Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:08

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 16 lut 2014, 12:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.12.2013
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: kujawsko-pomorski
jak zdemontować napinacz paska klinowego mazda gh 2.0 d 140km bo mam problem piszczy mi po uruchomieniu silnika a po 3km jak sie rozgrzeje to cichnie mysle ze to napinacz bo rozrząd wymieniony pasek osprzetu też


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lut 2014, 20:59 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
Przeczytaj tutaj cenzura to jest starszy model ale wszystko jest tak samo


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 lut 2014, 01:50 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Wlodsad3 dobrze radzę nie ruszaj... Dopiero jak zawsze będzie piszczał... po informacje czemu zapraszam do mnie w dziale pokaż swoją 6tkę.
A napinacz ściągasz odkręcając jedną śrubkę, banał.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lut 2014, 02:02 
Świeżak
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 30
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam

O jakim napinaczu mowa? I dlaczego nie ruszać aż dopiero gdy będzie piszczał cały czas?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lut 2014, 12:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
U mnie tez piszczało i w piątek byłem wymienić pasek i 3 łożyska. Nie musisz od razu napinacza całego wymieniać. Wystarczy łożyska. Tam są 2x skf 6303 c3 i 1x skf 6203 c3. U mnie narazie cisza, ale okaże się jak będzie padać. Łożyska kupiłem na ebayu za ok. 17 GBP. Pozdro.

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lut 2014, 22:58 
Świeżak
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 30
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mam jeszcze 2 tygodnie gwarancji i chciałbym to w jej ramach naprawić. Czy możesz podać dokładnie jaki to napinacz? Gdzie można go kupić , może jakieś zdjęcie tego napinacza.

Dzieki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lut 2014, 23:08 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Kinek82 po co Ci to wiedzieć jak masz gwarancję? Ja mam w samochodzie w bagarku zamiennik (za chyba 600 zeta, bo wróciłem na ori-to nie to mi rzęziło) to jak mocno chcesz to Ci fotki podeślę.
I poprawka, jest on mocowany na dwie sześciokątne śruby nie jak pisałem jedną.
Zamiennik ten kupowany był w inter cars'ie ale myślę do kupienia również w wielu innych hurtowniach, u kolegi Riki z forum zapewne też. :)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 kwi 2014, 09:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.12.2013
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: kujawsko-pomorski
wymieniłem łożyska dwa dni spokój i znów to samo wymienie jeszcze raz to 6203 łożysko na lepszej marki zobaczymy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 gru 2015, 16:50 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 06.09.2015
Posty: 116
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Małe ostrzeżenie dla osób zdejmujących napinacz - uwaga na śruby...
Obrazek
Dolna ukręciła mi się w bardzo śmieszny sposób(sam łepek po prawo), bo przy odkręcaniu. Już odkręcając ręką poczułem opór na tyle duży, że musiałem użyć klucza i wtedy ukręciła się właśnie ta główka(bardzo łatwo)... Musiałem rozwiercać :/ Druga ukręciła się przy dokręcaniu - starałem się mega delikatnie to robić, ale i tak poszła -.- na szczęście wykręciłem jej resztę samą ręką.

Czy to tylko moje wrażenie, że w naszych autach wszystko jest strasznie delikatne? W starym accordzie(z 1998r) przy odkręcaniu całą budą rzucało, a śruby czasami nie ruszały, nie mówiąc o jakimkolwiek ukręceniu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 lut 2016, 17:09 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 280
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Elo. Czy te łożyska będą pasowały do rolek??
Męczy mnie to że ori mają oznaczenie ZZ a te SKF w pudełku mają 2Z. Czy to jest to samo??

Obrazek
Obrazek

_________________
Pozdrawiam Bykolo
Teraz jest
Audi A4 B8 2.0TDI 2011


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 lut 2016, 17:38 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
Będą pasowały, oznaczenie ZZ to jest zamknięte z obydwu stron a w SKF jest oznaczenie 2Z czyli też zamknięte z dwóch stron


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 lut 2016, 19:27 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 280
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Dzięki. SKF to dobra firma czy średnia. Jakoś chyba szału nie robi?

_________________
Pozdrawiam Bykolo
Teraz jest
Audi A4 B8 2.0TDI 2011


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 lut 2016, 19:30 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Nie jest jakiejś najwyższej półki, ale szrotem też nie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 lut 2016, 20:44 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 06.09.2015
Posty: 116
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
A jaka jest najwyższa półka?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lut 2016, 15:21 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 13.01.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Witam wszystkich

Trzy tygodnie temu wymienilem lozyska w rolce prowadzacej tej na gorze silnika. Uzylem tych samych lozysk SKF.
Po tygodniu odezwalo sie lozysko w napinaczu i na ostatni weekend wziolem sie za nie.
Musialem ponownie wyszystko rozebrac i ku memu zdziwieniu z lozysk ktore wczesniej wymienilem zaczol wychodzic smar.
Te orginalene, ktore mialem od nowosci tez byly cale w smarze i dlatego zaczely glosno chodzic (to byly chyba NSK - napewno japonskie).
Zastanawia mnie tylko czy poprostu ten typ tak ma (tzn tak pracuja te lozyska) czy poprostu w Hiroshimie wybrali nieodpowiednie lozyska.
Za kilka tygodni znow tam zajrze bo planuje zmienic pasek i lozysko w ostatniej rolce prowadzacej (ciezki dostep do niej i musze dac na warsztat niech sie mecza).
Zobaczymy wiec jak wtedy sprawa bedzie wygladala.
Zastanawia mnie tylko to ze smar uszkadza gume - pasek i jaki to ma wplyw na jego zywotnosc.
Ja mam najechane 100k i dopiero widac niewielkie pekniecia na pasku wiec raczej tragedii nie ma.

Jeszcze na koniec pytanko.
Czy warto przy okazji wymienic sprzegielko na alternatorze i moze lozyska w samym alternatorze?
Nic sie tam nie dzieje ale jak i tak daje na warsztat to moze warto pare zl dorzucic i miec spokoj?

_________________
PRZYDATNE KSIAZKI SERWISOWE DO NASZYCH MAZD:
https://www.dropbox.com/s/yzcl6hyexvfgeen/mazda%206%20USEFUL%20BOOKS.zip?dl=0


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lip 2016, 18:42 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Witam,podepnę się pod temat.Zauważyłem dzisiaj jakieś dziwne nieregularne cykanie z okolic alternatora.Nie jest to szum łożyska ani jakiś tam pisk paska wielorowkowego tylko właśnie takie cyk cyk .....cyk..cyk.cyk.Występuje to raczej tylko na wolnych obrotach ,bo przy dodaniu gazu tego nie słyszę.
Jak myślicie ,co to może być ,można do tego dojść bez wymiany całego osprzętu alternatora?.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lip 2016, 21:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Wez zdejmij kolo i nadkole. Wtedy bedziesz widzial i slyszal lepiej. Do tego mozesz tez uzyc np. srubokreta i przykladac do kazdej rolki i nasluchiwac czy przenosza sie drgania, dzwieki wlasnie na srubokret.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lip 2016, 16:49 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Kupiłem sprzęgło alternatora .Zobaczymy czy dobrze postawiłem diagnozę.

-- Dodano: Śr, 27 lip 2016, 18:17 --

Zdiąłem dzisiaj tak na szybkiego z mechanikiem pasek wielorowkowy żeby zdiagnozować to sprzęgiełko alternatora i okazuje się że jest dobre.Wszystkie rolki też posprawdzaliśmy i wszystko w porządku,zresztą nie dawno wymieniałem pasek i łożyska więc musi grać.Sam już nie wiem co myśleć.Może po napięciu paska któreś łożysko dopiero daje znać,albo właśnie to sprzęgiełko.

-- Dodano: Cz, 28 lip 2016, 17:49 --

Kur..a to jednak to nie sprzęgło alternatora .Wymieniłem i dalej ten sam odgłos, 3 stówki wyjeb..ne w błoto i dalej nie wiem co jest grane. :mad:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 lip 2016, 03:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
A to na bank z tamtej strony? Bo jak zadna z rolek od paska osprzetu to pozostaje ci rozrzad z wszystkimi napinaczami.

Jezeli druga strona to pompa vacuum.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 lip 2016, 15:42 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Tak to jest z tej strony od rozrządu i paska wielorowkowego. Pozostaje rozrząd co mi się w cale nie uśmiecha,bo jak wymienię i dalej będzie cykać to się wkur..e, albo jeszcze łożyska w alternatorze.

-- Dodano: Pt, 29 lip 2016, 16:40 --

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9WeeQBmWS9U
To jest filmik z sąsiedniego forum z takim właśnie odgłosem.Co o tym myślicie?.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 lip 2016, 15:58 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 280
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Sprawdź też Łożysko kompresora klimatyzacji.

_________________
Pozdrawiam Bykolo
Teraz jest
Audi A4 B8 2.0TDI 2011


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 lip 2016, 16:37 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Spróbuje może jutro zwalić pasek wielorowkowy i odpalić auto .Wtedy będę miał pewność co do rozrządy,tylko powiedzcie mi czy można tak odpalić auto i jak podciągnąć ten napinacz żeby ściągnąć ten pasek.Po takim odpaleniu pewnie też wyskoczą jakieś błędy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Andrzej2010 i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.