Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 08:54

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 9 lis 2014, 20:31 
Bywalec
Offline
Od: 13.09.2014
Posty: 297
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Witam Panowie jezeli dubluje temat to bardzo przepraszam ale szukam,szukam i nic nie moge znalezc na forum.
Mam pytanie:
wymieniałem olej u"FACHOWCA"ale chciałem skontrolować osobiscie efekt jego pracy.
Sprawdziłem stan na zimnym silniku po postoju na nastepny dzień po całej nocy i zauważyłem ze moj stan na bagnecie pokazuje "rowne MAX"czy to jest nie za dużo???
Wyczytałem w Googlach ze stan powinien byc w okolicach 2/3 na bagnecie aby było"IDEALNIE",tak więc chciałem troszkę upuścić 100-200ml to wtedy było by okej.
Nie wchodziłem sam pod samochód(tak wiec nie mam rozeznania jak tam to wyglada)gdyż nie miałem takiej mozliwosci ale jak trzeba to podjade na kanał i troszke upuszcze,ale chciałbym najpierw zapytac czego moge sie tam spodziewać:
Czy łatwy jest dostep do korka spustowego w misce,czy nie trzeba odkrecac jakis plasikowych osłon pod samochodem?
Czy po odkreceniu korka musze założyc nowy uszczelniacz(podkładke)?
Chciałem już odessac troszke przez bagnet(strzykawka+cienki wezyk"kroplówka"ale ten sposób nie wychodzi)
Auto to Mazda 6 Gh 2009 2.0 147km
Wielkie dzieki za porady
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 9 lis 2014, 20:37 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Bez sensu... Poziom równy z kreską max jest wręcz pożądany. Nic nie upuszczaj.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lis 2014, 20:46 
Bywalec
Offline
Od: 13.09.2014
Posty: 297
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
a tak wszedzie pisze ze idealny to 2/3 miarki to teraz zgłupiałem na Maxa :idea: <czekam>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lis 2014, 20:57 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Moim zdaniem...
Poziom na 2/3 miarki jest idealny przy sposobie sprawdzania jaki Ty zastosowałeś.
Natomiast poziom oleju, o którym Tomek napisał, jest idealny przy sposobie sprawdzania w ten sposób:

Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lis 2014, 21:19 
Bywalec
Offline
Od: 13.09.2014
Posty: 297
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
A wiecie jak to wygląda Mazda od spodu :idea: (moje pytanie z pierwszego postu oraz z tym uszczelniaczem(podkładką)korka spustowego) Napiszcie bo napewno wiecie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lis 2014, 22:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
TOMASZ napisał(a):
Moim zdaniem...
Natomiast poziom oleju, jest idealny przy sposobie sprawdzania w ten sposób:

Obrazek


Popieram, w polowie między MIN i MAX z opisem na zdjęciu z książki obsługi. Podkładka jak nie jest przerwana rozciagnieta rozepchnieta itd to można ją ponownie zakładać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lut 2016, 13:42 
Świeżak
Offline
Od: 29.10.2015
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Witam, niech mi ktoś wytłumaczy czemu w Mazdzie 6 GH w instrukcji obsługi jest napisane by sprawdzać poziom oleju 5 min. po wyłączeniu silnika (dla modelu Pb)? w wielu warsztatach, także ASO już słyszałem by poziom weryfikować najlepiej na zimnym silniku np. rano przed jazdą. Który pomiar jest właściwy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 lut 2016, 08:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
lepiej na zimnym bo masz 100% pewność ile jest.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 lut 2016, 11:42 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Oba sa wlasciwe, ale daja troszke inny wynik, trzeba sobie z tego zdawac sprawe. Bardziej niezawodna jest metoda rano. pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.