Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 12:44

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 18 kwi 2013, 11:52 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 78
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
Witajcie.
W styczniu wymieniłem dwumasę w komplecie ze sprzęgłem (przebieg 153 tys. km). Faktycznie dwumasa już była zdezelowana... ale skrzypienie a bardziej chrupanie przy wciskaniu sprzęgła zostało! Zauważyłem, że dźwięk ten jest przy przyśpieszaniu, na luzie jest cisza, przy hamowaniu np. silnikiem też. Jest to dziwny dźwięk, był przed wymianą dwumasy i jest teraz, pojawia się tylko w czasie jazdy. Jak na sucho wciska się sprzęgło to go nie ma! Jest to coś w rodzaju tyrtyrtyr.
Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym objawem?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 18 kwi 2013, 11:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
czy to nie jest aby dzwiek takiego grzechotania ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 kwi 2013, 11:55 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 78
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
Na pewno jest to dźwięk bliższy grzechotaniu niż piszczeniu :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 18 kwi 2013, 11:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
tez to mam u siebie i jest to od pompy vacuum


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 18 kwi 2013, 12:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
To czemu jeszcze tego nie wymieniłeś?
U mnie też była walnięta, ale nie miałem żadnych takich objawów, dopiero przy sprawdzaniu rozciągnięcia łańcucha rozrządu w Aso to zauważyli i wymienili.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 kwi 2013, 12:09 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 78
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
Można z tym jeździć czy szybko należy wymieniać? o ile to jest to.
Mechanik sprawdzał mi pod spodem auta i pod maską i nie ma żadnych niepokojących dźwięków, pojawia się tylko w czasie jazdy. Swoją drogą rozrząd miałem wymieniany (przynajmniej tak jest w książce) przy przebiegu 120 tys. km. Z tego co wiem to pompę wymienia się przy drugiej wymianie rozrządu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 18 kwi 2013, 12:34 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
vacum pomp a pompa wodna (przy wymianie rozrzadu), to dwie rozne sprawy ;)

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 kwi 2013, 13:22 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 78
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
Aha :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 kwi 2013, 08:17 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 78
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
Dodatkowo do tego chrobotania doszedł mi od jakiegoś miesiąca pisk z pedału sprzęgła. Na początku myślałem że to przez wilgoć - kiedyś tak miałem w Nissanie almerze, ale teraz jaki już jest ciepło dalej to mam. Przy wymianie w zeszłym tygodniu oleju poprosiłem mechanika aby sprawdził co to jest. Okazało się, że pedał sprzęgła "chodzi" w plastikowej tak jakby tuleii (nie wiem jak to wyjaśnić :)). Na ramieniu pedała są po obu stronach dwa małe plastiki, które ocierają się o większe - bardzo obrazowo. Problem polega na tym że te małe widać, że się wytarły i powstał luz i najprawdopodobniej dlatego popiskuje. Psiukanie jakimś WD40 czy innym środkiem natłuszczającym pomaga na jakieś 2-3 dni, później pisk wraca.

To gruchotanie przy przyśpieszaniu i ten pisk zaczyna doprowadzać mnie do szału. Nie mogę powiedzieć złego słowa na temat auta ale te dwie rzeczy zaczynają mnie coraz bardziej denerwować.
Nie mam gwarancji więc nie jeżdżę do serwisów, a mój mechanik nie bardzo wie jak mi pomóc. Może miał ktoś podobny przypadek, chętnie poznam sposób jak sobie z nim poradził :D


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 kwi 2013, 09:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.02.2013
Posty: 5
Ostatnio, kumpel w Corolli miał stukanie przy każdym puszczeniu pedału sprzęgła...
Okazało się, że osłona plastikowa, którą ma pod nogami, zahacza o pedał przy odpuszczaniu :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 maja 2013, 17:37 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 78
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
Po długich poszukiwaniach odpowiedzi na to pytanie, co jest przyczyną dźwięku przy wciskaniu sprzęgła, okazało się, że to jest wysprzęglanie się koła dwumasowego, podobno w niektórych 6-kach to normalne...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 gru 2013, 15:39 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Witam Mam tak samo .Objawia się to CHROBOTANIE przy zmianie biegów podczas przyspieszania natomiast przy redukcji w dół już nie .Doszło mi jeszcze piszczenie przy zmianie biegów oraz przy chamowaniu silnikiem .Kolega Wantus opisywał podobny problem .Chciałbym się dowiedzieć czy robił coś z tym , czy można tak jeżdzić i nic się nie stanie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 gru 2013, 20:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.12.2013
Posty: 5
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
czy pompa vaccum ma cos wspolnego z sprzeglem ? po wymianie sprzegla i dwumasy dalej przy wciskaniu sprzegla sa odglosy trekotania oraz przy zmianie biegow prosze o rade |!!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2013, 15:22 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 78
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
hubert0001 napisał(a):
Witam Mam tak samo .Objawia się to CHROBOTANIE przy zmianie biegów podczas przyspieszania natomiast przy redukcji w dół już nie .Doszło mi jeszcze piszczenie przy zmianie biegów oraz przy chamowaniu silnikiem .Kolega Wantus opisywał podobny problem .Chciałbym się dowiedzieć czy robił coś z tym , czy można tak jeżdzić i nic się nie stanie


U mnie piszczenie pedału sprzęgła skończyło się w momencie psiuknięcia jakimś specyfikiem (gdzieś przy podłodze), podobno to częsta przypadłość Mazdy. Miałem spokój prawie rok, od kilku dni znów zaczyna piszczeć...
Odrębną sprawą jest turkotanie przy zmianie biegów a dokładniej w momencie wciskania sprzęgła przy przyśpieszaniu i zmianie biegów do góry. W dwóch warsztatach otrzymałem informację, że spowodowane jest to wysprzęgleniem i jest to normalne.
Drgania miałem jak sprzęgło dokończyło żywota wraz z kołem dwumasowym, niestety.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2013, 17:49 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Powiedz mi jakie miałeś jeszcze objawy kończącego sprzęgła a 2 sprawa czy przy naciskaniu sprzęgła zmienia ci się odgłos silnika


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2013, 18:47 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 78
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
Drgania na pedale sprzęgła plus inna "praca" sprzęgła. Po demontażu okazało się, że już czas na wymianę.
Co do odgłosu to nie pamiętam :sad:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2013, 19:17 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
A teraz już po wymianie gdy naciskasz sprzęgło nie słychać trochę innego odgłosu niż na biegu jałowym. I jeśli możesz to powiedz jakiej firmy założyłeś sprzęgło i jaki to jest w przybliżeniu koszt z wymianą


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 gru 2013, 10:40 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 78
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
Po wymianie sprzęgło w innym miejscu "łapie i puszcza", generalnie czuć różnicę. Trochę inny dźwięk to chyba normalne, tak miałem też w poprzednich autach i mam tak w Mazdzie.
Sprzęgło wymieniałem w komplecie z kołem dwumasowym, z tego co pamiętam to firma niemiecka LUK. Koszt kompletu to 4,8 tys. zł, w serwisie oryginały to koszt rzędu 10-11 tys. zł.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 gru 2013, 11:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wantus napisał(a):
w serwisie oryginały to koszt rzędu 10-11 tys. zł.

A koleś w sklepie IC jak się obligatoryjnie pytałem kiedyś to za"oryginał" mógł zrobić cenę 5.600PLN :X


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 gru 2013, 19:57 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 78
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
Niezła różnica...
Nie wiem czy to prawda, ale gość z hurtowni we Wrocławiu poinformował mnie, że te zamienniki LUK są zamawiane przez Mazda Polska i sprzedawane jako oryginały. Mazda tylko swoje numery nabija ale produkt jest ten sam <o0>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 gru 2013, 20:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No nie wiem czy oryginał Mazda czy oryginał Luk czy co to innego miało być ale tak powiedzial, zresztą oni sami nie wiedzą co mówią.... pewnie przeczytał z systemu, obniżył cenę o 100zl i niech klient się cieszy jak usłyszy ze to panie ORY za cenę zamiennika :-D a sklep zarobi na jednej pozycji ponad tysiąc pln'ów :shock:

...z 4X HD i Tap4...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 sty 2014, 12:24 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
A co myślicie o regeneracji koła dwumasowego


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 sty 2014, 16:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.12.2013
Posty: 5
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
slyzalem ze regenaracja to tylko zbedny wydatek ponoc nie warto....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 sty 2014, 16:43 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mam koesia z pracy który śmiga kombiaczką w GG z RF7J od 9lat, przy 160kkm zregenerował koło 2M w bydgoszczy, konkretnie mechanik tam wysłał.
Po założeniu nie było czuć żadnej różnicy aż do może 15kkm na tym regenerowanym, te stare ORYGINALNE koło 2M biło już niemiłosiernie, szarpało aż się ruszyć nie dało, na jałowych strzelało waliło no masakra jakaś, po 15kkm na zregenerowanym już były delikatne szarpnięcia... ale nic się dalej nie działo o dziwo. Teraz ma może około 60-70kkm po regeneracji w jakieś 3lata i nic się dalej nie dzieje, tylko delikatne szarpania podczas ruszania ale nic więcej, on jest zadowolony i twierdzi że ponownie by zregenerował.
Myślę że to jest tak że oryginalne tak czy siak całkowicie strzeli ponownie za jakiś czas, te regenerowane raczej nie.
Dodam że koleś ten ode mnie, kompletnie nie umie jeździć tym autem ruszanie polega na puszczeniu sprzęgła bez gazu no totalny tłuk z niego :X ale jeździ i jeździ ja czasem też z nim wsiądę i wiem jak to przebiega u niego :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 sty 2014, 18:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.10.2012
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: śląski
Tak z ciekawości pytam,

regenerował ktoś dwumasę w GH, bo z tego co czytałem to koszt nowej jest masakryczny natomiast regeneracja jest już do przyjęcia.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 sty 2014, 19:44 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 78
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
Ja kupiłem zamiennik ale o regeneracji sporo czytałem na tym i innych forach. Ja się nie zdecydowałem na regenerację.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 lip 2014, 08:13 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.03.2014
Posty: 97
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
hubert0001 napisał(a):
CHROBOTANIE przy zmianie biegów podczas przyspieszania natomiast przy redukcji w dół już nie

Panowie jak sobie poradziliście z tym chrobotaniem bo u mnie tez to występuje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 lip 2014, 15:37 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Nie poradziliśmy sobie bo nie na takiej potrzeby.W niektórych modelach tak jest chociaż nie wiem czemu tylko w niektórych i nie da się z tym nic zrobić. Niektórzy wymieniali z tego powody sprzęgło i dwumase niestety nic to nie dało .Powodem podobno jest wychamowywujące koło dwumasowe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lut 2016, 12:39 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Panowie,
w takim razie jeśli zamierzam wymienić dwumase i przy okazji sprzęgło to jakiej firmy??

_________________
Motocykle są wszędzie... i mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lut 2016, 14:14 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.05.2014
Posty: 174
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Motocraft orginal,Luk zamiennik-wybor nalezy do Ciebie jaki gruby masz portfel :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Andrzej2010 i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.