Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:33

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 3 sty 2016, 22:47 
Świeżak
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: śląski
Witam wszystkich. Mazda 6 2.0 diesel. Postanowilem wybrac sie na sylwestra nad morze, przed jazda wymienilem olej bo byl juz na niego czas, wykasowalem inspekcje, zrobilem tez kalibracje wtryskow, wszystko przebieglo pomyslnie, zajechalem bez problemu, jednak dzisiaj wracajac do domu autostrada zauwazylem, ze na 3, 4, 5 i 6 biegu samochod przy 3000 obrotow traci moc i zaczyna szarpac, po prostu nie chce dalej przyspieszac, wiekszosc drogi jechalem na 6 biegu okolo 2700-2800 obrotow, predkosc 150-160km/h. Po okolo 250km jadac autostrada stanalem na parking zeby zrobic sobie przerwe, otwarlem maske i uslyszalem ze co jakis czas cos dziwnie halasuje w silniku przez pare sekund i ustaje, halasu nigdy wczesniej nie bylo i jest on dla mnie nie do zlokalizowania. Po wyjechaniu z parkingu i przejechaniu paru km wlaczyla sie kontrolka dpf (nie mam pojecia dlaczego), jednak po jakims czasie zgasla, ale samochod dalej traci moc, zdazalo sie nawet ze przy 2500 obrotow nie mial juz mocy zeby dalej ciagnac. Co moze byc tego przyczyna? czy ktos z Was mial podobny problem? czy jedynie wizyta w serwisie lub u mechanika moze mi pomoc?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 sty 2016, 23:37 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
Może masz wodę w paliwie i teraz przy niskich temp. ci zamarza


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 sty 2016, 23:51 
Świeżak
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: śląski
No sam nie wiem, tankowalem normalne paliwo eco diesel na orlenie, nigdy wczesniej nie mialem takich problemow zeby do tego stopnia brakowalo mu mocy ze az szarpie silnikiem. Dodam jeszcze ze wystepuje to przy wcisnieciu wiecej gazu, ale tylko przy tych obrotach 2500-3000, do tych obrotow rozpedza sie normalnie, a potem zaczyna szarpac.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 sty 2016, 23:56 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
Wlej jakiś środek do paliwa żeby wygonił ci wodę z układu i wtedy będziesz pewny. Dodam że wcześniej nie było takich mrozów. Ja zawsze leję vervę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 sty 2016, 23:59 
Świeżak
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: śląski
A co moglo byc powodem wlaczenia sie kontrolki dpf skoro caly czas jechalem te 150km/h przez 250km przy czym mialem 2700obr?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2016, 00:03 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
Tego to ja nie wiem. Pewnie się zapchał :) ,a to terkotanie na postoju to było wypalanie dpf-u które zostało przerwane.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2016, 01:00 
Świeżak
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: śląski
Zalalem teraz na statoil miles one bo pokazala sie rezerwa, jest chyba do -22 wiec jutro zobacze czy sie cos zmieni, jak na razie u mnie -14 wiec mysle ze jesli to wina paliwa to wszystko powinno wrocic do normy, dzieki za zainteresowanie tematem ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2016, 09:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
W przyszłości przy takich mrozach lepiej nie zostawiaj diesla na rezerwie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 sty 2016, 02:53 
Świeżak
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: śląski
Nie zostawiłem ;) dojeżdżałem do domu, włączyła się rezerwa i zalałem paliwo, a potem samochod trafił do garażu także zobaczymy jak to dzisiaj będzie ;) Dam znac czy problem ustąpił czy nadal to samo.

-- Dodano: Pt, 29 sty 2016, 02:53 --

Nie wiem czy była to wina paliwa, ale bardzo możliwe, jednak dalej nie wiem skąd ten dziwny dzwiek z silnika i ta kontrolka dpf, skoro jechałem cały czas autostrada mając ponad 2500obr, co powinno powodować wypalanie dpf, tym bardziej że przejechałem tak ponad 300km, jednak problem nie wrócił, więc moge stwierdzić na te chwile że była to wina paliwa ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 kwi 2017, 14:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.04.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Witajcie

Wczoraj moja Mazda6 gh 2.0 mzr-cd zostala podpieta pod komputer, żeby wypalić dpf (zapchany) i skalibrowac wtryski.

Później przez komputer wyzerowano egr i przeplywomierz. - prawdopodobnie to działanie narobiło dramatu.

Auto się dusi, przycina, nie ma mocy, w kabinie czuć ropą.

Czy ktoś ma jakiś pomysł?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.