Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 12:46

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 19 sie 2014, 07:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Znajomy zakupił wersje 2.0 i sobie chawali na razie , ale sprawdził i wymianie wszystko to co tam jest napisane


iPhone


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 19 sie 2014, 09:05 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę na ranking testów długodystansowych (100 tys km) a AŚ?
Na 5 miejscu jest Mazda 5 z silnikiem 2.0 CD, jakby usunąć samochody benzynowe to jest na 1 miejscu. I to z tym najgorszym silnikiem diesla (którym przez 95 tys km mojej jazdy nic się nie działo). :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 sie 2014, 14:59 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2014
Posty: 208
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Zabiorę głos, choć posiadaczem Mazdy jestem dopiero od marca tego roku, po zakupie miałem wymieniony rozrząd, płyny, przeczyszczony DPF, smok i egr. Od marca zrobiliśmy nią już ponad 8,5 tys. km, z czego ponad 1 tys. w trasie podczas urlopu(dodam tylko że madzia dziennie robi 60 km autostradką). Na chwile obecną nie zauważyłem żadnych problemów, wszystko ładnie śmiga, pisałeś o problemach z biegami, miałem delikatne zacięcia z 1 i 2, ale po wymianie oleju uspokoiło się :). Moja była sprowadzona z Włoch i jedyne co musiałem dodatkowo po zakupie wykonać, to konserwacja podwozia, bo nawet grama nie było :).

Ale tak jak napisali poprzednicy, w auto nie wejdziesz i wszystkiego dokładnie nie sprawdzić, ja mogę jedynie napisać że na dzień dzisiejszy po tych 8 tys. kilometrów jestem zadowolony z 2.0.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 paź 2014, 21:30 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 304
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Ja swojego dwulitrowca nabyłem w grudniu ubiegłego roku, od tego czasu zrobiłem już ponad 30 tys. km (aktualnie 167 500 km na blacie) - mam auto z polskiego salonu, przebieg udokumentowany i tak dalej. Rozrząd był wymieniany przez poprzedniego właściciela, zgodnie z zaleceniami, po przebiegu 120 tys. km. Poza tym poprzedni właściciel usunął DPF (w profesjonalny sposób), więc mi nie pozostało nic innego, jak tylko dołożyć chipa i cieszyć się jazdą.

Jeśli chodzi o silnik, to bardzo uważnie pilnuję okresowych wymian - olej zrzucam po każdych 10 tys. km, ale to tylko i wyłącznie ze względu na zwiększone wysilenie jednostki napędowej po chipie. Poza tym oczywiście nie oszczędzam na filtrach paliwa czy powietrza, bo to jest również bardzo istotne w przypadku diesla. Jak na razie awarii brak.

Faktem jest, że poprzedni właściciel raczej dbał o auto i miał pojęcie, jak jeździć turbodieslem, żeby mu nie zaszkodzić - ja również na niczym nie oszczędzam i nie jest to mój pierwszy diesel z common railem. Jak się dba, to się ma, a wszystkie obiegowe opinie można sobie włożyć między bajki, ponieważ zazwyczaj są one powtarzane z ust do ust przez "znafców", którzy nigdy takim autem nie przejechali nawet kilometra.

Reasumując - według mnie jest to świetny, dynamiczny i oszczędny silnik, z bardzo wysoką kulturą pracy. Wystarczy tylko znaleźć ten godny uwagi, niewysłużony i zadbany egzemplarz, lać paliwo, nie oszczędzać na oliwie i filtrach i cieszyć się z bezawaryjnej pracy 2.0D ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 paź 2014, 11:49 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.08.2013
Posty: 53
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
Ja korzystam ze swojej Mazdy 2.0 CD MZR (Exclusive Plus) od półtorej roku. Zaskoczył mnie fakt w trakcie użytkowania po wymianie oleju migającej kontrolki DPF- ostatecznie okazało się że to była inspekcja olejowa która nie była skasowana. I o to właśnie chodzi, czyli co może być negatywną stroną Mazdy- znajomość serwisów w pobliskich warsztatach samochodowych. Jest na nikczemnym poziomie... Jeden z moich znajomych który prowadzi zakład naprawczy powiedział mi nawet "gdzie Ty z tym teraz pojedziesz jak będziesz chciał coś naprawić/wymienić". Wymiana oleju kosztowała mnie bardzo przyjemne pieniądze (tym bardziej że olej kupiłem u naszego administratora "Tomka") jednak nikt w warsztacie nie pomyślał o inspekcji i tutaj po powrocie do tego samego warsztatu dowiaduję się że nic z tym nie zrobią bo nie mają do tego komputera. Skasowanie w zakładzie el. pojazdowej kosztowało mnie 150 zł za 15 min. Jaki z tego morał, albo serwisujesz auto w zakładzie który się zna na naszych samochodach albo płacisz dwa razy. Poza tym z autem nic się nie dzieje, serwisuje je tak jak trzeba z taką częstotliwością jak powinno. Zużycie wynikają z normalnej eksploatacji, negatywem jest mała ilość serwisów ze znajomością naszych Japończyków. Co można jeszcze dodać to mogli się nasi konstruktorzy bardziej postarać z umieszczeniem pompy wody, bo kiedy przyjdzie wymienić rozrząd wraz z pompą wody to koszt jest dość spory ze względu na jej umieszczenie- myślę tutaj o robociźnie.

Samo auto ma fają sylwetkę i prowadzi się bardzo dobrze. W wersji Exclusive Plus to właściwie ma się wszystko co tylko potrzeba. Szkoda tylko że moduł jest tak skonstruowany z tymi lampami skandynawskimi, że nie da się po prostu założyć świateł dziennych (led) z pominięciem postojówek lub założenia dodatkowego włącznika na te światła. Dodam, że moja Madzia to salon Polska.
Poza tym wypada cieszyć się z jazdy !


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 paź 2014, 13:11 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 26.10.2012
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
Wiam, kupiłem swoja prawie 3 lata temu, sprowadziłem z Dani, miała 120tk, teraz ma 165tk, wymiana oleju i filtrów co 10tk i nic nie robione, chodzi jak marzenie, dojeżdżam do pracy codziennie 50 km tam i z powrotem, dpf nie daje znać, jestem zadowolony z zakupu Mazdy 6 GH.

_________________
PIWO TO MOJE PALIWO


Ostatnio edytowano N, 19 paź 2014, 13:11 przez tombien, łącznie edytowano 2 razy
Poprawiono błędy ortograficzne. Proszę przestrzegać regulaminu (regulamin, pkt 4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 lis 2014, 07:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.11.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ja posiadam Mazdę z tym silnikiem od czerwca 2013. Zrobiłem w tym czasie ok 20 tys km bo... starałem się jeździć innym autem :)
No i aż tak zachwycony nie jestem. Moim zdaniem wbrew temu co mówią niektórzy silnik nie specjalnie elastyczny, nie ma dołu, na górze pracuje bardzo fajnie, a w zestawieniu z długimi biegami i precyzyjnie aczkolwiek ciężko chodzącymi biegami nie jest to samochód idealny do jeżdżenia po mieście:) Na dojazdy do pracy (ok 40 km w jedną stronę) raczej zawsze wybieram stojące obok francuskie 2.0 HDi w obudowie Citroen C5 (o ile żona mi da pojeździć).
W trasę, a już na autostradę na pewno Mazda

Porównując do francuskiego 2.0HDi (miałem 8 zaworówkę bez FAP), teraz mam 16 zaworówki z FAP, silnik Mazdy poza tym że w moim odczuciu mniej elastyczny (poprzedni właściciel zachipował i twierdzi że i tak jest dużo lepiej niż przed), jest jakiś chyba bardzie złożony w obsłudze serwisowej. Te podkładki pod wtryskami (tak w C5 robiłem coś przy okazji ale przy 300kkm), ale jakieś czyszczenie smoka, sprawdzanie co chwilę poziomu oleju (od tego powinny być kontrolki sygnalizujące już lekkie przekroczenie, lub przy każdym uruchomieniu pomiar ciągły)

Auto nie jest zatrolowane przez poprzednich właścicieli. Brat kupił je jako nowe serwisował a potem ja odkupiłem, wiec nie jest tak że zamiast 160kkm na blacie ma 260 albo 360kkm.

No i mam problem ze znalezieniem w Łodzi serwisu. Może to spaczenie po 12 latach tylko z Xantią i C5tkami.
Te polecane na formach (w Łodzi jest ich tylko kilka) jakby nie działały ("nie ma takiego numeru ..). Na razie jest ASO ale tam mimo zniżek po poprzednich właścicielach to i tak mam wrażenie że mnie ogolą i to strasznie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 sty 2015, 10:07 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 01.01.2014
Posty: 40
Rok produkcji: 2012
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: lubelski
Gdyby któraś z zaglądających tu osób chciała uzyskać dodatkowo inny punkt widzenia, dotyczący Mazdy 6 GH 2.0 MZR-CD ON - to w tym temacie https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=56&t=2117 , opisałem małe spostrzeżenia z użytkowania z jednoczesnym porównaniem Mazdy do innego japońca tj. do Hondy Accord VII w benzynie..
Pozdr.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 sty 2015, 18:19 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.08.2013
Posty: 53
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
Ja mam auto kupione w Mazda Polska. Jestem drugim właścicielem tego auta i kupiłem je z przebiegiem 100 tys. km. Sam przejechałem drugie tyle i nie mogę powiedzieć że auto ma jakieś bolączki związane z silnikiem. Jest jednak technicznie innym samochodem niż dobrze znane marki zza naszej zachodniej granicy. Wymiana pompy wodnej stwarza problemy ponieważ jest trudne dojście, jest dość mało fachowców którzy są w stanie ogarnąć tą markę i to co mi się przytrafiło czyli wymiana łożyska związana była też z wymianą czujników ABS co zrobiło pewnego rodzaju koszt. Jednak wcześniej jeździłem Volksvagenem, Fordem, Fiatem i Citroenem i nie mogę powiedzieć żeby konkurencyjne marki nie miały swoich wad. Spokojnie ten silnik mogę polecić :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 sty 2016, 22:39 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 75
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam, jestem nowym uzytkwnikiem mazda 6 2.0 140 km przy przebiegu 87400 mil czyli ok 140k km, generalnie samochod zbiera sie pieknie, komfort jazdy niesamowity ( po przesiadce z nissan almera 82 km heheh ), generalnie martwi mnie jedna rzecz, przy 2 biegu niestety skacza obroty mniej wiecej 1500- 1700 rpm, wykluczylem sprzeglo gdyz przy ruszaniu nie ma problemu, przy wlaczeniu z rury leci bialy maly dymek ktory z ubiegiem czasu ustaje. Poczytalem troszke i sadze ze to dwumas lub turbina, niestety bylem u angielskiego mechanika ktora nadaje sie jedynie do roznoszenia ulotek( lol2 ), nigdy nie zalowalem na samochod, chcialbym zeby silniczek pracowal jak nalezy:) jakies sugestie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 sty 2016, 22:58 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
micgor123 napisał(a):
jakies sugestie?


Zmień wątek...

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 sty 2016, 23:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 06.11.2013
Posty: 608
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
TOMASZ to jest nowy użytkownik i pewnie nie wie nawet na jaki wątek ma zmienić. Jak już napisałeś, żeby zmienił to podrzuć mu na jaki ;)
W sumie ten post najlepiej jakby rozbił na dwa, bo tak jak to jest teraz to sam bym nie wiedział, gdzie to wrzucić...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 sie 2019, 20:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.10.2013
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Ja mam moją Mazdę od 2013 roku do teraz ma 290tys oryginalnego przebiegu i przez cały okres użytkowania kompletnie nic się nie działo - wymiana oleju i rozrząd... dla mnie rewelacja, a i dynamika na odpowiednim poziomie...a przed zakupem tyle się naczytałem co to za niewypał silnik... a na dodatek nawet śladu rdzy nie mam ... aż szkoda będzie sprzedawać :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 sie 2019, 17:27 
Amator
Offline
Od: 29.01.2014
Posty: 94
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
maateusz jak się dba to się jeżdzi :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 sie 2019, 07:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
2 sierpnia 2019, o 21:48 maateusz napisał(a):
a na dodatek nawet śladu rdzy nie mam

A gdzie jej szukałeś ? Profile zamknięte (w środku) ? Nadkola tylne ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.