Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 20:11

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 4 maja 2013, 18:49 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 23.02.2013
Posty: 46
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
to teraz będe spać spokojnie dzięki :D :D


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 5 cze 2013, 19:53 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Aczek jest identycznie jak u Ciebie ;-)



https://www.youtube.com/watch?v=fhggUFQ ... e=youtu.be

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 gru 2013, 15:10 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Witam Jestem tu nowy i mam takie pytanie. Posiadam mazdę 2008 r diesel 140 km .Po odkręceniu korka wlewu oleju przez pierwsze 2 s unosi się delikatny dymek , potem dmucha czystym powietrzem.Podobny przypadek opisywał kolega glowasiek , lecz nie napisał czy wymienił czy niema takiej potrzeby.Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 gru 2013, 15:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Wymień, zrób to jak najszybciej


Ostatnio edytowano So, 28 gru 2013, 16:33 przez zielony110, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 28 gru 2013, 15:32 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Jest dobrze, wymien dopiero jak bedą lecieć spaliny.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 gru 2013, 17:33 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
therion pisze żeby wymienić Michał że nie trzeba już sam nie wiem.Czy musi już dobrze dmuchać spalinami żeby je wymienić ? To moja pierwsza mazda i jestem troche przewrażliwiony ale nie chciałbym czegoś z chrzanić lub przeoczyć .Prosze mi jeszcze powiedzieć czy zaglądać do smoka olejowego przy wymianie oleju


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 gru 2013, 17:55 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Hubert0001 tu masz troche o smoku olejowym viewtopic.php?t=963, szukajka się kłania, warto czasem jej użyć :razz: co do podkładek, jak czujesz definitywnie spaliny i dymi z pod korka i otworu na bagnet to wtedy jest zły znak...

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 gru 2013, 20:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
..zawsze po odkręceniu korka będzie dmuchać bo jest tam ciśnienie, ale zaraz po tym już przestaje i jest ok!. A jaki masz przebieg? W naszych silnikach wymieniasz podkładki przy zmianie rozrządu czyli co 120 tys. km. Zobacz sobie filmik Michała nad Twoim postem...

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 gru 2013, 21:02 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
OK czyli jak delikatnie puści dymek na początku a potem dmucha samym powietrzem to jest dobrze? Mój przebieg to 160 tk


Ostatnio edytowano Pn, 30 gru 2013, 11:44 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Wypowiedź nie na temat.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 gru 2013, 22:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
...tak dokladnie tak.

Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


Ostatnio edytowano Pn, 30 gru 2013, 11:44 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Wypowiedź nie na temat.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 gru 2013, 09:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Panowie to jest wątek o podkładkach pod wtryskami, nie róbcie bałaganu i zbędnego OT...

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 30 gru 2013, 11:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
OT przeniesiony do odpowiedniego tematu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 03:17 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Głowasiek a jaki to jest moment dokręcania podkładek wtrysków w 2.0 D, bo napisałeś, że znalazłeś ale nie napisałeś konkretnie jaki?

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 08:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Nie glowasiek a herci znalazl. A swoja droga to potrzebne Ci to? Bedziesz sam wyciagal wtryski I zmienial podkladli?

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 12:23 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Ja nie ale ASO też już nie, więc dobrze by było wiedzieć bo mechanik nie musi wiedzieć

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 13:03 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Jaksa będzie wiedział ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 16:47 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Przecież nie ze wszystkim do Jaksy trzeba jeździć :-P

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 sty 2014, 00:26 
Avatar użytkownika
Firma
Offline
Od: 02.01.2014
Posty: 40
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
zielony110 napisał(a):
KOVAL napisał(a):
A orientuje się ktoś może ile taka operacja kosztuje w ASO?

a siedzisz :?:
Koszt serwisu z wymiana rozrzadu, pompy wody (wymiana przy drugim rozrzadzie) olejami, podkladkami itd to spokojnie jakies £1000

Sporo , w PL taniej ...

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 sty 2014, 00:55 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Wypowiedź nie na temat.

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


Ostatnio edytowano Śr, 15 sty 2014, 12:24 przez zielony110, łącznie edytowano 1 raz
Wypowiedź nie na temat.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 sty 2014, 01:21 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Wypowiedź nie na temat.


Ostatnio edytowano Śr, 15 sty 2014, 12:24 przez zielony110, łącznie edytowano 1 raz
Wypowiedź nie na temat.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 sty 2014, 02:22 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Wypowiedź nie na temat.

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


Ostatnio edytowano Śr, 15 sty 2014, 12:25 przez zielony110, łącznie edytowano 1 raz
Wypowiedź nie na temat.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 paź 2014, 18:39 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam panowie
Tydzień temu kupiłem mazde6 2.2 185 km rok2009 133000 przejechane i nie chce kasy na darmo wydawać wiec
Oceńcie czy to dym czy para bo nie wiem czy wymieniać te podkładki czy nie



Dzięki za odpowiedzi

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 paź 2014, 18:46 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.05.2014
Posty: 174
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Podkladki do wymiany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 paź 2014, 19:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ktos jeszcze sie wypowie ??
Ale mozna jeździć ?? Jutro musze do roboty jechać na bramkę ok 130 km chyba aż tak nie kopci strasznie ... kuzwa mam styka jeździć w przyszłym tyg zaraz pod nóż idzie;) oczywiście smoka wyczyszczę tez
Pozdro

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 paź 2014, 19:17 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Dym leci cały czas ,więc podkładki prawdopodobnie do wymiany,a przy tym rutynowo powinno się wyczyścić smoka olejowego oraz wymienić olej ,bo może być już przybrudzony przez te spaliny które buchają z pod korka. :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 paź 2014, 16:33 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Podkładki obowiązkowo! do wymiany!
Miska w dół i czyszczenie smoka, chociaż w 2.2 nie ma smoka tylko jest jakby filtr siatkowy pod pompa oleju, nie mam pojęcia czy to się wymienia czy czyści lub w jaki sposób się czyści.
Ja osobiście od jutra auto postawilbym już na warsztacie, bo szkoda tego silnika;)
Pogadaj z Jaksą, może coś Tobie doradzi;)
Zdjęcia Twojego smoka/sita
Obrazek
Miejsce walnietej podkładki
Obrazek
Obrazek
Ogolnie masa roboty przed tobą, w silniku 2.0 to 1-2 godziny, u Ciebie trzy razy więcej... nawet cały dzień :(
Ogolnie mogę nie mieć racji ponieważ nie posiadam jeszcze tego silnika :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 paź 2014, 14:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Dzięki panowie za odpowiedzi nic dzwonilem dzisiaj do mazdy no i nic mowię ze chce wymienić podkładki pod wtryskami itd a on sie pyta czemu czy mam jakies wycieki oleju czy coś a ja ze nie ze nie były nigdy wymieniane a auto ma 130.000 a on ale jakiś podkładki te żelazne czy gumowe :arrow: wiec mowię te żelazne a on ok to na wszelki wypadek zamówi tez te gumowe i ogólnie sprawdzi przed wymiana bo może nie sa do wymiany <bach> Witamy we Włoszech kuzwa nie miałem czAsu tego zrobić w Pl miałem 5 D i urlopu kupiłem auto i musiałem wracać a szkoda bo mnie skasują 120 euro za wymianę podkładek czyszczenie smoka wymiana oleju razem ok 250 euro jka nic wiecej nie znajda ;(( mam termin na przyszły wtorek dopiero wrrr będę sie starał nie rusZac auta
Pozdro

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 paź 2014, 16:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jeśli mam racje to w silniku 2.2 MZR CD w Mazdzie GH para wylatujaca z wlewu oleju jest widokiem standardowym, jest to naturalna para gorącego parujacego oleju.
Jeśli zamiast z pary czuć lub widać kłęby spalin tak jak w dieslu bez DPF lub zapach wskazuje na zawartość czystych spalin to mamy doczynienia z przepalonymi podkładkami.


Ale ale....


Ale, biorąc pod uwagę budowę silnika 2.2 to przecież wtryski są na zewnątrz silnika, owszem posiadają podkładki miedziane ale i tak całość jest poza silnikiem a nie wewnątrz niego tak jak w silniku 2.0.
Nie mam absolutnie pojęcia, czy jeśli nawet walniete podkładki puszczają to kompresja wywala do oleju czy też do atmosfery.
Przypuszczam że pomiędzy głowicą a wtryskiem jednak jest pokrywa plastikowa, i olej koksuje się i ta kompresja wywala jednak do środka silnika itd, a nie na zewnątrz silnika, stąd zdjęcia które dałem.

Idąc myśleniem że mam racje to napisze co następuje :

Podkładki są miedziane, jeśli przepuszczają kompresję to olej koksuje sie i powstają małe bądź większe grudki, one zaklejają/zalepiają/zatykają ten smok/sito przez który zasysany jest olej z miski.
Jeśli ten smok/sito zapcha się grudkami to ciśnienie oleju maleje, oliwa się pieni a smarowanie jest na tyle słabe że przyciera się jedna lub kilka panewek na wale głównym.
Konsekwencje są takie ze silnik się zaciera się na panewce i może nawet bez problemu rozwalić korpus silnika poprzez wyskakujacy korbowod, potocznie mówi się "wywaliło kopyto".


Ps. Pragnę wywołać starego wilka z lasu który naprostuje obszernym słowem w drodze wyjaśnienia z tym silnikiem 2.2, motywacje są ze względu na wiedzę a przede wszystkim na spokojny sen tych, którym paruje z korka wlewu oleju w silniku j/w. (kropka)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 paź 2014, 17:51 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No to teraz sie okaże ze nie
Musze wymieniać nic ;(( tez bym prosił o wyjaśnienie bo wydam kase powiedzmy na darmo :/ przywołujemy specjalistów do głosu <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 paź 2014, 18:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Słuchaj, ja nie posiadam silnika 2.2 R2AA, z wiedzy która nabyłem śmiem twierdzić że nieszczelne podkładki mogą przyczynić się do nieoplacalnego remontu silnika.

Lub inaczej, tak czy siak nie jestem w stanie jednoznacznie stwierdzić czy u ciebie ten dym to spaliny przedostajace się z uszczelek pod wtryskami, czy może parujacy rozgrzany olej smierdzacy jak spaliny bo starawa oliwa również będzie śmierdziec jak spaliny.

Co dalej masz robic? nie wiem, wybór należy do Ciebie, a czy ktoś inny raczy zaprzeczyć lub potwierdzić moje wywody to tez nie wiem :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.