Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 09:29

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 400 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 17 sty 2014, 17:00 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Millerek, na maila poszły instrukacja "workshop" i schematy elektryczne według umowy.

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 sty 2014, 17:23 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wielkie dzięki Marcin, Electrical do GH i Manuala RF-7J z GG po lifcie też mam <spoko>
RF-7J w GH i RF-7J w GG/GY po lifcie różnią się ale nie mam pojęcia jak bardzo :sad:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 mar 2014, 16:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.09.2013
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Mam pytanie , czy kalibracja za pomocą kabelka ,jest tą samą co przez ID-s? Czy rzeczywiście po takiej kalibracji wtryski chodzą ciszej? U siebie chcę również wykonać w.w czynność, ponieważ od jakiegoś czasu zauważyłem ,że silnik zaczął głośniej pracować , i między 1300-2200obr/min słychać delikatnie stukanie wtrysków.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 mar 2014, 17:41 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Fachowcy twierdzą, że to nie to samo bo IDS sprawdza czy warunki są spełnione a kabelek nie. Trochę racji mają bo jednym z warunków jest temperatura powyżej chyba 17 stopni na wlocie do silnika. Ja o tym nie wiedziałem i tylko kłopotów w postaci kontrolek na desce sobie narobiłem...

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 mar 2014, 09:05 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Więc do kalibracji wtryskiwaczy w RF-7J w M6 GH potrzebne są odpowiednie warunki.

Warunki do kalibracji wtryskiwaczy RF-7J:
1. Temperatura paliwa 45stC +-15stC
2. Temperatura płynu/silnika 80stC +-15stC
3. Temperatura powietrza na wlocie IAT 40stC +-15stC
4. Temperatura trzech sond:
4a. Sonda katalizatora powyżej 100stC
4b. Sonda przed DPFem powyżej 100stC
4c. Sonda za DPFem powyżej 100stC
5. Jak najmniejszy pobór prądu
6. Zaciągnięty hamulec ręczny
7. Brak błędów OBD
8. Czysty filtr DPF po wypalaniu (w trakcie wypalania lub przed rozpoczęciem/przygotowywaniem do wypalania kalibracja nie uda się)
9. Kabelek lub IDS

Powyższe warunki można bezproblemowo podejrzeć w programie Forscan wykorzystując ELM327

<spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 cze 2014, 15:22 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Panowie jak być pewnym czy któryś wtrysk nie leje.Wystarczy zrobić domowym sposobem kalibracje wtrysków na kabelek i jeżeli przejdą to oznacza że są w dobrym stanie,czy jednak trzeba podpinać pod komputer :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 25 cze 2014, 09:58 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
kalibracja Ci nie pokaze czy wtrysk leje.
Albo podepniesz pod kompa i zobaczysz na wykresach, albo zrobic test przelewowy.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 cze 2014, 13:26 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 280
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Panowie jak długo powinno trwać kalibracja wtrysków?? Bo dzisiaj zrobiłem i może trwało wszystko do 2 minut i nie wiem czy wszystko prawidłowo poszło.

_________________
Pozdrawiam Bykolo
Teraz jest
Audi A4 B8 2.0TDI 2011


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 cze 2014, 15:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
2minuty jest ok, zakończenie i powodzenie oznajmia pieciomryg kontrolki swiec zarowych.

Wyzetowane z jedynki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 cze 2014, 15:42 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Zauważyłem że wzrosło mi trochę śr spalanie.Zastanawiam się nad kalibracją wtrysków,ale nie wiem czy powinienem bo robiłem ją jakieś 6 tyś km temu?Doradzcie :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 cze 2014, 17:44 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Panowie podpowie mi ktoś co ile można robić tą kalibracje


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 29 cze 2014, 18:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Odłącz akumulator i po chwili sprawdź ile z nich wciąż się świeci.
Posprawdzaj bezpieczniki te pod maską i pod nogami kierowcy i pasażera (tam też chyba jakieś są).

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 cze 2014, 18:51 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Dzięki doszedłem do tego spalony był bezpiecznik pod nogami SAS 5A .Kamień spadł mi serca bo myślałem że bardzo nabroiłem. Powodem tej kalibracji którą chciałem zrobić jest podwyższone spalanie i odczuwalny spadek mocy silnika. Nie wiem czy dobrze myśle.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 wrz 2014, 11:33 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 09.02.2013
Posty: 128
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: warmińsko-mazurski
Witam. czy ktoś pamięta czy podczas kalibracji świeci się kontrolka od świec a potem po zakończeniu miga 5 razy bo nie pamiętam i wydaje mi się że podczas tego procesu się nie świeciła tylko migała po zakończeniu. Robiłem teraz kalibrację przy wymianie oleju i zgłupiałem :idea:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 wrz 2014, 11:58 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Podczas kalibracji kontrolka swiec zarowych świeci, po udanej kalibracji mruga pięć razy i znika. ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 wrz 2014, 12:55 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 09.02.2013
Posty: 128
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: warmińsko-mazurski
Dziękować :wink:
Zapomniałem właśnie czy tak czy tak :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 wrz 2014, 22:27 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.08.2014
Posty: 1128
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Witam. Podpinam się pod temat w związku z tym że w niedzielę planuje długą podróż , Madzię kupiłem miesiąc temu i nie wiem czy była w niej kiedyś robiona kalibracja . Lepiej będzie teraz zrobić kalibracje czy jak przyjadę na miejsce ? <niewiem>

_________________
ZOOM ZOOM


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 wrz 2014, 22:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Możesz ale nie musisz, dojedziesz i wrócisz. Chyba ze czujesz ze się dzieje coś nie tak, aha, napewno nie zaszkodzi ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 wrz 2014, 22:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.08.2014
Posty: 1128
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Kalibracja wpływa na spalanie ?

_________________
ZOOM ZOOM


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 wrz 2014, 23:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak, przeważnie tak. Kalibracja jeśli jest tragiczna to silnik sam przeprowadzi kalibracje.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 11 wrz 2014, 09:39 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
PEPEN a kiedy masz przewidziana zmiane oleju?

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 wrz 2014, 16:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.08.2014
Posty: 1128
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Zielony110 olej był wymieniany w lipcu .

_________________
ZOOM ZOOM


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 11 wrz 2014, 17:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
To dobrze, przyda się Ci ta kalibracja. Ponoć dobrze ją zrobić właśnie m.in. po wymianie oleju.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 wrz 2014, 19:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.08.2014
Posty: 1128
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Dzięki chłopaki za info jutro może ją zrobię :)

_________________
ZOOM ZOOM


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 11 wrz 2014, 19:50 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Tak jak chlpaki juz napisali.
Zrob kalibracje i bedzie dobrze :)
Tylko zanim zaczniesz rozgrzej dobrze silnik. Najlepiej przejedz sie chwile. Nie rob tego na zimnym silniku bo sie tylko "choinki" na desce nabawisz :wink:

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 wrz 2014, 20:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.08.2014
Posty: 1128
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Albo w sobotę zrobię zwolnię się wcześniej i przejadę się po M27 rozgrzeję Madzie troszkę :)

_________________
ZOOM ZOOM


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 wrz 2014, 07:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Millerek napisał(a):
Więc do kalibracji wtryskiwaczy w RF-7J w M6 GH potrzebne są odpowiednie warunki.

Warunki do kalibracji wtryskiwaczy RF-7J:
1. Temperatura paliwa 45stC +-15stC
2. Temperatura płynu/silnika 80stC +-15stC
3. Temperatura powietrza na wlocie IAT 40stC +-15stC
4. Temperatura trzech sond:
4a. Sonda katalizatora powyżej 100stC
4b. Sonda przed DPFem powyżej 100stC
4c. Sonda za DPFem powyżej 100stC
5. Jak najmniejszy pobór prądu
6. Zaciągnięty hamulec ręczny
7. Brak błędów OBD
8. Czysty filtr DPF po wypalaniu (w trakcie wypalania lub przed rozpoczęciem/przygotowywaniem do wypalania kalibracja nie uda się)
9. Kabelek lub IDS

Powyższe warunki można bezproblemowo podejrzeć w programie Forscan wykorzystując ELM327

<spoko>

... i będzie dobrze :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 wrz 2014, 15:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.08.2014
Posty: 1128
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
A co robić aby zgasła kontrolka świec żarowych oraz kontrolka awaria elektryki silnika.

_________________
ZOOM ZOOM


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 15 wrz 2014, 15:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
PEPEN po zakonczeniu kalibracji nic nie powinno ci sie swiecic :P takze pewnie nie miales wystarczajaco rozgrzanego silnika lub cos z tych innych rzeczy dlatego process kalibracji wtryskiwaczy nie wystartowal. Do kalibracji musza byc spelnione pewne warunki, wymienione w tym temacie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 wrz 2014, 20:43 
Amator
Offline
Od: 12.09.2013
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mi również po nieudanej kalibracji świeciła mi się kontrolka świec żarowych. W PCM miałem też zapamiętany błąd P1200:00 - tyle że ten błąd nie zaświeca MIL. :?

_________________
http://reverseengineering.road2.me/
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 400 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.