Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 05:57

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 1 wrz 2015, 18:19 
Offline
Witam
Mam problem przy automacie, mianowicie skrzynia szarpie podczas zmiany biegu z 3 na 4 przy wysokich obrotach i tylko po dłuższsch trasach (gdy jest mocno rozgrzana). Czasami również czuć lekkie szarpnięcie gdy jest zimna przy zmianie z 1 na 2 bieg. Czy ktoś miał podobne objawy?
Przebieg 125000km, olej wymieniałem miesiąc temu.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 wrz 2015, 08:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Problemy pojawily sie po zmianie oleju czy juz wczesniej? Szwagier tez ma takiego automata z ponad dwukrotnie wiekszym przebiegiem niz twoj i chodzi bez zarzutu. Masz jakas historie czy wczesniej byl regularnie zmieniany olej w skrzyni?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 wrz 2015, 10:02 
Offline
Nie mam informacji, podejrzewam że nie był wymieniany wcześniej jak ja wymieniałem to był czarny.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 wrz 2015, 10:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Hmm 125 tys. bez wymiany to sporo. Mozliwe ze skrzynia do remontu ale to juz musisz to jakiegos "znawcy" podjechac.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 cze 2016, 04:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2015
Posty: 8
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active+
Region: lubuski
Jak kolego obecnie Twoja skrzynia? czy coś się wyjaśniło, mam ten sam problem z przełączaniem 3 na 4,szukam wskazówek , błędów brak, olej wymieniony,przebieg 160 tyś


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 cze 2016, 11:14 
Offline
Nic się nie wyjaśniło niestety. Dzieje się tak tylko przy dłuższej trasie lub przy dużym obciążeniu w gorące dni. Podejrzewa, że to może być elektrozawór, ewentualnie sterownik. Jak uda ci się rozwiązać problem to proszę o informację.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 cze 2016, 19:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2015
Posty: 8
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active+
Region: lubuski
Dotychczas zrobiłeś , w trakcie drugiej wymiany oleju zmieniłem miejscami dwa z trzech takich samych elektrozaworów, ale żadnej różnicy nie odczułem, dzisiaj zdemontowałem jeszcze raz mise i zdemontowałem cały moduł sterowania tzw. labirynt, rozebrałem go na trzy części,wyjołem każdy zaworek manualny a jest ich chyba ze siedem, żaden się nie przycinał, wszystko wymylem i zmontowałem do kupy, zmieniłem kolejne dwa elektrozawory z dwóch takich samych i teraz musze jechać za miasto bo z warsztatu do domu jechałem tylko 7km to za mało by coś stwierdzić,


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 lip 2016, 08:36 
Offline
I jak pomogło przeczyszczenie i zamiana elektrozaworów?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 paź 2016, 12:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2015
Posty: 8
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active+
Region: lubuski
No niestety żadnej reakcji w działaniu skrzyni nie odnotowałem :/ . Brak pomysłów, jestem mechanikiem ale skrzyni automat nigdy nie robiłem, wszyscy magicy od automatów mówili o elektrozaworach ale nie to.Może jednak coś mechanicznego, koszyczek od 3 i 4 biegu nie jest trudno wymontować ale czy warto? czy lepiej jeździć tak i już. Wszystkie części są na ebay ale chyba za wcześnie za jakiś remont.

-- Dodano: N, 7 sie 2016, 22:49 --

Mam nowy trop !! zajmę się tym
Mazda podaje możliwą przyczynę:
http://workshop-manuals.com/mazda/6/l4- ... nder_load/
Wymiana tego tłoczka raczej trudna nie jest i nie jest on kosztowny
http://midparts.com.pl/pl/p/4F27E-FNR5- ... SERVO/1688
Tylko pewnie jeśli on ma luz na trzpieniu to i pewnie w obudowie zrobił się luz i sama wymiana może nic nie zmieni. Są jakieś zestawy naprawcze obudowy, ale to już znaczny koszt
http://midparts.com.pl/pl/p/4F27EFNR5-Z ... UDOWY/3351

-- Dodano: So, 22 paź 2016, 13:26 --

:) Skrzynia naprawiona,
Trop okazał się prawidłowy,dokonałem naprawy osobiście bez wyjmowania skrzyni z pojazdu,oraz pomoc tokarza,


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 maja 2017, 02:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.05.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: S
Region: małopolski
Witam

Na wstępie pragnę się przywitać bo to mój pierwszy post tutaj i pozdrowić cala ekipę mazda 6 ;)

Podłącze się pod temat. Jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy 6 z 2004 roku w automacie 4 biegowym, od tygodnia borykam się z problemem ponieważ w mojej Mazdzie dosłownie znikną 3 i 4 bieg, Auto ma 130000 mil przebiegu wersja USA ponieważ mieszkam w Chicago. Objawia się to tym ze jak przełączę skrzynie w manual (ręczna sekwencje) i nie włączam 3 i 4 bieg wszytko działa normalnie. Po włączeniu na 3 lub kiedy e trybie automatu przełączy na 3 i 4 zaczyna się szarpanie, świecenie kontrolki AT i inne cuda aż biegi przestają w ogóle działać. Po ponownym odpaleniu samochodu AT gaśnie a auto znowu działa normalnie do 2 biegu.

Używam tego auta do dojazdów do pracy i kosztowało mnie $800 za wymianę i regeneracje skrzyni powiedzieli mi tutaj $1200 wiec mam opcje tak ze albo to zdiagnozuje i naprawie maksymalnie do $500 lub po prostu auto pójdzie na żyletkę, a ja się rozglądnę za czymś innym nowszym. Miał ktoś taki przypadek może? Ktoś wie jaka może być diagnoza?

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 maja 2017, 20:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2015
Posty: 8
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active+
Region: lubuski
Kolego trzeba zdemontować koszyczek bo pewnie tarczki się spaliły biegu 3/4 i przy okazji regeneracje otworu tłoka taśmy hamulca bębnowego 3/4,


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 maja 2017, 01:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.05.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: S
Region: małopolski
Ilr to tak na "oko" moze kosztowac? I czy duzo z tym roboty?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sie 2017, 21:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2015
Posty: 8
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active+
Region: lubuski
Zapraszam zainteresowanych do PW w sprawie naprawy szarpiącego biegu 3/4, oferuję pomoc, POZDRAWIAM


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.