Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 10:44

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 30 paź 2014, 09:53 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Witam wszystkich,

Od kiedy zrobiło się zimniej mam pewien problem ze swoją 6tką. Mianowicie jak przyspieszam na 2 biegu to pomiedzy 2,5 - 3 tys obrotów słychać czasami taki gwizd jakbym miał turbo. Problem ten występuje też na innych biegach. Czasami problem nie występuje wogóle. Dźwięk znika jak wciskam sprzęgło. Samochód ma przebieg 85tys. BYłem z tym u mechanika i powiedział po przejażdżce że to może być któreś z łożysk w skrzyni. Od zawsze mam też takie coś że jak jade np. na 2 biegu i puszcze gaz to jest delikatne wycie. Według DSR olej w skrzyni wymieniany przy przebiegu ok 68tys. w piątym roku eksploatacji samochodu. Zastanawiam się też czy to na pewno cos w skrzyni czy może w silniku. Jakieś 2tys km temu zmieniłem olej na Millers EE Longlife 5w30.

Byłbym wdzięczny za pomoc co to może tak gwizdać. Może to jakaś pierdoła i tak powinno być.

Pozdrawiam
Marek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 gru 2014, 12:28 
Adept
Offline
Od: 07.12.2014
Posty: 110
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Mam to samo. Może ten typ tak ma?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 gru 2014, 12:43 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.08.2014
Posty: 406
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
chyba to nie TTTM, mam ten sam silnik i cisza...
mechanik może mieć rację, może sie kończyć jakieś łożysko np. w skrzyni,
masz jeszcze jakies objawy poza wyciem i gwizdami? sprzegło się nie ślizga?

_________________
m6 2.0MZR Exclusive 2008
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 gru 2014, 12:46 
Adept
Offline
Od: 07.12.2014
Posty: 110
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Ja mam tak przy 1 i 2. A moze to od intercoolera?
Biegi wchodzą normalnie - nie czuje aby sprzęgło się ślizgało (przy zmianie biegów powinno być coś czuć)?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 gru 2014, 12:54 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.08.2014
Posty: 406
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
marcinsgdz Ty masz inny silnik, w 2.0Pb nie ma intercoolera, ani innych "hałasujących" elementów,
u Ciebie mogą być inne przyczyny swistów: choćby sprężarka... (lepiej jak spece od diesli coś podpowiedzą)
gorzej jak Ci coś wyje,
sprzegło może się ślizgać jak uszczelniacz w skrzyni poszedł od zwalonego łożyska i olej nakapał na tarczę, jeśli by Ci się ślizgało wyczułbyś to przy przyspieszaniu, dodatkowo możesz czuć chrakterystyczny smród palonego oleju, czy wycie skrzyni jak jest mało oleju wtedy czym prędzej do mechanika

_________________
m6 2.0MZR Exclusive 2008
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 gru 2014, 14:59 
Adept
Offline
Od: 07.12.2014
Posty: 110
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Tak mam 2.0 w dieslu.

Dodam, że ten gwizd słyszalny jest z prawej strony auta.
Czy z prawej strony jest turbo czy skrzynia?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 gru 2014, 11:00 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Witam wszystkich. Niestety nie zaglądałem długo do tego wątku.

Byłem u jednego mechanika od Mazd i powiedział że to najprawdopodobniej alternator zimową porą daje większy prąd i to on może taki delikatny dźwięk wydawać. Generalnie oryginalny akumulator może być trochę słaby bo jak czasami odpalam to mam kontrolę trakcji + ABS zapalony na chwilkę po starcie ale dzieje się to czasami. Auto zawsze startuje za pierwszym razem. Na razie jeżdżę. Sprzęgło się nie ślizga, autko przyspiesza jak trzeba. Dodam jeszcze że jak jadę na 2 lub 3 biegu i jak puszczę gaz to jest delikatne wycie ale to ewidentnie ze skrzyni. Olej w skrzyni wymieniany według DSR przy 68 tys obecnie mam 87 tys km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 gru 2014, 11:39 
Adept
Offline
Od: 07.12.2014
Posty: 110
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
A jak wrzucisz na luz? Ustaje?
Tylko czy wtedy jak jest na luzie to alternator się nie kręci?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 gru 2014, 12:10 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Na luzie nic nie słychać. Alternator też nie ma wtedy takiego obciążenia. Generalnie ten dźwięk o którym tutaj rozprawiamy jest minimalny i generalnie słabo słyszalny. Te dźwięki jak toczę się na biegu są zupełnie inne(takie lekkie wycie) od tego dźwięku podczas przyspieszania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 gru 2014, 12:30 
Adept
Offline
Od: 07.12.2014
Posty: 110
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Byłem w warsztacie - w moim przypadku to albo łożysko alternatora lub napinacz paska wielorowkowego lub pasek.
Jak to sprawdzić: na postoju wprowadzić auto na obroty przy których występuje świst.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 gru 2014, 23:48 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.05.2014
Posty: 174
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Koledzy jak na wolnych obrotach rolka na napinaczu skacze to sprzegielko alternatora do wymiany a przy tej wymianie to profilaktycznie wymienic lozyska w rolkach i pasek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 gru 2014, 23:14 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
u mnie na luzie przy dowolnym gazowaniu nie ma żadnych dźwięków


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 sty 2015, 17:49 
Adept
Offline
Od: 07.12.2014
Posty: 110
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Witajcie!
Dziś wymieniłem rozrząd + wszystkie + napinacz rolki oraz pasek wielorowkowy + napinacz z rolkami.
Gwizd zniknął - winny był napinacz i jedna z rolek.
Przy okazji wymiany sprawdzono sprzęgiełko - działa prawidłowo.
Jeśli ktoś będzie mieć w przyszłości podobny problem - może pomoże te post.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lut 2015, 18:22 
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.05.2014
Posty: 158
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Witam, ja też to mam w 2.0 Pb, wyczytalem na innym forum, że może to być chłodzenie alternatora. Przed zimą nie było tego slychać. Jakieś inne typy odnośnie benzyny?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lis 2016, 10:07 
Amator
Offline
Od: 07.07.2016
Posty: 84
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: mazowiecki
Drodzy,
Mi z kolei pojawił się taki dziny dźwięk przy mocniejszym ruszaniu,
Pojawia się na pierwszym i drugim biegu. <niewiem>

Może ktoś zetknął się z czymś takim już?



 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 21 lis 2016, 11:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Nie jest to czasami luzny pasek osprzetu ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 gru 2016, 10:05 
Amator
Offline
Od: 07.07.2016
Posty: 84
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: mazowiecki
Pierwotnie też to z mechanikiem podejrzewaliśmy, przy okazji dawało spalinami do wentylacji.

Myśleliśmy że to własnie jakies rolki czy pasek oraz sławetne podkładki.

Jednak okazało się coś innego
Nieszczelność na kolektorze wydechowym, dwie spinki były urwane, i uszczelka poszła się cieszyć...
Powodowało to własnie ten gwizd przy mocniejszym butowaniu na niskich biegach, plus zapach spalin.

podkładki i smok były w świetnym stanie za to :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.