Teraz jest N, 22 sty 2017, 23:31

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 24 sie 2014, 23:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 830
Lokalizacja: Szkocja
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Millerek była, była ;-) Najlepsze jest to że rurka łącząca EGR z kolektorem nie była taka zawalona w środku, tylko na wejściu i wyjściu.

Tapnięte z GT-I9300


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 29 lis 2014, 20:03 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4810
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
dzikns205 napisał(a):
Panowie niech ktoś podpowie co autor miał na myśli.... autor tej podkładki na zdjęciu. Jak widać jedna jest samoróbką i ma mniejszy przelot-od strony przepustnicy. Czy chodziło o zmniejszenie mocy, czy może coś siadało i założyli mniejszą. Silnik 2.0 D 140HP. Co najlepsze auto było serwisowane w DE i zakupione dwa tyg. po ostatnim przeglądzie. Zdziwienie mnie dopadło niesamowite jak to ujrzałem podpowiedzcie coś .... pozdro


Podkładka po lewej ma zmniejszony otwór czyli tak zwana kryza. Moim zdaniem miało to zmniejszyć ciśnienie przepływu spalin do zaworu EGR przy zwiększonej prędkości przepływu. Widocznie nie trzeba wtedy ingerować w komputer tak jak po całkowitym zaślepieniu. Taki półśrodek, myślę, że auto powinno być trochę żywsze przy takiej podkładce.

Update.


Ja również postanowiłem zobaczyć co się dzieje i wyczyścić przepustnicę. Do tego celu użyłem preparatu Wutha i całość zajęła mi około 3 godziny. Najtrudniejszym dla mnie momentem (jak zawsze zresztą) było odpięcie kostki od strowania. Przepustnica okazała się stosunkowo w dobrej kondycji, więc nie demontowałem zaworu EGR mając nadzieję, że jest również czysty. Przebieg 82826km.

Rura łącząca zawór EGR z przepustnicą. Część łącząca się z przepustnicą, znacznie bardziej zabrudzona.

Obrazek

Od zaworu EGR.

Obrazek

Miejsce na przepustnicy w którym łaczy się przewód od EGR.

Obrazek

Obrazek

Przepustnica od strony kolektora dolotowego.

Obrazek

Przepustnica od strony intercoolera, jak widać klapka jest prawie czysta.

Obrazek

A tak się prezentuje już czysta przepustnica oraz wężyk od EGR.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
A tak wygląda baleron tzn. zawór EGR :)

Obrazek

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 lis 2014, 18:22 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 83
Rok produkcji: 2002
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Sorry że to powiem ale zabieracie się do tego jak pies do jeża jeżeli masz już tb to zdemontuj tps i rozbierz zdziwisz się że masz jeszcze nagar na prowadnicy rolki prowadzącej i przy nagrzanej tb ten nagar zachowuje się jak lepik , kolektor ssący proponowałbym również wyczyścić bo w środku runnery to mają tyle mułu że szok , wiem bo robiłem ostatnio porting do 2.0 dyszla i zanim go zrobiłem to było czyszczenie środka - masakra, ktoś pytał wcześniej o wężyki inlet -outlet do przepustnicy , to jakieś durnie wymyśliły puszczenie płynu chłodzącego przez tb ale można to prosto obejść

_________________
Sti Prodrive limited


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 lis 2014, 18:48 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2726
Lokalizacja: PTR Łódzkie
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus

W dyszlu 2.0 wyjecie kol ssącego rowna się z demontażem pompy CR i całego rozrządu (choć jest sposób na popozostawienje rozrzadu) wiedz ze ponowny montaż rozrządu na tych samych częściach jest niemożliwy w 99% ze względów bezpieczeństwa.

Kanał wodny w przepustnicy ogrzewa by nie zamarzlo w sroga zimę, owszem można to pominąć łącząc przewody ze sobą.

Nagar we wnętrzu mechanizmu jest ale jest ryzyko, można owszem złożyć go na srubkach, wiem.



 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 30 lis 2014, 22:25 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4810
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
A jeżeli przepustnica była w dobrym stanie to zawór EGR też powinien być w miarę czysty? Dobrze rozumuję?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 lis 2014, 22:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2726
Lokalizacja: PTR Łódzkie
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Michał napisał(a):
A jeżeli przepustnica była w dobrym stanie to zawór EGR też powinien być w miarę czysty? Dobrze rozumuję?

Nie, to nie tak.
Przepustnica przepuszcza powietrze doladowane i przefiltrowane z delikatną ilością oparów z domy.
EGR brudzi się od samych spalin.
Kolektor ssący brudzi się od tych dwóch gazów bo oba są mieszane aż do spalenia.

Chodzi o to że części składowe przepustnicy nie są idealnie uszczelnione.
W przepustnicy ciśnienie doładowania ciśnie powietrze również do wnętrza mechanizmu, ale minimalnie.
To się również tyczy zaworu EGR, gdzie również minimalna cześć spalin (a jest tam jakieś ciśnienie spalin jednak) dostaje się do do silnika proporcjanelnego, które jednak w moim przekonaniu nie są w stanie go zniszczyć.

Dodam że raczej taka minimalna cześć zabrudzeń raczej jakoś wielce nie psuje funkcjonowania tych czesci. Skupmy się na zabrudzeniach które mają jakikolwiek wpływ na działanie tych elementów. ;)

To jak w kominie, niby wszystko szczelne a dym zawsze gdzieś się wciśnie :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 3 gru 2014, 00:13 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4810
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Podsumowując ten ciekawy wykład, można stwierdzić, że warto skupić się tylko na przepustnicy? :)

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 gru 2014, 00:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2726
Lokalizacja: PTR Łódzkie
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Michał napisał(a):
warto skupić się tylko na przepustnicy

Raczej tak, wnikanie we wnętrze mechanizmu raczej nie jest w kategorii "trzeba", powiedziałbym "można" .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 cze 2015, 15:03 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 269
Lokalizacja: Kraków - Nowy Sącz
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Elo. Ja też podjąłem się zadania przeczyszczenia przepustnicy. Było trochę tego nagaru tam. Wyczyściłem wszystko na połysk i teraz wszystko jest ok :) Przeczyściłem też od razu przepływomierz i filtr powietrza :)
Przy pierwszym uruchomieniu zaczęło coś strasznie strzelać w silniku jakby zawory, zrobiłem małą przejażdżkę żeby zagrzać silnik i potem wykonałem kalibracje wtrysków. Teraz odpala bez tych stuków :)

Przebieg 195tyś. km
Obrazek

_________________
Pozdrawiam Bykolo


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 cze 2015, 16:19 
Świeżak
Offline
Od: 20.04.2014
Posty: 32
Lokalizacja: Liverpool
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Jaka jest procedura kalibracji wtryskow?


Sent from my BlackBerry Passport


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 cze 2015, 16:27 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 269
Lokalizacja: Kraków - Nowy Sącz
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
peternowicki łap --> viewtopic.php?f=39&t=26
lub programem FORScan

_________________
Pozdrawiam Bykolo


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 lis 2015, 08:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.04.2015
Posty: 1
Lokalizacja: Lubuskie
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Kiedy najlepiej zabrać się za demontaż i czyszczenie? Silnik musi być całkowicie ostygnięty czy nie musi?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 lis 2015, 10:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2726
Lokalizacja: PTR Łódzkie
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Nie musi, ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 sty 2016, 08:32 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
A macie może tak że w zimę po zatrzymaniu przepustnica zamyka się dopiero po jakimś czasie i obroty spadają później? Do tej pory to praktycznie od razu po zatrzymaniu było słychać jak silnik obniża obroty a teraz to nawet po 20-30 sekundach. Oczywiscie mówię o nagrzanym silniku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 cze 2016, 21:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1195
Lokalizacja: Wrocław
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Czy ktoś posiada jeszcze zdjęcia z fotorelacji i mógłby wrzucić? <o0>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 cze 2016, 22:23 
Świeżak
Offline
Od: 02.05.2015
Posty: 19
Lokalizacja: Kielce
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Ja również prosiłbym o wrzucenie zdjęć z fotorelacji czyszczenia przepustnicy, co prawda egr mam programowo wyłączonego ale jak go raz wyczyszczę to już powinien być czysty skoro " nie działa ".


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 lip 2016, 12:42 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 23.04.2015
Posty: 8
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
siema
a może ktoś wrzucic fotorelacje z czyszczenia przepustnicy i egr ale z wczesniejszej wersji???
moj parcholot to 2005 136km. Przymierzam sie do tego manewru ale przyda sie pomoc kolegów z foruma :-P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 gru 2016, 22:30 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 13.06.2013
Posty: 6
Lokalizacja: Kraków
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Witam, posiada ktoś jeszcze fotki z fotorelacji demontażu przepustnicy ? Podane linki na pierwszej stronie są nieaktywne. Mam zamiar zabrać się za czyszczenie przepustnicy, przepływki i egr'a w weekend także wskazówki by się przydały, w mechanika niezbyt często się bawię. Postaram się podesłać fotki jak to u mnie poszło i jak wyglądało przed czyszczeniem.

Z góry dziękuje i pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 gru 2016, 12:21 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 18.08.2016
Posty: 37
Lokalizacja: Birmingham
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Wygląda na to że temat umarł, tak samo jak linki do zdjęć z pierwszego postu :mad:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 sty 2017, 00:50 
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 163
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Może autor ma zdjęcia nadal?

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: SzymonMazda i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.