Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 14:50

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 402 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 21 maja 2015, 17:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Zastanawiam się nad kupnem kabla/interfejsu wi-fi i powiedzicie mi, bo ktoś o tym wspominał, czy Forscan w wersji mobilnej ma tę opcję (kalibracji wtryskiwaczy) czy muszę ściągać wersję PC?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 maja 2015, 17:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Tylko PC jeżeli chodzi o kalibracje

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 maja 2015, 17:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Shit, niedobrze, a jakiś program na Mac OS w którym to zrobię doradzicie?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 maja 2015, 20:18 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Program kabelkiem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 maja 2015, 22:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
No sa interface'y USB - o tym mowilem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 maja 2015, 22:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie nie nie.... Kabelek pod maską przy gnieździe do masy 5 razy :) :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 maja 2015, 00:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
No ale czytam, że ludziom to nie wychodzi, bo nie ma spełnionych warunków itp. Więc myślę sobie - OK, trzeba by to jakimś softem ogarnąć. Źle myślę? :arrow:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 maja 2015, 00:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Źle, bo jak nie będą spełnione warunki to i program nie przeprowadzi kalibracji. Ja robiłem już parę razy na kabelek i zawsze za pierwszym razem się udało, auto było tylko zawsze rozgrzane po dłuższej jeździe. Problemem chyba jest to, że trzeba dość szybko do masy te 5 razy dotknąć, ja mam krótki kabelek i masę biorę z aku, a potem wsiadam do auta i obserwuje. ForScanem robiłem raz, jest wygodniej


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 maja 2015, 00:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
No ja miałem jakiegoś pecha ostatnio i dobrze ze robilem Forscanen bo widziałem wszystkie temperatury.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 maja 2015, 03:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dlatego napisałem że ForScanem jest wygodniej W poniedziałek będę wymieniał olej i kalibracja będzie programem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 maja 2015, 13:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.05.2015
Posty: 2
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Witam

Mam taki kłopot ze swoją maździą, podczas zmiany biegów gdy tylko wcisnę sprzęgło aby zmienić go na wyższy obroty praktycznie od razu spadają do 1000, a powinny powolutku się obniżać. Daje to efekt szarpania co bardzo mnie niepokoi ze względu na dwumase. Teraz pytanko czy kalibracja może naprawić to czy może to coś innego ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 maja 2015, 14:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Quark ale o co chodzi?
Rajek jak tam poszło?;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 maja 2015, 14:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.05.2015
Posty: 2
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Chodzi o to że podczas zmiany biegów np. mam już na obrotomierzu 2000 wciskam sprzęgło i obroty lecą w dół praktycznie natychmiast do 1000. A powinny spadać powoli. I pytanie czy kalibracja może pomóc w naprawie tego chyba że to coś innego a może tak ma być.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 maja 2015, 17:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Millerek napisał(a):
Rajek jak tam poszło?;)

Jutro będę kalibrował, dosłownie na nic czasu nie mam i ledwo z wymiana oleju w czwartek się zmieściłem. Jeszcze w sobotę do pracy muszę iść...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 maja 2015, 18:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Słuchajcie, zrobiłem tą kalibrację Forscanem, przynajmniej tak mi się wydaje. Co dziwne - postanowiłem zrobić mały test, tj. auto na pewno nie spełniało warunków, o których pisaliście - zrobiłem to na chłodnym silniku (ale nie zimnym). Liczyłem, że program wyrzuci jakiś błąd, ale procedura przeszła cała i dostałem komunikat, że zakończono. Niestety nie sczytałem wcześniej wartości na wtryskach żeby mieć porównanie. Rozumiem, że dostałym od programu komunikat, że warunki nie są spełnione? Niemniej jednak szarpanie w zakresie 1500 - 2000 na zimnym silniku znacznie się zmniejszyło. Ktoś pisał, że to może być jeszcze przepływomierz do czyszczenia. Co dziwne - nie dzieje się to już na płaskiej nawierzchni, tylko na kostce gdzie auto ma chyba problem z dobraniem mocy ze względu na wyboje i jest na granicy zakresu załączania turbiny. Możliwe? :zawrotglowy:

Tak czy inaczej - silnik chodził cicho, teraz jest jeszcze ciszej i równiej, widzę znaczną poprawę.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 cze 2015, 18:20 
Świeżak
Offline
Od: 15.01.2015
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A u mnie nie zaświeca się w ogole kontrolka świec , przy metodzie kabelkiem , kalibracja odbywa się wzrastają obroty , spadają dzieje się tak 3 razy , obroty wracają i żadnego mrugnięcia na koniec , już normalnie pracuje cały czas silnik , żadnych błedów , no i dodam , że chodzi ciszej i narazie nie szarpło ale też dużo "po" nie jezdziłem … i co teraz … ? hmm ...

-- Dodano: Wt, 30 cze 2015, 19:20 --

Dziś przeczyściłem przepływkę , zrobiłem dłuższą trasę i przeprowadziłem kalibracje po raz kolejny , gdyż nie pasował mi brak świecenia tej kontrolki , auto bardziej rozgrzane a i skorzystałem z minusa w aku i wszystko przebiegło jak bozia przykazała ,poświeciło pomrugało :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lip 2015, 10:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Panowie, jak to jest z tymi wtryskiwaczami? Jak komputer dobiera te wartości? Pytam, bo robiłem kalibrację jakieś 2 m-ce temu i znowu była potrzebna, wartości przed i po diametralnie się różnią, załączam screeny:

przed:
Obrazek

po:
Obrazek

Jak widzicie różnice są spore pomimo niedawnej kalibracji. Zastanawiam się co może mieć na to wpływ i mam dwa podejrzenia:

1. odpięcie aku do czyszczenia przepływomierza i zresetowanie kalibracji
2. płukanka silnika (Liqui Moly) po której parametry powinny zostać zmienione i na starych silnik nie pracował optymalnie
?

Niestety po poprzedniej kalibracji nie sczytałem wartości na wtryskach więc ciężko powiedzieć czy takie były wyjściowe poprzednio...
Jakby ktoś mógł nakreślić jak wygląda logika dobierania parametrów przez komputer byłbym wdzięczny.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lip 2015, 08:41 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
PCM optymalizuje dawkę paliwa do danego cylindra w oparciu o m.in.kondycję silnika,kondycję wtryskiwacza,dane z czujników silnika,obciążenie silnika.
samoczynna kalibracja może się odbyć nawet niezauważalnie.
po kalibracji wymuszonej te parametry nigdy nie pozostaną długo tej samej wartości.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lip 2015, 22:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Dzięki, o to mi właśnie chodziło! :piatka:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lip 2015, 10:37 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dziwne to, nie ma co....

Robi człowiek kalibracje w serwisie na IDS , Forscan em w garażu pod blokiem, kabelkiem na poboczu, tylko po to by było lepiej bo jakieś przesłanki ku temu są.

Po czasie okazuje się, że silnik i jego sterownik uważa, że to co zrobiliśmy, zrobiliśmy pochopnie lub inaczej lub w ogóle do bani, bo ECU silnika wie lepiej i później bez naszej wiedzy czy aprobaty, robi kalibracje po swojemu.

Mija jakiś czas, silnik znów klekocze, Sprawdzamy w FS, i widzimy ze korekty są zmienione, znowu są do bani, są rozjechane, a silnik w/g nas, chodzi gorzej.
I znów robimy sobie kalibracje na życzenie dostępnymi sposobami aby było lepiej jak wcześniej.

Wiec o so chosi?

Gdzie jest sens?

My robimy jedno aby silnik sam zrobił poprawkę?

Więc co jest słuszne?....

Robić tą kalibracje czy pozostawić to silnikowi?

;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lip 2015, 11:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Ja uważam, że po kalibracji silnik chodzi lepiej, dynamiczniej, ciszej, nie szarpie, dla mnie odpowiedź jest prosta. Czy czasem przy chipowaniu nie ma możliwości zmiany tej logiki dobierania parametrów na wtryski? Bo za jakiś czas chcę się podjąć wgrania wirusa, może to zaznaczę jak będę oddawał auto... <nuta>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lip 2015, 14:39 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
tadziol napisał(a):
PCM optymalizuje dawkę paliwa do danego cylindra w oparciu o m.in.kondycję silnika,kondycję wtryskiwacza,dane z czujników silnika,obciążenie silnika.

Millerek napisał(a):
Robi człowiek kalibracje w serwisie na IDS , Forscan em w garażu pod blokiem, kabelkiem na poboczu,

jeśli znajdziesz różnicę w naszych wypowiedziach odpowiesz sam sobie na pytanie :
Millerek napisał(a):
Wiec o so chosi?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lip 2015, 12:07 
Świeżak
Offline
Od: 28.11.2014
Posty: 22
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: kujawsko-pomorski
Witam. Mam mazda z 2002 roku. Czy ta kalibracja będzie działać u mnie i nie przyniesie żadnych szkód? Chodzi o kabelek;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lip 2015, 21:04 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
na pewno żadnych szkód nie będzie,bo ta procedura po prostu nie działa w RF5C.
tu do kalibracji potrzebny IDS.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 lut 2016, 20:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.02.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: kujawsko-pomorski
Millerek napisał(a):
Dziwne to, nie ma co....

Robi człowiek kalibracje w serwisie na IDS , Forscan em w garażu pod blokiem, kabelkiem na poboczu, tylko po to by było lepiej bo jakieś przesłanki ku temu są.

Po czasie okazuje się, że silnik i jego sterownik uważa, że to co zrobiliśmy,
My robimy jedno aby silnik sam zrobił poprawkę?

Więc co jest słuszne?....

;)



Tak czytam i dokładnie to samo pomyślalem:
po co to robć?
Zrobiłem juz mazdą 100000km bez kalibracji i nie zauważyłem żadnej różnicy.
Auto jest do jeżdżenia , ma służyć człowiekowi a nie zajmować więcej czasu niż malutkie dziecko.
Jak jest wszystko sprawne to wszystko się samo kalibruje , wypala , itd...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 mar 2016, 11:01 
Świeżak
Offline
Od: 18.02.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Teoretycznie powinno, fakt jednak że kalibracja ładnie wygładza i poprawia pracę silnika. U mnie z wszystkich procedur serwisowych największy efekt (miękka praca silnika i znaczny wzrost mocy) dał reset pompy paliwowej. Nie wiem dlaczego, ale tak właśnie było. Może zmiana parametrów po wymianie filtra paliwa jakiś czas wcześniej (sama wymiana filtra nie spowodowała absolutnie żadnej zmiany pracy silnika).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 kwi 2016, 19:42 
Świeżak
Offline
Od: 23.02.2016
Posty: 21
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tak jak w temacie probowalem zrobic.kalibracje wtryskow i na desce pojawila sie choinka kontrolek , auto nie ciagnie nie dziala wspomaganie ;/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 kwi 2016, 00:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Sprawdź bezpiecznik w kabinie SAS 5A, jak się pomyli piny przy kalibracji, bądź inspekcji olejowej to można uwalić ten bezpiecznik i potem jest choinka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 maja 2016, 15:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Koledzy co o tym sadzicie?? Jak przy 140MPa wyglada ok, to niepokoi mnie dawka przy 35MPa. 1 i 3 wtrysk dostaja ponad 300 gdzie pozostale maja 16 i -4 :roll: :roll: :roll: :?: :?: :?:

Obrazek

Obrazek

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 7 maja 2016, 16:05 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Ja bym jutro powtórzył po dobrym rozgrzaniu auta.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 402 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.