Teraz jest So, 21 sty 2017, 18:22

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Wt, 23 paź 2012, 08:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2261
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Ponizej przedstawiam szczegolowa instrukcje demontazu zderzaka wykonana przez kolege zielonego.
Zaczalem od odrecenia srub(x1 klucz 8-mka) oraz plastikowych kolkow (x3) na nadkolach

Obrazek

ta sama operacje przeprowadzamy z drugiej strony.
Nastepnie zabieramy sie za spod auta.
Jedna sruba schowana jest za gumowa oslona pokazana na zdjeciu:

Obrazek

Obrazek

Kolejne sa juz doskonale widoczne pod zderzakiem

Obrazek

Na samym srodku sa jeszcze 4 sruby (klucz 10-tka), ktore w moim przypadku niestety krecily sie i nie dalo rady ich wyciagnac.

Dol i boki juz opanowane wiec zostaje tylko gril.
Na poczatek klipy znajdujace sie blizej srodka samochodu.

Obrazek

nastepnie sruba oraz gumowa podkladka.
w jednym miejscu tej gumowej podkladki jest maje wyzlobienie, w ktore wkladamy plaski srubokret i delikatnie podwazamy

Obrazek

zostaje nam podstawa, ktora wyciagamy.

Obrazek

nastepnie odkrecamy ten maly trojkat

Obrazek

po jego zdjeciu ukazuje sie kolejna srubka

Obrazek

Po jej wyciagnieciu calosc powinna byc powinna trzymac sie tylko na zatrzaskach. Boki sa wczepiane, wiec wystarczy pociagnac.

Obrazek

kolejny klips jest nad swiatlem

Obrazek

Teraz zderzak jest juz wolny i wystarczy go zdjac.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 25 lis 2012, 01:32 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4808
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Cytuj:
Na samym srodku sa jeszcze 4 sruby (klucz 10-tka), ktore w moim przypadku niestety krecily sie i nie dalo rady ich wyciagnac.


Chodzi o te cztery śruby, które mocują osłonę pod silnikiem?
Jak wkońcu sobie z nimi poradziłeś?

Cytuj:
Na poczatek klipy znajdujace sie blizej srodka samochodu.

Ile ich jest 1 czy 2?

Te zatrzaski z boków i nad światłami są takie same i czy łatwo się ten zderzak wyciąga?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 25 lis 2012, 13:58 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2261
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
ja u siebie tez nie moglem ruszyc tych 4rech srub pod spodem


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 29 lis 2012, 21:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1955
Lokalizacja: HP19
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Michał napisał(a):
Chodzi o te cztery śruby, które mocują osłonę pod silnikiem?
Jak wkońcu sobie z nimi poradziłeś?

sobie odpuscilem.
Nie musialem sciagac calego zderzaka. Odkrecilem co sie da i "odchylilem" go do dolu.
Ponoc trzeba wlozyc klucz miedzy oslony i da sie chwycic nakretke.
Michał napisał(a):
Ile ich jest 1 czy 2?

jedna z prawej a druga z lewej strony ;)

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 30 lis 2012, 08:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2261
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Usilowalem dostac sie do tych srub ale jest strasznie ciezko - mozliwe, ze z kanalu i po zdjeciu oslony silnika bylo by inaczej ale nie chcialo mi sie juz w go bawic. Podobnie jak zielony odchylilem zderzak i dzialalem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 30 lis 2012, 08:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1955
Lokalizacja: HP19
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Michał napisał(a):
Te zatrzaski z boków i nad światłami są takie same i czy łatwo się ten zderzak wyciąga?

wszystkie zatrzaski sa takie same.
Wystarczy pociagnac do siebie i latwo wyskakuja ;)

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 30 lis 2012, 08:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2261
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
dokladnie - oone wychodza banalnie prosto :) lekkie szarpniecie i masz wypiete :D
Wiem, teraz latwo sie mowi bo przed rozkrecaniem wszystkiego mialem mega stracha, ze cos polamie, uszkodze itd ale obylo sie bez przygod i uszkodzen :) Bylem zmuszony wypiac/zdemontowac zderzak z jednej strony ponownie bo zapomnialem podlaczyc kostke od spryskwiaczy reflektorow :(


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 2 gru 2012, 17:07 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4808
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
A jak myślicie czy jak będę chciał zmienić samo szkło w świetle przeciwmgielnym to będę musiał zdjąć ten zderzak?

Sorry za takie pytanie, ale nie mam aktualnie dostępu do auta, a chce się przygotować.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 2 gru 2012, 19:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1955
Lokalizacja: HP19
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
na 95% tak.
Z tego co pamietam, to lampy i plastiki sa mocowane do zderzaka za pomoca trzech srub.
Jedna na ole jadna z boku blizej tablicy rejestracyjnej i jedna od gory.
Zapewne mozna modzic bez zdejmowania zderzaka, ale nie wiem czy warto.
Jak bedziesz mial wszystko na wierzchu bedzie Ci latwiej :)

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 2 gru 2012, 20:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2261
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
dasz rade, jedynie trzeba sie wysilic aby dojsc do tej jednej magicznej sruby


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 maja 2015, 21:38 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 12.05.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Witam wszystkich forumowiczów. Właśnie stałem się szczęśliwym (oby :D) posiadaczem Mazdy 6 (parametry w profilu).
I zwracam się z pierwszą prośbą o poradę/pomoc. Od początku przedni zderzak od strony kierowcy wyskakuje mi z jednego z tych 3 zaczepów (z górnego). Spowodowane jest to tym, iż lampa jest dziwnie osadzona, tj nachodzi minimalnie na zderzak, przez co on sprężynuje. Zdjęcie poniżej:
Obrazek

Domyślam się, iż musiał mieć jakąś drobną przygodę (twierdzę iż delikatną, gdyż szyby są wszystkie te same, auto mierzone miernikiem itp.)
Demontowałem częściowo zderzak wg powyższego opisu, jednak nie widzę tam możliwości delikatnego uniesienia lampy, tak by nie nachodziła ona na zderzak :(
Podejrzewam też, iż wyrobił się ten jeden zaczep, gdyż bardzo łatwo puszcza. Czy jest możliwość dokupienia/wymiany czegoś takiego? Jak ten element się nazywa, jak go znaleźć?
Chyba, że ktoś ma jakiś pomysł na ten nie jakiś wielki, ale jednak denerwujący defekt?

A tu zdjęcia całości przodu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 13 maja 2015, 00:40 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6138
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Jeloł. Tak się akurat składa, że mam nieużywany oryginalny lewy ślizg zderzaka (bo tak się ten element nazywa). Pchnę Ci za dobre pieniądze.

Ale zanim... rozumiem z posta, że już zdejmowałeś zderzak z zaczepów i jesteś pewien, że jest dobrze zamocowany? Pytam bo ja swój ślizg zakupiłem właśnie z dokładnie tego samego powodu - myślałem, że wyskakuje. A okazało się, że jakiś baran go źle założył i zamiast zaczepić oczko zderzaka za zatrzask - wsadził go POD. Po poprawieniu problem zniknął :)

A mówimy o tym:
Obrazek

I o tym zatrzasku (u mnie ktoś wcisnął zderzak POD zamiast NAD):
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 maja 2015, 08:42 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 12.05.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Tak zderzak zdejmowałem z zaczepów, i wchodzi on na te zatrzaski, ale mimo to ten górny puszcza. Mam nadzieję że nowy ślizg rozwiążę problem, bo mimo to zderzak tak jak pisałem leciutko zachodzi na lampę i sprężynuje odpychając ten zaczep. Ale może nowy nie będzie tak wyrobiony i będzie to trzymał.
Bo sposobu na uniesienie dolnej części lampy nie ma?
Tak wygląda to dzisiaj, dociskam to praktycznie zawsze gdy idę do auta, ale po jeździe wyskakuje:
Obrazek

I widać fragment który nachodzi na lampę, i muszę go również wciskać pod lampę nieraz, a wtedy odskakuje ten zaczep w rogu :(


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 13 maja 2015, 08:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6138
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Z tym zachodzeniem na lampę to ja miałem tak samo, mimo, że zaczep trzymał...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 maja 2015, 13:42 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 12.05.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
No i rewelacja :) Kupiony od Kaczora i zamontowany ślizg rozwiązał problem :)
Zderzak trzyma się jak należy, jazda testowa nawet po dużych nierównościach nie spowodowała wyskoczenia zderzaka, leży teraz tak jak trzeba i nie denerwuje swoim odstawaniem. Poprzedni faktycznie był już wyrobiony i zderzak wskakiwał w zaczep bardzo lekko, przy nowym aż słychać było jak zaskoczył i wątpię, żeby teraz łatwo dało się go wypiąć :)

Wymiana jest banalna, wystarczy wg powyższej fotorelacji odkręcić 1 śrubę 8-semkę u góry w nadkolu, potem 3 plastikowe śrubki w tj. plastikowych kołkach rozporowych, i wyczepić zderzak z 3 zaczepów(tam gdzie u mnie puszczały). Wtedy wystarczy odchylić zderzak i już mamy dostęp do ślizgu, który trzyma się na 2 śrubach (8 i 10)-odkręcamy je, używamy lekko siły do wypięcia starego ślizgu (prawa śruba rozpiera tj. kołek w ślizgu, który trzeba lekko wyszarpnąć), montujemy nowy ślizg i gotowe, zderzak trzyma się jak nowy:)

Dzięki wielkie za pomoc!!


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: So, 16 maja 2015, 13:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6138
Lokalizacja: Warszawa
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
No to sie ciesze, ze sie slizg nie zmarnowal :-)

Polecamy sie :-)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2016, 10:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.02.2016
Posty: 1
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
witam miolem stluczke swoja madzia 6 i potrzebuje pomocy jak zlozyc przod , czktos moze wie jakies schematy na ten temat pilnie poszukuje


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 lut 2016, 22:40 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 351
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Zderzak trzyma się na kilku śrubkach. Reszta to też kwestia kilku narzędzi i chwili pracy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 lis 2016, 22:25 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 196
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Pytanko...czy bez odkręcania tych dolnych 4 śrub odchylę na tyle zderzak aby dostać się do spryskiwacza reflektora?

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 29 lis 2016, 22:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2452
Lokalizacja: Kielce
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
jak rozbierzesz przy grillu i spinki łączące nadkole ze zderzakiem to powinno dać radę.

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 lis 2016, 23:05 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 196
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Damianko napisał(a):
jak rozbierzesz przy grillu i spinki łączące nadkole ze zderzakiem to powinno dać radę.

Czyli jeżeli wykonam wszystkie kroki z 1 posta powinno dać radę prawda?

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 sty 2017, 17:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.01.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Witam. Na forum jestem nowy lecz nie znalazłem żadnego temtu dotyczącego zderzaków przed i po liście. Pasuje po liście do przed a jeśli nie to czym się różnią. Z góry dziękuję za odpowiedź :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 sty 2017, 10:12 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 229
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
kolego nie liście a co najwyżej lifcie lub face-liftingu
mocowania będa te same rożnica będzie tylko w wyglądzie halogenów. reszta bez zmian.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 sty 2017, 16:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 1435
Lokalizacja: Jaworzno
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Wszystkie ramki/kratki inne. Jak kupisz kompletny to będzie pasować. Kształt grilla się nie zmienił.

Nie wiem jak z nadkolami. W przedlifcie były różne dla wersji sport/dynamic i normalnego.

_________________
GHObrazek
BJObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sty 2017, 09:16 
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 163
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Panowie, czy u was w dieslach na biegu jalowym też drga zderzak? Czy to wina urwanych slizgow/zaczepow?

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sty 2017, 10:30 
Amator
Offline
Od: 01.05.2014
Posty: 65
Lokalizacja: chelm-lubelski
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
paku88 u mnie nawet w te duze mrozy co teraz byly nic nie drgalo,musisz sprawdzic mocowania zaczepy.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 9 sty 2017, 10:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2261
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
paku88 napisał(a):
czy u was w dieslach na biegu jalowym też drga zderzak?


W ktorym miejscu masz te drgania to sprawdze u siebie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sty 2017, 10:41 
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 163
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
W dolnej części, przy rogach zderzaka :)

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 9 sty 2017, 10:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2261
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
a to chyba czasami na dole i u mnie wibruje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sty 2017, 12:54 
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 163
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Ok, dzięki :)

cueto napisał(a):
paku88 u mnie nawet w te duze mrozy co teraz byly nic nie drgalo,musisz sprawdzic mocowania zaczepy.


Kurcze to już sam nie wiem. Pewnie ślizgi/zaczepy są pourywane, bo wiem że Mazda miała przygodę z prawej strony :)
Jak się ociepli to sprawdzę co w trawie piszczy. Później nagram filmik z "drganiami" ;)

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.