Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 23:10

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 8 paź 2014, 17:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.10.2014
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Witam wszystkich tutaj zgromadzonych , jestem nowy i chciałbym sie ładnie przywitać, to tak na początek a teraz do rzeczy..

Badany: Mazda 6 2.2 MZR-CD 2009 r

Przestudiowałem forum lecz nie znalazłem odpowiedzi a wiec:

mruganie DPF, swieci sie check engine , i mruga spirala świec żarowych

kasowałem note olejową na kabelek (nadal mruga), urochomiłem procedurę wypalania DPF (30min) po zakańczeniu nadal mruga i wtedy zaświecił sie check engine i tak do tej pory.

następnie zrobiłem kalibracje wtrysków,(na kabelek) i po kalibracji ciągle mryga kontrolka obwodu świec żarowych (spirala)


proszę o jakies odpowiedzi konkretne a nie np. ""u mnie było tak że..." pzdr.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 8 paź 2014, 17:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Podłącz auto pod komputer i sprawdź błędy.
Bo umie było tak, że...

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 paź 2014, 17:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.10.2014
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
no czekam aż auto wróci właśnie z komputera


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 paź 2014, 22:38 
Amator
Offline
Od: 12.09.2013
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Miganie kontrolki świec żarowych to prawdopodobnie problem nieukończonej procedury kalibracji wtryskiwaczy. U mnie w RF7J objawiło się dodatkowo błędem P1200. Ten błąd załatwi odpięcie akumulatora na kilkanaście sekund lub udana kalibracja.
Co do kontrolki MIL połączonej z mruganiem DPF: taki objaw w przypadku silnika 2.2 dają tylko 2 błędy (P2463 lub P242F).

Jeżeli będziesz miał P242F to prawdopodobnie nie uda się odpalić procedury serwisowego dopalania DPF. Procedura nie zadziała jeśli PM>15. Ja się trochę namęczyłem aby zbić tą wartość.

_________________
http://reverseengineering.road2.me/
Obrazek


Ostatnio edytowano Śr, 8 paź 2014, 22:41 przez krystian77, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 paź 2014, 22:41 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Może silnik nie był wystarczajaco rozgrzany ?

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 paź 2014, 21:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.10.2014
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Słaby był dla tego ze podciśnienie od Turbo nie było założone, ale DPF nadal mryga i na pewno nie jest zapchany, tylko coś jest po stronie elektrycznej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 paź 2014, 22:08 
Amator
Offline
Od: 12.09.2013
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A jakie masz błędy na komputerze? Pisałeś, że jedziesz sprawdzić. Oprócz migania DPF co teraz jeszcze Ci świeci?

_________________
http://reverseengineering.road2.me/
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 paź 2014, 22:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Jeżeli ma moc i nic sie nie dzieje, może to być inspekcja olejowa.

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 paź 2014, 22:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.10.2014
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
ma moc ma, na kompie pisze dpf i koniec plus abs RMV bo czunik ujebany ale to nic do tego nie ma. inspekcja kasowana 10 razy i juz nic nie daje od poczatku

-- Dodano: So, 18 paź 2014, 23:33 --

zostaje wymiana na inny filtr i sprawdzic


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 paź 2014, 09:24 
Amator
Offline
Od: 12.09.2013
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Szkoda że nie podałeś kodów błędu DPF - było by łatwiej.
Oprócz kodów P2463 i P242F, które dodatkowo zapalają MIL, są jeszcze błędy które tylko migają kontrolką DPF:
P1336: 00 Zakłócenia w zakresie wydajności / / wału korbowego czujnik wałka rozrządu(prawdopodobna przyczyna tego błędu to rozciągnięty łańcuch)
P2458: 00 Za długa regeneracja DPF(zapchanie >100%)
P2459: 00 Częstotliwość regeneracji filtra cząstek stałych (Tu chodzi o rozrzedzony olej - czyli inspekcja)
P253F: 00 Olej silnikowy zużyty (rozcieńczenie >35%)

Nie wiem czy w 2.2 można sprawdzić zapchanie filtra odczytując PM i ciśnienie różnicowe za pomocą Forscana?
Jeżeli znał byś kod to do niego podesłał bym Ci procedurę serwisową.

adasiek306 napisał(a):
zostaje wymiana na inny filtr i sprawdzic

Sama wymiana nic nie da. Po wymianie trzeba wykonać procedurę resetowania DPF, wykasować DTC uruchomić silnik i sprawdzić czy błąd wrócił (ale to dotyczy przypadku P242F, kiedy PM>=17). Jeśli PM<17 to na błędy P2458: 00 , P2463 i P242F powinno pomóc serwisowe wypalenie.
Wcześniej błędnie określiłem poziom PM > 15.

_________________
http://reverseengineering.road2.me/
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 kwi 2016, 10:56 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 22.02.2016
Posty: 26
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Witam,

W zeszły piątek w swojej GH MZR-CD 2.0 wymieniłem olej silnikowy i filtr oleju. Goście twierdzili, że skasowali inspekcję olejową. Dzisiaj rano zamrugała mi kontrolka DPF, rzecz w tym, że auto ma wycięty DPF spory czas temu. Byłem w okolicy, więc podjechałem do swoich magików. Na kompie wywaliło błąd: P2459: 00 Częstotliwość regeneracji filtra cząstek stałych jest nieprawidłowa. Dostałem wydruk z kompa z zaleceniem wizyty w V-Tech, niby wgrany program jest niepoprawny, bo po wycięciu DPFa błędy z nim związane nie powinny się pojawiać. Na szybko wyczytałem na Forum, że mruganie może oznaczać nieskasowaną inspekcję olejową. Goście oczywiście stanęli okoniem, że przecież kasowali i to na pewno nie to. Po powtórnym skasowaniu kontrolka przestała mrugać i przez kolejne 20 km problem nie powrócił. Czy to faktycznie mogła być nieskasowana inspekcja olejowa?

P.S. Auto mam od tygodnia, dopiero się go uczę, więc wybaczcie, jeśli sprawa jest z gatunku podstawowych.

EDIT: Ok, na podstawie tego dokumentu stwierdzam, że faktycznie, mogło chodzić o nieskasowaną inspekcję: https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id0102f1841800.html .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 kwi 2016, 03:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Skoro nie ma dpfu to wszystko związane z jego obsługą powinno być ładnie wyczyszczone z softu, reszta zostaje( inspekcja olejowa, świecąca kontrolka), tak mi powiedział gość jak mi usuwał dpf. Wychodzi na to że mogli nie wyzerować inspekcji olejowej, z drugiej strony ten błąd jest trochę zastanawiający, bo on nie wskazuje na inspekcję, chyba że przy niej akurat taki błąd się pojawia, tego już nie wiem. Jak byś miał Elm-a to na ForScanie można wszystko sprawdzić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 kwi 2016, 09:01 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 22.02.2016
Posty: 26
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Na swojego ELMa czekam, wkrótce przyjdzie. Opis błędu, który mi sczytali kompem ( https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 41800.html ) wskazuje na sprawy powiązane z olejem, także się uspokoiłem :).


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.