Teraz jest Śr, 16 kwi 2014, 18:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 6 lip 2013, 15:58 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 21:35
Posty: 2679
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 58
Silnik: 2.0 diesel
Moc: 143 KM
Jako, ze dokonalem zakupu stacji multimedialnej wraz z kamera to postanowilem dodac opis instalacji kamery cofania w Mazdzie 6 Hatchabck.

Do instrukcji montazu stacji odsylam do fotorelacji kolegi Michala

viewtopic.php?f=13&t=312

Mam nadzieje, ze ponizszy obrazek przedstawi mniej wiecej miejsce i sposob puszczenia tego kabla.

1.jpg

Jak zwykle przy tego typu pracach obawialem sie, ze polamie ktores z zatrzaskow czy spinek ale obylo sie bez strat :)

Do calej operacji potrzebujemy jedynie:

- tasme izolacyjna
- srubokret krzyzak
- klucz 8 i 10
- oraz odrobine checi :)

Zabieramy sie do usiniecia paneli 1 i 2 przedstawionych ponizej

2.jpg

Podwadzamy sobie palcem panel od spodu i delikatnie ciagniemy w gore do siebie.

3.jpg

tak wyglada juz wypiety panel, miejsca zaznaczone czeronym kolkiem obrazuja miejsce mocowania panelu progu przednich drzwi.

4.jpg

nastepnym panelem na drodze jest ten na progu tylnich drzwi, postepujemy z nim dokladnie jak z poprzednim panelem...

5.jpg

Jak widac ten panel ma rowniez 3 zatrzaski jak i bolec wchodzacy w panel tylniego nadkola. Mam nadzieje, ze lepiej zobrazuje to na obrazku bo jakos nie umie tego "ubrac" w slowa :P

6.jpg
7.jpg

Plastiki progow mamy juz usuniete wiec zabieramy sie za kolejny element, ktorym jest plastik maskujacy puszke bezpiecznikow. Na poczatek odkrecamy nakretke, dla ulatwienia zdjemujemy uszczelke i wtedy delikatnym szarpnieciem od siebie wypinamy ten element.....

8.jpg

Teraz pozostal na plastik maskujacy slupek pomiedzy drzwiami i przyznam szczerze, ze byl to najtrudniejszy element to usuniecia i dopiero przy skladaniu wpadlem jak to powiniennem prawidlowo wypiac.
Wam podam juz gotowa recepte :P

- zdejmujemy uszczelke drzwi zdluz calego slupka (przod i tyl) pewnie zastanawiacie sie dlaczego - zaraz wytlumacze....

panel ten posiada cos takie dziwne zaczepu cos ala haczyki, ktore to wchodza pod uszczelke - oczywiscie ja zdjalem wszystko bez zdejmowania uszczelki ale przy okazji moglem zlamac te nazwijmy haczyki

9.jpg
9a.jpg

Zdejmujac uszczelke ulatwiamy sobie cala operacje plus minimalizujemy straty :) a tych przeciez nie chcemy...

Postepujemy zgodnie z kolejoscia

1 - delikatne szarpniecie na dole, gdzie jest jeden wczep i nieco wyzej po przeciwnej stronie dwa kolejne
2 - po zdjeciu uszczelki jest nam o wiele latwiej uwolnic "hczyki"
3 - w tym miejscu sa dwa bolce wchodzace w jasny panel powyzej.

10.jpg

a taki o to widok ukazuje sie nam pod owym panelem :)

11.jpg

Teraz pozostaje nam usuniecie panelu oslaniajacego nadkole - jak i poprzednio - nie potrzebujemy zadnych narzedzi, wystarczy uzycie sily :)
Juz dokladnei nie pamietam ile bylo tam zatrzaskow ale na zdjeciu zaznaczam dwa widoczne, chociaz mozliwe, zebyl jeden wyzej....

12.jpg

ten panel ma rowniez takie swego rodzaju nakladki, ktore wchodza pomiedzy wygladzine bagaznika takze warto pamietac o nich podczas skladania....

Wyjmujemy polke bagaznika.... w miejscu raczki sluzacej do skladania fotela znajduje sie zaslepka, podwadzamy ja malym srubokretem, pod nia znajduje sie sruba krzyzak - druga sruba zaznaczona rowniez na zdjeciu

13.jpg
14.jpg

Poza tymi dwiema srubkami caly panel podobnie jak poprzednie trzyma sie rowniez na zatrzaskach/wczepach takze jeden energiczny ruch i mamy go w reku - oby calego hehe

nastepnie zdjemujemy wykladzine nadkola, trzyma sie ona na plastikowych koleczkach - dwa widac golym okiem, trzeci pod panelem - ja jej nie zdejmowalem calkowiscie bo mozna ja wystarczajaco mocno odgiac w cely polozenia kabla

15.jpg
15a.jpg

pozostaje nam usuniecie oslony tylniej belki, przymocowana jest ona na dwoch wciskanych koleczkach takze nie potrzebujemy zadnych narzedzi

20.jpg

Osoby posiadajace mocowania do linek musza delikatnie podwadzic wewnetrzna oslone a pod nia kryje sie sruba 10ka.

19.jpg


A tak wyglkada juz rozebrany boczek - na czerwono zaznaczylem lokalizacje modulu czujnikow cofania.

21.jpg

Teraz droge do polozenia przewodu video do kamery cofania mamy juz utorowana.

Bierzemy w reke przewod i przeciagmy go wedle wlasnego uznania, mocujac tasma do biegnacych juz przewodow.
Ja w niektorych miejsach wypinalem taki cienki przewod, w jego miejsce wpinalem kabel video a cienki przewod mocowalem tasma izolacyjna.
Wykorzystalem rowniez swoja drukarke do etykiet, wydrukowalem kilka etykiet "choragiewek" po czym zostaly one przyklejone do swiezo polozonego przewodu w miejsach widocznych po zdjeciu paneli w celu ulatwienia szybkiej identyfikacji przewodow w przyszlosci.

16.jpg
16a.jpg

Na koniec zdemontowalem schowek pasazera.

17.jpg
18.jpg

Przyznam szczerze, ze wszystko dosc latwo zeszlo - jak juz wspominalem obylo sie bez strat a kabel zostal polozony zgodnie z zalozeniami.

W koncu mozemy zabrac sie za sam montaz kamery....... w tym celu niestety ale musimy zdjac zderzak :( no to zaczynamy

- srubka na nadkolu nastepnie dwie pod spodem - wypinamy zderzak z nadkola, ciagnac delikatnie do siebie (*1)

22.jpg
23.jpg

- dwa kolejne kolki rozporowe

24.jpg

i powtarzamy krok (*1)

Zeby bylo ciekawiej obie lampy trzeba zdjac po pod nimi znajduje sie sruba krzyzak...

Odkrecamy 3 sruby , oryginalne wygladaja nieco inaczej niz moje, mialem ta lampe wymieniana i jak widac orygianlne nakretki zostaly zgubione (10tki) odpinamy kable z kostek

25.jpg

Trzyma ja dodatkowo plastikowy wczep takze aby ja wyjac trzeba ciagnac do siebie - A tak wyglada juz wyjeta lampa

26.jpg

Odkrecamy srube pod lampa - jak widac uzbieralo sie tam troche syfu

27.jpg

Droga do zdjecia zderzaka gotowa :D Nie porobilem juz zdjec bo jest to chyba zbedne, trzyma sie on na dwoch sporych wczepach i bocznych zatrzaskach (zdjecie ponizej), ktore nie sprawiaja wiekszych
klopotow.

22a.jpg

Instalujemy kamere w porzadanym miejscu, przeciagamy kable do srodka, podlaczamy przeciagniaty przewod video do kamery, plus do plusa wstecznego - ja wgryzlem sie tymi przewodami z kable zasilajace centralke wstecznego co oszczedzilo mi czasu w lokalizacji odpowiednich przewodow.

Uwaga dla osob podlaczajacych kamere do stacji multimedialnej chcacych aby obraz przelaczal sie na ten z kamery automatycznie po wrzuceniu wstecznego.... nalezy pociagnac drugi kabel od stacji "reverse" i podlaczyc go pod plus (+) swiatla wstecznego. Tym sposbem nawigacja "wie" ze cofamy i przelacza nam automatycznie obraz, na wyswietlaczu srodkowym mazdy pojawia sie komunikat "Camera"

28.jpg

<zdjecia z widoku kamery dodam wieczorem albo jutroooo bo teraz za mocno daje slonce>

Staralem sie dac dosc szczegolowy opis i zdjecia - mam nadzieje, ze niczego nie pominalem a powyzsza instrukcja przyda sie to kolejnym uzytkownikom.

PS wszystko skladamy w odwrotnej kolejnosci :)

Pozdrawiam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 8 lip 2013, 09:10 
Avatar użytkownika

Od: Wt, 23 paź 2012, 09:09
Posty: 759
Lokalizacja: UK-NI
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2.0 MZR-CD
Moc: 140
Moment: 340?
...taką fajna fotorelację zrobił a w dziale ''Pokaż swoją 6-tkę'' cisza. Ile czasu zajęła Ci ta operacja? Pozdrawiam...

_________________
xX KOVAL Xx
viewtopic.php?f=3&t=309


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 8 lip 2013, 09:17 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 21:35
Posty: 2679
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 58
Silnik: 2.0 diesel
Moc: 143 KM
troche na to czasu schodzi niestety bo pol samochodu rozebrane, do tego robilem zdjecia, co chwila chodzilem napic sie czegos zimnego itd :)

Ciezko mi powiedziec bo cala operacja przedluzala sie bo:
- urwalem przewod od czujnikow cofania i to na dodatek zaraz przy samym czujniku wiec ciezko bylo lutowac
- zmartwila mnie rdza napotkana na belce tylnego zderzaka takze zajalem sie nia, obczyscilem, pomalowalem
- zakladajac lampy zapomnialem przykrecic srubke zderzaka znajdujaca sie pod lampa i znowu musialem je wyjmowac :(


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 8 lip 2013, 11:52 

Od: So, 20 paź 2012, 11:19
Posty: 148
Lokalizacja: Białystok
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2.0 MZR
Moc: 147 KM
Moment: 108 kW
A ja od siebie mogę doradzić że ostatnio przy spotkaniu z Kamilem <spoko> zobaczyłem że między dwoma lampkami oświetlenia tablicy rejestracyjnej, pomiędzy nimi, znajduje się zaczep aby przyczepić ewentualnie 3 lampkę (tylko po co komu to). I tu fajna sprawa bo wydaje mi się że śmiało możesz swoją kamerę wczepić pomiędzy te dwie lampki, i masz wtedy kamerę na środku zderzaka, co poprawia widoczność :)
glowasiek sprawdź, czy u Ciebie jest to możliwe, bo z tego co widzę masz kamerę bardziej po prawej stronie (patrząc od tyłu samochodu) :D


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 8 lip 2013, 12:04 
Avatar użytkownika

Od: Pt, 19 paź 2012, 21:35
Posty: 2679
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 58
Silnik: 2.0 diesel
Moc: 143 KM
tak, jest to mozliwe ale potrzebujesz trzecia czarna ramke, ta trzymajaca swiatla podswietlenia tabl rej. Oczywiscie trzeba tez kupic odpowiednia kamere bo np moja by juz sie nie nadawala na taki montaz.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 18 wrz 2013, 07:53 
Avatar użytkownika

Od: Śr, 24 kwi 2013, 22:36
Posty: 546
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2011
Silnik: MZR 2.0 B DISI
Moc: 155 KM
Moment: 193 Nm
Ja mam właśnie taką kamerkę pasującą do lampki podświetlenia (ta po prawej :) ):
Obrazek
Dokupiona razem ze stacją. Niestety nigdzie nie można dorwać lampki, aby ją zaadaptować.

Co do montażu kamerki, to aby przełączać automatycznie obraz należy połączyć kabelki zielone z oznaczeniem REVERSE, wtedy sygnał o włączeniu wstecznego jest pobierany z CAN i przelacza obraz w stacji. Jeśli takiego kabelka brak, to wtedy należy pociągnąć dodatkowy.

Dodatkowo mi udało się zamontować kamerke bez zdejmowania zderzaka, zdjalem tylko lampę. A reszta tak jak na fotorelacji.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 27 lis 2013, 23:35 

Od: Pt, 22 lis 2013, 23:56
Posty: 13
Rok produkcji: 2009
Silnik: Benzyna 2.0
Witam. A czy ktoś montował kamerę cofania w kombi? Którędy Węgry puścić kabel z klapy do środka?

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 14 sty 2014, 04:28 

Od: Cz, 7 lut 2013, 23:25
Posty: 985
Lokalizacja: Warszawa- cała Polska
Rok produkcji: 2010
Silnik: 2.0 MZR-CD
Moc: 140 km
Moment: 330 Nm
ZBANOWANY!
Super profesjonalna relacja <bravo>
Gdyby nie ortografy to na 6+ aż miło czytać/oglądać. Ja w kombi też mam kamerkę tyle, że stację mam z firmy Stopol model Dvr coś tam coś tam. Problem w kombi jest taki, że dookoła blacha i nie ma jak się przebić bezinwazyjnie. Ja robotę robiłem pod chmurką i jak doszedłem, że ciężko tego chincha przeprowadzić a pół tyłu rozebrane to zaczął padać deszcz. Decyzja mogła być tylko jedna, wkrętarka i otwornica. Na dodatek ostatnim Viltem z baterii udało mi się przebić. Co prawda polakierowałem gołą blachę ale nie jestem pewien czy za parę lat klapa do wymiany nie będzie... ;-(

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 14 sty 2014, 10:23 
Avatar użytkownika

Od: Cz, 2 sty 2014, 14:27
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2,5
Moc: 170
Moment: 226
Panowie, a gdzie macie pomontowane wyświetlacze do tych kamer - pytam oczywiście tych co nie mają stacji multimedialnych - najlepiej jakbyście pokazali zdjęcia.

Kamerka świetna rzecz, ale koniecznie taka, żeby widziała w nocy, w poprzednim aucie maiłem zwykła i nocą był dramat z cofaniem, jedynie lusterka i wyczucie. Tu chciałbym uniknąć tej nieprzyjemności zwłaszcza, że na dodatek mam ciemne szyby także widoczność jest jeszcze mniejsza :wink:


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 14 sty 2014, 12:31 

Od: Cz, 7 lut 2013, 23:25
Posty: 985
Lokalizacja: Warszawa- cała Polska
Rok produkcji: 2010
Silnik: 2.0 MZR-CD
Moc: 140 km
Moment: 330 Nm
ZBANOWANY!
Marrud moja kamerka ma diody IR tak więc wszystko elegancko widać (tyle że już na czarno-biało)! Nie sądzę, żeby ktoś kto nie ma stacji miałby kamerkę. Teoretycznie możesz taką kamerkę podłączyć do tableta ale wtedy obraz byś musiał sam uruchamiać no i miałbyś tak jakby Enterprise, nie samochód....
Najlepszym choć najdroższym rozwiązaniem byłoby zamontowanie czujników cofania z kamerką, gdzie sygnał i obraz idzie na lusterko wsteczne nakładane na ORI ale obraz mały no i pewnie z tysia pln kosztuje.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 14 sty 2014, 16:40 
Avatar użytkownika

Od: Cz, 2 sty 2014, 14:27
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2008
Silnik: 2,5
Moc: 170
Moment: 226
Czujniki cofania mam, ale z kamerą jest wygodniej i bardziej precyzyjnie. Ekran na lusterku jakoś mi się nie widzi, w 6 lusterko już samo w sobie jest duże a z nakładką to będzie za wiele szczęścia. Rozważam jakiś niewielki ekran dodatkowy którego będę mógł przenieść do innego auta jak to mazdy zakupię stacje. Chciałbym się jednak wcześniej zorientować jakie miejsca wybraliście na takie ekrany...


 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.063s | 14 Queries | GZIP : On ]

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.12 by Kaczor.