Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 09:48

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Błąd P167B
PostNapisane: Śr, 5 gru 2012, 18:39 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 26.10.2012
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
witam pojawil mi sie taki blad P167B nie przeprowadzono adaptacji wtryskiwaczy paliwa biezacy kod dtc.Wiecie co to moze oznaczac auto pali i jezdzi bez zmian :?

_________________
PIWO TO MOJE PALIWO


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
 Tytuł: Re: Blad P167B
PostNapisane: Śr, 5 gru 2012, 22:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
moze przeprowadz sobie kalibracje wtryskiwaczy i blad zniknie ?
to mi jako pierwsze przyslzo do glowy ale zaznaczam, ze ja sie nie znam !!!


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Blad P167B
PostNapisane: Śr, 5 gru 2012, 22:07 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 26.10.2012
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
tez tak pomyślałem ale kalibracja to nie adaptacja ciekawe czy pomoże :?

_________________
PIWO TO MOJE PALIWO


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Blad P167B
PostNapisane: Cz, 6 gru 2012, 00:10 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 216
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
Wtryskiwacz sobie nie zapisał korekty wtrysku albo jakiś problem z PCM
Rzuć okiem do:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 50000.html
Tylko musisz se z niderlandzkiego przetłumaczyć.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
 Tytuł: Re: Blad P167B
PostNapisane: Cz, 6 gru 2012, 00:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
P0167 02 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 3)

Masz coś z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Blad P167B
PostNapisane: Cz, 6 gru 2012, 00:17 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 216
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
Michał napisał(a):
P0167 02 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 3)

Masz coś z czujnikiem cieczy chłodzącej.


Nie zgodze się z tym.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
 Tytuł: Re: Blad P167B
PostNapisane: Cz, 6 gru 2012, 09:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
P167B:00 Fuel injector learning not done
- Injection amount correction does not complete.

glowasiek napisał(a):
moze przeprowadz sobie kalibracje wtryskiwaczy i blad zniknie ?
to mi jako pierwsze przyslzo do glowy ale zaznaczam, ze ja sie nie znam !!!


Też mi to przyszło do głowy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Blad P167B
PostNapisane: Cz, 6 gru 2012, 09:24 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 216
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
wiesiek zrob wymuszona kalibrację. Trzeba 5 razy zmasować jeden pin pod maską.
Daje linka. Ja znasz pogański to sobie poradzisz:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... f180060001


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 6 gru 2012, 10:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
mamy na forum link do anglojezycznej instrukcji :)

https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=39&t=26


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 gru 2012, 12:54 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 26.10.2012
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
próba kalibracji nie udana podejrzewam ze jak komp wtrysku nie widzi to nie ma co skalibrować, właśnie wymieniłem olej i wszystkie filtry i dobrze by było żeby reszta grała no nic na razie czekam na kolegę ma załatwić kompa co by sobie z tym poradził wiec czekamy jeździć można normalnie wiec tragedii nie ma

_________________
PIWO TO MOJE PALIWO


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 6 gru 2012, 13:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
a miales rozgrzany silnik ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 gru 2012, 13:54 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 216
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
Wiesiek takie są warunki:
1. Start the engine and warm up completely.

2. Verify that the gear is in neutral position.

3. Verify that the accelerator pedal is released.

4. Turn off the A/C switch.

5. Turn off all electrical loads.

6. Verify that no DTC is present.

7. Connect the M-MDS to the DLC-2.


No ale jak masz jakiś błąd to kalibracjia się nie zrobi


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 gru 2012, 14:08 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 26.10.2012
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
napisalem ze kalibracja sie nie udala ale zostala wywolana kontrolka engine sie swieci a od swiec zarowych miga ale nic po za tym sie nie dzieje chyba ze sie myle a co do pk 6 Sprawdź, czy DTC jest obecny. o co chodzi bo nie wiem?

_________________
PIWO TO MOJE PALIWO


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 6 gru 2012, 15:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
wiesiek, u mnie tez tak sie dzialo gdy przeprowadzalem kalibracje wtryskow - a okazalo sie, ze silnik nie mial wystarczajacej temp tzn kontrolka swiec mrugala plus kontrolka engine.

Wystarczy sie przejechac troche, jak juz bedziesz mial wskazowke temp na srodku to wtedy przeprowadz cala procedure.

U mnie po porzadnym rozgrzaniu silnika cala procedura przebiegla pomyslnie za pierwszym razem i choinka powinna zniknac :D

daj znac co i jak


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 gru 2012, 15:27 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 26.10.2012
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
zaraz ide zrobie jak napisales i zobaczymy jak bedzie?

_________________
PIWO TO MOJE PALIWO


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 6 gru 2012, 15:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
bedzie dobrze - inaczej byc nie moze :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 gru 2012, 21:06 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 216
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
wiesiekj napisał(a):
czy DTC jest obecny. o co chodzi bo nie wiem?

Czy na kompie są zapisane jakieś błędy. Jak są to wykasuj.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 gru 2012, 12:11 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 26.10.2012
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
login napisał(a):
wiesiekj napisał(a):
czy DTC jest obecny. o co chodzi bo nie wiem?

Czy na kompie są zapisane jakieś błędy. Jak są to wykasuj.

jak wykasuje P167B nie przeprowadzono adaptacji wtryskiwaczy paliwa biezacy kod dtc to nie moge zrobic kalibracji bo wlacza sie engine silnik nagrzany 25 km wiec chyba wystarczy nie wiem co dalej ale chyba tylko serwis zobaczymy ile wezma za adaptacje wtryskow w olsztynie ?

_________________
PIWO TO MOJE PALIWO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 paź 2015, 08:53 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jeśli błędu nie możesz skasować, to pozostaje tobie odkrecanie klemy masowej i wciśnięcie pedału hamulca na 30sek.
ForScan widzi błąd wtryskiwaczy pod PIDem : INJ_LRN_F1 lub F2? Powinno być "0"
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 paź 2015, 20:15 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 26.10.2012
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
Dzięki wszystkim za porady wszystko wróciło do normy nie wiem ile wspólnego ma do tego paliwo mieszkam w małej miejscowości i dopiero od kilku miesięcy mamy statoil i od kiedy tam tankuje problemy z szarpaniem ustąpiły i kalibracji nie trzeba robić co chwile

_________________
PIWO TO MOJE PALIWO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 kwi 2018, 18:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
Cześć wszystkim. Wyskoczył mi błąd P167B błąd wtryskiwacza zakłócenia działania. Ktoś coś? Czy to wymiana wtryskiwacza czy tylko jak błąd wskazuje wykonac adaptacje?
Kalibracja nie pomogla.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lis 2019, 16:55 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 26.10.2012
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
Pomoze mi ktos z tematem

edit.
wiesiekj ostatni raz toleruje tego typu post, następnym razem leci do kosza.
maciekelga

_________________
PIWO TO MOJE PALIWO


Ostatnio edytowano Pt, 22 lis 2019, 20:08 przez maciekelga, łącznie edytowano 4 razy
Nie dubluj postów, konkrety, następnym razem tego typu post leci prosto do kosza ! Przeniosłem do odpowiedniego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lis 2019, 20:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
... Twoje pytanie i moja odpowiedź, nie bardzo pasują do tego tematu, ale zaryzykuje..

Kolego wiesiekj, Korekty wtryskiwaczy są względnie dobre.
Błąd P167b oznacza problem z zakodowaniem tych korekt podczas kalibracji automatycznej które czasami silnik sam sobie robi.
Prawdopodobna przyczyna to zmieniające się warunki do przeprowadzenia kalibracji podczas kalibracji

Kasowanie błędu wskazane jako pierwsza czynność, jak również ponowna próba kalibracji.

Proponuję użyć forscana ale na lapciaku z Windowsem, plik exe znajdziesz na stronie Forscan. org

Z pozycji laptopa w odpowiedniej zakładce, będzie pozycja kalibracja wtryskiwaczy, uruchom to i postępuj zgodnie z komunikat ami.


Jest jeszcze sposób kalibracji na kabelek jak i sposób na Kasowanie błędu bez użycia złącza diagnostycznego, ale dobrą masz drogę jako diagnosta to proponuję to co wyżej napisałem.

Powodzenia, dawaj znać.


Ostatnio edytowano Pt, 22 lis 2019, 20:07 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.