Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 09:35

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 17 cze 2013, 22:12 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 12.06.2013
Posty: 148
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
Potrzebuję się dobrać do klamki zewnętrznej w drzwiach kierowcy.
Ktoś kojarzy opis demontażu tapicerki drzwi bez demolki?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 cze 2013, 11:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
Wiem, że Damianko swego czasu wspominał coś o fotorelacji ze zdejmowania poszycia drzwi, powiem szczerze, że też na to czekam, bo założyłem sobie, że do końca wakacji zrobię zabezpieczenie przeciwkorozyjne nadkoli, podwozia (tu juz jest fotorelacja) oraz profili drzwi.

Zatem trzymamy kciuki za fotorelację z rozbebeszania drzwi, na pewno się przyda. :D

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 18 cze 2013, 11:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
a co sie stalo ? a czy nie da sie zdjac klamki bez zdejmowania tapicerki? z boku drzwi na wysokosci klamki masz zaslepke, pod nia sruba i to wlasnie dzieki niej mozesz zdjac klamke razem z zamkiem - tzn tak mi sie wydaje - bynajmniej tak mozna to bylo zrobic w innych autach a w mazdzie wszystko mozliwe hehe


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 cze 2013, 11:18 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Jest jak mowi glowasiek :) ale jezeli juz koniecznie musisz rozebrac dzwi to tutaj masz filmik:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GVtvXtPCQSY&feature=player_embedded#![/youtube]


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 cze 2013, 22:15 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Miły Pan, ale ja bym mu drzwi nie dał dotknąć. Trochę mu się rozpękła osłonka w łapkach, dalej wolałem nie oglądać :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 cze 2013, 21:18 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 12.06.2013
Posty: 148
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
Dzięki Panowie!
Jak wspomniałem w innym wątku potrzebuję zrobić porządek po poprzednim właścicielu i w miejsce zwykłej klamki założyć klamkę keyless. (robota poprzednika w związku z garażową naprawą drzwi po kolizji). Byłoby bosko gdyby udało się wyjąć klamkę bez zdejmowania tapicerki. Może być i tak, że kostka od wiązki do klamki będzie niedostępna i tapicerkę będę musiał zdjąć aby ją wyłowić... znajdę wolną chwilę to się okaże.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 cze 2013, 18:25 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 12.06.2013
Posty: 148
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
Film trochę pomógł, ale tylko częściowo. Z drzwiami kierowcy jest inaczej. Odkręca się śrubkę pod klamką i we wnęce przy panelu przycisków, gdzie wsadza się paluchy przy zamykaniu drzwi. Trójkąt przy lusterku schodzi podobnie jak tapicerka wg metody siła x gwałt. Kołki wyskakują, ale trzeba się liczyć, że któryś może się wyłamać. Obudowa klamki wew. nie schodzi jak na filmie, trzeba ją przekręcić o 90 stopni i przełożyć przez otwór w tapicerce.
Śrubką przez zaślepkę od grzbietu drzwi odkręca się tylko wkładkę zamka. Aby wyjąć klamkę zewn. trzeba będzie demontować napęd szyby itd. Na razie zrobiłem rekonensans szukając kostki do klamki keyless aby sprawdzić czy moja kupiona klamka podejdzie. Nie mogłem znaleźć kostki i trochę się zmartwiłem, ale wewnątrz drzwi wymacałem na dole zwiniętą wiązkę i ... klamkę do drzwi prawych. Poprzednik naprawiał drzwi "po kosztach". Nie miał klamki keyless lewej, więc założył zwykłą, a w pod tapicerkę dał luzem zdobytą skądś prawą keyless, aby system keyless nie wisiał na błędzie.
Gdyby to kogoś interesowało, to systemów keyless w M6 jest podobno 4... ja kupiłem klamkę lewą z wtyczką 4 pin. W aucie mam 6 pin :( Nawet nie próbowałem podpinać. Na szczęście na 99% da się przełożyć wnętrze klamki - guziczek i czujnik z wiązką da się wyjąć z klamki. Będzie trzeba tylko przeciąć i potem polutować przewody aby przeszło przez szczelinę w klamce. Powinno się udać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 lip 2013, 17:31 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 12.06.2013
Posty: 148
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
Panowie, potrzebuję jeszcze pomocy.
Już myślałem, że jestem w domu z wymianą klamki, ale okazało się, że poza różnicami elektrycznymi, które udało się opanować, występują co najmniej w wersje mechaniczne klamki ;<
Chodzi o detale w kształcie prowadnic widoczne na zdjęciach:
http://imageshack.us/photo/my-images/10/1gmf.jpg/

Jeśli ktoś miałby dostęp do katalogu części prosiłbym o pomoc w doborze i ustalenie nr części podstawy klamki jaki potrzebuję. Nr vin nie podaję, bo tutaj to nic nie da.
Chodzi mi o to czy jest szansa dopasować podstawe klamki od wersji bez keyless oraz czy są różnice w tej cześci dla modelu EU i ENG podejrzewam, że tak bo musi być miejsce na wkładkę zamka obok klamki, ale tego nie wiem na pewno.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lip 2013, 15:48 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 12.06.2013
Posty: 148
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
Sprawa załatwiona. Mam już klamkę jak "wytwórca" przewidział.
Okazało się, że sprzedano mi klamkę keyless od 3 <nie>
Są prawie identyczne, ale wiadomo jak to jest z "prawie"
Użyłem więc zewnętrznej (kolorowej) części klamki od 3 (to akurat jest identyczne z 6) + dokupionego korpusu od klamki keyless lewej z anglika z uszkodzonym przyciskiem. Przycisk i sensor przełożyłem z klamki prawej jaką miałem luzem w drzwiach .
Do tego lakier w sprayu. Droga przez mękę, ale da sie temat ogarnąć za 300 zł.
W ASO klamka kosztuje około 1500, robocizna nieokreślona... Swoją drogą jeden kołeczek do tapicerki drzwi kosztuje w ASO 15 zł <suicide>
Kupiłem sobie w autowanda za 11 zł ... 10 szt identycznych na wzór.
Rozumiem duże marże na częściach w ASO, bo ktoś część musi dobrać, zapakować, wysłać. Jeśli coś jest wyjątkowego i dorobienie tego na wzór kosztuje dużo też rozumiem. Ale żądać 15 zł za kołeczek wartości kilku groszy dostępny w co drugim motoryzacyjnym uważam, za niegodziwość.

Dla potomnych - wkład klamki keyless, czyli sensor + przycisk idzie przełożyć np z prawej do lewej.
Podziękowania dla zielony110 za pomoc z doborem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 12 lip 2013, 19:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Janow napisał(a):
Podziękowania dla zielony110 za pomoc z doborem.

Polecam sie na przyszlosc ;)

Wieczorem powinien powstac temat jak zdjac poszycie drzwi wraz ze zdjeciami.
I to zarowno strona kierowcy jak i pasazera <tak>

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 12 lip 2013, 20:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
No to zaczyname przygode ze zdejmowaniem poszycia w Mazdzie GH.

Co nam bedzie potrzebne:
- srubokret (krzyzak);
- cos do podwazania plastikow (aby sobie nic nie porysowac) ale nie jest to potrzebne;
- cierpliwosc :P

Zaczynamy od drzwi kierowcy (wersja UK)

Na poczatek odchaczamy ten maly trojkat gdzie jest glosniczek. Ja chwycilem od lewej strony (patrzac na zdjecie) i pociagnalem.
Trzyma sie on na dwoch kolkach

Obrazek

Glosnik wyjalem a reszta niech sobie "dynda" ;)

Obrazek
Nastepnie odkrecany sruby. Jedna w zaglebieniu jak chwytamy drzwi do zamkniecia

Obrazek

Druga znajduje sie za zaslepka w mechanizmie otwierania drzwi

Obrazek

Nastepnie zaczynamy "odciaganie" tapicerki od drzwi.
Ja zaczalem od dolu gdzie jest swiatelko bo tam mi bylo najwygodniej.
Wszystko trzyma sie na bialych kolkach.
Jak juz wszystkie kolki sa luzne wystarczy podniesc tapicerke i powinna zejsc.

I tutaj mala uwaga:

Kable nie sa za dlugie (sterowanie szybami i podswielenie) wiec trzeba je odczepic aby ich sobie nie urwac.

Po zdjeciu mamy panel drzwi.

Na zdjeciu kilka kolkow zostalo w drzwiach i trzeba je wyjac i wsunac spowrotem w poszycie tapicerki

Obrazek

Obrazek

Strona pasazera

Procedura jest prawie identyczna.
Jedyna roznica to trzy sruby trzymajace poszycie a nie dwie jak po stronie kierowcy.

Jedna sruba - za klamka

Obrazek

A dwie pozostale w raczce do zamykania drzwi.
Aby sie do nich dostac nalezy zdjac plastik osdobny.
Ja podwazylem go lekko od dolu i wyszedl calkiem lekko :)

Obrazek

Jedna sruba na gorze a druga na dole uchwytu.

Odkrecamy i zaczynamy ponownie zabawe z "odciaganiem" kolkow (chyba lacznie jest ich 8 lub 9)
Efekt koncowy

Obrazek

Mam nadzieje ze sie komus przyda :D

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 12 lip 2013, 20:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Super relacja! :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 12 lip 2013, 20:31 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
"Chura, to jest wspaniała rada, pycha."

A tak na poważnie to jakie głośniki montujesz?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 mar 2016, 09:04 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
Przydaloby się drzwi tylnych, przednie już glosniki wymienione teraz czas na tyl, jeśli można poproszę nigdzie nie znalazłem a szkoda mi pourywać to i owo


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 23 mar 2016, 11:49 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Tutaj znajdziesz:

viewtopic.php?f=97&t=547

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 mar 2016, 11:57 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
Ok dzieki , mam nadzieje ze bedzie. Pozdrowki


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lip 2016, 05:37 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 17.06.2015
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Hej,

Ostatnio (dwukrotnie :x) w trakcie otwierania szyby wpadla mi do podszycia przepustka wjazdu na parking w pracy. Nie bede wyrabial nowej i chce odzyskac ta stara (stare :)). Czy ten sposob mi to umozliwi? Nie jestem przekonany czy ta komora na szybe nie jest jakas oddzielna?

maciej


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.