Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:30

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 20 cze 2014, 23:43 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 21.03.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Witam! Mam pytanie odnośnie obudowy filtra powietrza, otóż dałem autko do wymiany oleju i filtrów ( oleju, paliwa i powietrza), po jakimś czasie zauważyłem że są ułamane dwa kroćce które na które naciągniete sa 2 wężyki w miejsce tych kroćców wywiercone sa 2 otwory i włożone owe wężyki tym samym nie ma szczelnosci. Po 2 tygodniach od tej wymiany autko straciło delikatnie na mocy i zapaliła sie kontrolka check engine. Zaprowadzilem samochód do mechaniora zeby zobaczyl co boli i mowil ze cos ( nie pamietam dokladnie) z podcisnieniem do turbosprezarki. Stwierdzil ze Cytuje Turbo sie skonczylo i trzeba zregenerowac... Moje pytanie czy owe wężyki mają wpływ na jazde i moga byc przyczyna slabniecia i zapalanie sie kontrolki czy to jednak moze byc turbina?


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: So, 21 cze 2014, 07:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Każda nieszczelności w układzie dolotowym silnika ma wpływ na jego pracę.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 cze 2014, 22:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Sterowanie zmienną geometria turbiny jest podcisnieniem z obudowy filtra powietrza. Jesli masz urwanie krocce może wywalić błąd od niskiego ciśnienia w kol. ssacym lub od salenoidu a mechanik powie ze rurbo się kończy! tak najprościej. Drugi wężyk jest już mniej ważny bo zasysa powietrze do pompy Vacuum potrzebne do serwa hamulca.

Wyzetowane z jedynki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 cze 2014, 23:03 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 21.03.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Dzięki Millerek za odpowiedź. Tez mi się wydawało malo prawdopodobne ze to turbina. Jutro zamówię obudowę i zobacze wtedy co będzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 sie 2014, 21:45 
Świeżak
Offline
Od: 09.02.2014
Posty: 35
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Na 100% wina tych urwanych koncówek.
Miałem to samo- auto osłabło a gdy mu mocno na wysokie obroty przycisnąłem t0 wywaliło błędami. Przykleiłem oderwane końcówki i wszystko wróciło do normy.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 paź 2014, 00:04 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 21.03.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
rzeczywiscie okazalo sie ze to wina tych koncowek, mechanik mi to ladnie zrobil. obylo sie be kupowania calej obudowy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 paź 2014, 18:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie ma za co :) ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 kwi 2016, 19:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.10.2015
Posty: 10
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Witam,

Właśnie jestem po wymianie filtrów w mojej mazdzie i zauważyłem że obudowa filtra powietrza jest uszkodzona, a dokładnie ułamane są zawiasy, więc trzyma się tylko z jednej strony na zatrzaskach, docisk jest bardzo mocny, bo ledwo zapiąłem, ale tam gdzie są ułamane zawiasy widać że nie dociska już tak mocno.

Pytanie, czy to wpływa na osiągi, żywotność, cokolwiek ???
Bo nie wiem czy jest sens wymieniać, a totalnie się nie znam, jakie to może miec skutki jezeli nie wymienie.

Z góry dziękuje za odpowiedzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 kwi 2016, 21:42 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Obudowa powinna być szczelna, gdyż nie wiesz jak ona zachowa się na nierównościach. Może zasysać śmieci a wtedy to już nieciekawie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 cze 2016, 22:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.02.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Witam. Chciałbym podłączyć się do tematu. W mojej mazdzie 6 przy obudowie filtra powietrza brakuje jednego wężyka tego na dole puszki. Raczej nie powinno tak być i powinien tam być jakiś wężyk. Czy ktoś mógłby podpowiedzieć skąd taki wężyk doprowadzić do tego kroćca. Dodam że auto ma lekkiego muła i przy wyższych obrotach potrafi zakopcić i to dość mocno. Z góry dziękuję za pomoc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.