Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Błąd P167B
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=39&t=132
Strona 1 z 1

Autor:  wiesiekj [ Śr, 5 gru 2012, 18:39 ]
Tytuł:  Błąd P167B

witam pojawil mi sie taki blad P167B nie przeprowadzono adaptacji wtryskiwaczy paliwa biezacy kod dtc.Wiecie co to moze oznaczac auto pali i jezdzi bez zmian :?

Autor:  glowasiek [ Śr, 5 gru 2012, 22:04 ]
Tytuł:  Re: Blad P167B

moze przeprowadz sobie kalibracje wtryskiwaczy i blad zniknie ?
to mi jako pierwsze przyslzo do glowy ale zaznaczam, ze ja sie nie znam !!!

Autor:  wiesiekj [ Śr, 5 gru 2012, 22:07 ]
Tytuł:  Re: Blad P167B

tez tak pomyślałem ale kalibracja to nie adaptacja ciekawe czy pomoże :?

Autor:  login [ Cz, 6 gru 2012, 00:10 ]
Tytuł:  Re: Blad P167B

Wtryskiwacz sobie nie zapisał korekty wtrysku albo jakiś problem z PCM
Rzuć okiem do:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 50000.html
Tylko musisz se z niderlandzkiego przetłumaczyć.

Autor:  Michał [ Cz, 6 gru 2012, 00:13 ]
Tytuł:  Re: Blad P167B

P0167 02 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 3)

Masz coś z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej.

Autor:  login [ Cz, 6 gru 2012, 00:17 ]
Tytuł:  Re: Blad P167B

Michał napisał(a):
P0167 02 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 3)

Masz coś z czujnikiem cieczy chłodzącej.


Nie zgodze się z tym.

Autor:  Tomek [ Cz, 6 gru 2012, 09:21 ]
Tytuł:  Re: Blad P167B

P167B:00 Fuel injector learning not done
- Injection amount correction does not complete.

glowasiek napisał(a):
moze przeprowadz sobie kalibracje wtryskiwaczy i blad zniknie ?
to mi jako pierwsze przyslzo do glowy ale zaznaczam, ze ja sie nie znam !!!


Też mi to przyszło do głowy.

Autor:  login [ Cz, 6 gru 2012, 09:24 ]
Tytuł:  Re: Blad P167B

wiesiek zrob wymuszona kalibrację. Trzeba 5 razy zmasować jeden pin pod maską.
Daje linka. Ja znasz pogański to sobie poradzisz:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... f180060001

Autor:  glowasiek [ Cz, 6 gru 2012, 10:16 ]
Tytuł:  Re: Błąd P167B

mamy na forum link do anglojezycznej instrukcji :)

https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=39&t=26

Autor:  wiesiekj [ Cz, 6 gru 2012, 12:54 ]
Tytuł:  Re: Błąd P167B

próba kalibracji nie udana podejrzewam ze jak komp wtrysku nie widzi to nie ma co skalibrować, właśnie wymieniłem olej i wszystkie filtry i dobrze by było żeby reszta grała no nic na razie czekam na kolegę ma załatwić kompa co by sobie z tym poradził wiec czekamy jeździć można normalnie wiec tragedii nie ma

Autor:  glowasiek [ Cz, 6 gru 2012, 13:21 ]
Tytuł:  Re: Błąd P167B

a miales rozgrzany silnik ?

Autor:  login [ Cz, 6 gru 2012, 13:54 ]
Tytuł:  Re: Błąd P167B

Wiesiek takie są warunki:
1. Start the engine and warm up completely.

2. Verify that the gear is in neutral position.

3. Verify that the accelerator pedal is released.

4. Turn off the A/C switch.

5. Turn off all electrical loads.

6. Verify that no DTC is present.

7. Connect the M-MDS to the DLC-2.


No ale jak masz jakiś błąd to kalibracjia się nie zrobi

Autor:  wiesiekj [ Cz, 6 gru 2012, 14:08 ]
Tytuł:  Re: Błąd P167B

napisalem ze kalibracja sie nie udala ale zostala wywolana kontrolka engine sie swieci a od swiec zarowych miga ale nic po za tym sie nie dzieje chyba ze sie myle a co do pk 6 Sprawdź, czy DTC jest obecny. o co chodzi bo nie wiem?

Autor:  glowasiek [ Cz, 6 gru 2012, 15:13 ]
Tytuł:  Re: Błąd P167B

wiesiek, u mnie tez tak sie dzialo gdy przeprowadzalem kalibracje wtryskow - a okazalo sie, ze silnik nie mial wystarczajacej temp tzn kontrolka swiec mrugala plus kontrolka engine.

Wystarczy sie przejechac troche, jak juz bedziesz mial wskazowke temp na srodku to wtedy przeprowadz cala procedure.

U mnie po porzadnym rozgrzaniu silnika cala procedura przebiegla pomyslnie za pierwszym razem i choinka powinna zniknac :D

daj znac co i jak

Autor:  wiesiekj [ Cz, 6 gru 2012, 15:27 ]
Tytuł:  Re: Błąd P167B

zaraz ide zrobie jak napisales i zobaczymy jak bedzie?

Autor:  glowasiek [ Cz, 6 gru 2012, 15:31 ]
Tytuł:  Re: Błąd P167B

bedzie dobrze - inaczej byc nie moze :)

Autor:  login [ Cz, 6 gru 2012, 21:06 ]
Tytuł:  Re: Błąd P167B

wiesiekj napisał(a):
czy DTC jest obecny. o co chodzi bo nie wiem?

Czy na kompie są zapisane jakieś błędy. Jak są to wykasuj.

Autor:  wiesiekj [ N, 16 gru 2012, 12:11 ]
Tytuł:  Re: Błąd P167B

login napisał(a):
wiesiekj napisał(a):
czy DTC jest obecny. o co chodzi bo nie wiem?

Czy na kompie są zapisane jakieś błędy. Jak są to wykasuj.

jak wykasuje P167B nie przeprowadzono adaptacji wtryskiwaczy paliwa biezacy kod dtc to nie moge zrobic kalibracji bo wlacza sie engine silnik nagrzany 25 km wiec chyba wystarczy nie wiem co dalej ale chyba tylko serwis zobaczymy ile wezma za adaptacje wtryskow w olsztynie ?

Autor:  Millerek [ N, 25 paź 2015, 08:53 ]
Tytuł:  Re: Błąd P167B

Jeśli błędu nie możesz skasować, to pozostaje tobie odkrecanie klemy masowej i wciśnięcie pedału hamulca na 30sek.
ForScan widzi błąd wtryskiwaczy pod PIDem : INJ_LRN_F1 lub F2? Powinno być "0"
Obrazek

Autor:  wiesiekj [ Wt, 27 paź 2015, 20:15 ]
Tytuł:  Re: Błąd P167B

Dzięki wszystkim za porady wszystko wróciło do normy nie wiem ile wspólnego ma do tego paliwo mieszkam w małej miejscowości i dopiero od kilku miesięcy mamy statoil i od kiedy tam tankuje problemy z szarpaniem ustąpiły i kalibracji nie trzeba robić co chwile

Autor:  cinek110 [ Cz, 26 kwi 2018, 18:42 ]
Tytuł:  Re: Błąd P167B

Cześć wszystkim. Wyskoczył mi błąd P167B błąd wtryskiwacza zakłócenia działania. Ktoś coś? Czy to wymiana wtryskiwacza czy tylko jak błąd wskazuje wykonac adaptacje?
Kalibracja nie pomogla.

Autor:  wiesiekj [ Pt, 22 lis 2019, 16:55 ]
Tytuł:  Re: Interfejsy do złącza OBD II

Pomoze mi ktos z tematem

edit.
wiesiekj ostatni raz toleruje tego typu post, następnym razem leci do kosza.
maciekelga

Autor:  Millerek [ Pt, 22 lis 2019, 20:07 ]
Tytuł:  Re: Interfejsy do złącza OBD II

... Twoje pytanie i moja odpowiedź, nie bardzo pasują do tego tematu, ale zaryzykuje..

Kolego wiesiekj, Korekty wtryskiwaczy są względnie dobre.
Błąd P167b oznacza problem z zakodowaniem tych korekt podczas kalibracji automatycznej które czasami silnik sam sobie robi.
Prawdopodobna przyczyna to zmieniające się warunki do przeprowadzenia kalibracji podczas kalibracji

Kasowanie błędu wskazane jako pierwsza czynność, jak również ponowna próba kalibracji.

Proponuję użyć forscana ale na lapciaku z Windowsem, plik exe znajdziesz na stronie Forscan. org

Z pozycji laptopa w odpowiedniej zakładce, będzie pozycja kalibracja wtryskiwaczy, uruchom to i postępuj zgodnie z komunikat ami.


Jest jeszcze sposób kalibracji na kabelek jak i sposób na Kasowanie błędu bez użycia złącza diagnostycznego, ale dobrą masz drogę jako diagnosta to proponuję to co wyżej napisałem.

Powodzenia, dawaj znać.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/