Teraz jest Pn, 13 maja 2024, 18:47

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 9 gru 2020, 14:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.10.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2006
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: dolnośląski
Cześć,

Niedawno zakupiłem Mazde 2.0 PB 147KM 2009r. Chciałbym zapytać, jak w tym silniku wygląda sprawa regulacji luzów zaworowych? U mnie silnik pracuje poprawnie i nie słychać żadnych dziwnych odgłosów, ale przejechane juz 200kkm, 30kkm na LPG, więc zainteresowałem się tematem.
Zadzwoniłem do jednego warsztatu w okolicy, to powiedzieli, że w tym silniku są szklanki i w przypadku regulacji och wszystkich (16) koszt może wynieść okolo 3300zł. Dlatego chciałbym zapytać się użytkowników forum, którzy wykonywali tę operację u siebie, czy cena jest ok oraz czy konieczna jest jakakolwiek ingerencja póki silnik działa prawidłowo?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 gru 2020, 20:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: warmińsko-mazurski
Mechanik kosmita omijaj szerokim łukiem , mnie w ASO Olsztyn podali 800 do 1Tyś za wszystko. <pirat>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 gru 2020, 15:43 
Nowicjusz
Offline
Od: 14.12.2019
Posty: 48
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Comfort
Region: pomorski
Hello,

warto chociaż sprawdzić luzy zaworowe, żeby wiedzieć na czym się stoi. W ekstremalnym przypadku może dojść do tego, że luzy się skasują i zawory będą podparte. Nie wiem czy akurat silniki Mazdy mają aż takie tendencje, ale kilka razy spotkałem się z tym w silnikach motocyklowych. Producent zalecał regulację i sprawdzenie co 40 kkm, a już po 30 tysiącach nie dawało się wsunąć listka szczelinomierza 0,05 mm. Samo sprawdzenie luzów nie jest zbyt skomplikowane, można zrobić samemu lub z kimś kto ogarnia podstawy mechaniki i budowy silnika. Sama regulacja na tzw. podkładki czy szklanki jest o tyle uciążliwa, że najczęściej trzeba demontować wałki rozrządu. U mnie akurat nic się nie dzieje, ale dla świętego spokoju zamierzam sobie te luzy skontrolować, ale dopiero za jakiś czas będę mógł się tym zająć.

Pozdrawiam

_________________
"Życie jest pasmem straconych okazji."


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 paź 2023, 14:37 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 177
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
podepnę się pod temat
czeka mnie regulacja luzów ,na wydechowych
auto idzie we wtorek na warsztat

moje pytanie brzmi: czy do wyjęcia a później włożenia szklanek konieczne jest demontowanie łańcucha rozrządu a co za tym pokrywy rozrządu (wszystko tak jak do wymiany ) ??
wałki muszą być całkiem zdjęte ?

robił ktoś sam bądź widział ew. wie na 100% jak to jest robione w M6 GH 2.0 benzyna ?

-- Dodano: 16 października 2023, o 14:37 --

nikt nie widział ?
nikt nic nie wie ?
nikt nie robił regulacji luzów zaworowych ?

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 paź 2023, 18:32 
Amator
Offline
Od: 30.03.2023
Posty: 68
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Tak, konieczny demontaż łańcucha rozrządu i wałków rozrządu


Ostatnio edytowano Pt, 20 paź 2023, 18:32 przez basyl, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 lis 2023, 18:42 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 177
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
dobra luzy mam ogarnięte :)
nie trzeba demontować wszystkiego :)
na warsztacie chcieli robić jak piszesz wszystko demontować cały rozrząd pokrywe itd, ale zaproponowałem żeby spróbowali sposobu jaki znalazłem na innym forum [inne forum] tam jest opis jak to zrobić bez zdejmowania pokrywy rozrządu,blokowanie wału,blokowanie prowadnicy i luzowanie napinacza a dopiero jak się nie da będą rozbierać wszystko
bez problemu łańcuch sie luzuje i można ściągnąć kolo zębate z wałka wydechowego ,później już z górki samo odkręcenie i wyjęcie wałka
robili to przy mnie ,zajęło im to może 2-2.5 godz spacerkiem,kupa czasu zaoszczędzone :)

metoda ta jedynie może być zastosowana do wydechowych ,sprawdzona i działa w 100%
do ssących niestety sie nie nadaje ze względu że nie odkręcisz wariatora z wałka ssącego bo blokuje właśnie pokrywa
ale na szczęście przeważnie jeśli robią sie luzy zaciasne to na wydechu a zwłaszcza przy lpg

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lis 2023, 18:50 
Amator
Offline
Od: 30.03.2023
Posty: 68
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Jaki przebieg;
- ogółem?
- na LPG?
Jakie były wartości luzów i na jakie zostały ustawione??

-- Dodano: 5 listopada 2023, o 18:49 --

5. 6. Stosując opcję "cytuj":
- nie należy cytować poprzedzającego postu,
- nie należy cytować zamieszczonych zdjęć i odnośników do filmów,
- należy wybrać konkretny fragment tekstu, do którego chcemy się odnieść, a nie jego całość

Nie cytuje całego postu;
TYLKO
Wybieram konkretny fragment tekstu, do którego chce się odnieść,


Ostatnio edytowano N, 5 lis 2023, 16:59 przez basyl, łącznie edytowano 2 razy
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6). Co ty masz z tym cytowaniem. Odpowiadasz od razu więc niema potrzeby cytowania. Zapoznaj się z regulaminem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lis 2023, 19:46 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 177
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
ogólny przebieg 245k
ale na 210k był robiony kapitalny silnika w tym kompletna regeneracja głowicy,nie wiem jakie były luzy po regeneracji bo nie mierzyliśmy(głowica była robiona w REDO Żory) ale przyjmuję że właściwe czyli w normie na wydechach 0.27-033,silnik pracował poprawnie i przestał pić olej,do tej pory tak jest od wymiany do wymiany nie dolewam nic
dokładnie rok temu i jakieś 20k km wcześniej mierzone luzy miały już dolną granice normy
po 35 tyś luzy spadły do 0.20-0.22,mowa oczywiście cały czas o wydechach,robiłem teraz wszystkie 8 szklanek,kazałem zebrać do górnej granicy normy i tyle zebrali,zrobili to idealnie w dół po 0.10-0.11 na szklance ,po złożeniu luzy są 0.30-0.32
auto genaralnie na gazie ma jakieś 160k zrobione ale ja licze wszystko od remontu ,od kiedy go mam czyli jakieś 35k
chyba dość szybko zjechały te luzy ponieważ większość przejachana była na starej instalacji lpg,z częściowo wymienionymi podzespołami, długo by gadać a nie chce bo mam ochotę temu gazownikowi zwyczajnie wpierd...ale temat już ogarnołem sam :)

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lis 2023, 07:12 
Amator
Offline
Od: 30.03.2023
Posty: 68
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Już wówczas należało;
-wyregulować zawory,
- oraz przeprowadzić fachowe strojenie instalacji przy użyciu sondy AFR,
W silnikach bez hydrauliki zaworów;
1/to przed założeniem instalacji LPG należy skontrolować i ewentualnie wyregulować luzy zaworowe,
2/montaż instalacji LPG u kumatego instalatora;
- silnik powinien być w nienagannym stanie technicznym,
3/strojenie pod obciążeniem w czasie jazdy, przy użyciu sondy szerokopasmowej AFR lub na hamowni,
4/kontrola luzów co ok;20.000 km przebiegu,
5/jeżeli luzy będą Ok to można zwiększyć interwał kontroli do 30.000 km

-- Dodano: 6 listopada 2023, o 21:10 --

basyl - przeczytaj regulamin, pkt 5.6)


Ostatnio edytowano Wt, 7 lis 2023, 07:12 przez basyl, łącznie edytowano 2 razy
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6). Funkcja cytuj dotyczy dalszych tematów ,odpowiadasz od razu wiec nie cytuj. I nieważne że dokładnie wytniesz zapytanie. Daje ci 1 ostrzeżenie za dyskusje na ten temat.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lis 2023, 16:46 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 177
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
ja potrzebowałem jedynie info czy się da zdjąć wałki bez zdejmowania pokrywy rozrządu czy nie

naocznie wiem że się da :)
co prawda jedynie wydechowy ale jednak ,bo na nim najbardziej siadają luzy przy lpg.

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 lis 2023, 18:34 
Amator
Offline
Od: 30.03.2023
Posty: 68
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
5 listopada 2023, o 19:46 19lisu75 napisał(a):
po 35 tyś luzy spadły do 0.20-0.22,mowa oczywiście cały czas o wydechach, robiłem teraz wszystkie 8 szklanek, kazałem zebrać do górnej granicy normy i tyle zebrali, zrobili to idealnie w dół po 0.10-0.11 na szklance ,po złożeniu luzy są 0.30-0.32

Gdy luzy na wydechach spadły poniżej normy, należało;
- wcześniej dokonać pomiaru kompresji, aby stwierdzić stan zaworów,
- gdy kompresja jest w normie - można przystąpić do regulacji luzów,

Zebrałeś nadmiar po wewnętrznej stronie szklanki;
- tam gdzie trzonek zaworu styka się ze szklanką,
- a nie po zewnętrznej;

https://lh3.googleusercontent.com/pw/AD ... authuser=0


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.