Teraz jest So, 20 kwi 2024, 03:01

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 23 cze 2014, 15:11 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Panowie co może być powodem, kiedy rano odpalam samochód to kopci takim siwym cholernie śmierdzącym dymem. Oleju nie bierze, płynu chłodniczego nie ubywa, co to może być?


Ostatnio edytowano Pn, 23 cze 2014, 15:40 przez tombien, łącznie edytowano 2 razy
Może w tym kontekście piszemy przez "ż"!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 cze 2016, 20:09 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Widzę że nikt nie odpowiedział, ale podepnę się pod temat, nie zakładając nowego. Mazda mi się "rozjechała" Żona w trakcie dnia jeździła i było wszystko ok, wieczorem chciała użyć auto i doopa, silnik pracuje nierówno, dławi się, szarpie i leci siwy(biały) dym z wydechu. Po odpięciu przepływki, obroty trochę się wyrównują, kupiłem nową, ale dalej bez zmian. Błędów nie ma żadnych. Obawiam się że będzie to coś poważniejszego, auto wyląduje u mechanika, ale może ktoś coś zasugeruje co można jeszcze sprawdzić własnym sumptem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 cze 2016, 08:12 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
A turbo sprawdzales, moze spala olej?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 cze 2016, 20:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Turbo wygląda ok, auto zaraz po odpaleniu kopci, pracuje bardzo nierówno, dławi się jakby powietrza nie miał. Obawiam się że wytryski lecą. Nie wiem czy takie objawy mogą być przy walniętym zaworze scv?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 cze 2016, 21:08 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
rajek ja taki objaw miałem po zatankowaniu ciulowego marketowego paliwa.Ale ja mam wyciętego dpf i dlatego tak miałem ,bo nic tego syfu nie blokowało.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 cze 2016, 21:12 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja też mam wycięty filtr, teraz zaczynam się zastanawiać nad paliwem, bo w sumie niedawno tankowałem. Trochę to dziwne że żona używała auto w ten sam dzień i wszystko było ok, a pod wieczór auto padło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 cze 2016, 23:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Sciagnij ten syf z baku, ewentualnie zmien filtr paliwa i wykalibruj wtryski. Jakos tez obstawiam ze to moze byc paliwo.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2016, 08:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Nie sadzilem ze na wyspach tez takie "dobre" paliwo jak u nas mozna spotkac. W takim razie to moze byc przyczyna, oby tylko wtryski przezyly.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2016, 20:56 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
To raczej nie paliwo, bo jeździłem na nim od paru dni i wszystko było ok. Nie wiem czy wytryski mogą tak nagle paść, dym ewidentnie czuć nie przepaloną ropą, albo wytryski tak leją, albo kompresji nie ma, albo jakaś pierdoła to jest i znaleźć nie mogę. Jutro do mechanika jadę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lip 2016, 12:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Problem rozwiązany Egr jest zacięty i pozostaje cały czas otwarty, tymczasowe zaślepienie uzdrowiło auto. Teraz tylko muszę pomyśleć czy zaślepić na stałe, czy naprawiać egr? Choć przyznam że na świeżym powietrzu ładnie lata


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lip 2016, 13:33 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie wywala błędu, nie wzrosło spalanie, recycling i ogrzanie zimnej komory spalania nie bardzo cię interesuje, to zaślepiaj i już ;)
Ludzie tak jeżdżą (ja kiedyś też) i sobie chwalą.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lip 2016, 17:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Millerek a w którym miejscu miałeś zaślepiony? Tak zastanawiałem się nad tym układem, to po mojemu jakbym w przyszłości chciał "wrócić" do egera, najlepsze miejsce do zaślepienia jest przed tym "wymiennikiem ciepła" (mały intercooler?). Wtedy cały dolot nie będzie się zasyfiał, egr i wymiennik będą w takim stanie jak przed zaślepieniem. Nie wiem czy dobrze to wymyśliłem, dlatego pytam. Teraz zaślepiony jest przy kolektorze, ale to tymczasowe rozwiązanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lip 2016, 18:44 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Najprostsze zaslepienie to właśnie przed samym kollektorem ssącym.
Montaż demontaż etc, oraz pewność że nie stracisz na ciśnieniu doładowania czy podciśnienia,no bo co jak ewentualnie EGR nie będzie szczelny? Przecież on nadal pracuje, otwiera się i zamyka. Niech ciśnienie doładowania będzie niezmienne ;)
Pytasz się czy może na drugim końcu zaślepic, odpowiem że nie ma takiej potrzeby.

Część spalin tak czy siak, nie będą wędrować do miejsca zaslepienia. Najlepiej zaślepic na końcu i na początku :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lip 2016, 19:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
O widzisz zapomniałem o ciśnieniu Czyli zostaje jak jest, plus koniec, bo nie jestem przekonany czy po dłuższym przebiegu ten wymiennik się nie zatka. Dzięki Millerek, teraz już wiem jak to sobie dokładnie ogarnąć. Przy zaślepionym fajnie chodzi, więc zostaje przy tym.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.