontrolki oleju i robisz sobie na spokojnie 10kkm...
Kontrolka zapala się tylko w momencie jak nie ma prawidłowego ciśnienia, jeżeli mrugała to znaczy, że gdzieś do silnika nie docierał olej! Brawo dla Ciebie, że olewasz ten temat i czekasz z wymianą, kontrolą, czyszczeniem...
2-3 sekundy po odpaleniu silnika?
To przyjmując, że na zimnym masz 1500 rpm to w ciągu sekundy silnik robi 25, tak 25 OBROTÓW, przy każdym takim odpalaniu to sobie sam dodaj ile już razy jechał na "sucho" skoro nie dostawał oleju w tym czasie...

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 gru 2017, 10:47 
Świeżak
Offline
Od: 13.04.2017
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
W drodze sprostowania: Jak pojawiła się w sierpniu kontrolka, pojechałem do mechanika, który robił mi wymianę oleju i czyszczenie smoka - zostawiłem mu samochód by to sprawdził, potem powiedział, że nic wadliwego nie zauważył. Jednak po jego oględzinach wszystko było dobrzez przez następne 9kkm - kontrolka gasła normalnie wraz z załapaniem silnika, nie migała... Dwa dni temu najpierw mrugnęła mi kontrolka podczas jazdy na ułamki sekundy, później przy zapalaniu silnika gasła dopiero po 2-3. Samochód odstawiłem i nim już nie jeżdżę. Olej mam zalany dexelie dpf - kupiłem i dałem mechanikowi by wymienił, filtr oleju mechanik sam montował, więc nie wiem jaki tam może być.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 gru 2017, 11:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jak kontrolka zaczyna się pojawiać, nie oznacza to zapchanego smoka olejowego. Tym bardziej że niedawno był czyszczony.
Ewentualnie mógł być czyszczony a podkładki są stare wypalone, więc smok można czyścić w nieskończoność....

Jeśli, podkładki są ok, smok również ok, to zapalenie się kontrolki zaniku ciśnienia oleju, może wskazywać na faktyczny zanik sisnienia spowodowany padającą panewką lub czymkolwiek innym, czytaj.. zużyciem materiału.

Absolutnie bagatelizować tego nie można, to najważniejsza z najważniejszych kontrolek w aucie.

Jeśli autko stoi u mechanika, niech zajrzy do smoka, podkładek pod wtryskami, zrobi regulacje zaworów tak przy okazji.
Najważniejsze aby sprawdził faktyczne ciśnienie oleju podpinajac manometr w czujnik ciśnienia.

Nic innego już nie można sprawdzić, to prosty silnik, a przyczyn może być zaledwie kilka.... Która kolwiek z nich, kosztować może nawet 4 do 5k zł na remoncie silnika...


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.