Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 17:15

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 21 sie 2013, 18:31 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Panowie, chciałem sobie wymienić subwoofer w maździe, tylko nigdzie nie mogę znaleźć rozpiski połączeń we wzmaku. W Hatchbackach wzmacniacz od suba jest razem z głośnikiem w kole zapasowym... w sedanie niestety jest sam głośnik. Czy ktoś może wie, czy wzmacniacz do suba jest oddzielnie, czy zintegrowany z tym pod fotelem pasażera? I dodatkowo jeszcze - czy z radia wychodzi sygnał na sub'a, czy jedyne miejsce to wysokie wyjście ze wzmacniacza?

pomocy :)

UP:

Mam schematy; w GH nie ma oddzielnego wzmaka na woofer :( W żadnej wersji :(

UP.2.

Zajęło mi to pół nocy, ale dogrzebałem i poskładałem z kilku źródeł szczegóły złącz we wzmacniaczu :)

PS. z dziwnych spraw: 1. wzmacniacz jest podłączony z mikrofonem (moduł handsfree ma połączenie oddzielne). 2. wzmacniacz dostaje sygnał prędkości pojazdu :) Ale po co oba - nie mogę dojść...

Dla potomnych:
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 sie 2013, 06:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Bardzo dobra robota.

Standardowo w radiach sygnał prędkości używany jest do automatycznego sterowania głośnością. Jedziesz szybko to radio gra głośniej, bo w aucie jest wyższy poziom szumów. Jedziesz wolniej, jest ciszej i radio się scisza. Intensywność podgłaśniania jest ustawiana w menu radia.
Myślę że taki sam cel może mieć sygnał we wzmacniaczu. Chociaż z radia dostaje już mocniejszy sygnał to mimo wszystko sam sobie jeszcze podbija wzmocnienie.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 sie 2013, 12:10 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Tak też pomyślałem... znaczy jak wymienię wzmacniacz, to bez tego tragedii nie będzie.

Zastanawiam się jeszcze nad przednim głośnikiem centralnym. W życiu nie słyszałem, żeby jakoś wyraźnie grał... nie podejrzewam też, że wzmacniacz ma jakiś procesor dźwięku - po co on jest?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 sie 2013, 21:03 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Piekło zamarzło i dostałem dziś dokumentację do systemu audio od Bose :) Załączam update schematu połączeń wzmacniacza Bose (teraz już na 100% pewne). Dotyczy Mazd GH, ale do 2010r (czyli przed liftem).

Na schematach elektrycznych z 2010 zaszły jakieś zmiany, na przykład wyjścia na przednie głośniki są zamienione (FL <-> FR). Reszty nie sprawdzałem.

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 sie 2013, 06:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Super!
Skąd dorwałeś te schematy? Masz też wersję do polifta (po 2010 r)?
Masz może jeszcze jakieś schematy (audio lub ogólnie elektryka)?

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 sie 2013, 15:01 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Schematy do przed lifta można spokojnie wygooglać (postaram się przypomnieć i wrzucić link). Schematy do polifta kupiłem na ebay'u, razem z Workshop Manualem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 14:43 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Panowie, mam pytanie. Wzmacniacz BOSE dostaje liniowy sygnał z HU, ale niestety nie jest to zwykły sygnał RCA, tylko zbalansowany :\ Czy ktoś może wie, czy wzmak Alpine PDX-V9 ma zbalansowane wejścia? A może ktoś widział jak zrobić, albo gdzie kupić gotowy konwerter balanced->unbalanced?

Pomocy :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 3 wrz 2013, 14:45 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Zadzwoń do pana Józefa i on powinien ci wytłumaczyć co z tym fantem zrobić 501 435 530

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 wrz 2013, 21:18 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Tak zrobiłem, dzięki za cynk. Bardzo miły gość :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 wrz 2013, 19:10 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Jakby ktoś się kiedyś zastanawiał jaki sygnał idzie z jednostki centralnej do wzmacniacza BOSE to potwierdzam, że jest to sygnał zbalansowany (w zasadzie quazi-zbalansowany), na + oraz - idą sygnały odwrócone w fazie. Przy sinusoidzie 1kHz, 0dB i HU rozkręconym na maksa, przedstawia się tak:

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 7 wrz 2013, 05:58 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
czyli zostają tylko wzmacniacze które radzą sobie z sygnałem zbalansowanym (np Xtant 603x,) czy są jakieś "myki"?

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 wrz 2013, 22:33 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Myków jest kilka, do wyboru:
* szukasz konwertera - w Polsce prawie niemożliwe, można też pogrzebać na audiofilskich forach i zrobić samemu. Nie czytałem jakie to daje efekty, mało kto stosuje, a producenci się z tego wycofują... nawet jeżeli gdzieś na forach piszą, że można kupić, to już dawno nie...
* instalujesz procesor dźwięku, który umie sygnał zbalansowany (tak naprawdę to jest quasi zbalansowany),
* olewasz jedną żyłę (-) i bierzesz tylko sygnał z (+) - to chyba najgorszy z możliwych sposobów, bo nie dość, że tracisz na amplitudzie, to jeszcze jeżeli podłączysz ring cincha do masy (w sumie w ogóle nie wiem czy tak się da), to zaczyna się jazda z pętlami masy i subwoofery zaczynają wygrywać obroty silnika :) Na amerykańskim forum ktoś podłączył tylko bolec w cinchu, ale nie skończyło się to dobrze (żeby w ogóle grało, jechał na HU na maxa, basu w ogóle nie miał, po prostu sygnał był za słaby),
* szukasz wzmacniacza, który podobno obsługuje sygnał quasi zbalansowany (a tylko niektórzy producenci się tym chwalą). Ponadto nie wiadomo jak go obsługują, a bez schematu się nie dowiesz :( Generalnie jeżeli wzmacniacz nie ma "zmasowanych" ringów od cinche'y (czyli multimetr pokazuje kilka megaomów między ringami) - jest szansa, że wzmacniacz umie sobie poradzić z takim sygnałem. Tylko pytanie jak. Słyszałem, że niektóre po prostu olewały jedną sinusoidę :( Ważne, żeby to sobie sprawdzić. Jeżeli jest masa na ringach - sygnału nie wolno tak po prostu tam podłączyć, bo szlag trafia końcówkę mocy w HU (niektóre wytrzymują ponad tydzień ;)).
* zmieniasz HU...

Ja wybrałem opcję ze wzmacniaczem, który twierdzi we wszystkich miejscach, że wspiera sygnał zbalansowany (differential balanced input) - JL HD900/5. Zobaczymy jak będzie. Miałem podłączonego Alpine PDX-V9 przez moment (pod stare głośniki BOSE), ale jakoś mi się nie podobało... a na dodatek pojawiło się ciche burczenie i słychać było laser od CD w głośnikach. Kable były w miarę dobre... ale źle polutowane do tego sygnału (trzecia linia w kablu (tzw. shield) przylutowany był do minusa) - może to było przyczyną takiego stanu rzeczy. Ale ALPINE nie ma napisane, że wspiera balanced, czytałem też oficjalne odpowiedzi od Alpine.UK, w których napisali, że NIE...

W naszych BOSE, z HU do wzmacniacza każdy kanał ma 2 przewody (+/-), a do tego biegną tam tzw. shield wire's (czyli jeszcze jeden kabel, który podłączony jest do masy od strony HU i luźny przy wzmacniaczu - ponoć jego zadaniem jest zbieranie i "masowanie" zakłóceń. Wiem, że jest podłączony do punktu masy za HU i pojawia się we wtyczce przy drzwiach. Planuję podłączyć do niego trzecią żyłę kabli RCA - tylko nie wiem w którym miejscu instalacji "ginie" i czy uda mi się go odgrzebać...

PS1. Standardowe popularne kable RCA do takiego systemu też się nie nadają! Większość gotowych (2/4 kanałowych) ma wspólną masę, a to szybki sposób na wymianę HU na nowy... trzeba uważać.

PS2. Piszę quasi zbalansowany - bo pełny zbalansowany sygnał ma 3 kable: + i - - z sygnałem z odwróconą fazą oraz trzeci, będący punktem odniesienia (i nie masą). Podobno są takie wzmaki - mają wtedy po dwa cinche na kanał (Xant widzę nie ma, więc to pewnie też quasi). Liczę, że ten JL nie będzie olewał minusa i ma w środku wzmacniacz skonstruowany w taki sposób, żeby brać sygnał z różnicy w sinusoidach (a po cenach i wyglądzie, Xant pewnie tak ma ;)).


Ostatnio edytowano So, 7 wrz 2013, 22:35 przez Kaczor, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 sty 2014, 15:20 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Uff skończyłem czytać :) sie spociłem... trudnych sformułowań używasz ale do rozgryzienia :)
Kaczor, widzę byłeś mega zmobilizowany. Szacun za wytrwałość. Ty już modyfikacje wykonałeś ale tak dla uzupełnienia:
Miałem kiedyś w domu końcówkę mocy na symetrycznym wejściu, ja po prostu kupiłem odpowiedni przedwzmak ale pamiętam, że dość łatwo na necie można było znaleźć adaptery-elektroda.pl choć najtańsze nie były.
Sposób z "olewaniem jednego - " jak piszesz jest do dupy. Nawet więcej, nie powinno się go stosować. Najlepiej radio wymienić bo wzmacniacze obsługujące sygnał zbalansowany są z reguły z tej wyższej-droższej półki. "Shield" to nic innego jak ekranowanie mające za zadanie "uchronić" sygnał przed zakłóceniami. Można go podłączyć tylko z jednej strony, z obu lub puścić nim jakiś sygnał.
BTW: Skąd wziąłeś taki oscyloskop? <oczy>

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 sty 2014, 20:25 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
czacha83 napisał(a):
że dość łatwo na necie można było znaleźć adaptery-elektroda.pl choć najtańsze nie były

Aż tak łatwo z tym nie ma, bo szukałem, żeby mi zbalansowane na liniowe przerabiało, a jeśli już się trafi to zazwyczaj samoróbka i nie wiadomo co będzie z jakością sygnału :(
czacha83 napisał(a):
wzmacniacze obsługujące sygnał zbalansowany są z reguły z tej wyższej-droższej półki

Niestety tak :(
czacha83 napisał(a):
"Shield" to nic innego jak ekranowanie mające za zadanie "uchronić" sygnał przed zakłóceniami. Można go podłączyć tylko z jednej strony, z obu lub puścić nim jakiś sygnał.

Dokładnie tak jak piszesz. I mogę potwierdzić, że działa, bo żadnych problemów z grającym alternatorem w głośnikach nie miałem, a specjalnie się nie zastanawiałem którędy puszczać kable sygnałowe...
czacha83 napisał(a):
BTW: Skąd wziąłeś taki oscyloskop?

W sklepie internetowym kupiłem :) Chociaż żałuję, że przyoszczędziłem i kupiłem tylko jednokanałowy, trzeba było dołożyć do 4ro kanałówki!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 sty 2014, 23:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.01.2014
Posty: 4
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Cześć!

Sam też zgłębiałem temat sygnału z radia Bose, co prawda generacji GG, ale w zasadzie sprowadza to się do jednego. Kaczor, dobrze piszesz, ale mam dwie uwagi.

Po pierwsze, można wyprowadzić z radia sygnał liniowy na chinch prosto z płytki jeszcze przed ich zsymetryzowaniu. Koszt ok 150zł. Omijamy kolejny układ, więc efekt może być dobry. To taka dodatkowa opcja.

Po drugie, przewód którym przesyła się sygnał zbalansowany w profesjonalnym audio, albo w lepszej domówce to XLR, a w nim są tylko +/- oraz masa, czyli masa jest punktem odniesienia dla tego sygnału. Czemu piszesz, ze tu nie jest? Czy na tym oscyloskopie ta zielona pozioma linia to masa?

PS.: zrobiłem poczwórny desymetryzator, ale jeszcze nie miałem zapału go podłączyć i przetestować.
PS2: chyba wszystkie wzmacniacze jakie miałem w rękach miały masę na... masie :)
PS3: można trafi tanie wzmacniacze Kenwooda, które mają wejście zbalansowane np KAC-827, KAC-927, KAC-PS200T, KAC-PS300T. Chociaż najlepiej pewnie by się sprawował Soundstrem 604 ze swoimi 4 wejściami zbalansowanymi i pewnie tak się skończy u mnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2014, 00:23 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Xionc napisał(a):
Po pierwsze, można wyprowadzić z radia sygnał liniowy na chinch prosto z płytki jeszcze przed ich zsymetryzowaniu. Koszt ok 150zł. Omijamy kolejny układ, więc efekt może być dobry. To taka dodatkowa opcja.

Owszem, tylko narażamy się na ryzyko pętli masy i zaczynamy się bawić w odpowiednie układanie kabli, żeby nie słychać było zakłóceń. Ja myślę, że lepiej dołożyć do wzmacniacza... jest pewność, że nie będziemy słyszeć alternatora w subwooferze.
Xionc napisał(a):
Po drugie, przewód którym przesyła się sygnał zbalansowany w profesjonalnym audio, albo w lepszej domówce to XLR, a w nim są tylko +/- oraz masa, czyli masa jest punktem odniesienia dla tego sygnału. Czemu piszesz, ze tu nie jest?

Wtyk XLR faktycznie służy do przesyłania sygnału w pełni zbalansowanego w profesjonalnym audio. Dlatego pisałem o sygnale semi-zbalansowanym, bo w BOSE lecą dwie sinusoidy odwrócone w fazie (tak jak w zbalansowanym), ale nie ma trzeciej nitki, będącej punktem odniesienia. Zamiast tego jest dodatkowa żyła (3cia w kablu) podłączona do MASY od strony źródła (czyli jednostki centralnej) i "wolna" z drugiej strony. W BOSE są dwie takie żyły (nazwane "shield"): jedna na oba kanały z przodu i druga na tył (jak się odizoluje oryginalną instalację na kilka centymetrów to łatwo ją znaleźć:

Obrazek

Więc nie mamy tu sygnału w pełni zbalansowanego.
Xionc napisał(a):
Czy na tym oscyloskopie ta zielona pozioma linia to masa?

Ta zielona linia to poziom triggera oscyloskopu, ustawionego na 1V. Poziom zero jest na środku. Dwie przerywane, szare linie (V1 i V2) ustawiłem, żeby zmierzyć amplitudę (dV na dole = 5.28V), przy czym dolna linia (V2) ma -2.64V. Górna zatem ma tyle samo - sinusoida jest symetryczna względem osi poziomej.
Xionc napisał(a):
zrobiłem poczwórny desymetryzator, ale jeszcze nie miałem zapału go podłączyć i przetestować.

Dlaczego poczwórny? Powiedz coś więcej...
Xionc napisał(a):
chyba wszystkie wzmacniacze jakie miałem w rękach miały masę na... masie

Ja miałem w ręku kilka, które nie miały... ale szukałem 5cio kanałówek. Z czystym sumieniem mogę polecić ALPINE PDX-V9, nie ma masy na masach ;) Ale producent nie chwali się, czy obsługuje sygnał zbalansowany, czy też nie. Grał całkiem dobrze, ale nie mam pojęcia czy olewa jedną sinusoidę, czy obsługuje obie... Jedyny 5cio kanałowy, w którym było wyraźnie napisane, że obsługuje to JL HD900, więc go wziąłem.
Xionc napisał(a):
Chociaż najlepiej pewnie by się sprawował Soundstrem 604 ze swoimi 4 wejściami zbalansowanymi i pewnie tak się skończy u mnie.

Wygląda fajnie :) :) :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2014, 10:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.01.2014
Posty: 4
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Kaczor napisał(a):
Xionc napisał(a):
Po pierwsze, można wyprowadzić z radia sygnał liniowy na chinch prosto z płytki jeszcze przed ich zsymetryzowaniu. Koszt ok 150zł. Omijamy kolejny układ, więc efekt może być dobry. To taka dodatkowa opcja.

Owszem, tylko narażamy się na ryzyko pętli masy i zaczynamy się bawić w odpowiednie układanie kabli, żeby nie słychać było zakłóceń. Ja myślę, że lepiej dołożyć do wzmacniacza... jest pewność, że nie będziemy słyszeć alternatora w subwooferze.

Nie no, bez przesady, 99% radioodtwarzaczy jest tak podłączonych i jeśli masy są w porządku nie ma z tym najmniejszego problemu. Do tego nie trzeba szukać wymyślnego wzmacniacza, a to duży plus.
Kaczor napisał(a):
Xionc napisał(a):
Po drugie, przewód którym przesyła się sygnał zbalansowany w profesjonalnym audio, albo w lepszej domówce to XLR, a w nim są tylko +/- oraz masa, czyli masa jest punktem odniesienia dla tego sygnału. Czemu piszesz, ze tu nie jest?

Wtyk XLR faktycznie służy do przesyłania sygnału w pełni zbalansowanego w profesjonalnym audio. Dlatego pisałem o sygnale semi-zbalansowanym, bo w BOSE lecą dwie sinusoidy odwrócone w fazie (tak jak w zbalansowanym), ale nie ma trzeciej nitki, będącej punktem odniesienia. Zamiast tego jest dodatkowa żyła (3cia w kablu) podłączona do MASY od strony źródła (czyli jednostki centralnej) i "wolna" z drugiej strony. W BOSE są dwie takie żyły (nazwane "shield"): jedna na oba kanały z przodu i druga na tył (jak się odizoluje oryginalną instalację na kilka centymetrów to łatwo ją znaleźć:

(...)

Więc nie mamy tu sygnału w pełni zbalansowanego.

No ale kto powiedział, że masa nie jest punktem odniesienia? Moim zdaniem jest. Jak masz oscyloskop z pamięcią to możesz to sprawdzić nakładając sygnały "masa/+" i "masa/-". Na potwierdzenie tej tezy mam jeszcze taki argument, ze w GG subwoofer ma swój wzmacniacz do którego doprowadzone są tylko 4 przewody: 12V+, masa, sygnał +, sygnał -. W ogóle jaki byłby sens przesyłania takiego quasi zbalansowanego sygnału?

A to, ze ten shield jest odłączony to nic dziwnego, tak się robi żeby uniknąć pętli masy właśnie a zachować ekranowanie.

Kaczor napisał(a):
Xionc napisał(a):
Czy na tym oscyloskopie ta zielona pozioma linia to masa?

Ta zielona linia to poziom triggera oscyloskopu, ustawionego na 1V. Poziom zero jest na środku. Dwie przerywane, szare linie (V1 i V2) ustawiłem, żeby zmierzyć amplitudę (dV na dole = 5.28V), przy czym dolna linia (V2) ma -2.64V. Górna zatem ma tyle samo - sinusoida jest symetryczna względem osi poziomej.
Jak masz czas to zmierz tak jak pisałem wyżej, sam jestem ciekawy
Kaczor napisał(a):
Xionc napisał(a):
zrobiłem poczwórny desymetryzator, ale jeszcze nie miałem zapału go podłączyć i przetestować.

Dlaczego poczwórny? Powiedz coś więcej...

2 specjalizowane zasilane symetryczne podwójne układy OPA (nie pamiętam symbolu), zasilane symetryczne +/- 9V z przetwornicy DC-DC. No cztery, bo mamy 4 kanały przecież :)


Ostatnio edytowano Pt, 24 sty 2014, 11:04 przez Kaczor, łącznie edytowano 2 razy
Nie cytujemy fotek :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2014, 11:04 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Xionc napisał(a):
Nie no, bez przesady, 99% radioodtwarzaczy jest tak podłączonych i jeśli masy są w porządku nie ma z tym najmniejszego problemu. Do tego nie trzeba szukać wymyślnego wzmacniacza, a to duży plus.

Nie mówię, że nie i faktycznie większość sprzętu tak gra. Chodziło mi o to, że jak się już ma taki sygnał, to można nie ryzykować (a jednak jakieś niezerowe ryzyko jest :) ).
Xionc napisał(a):
No ale kto powiedział, że masa nie jest punktem odniesienia?

Ja nie mówiłem, że nie jest - mi także się wydaje, że jest. W XLR musi być przesłana dodatkowo, bo układy nie mają wspólnego odniesienia, jakim jest masa w samochodzie. Wychodzi na to, że w BOSE jest sygnał w pełni zbalansowany, tyle, że masa jest na karoserii, a nie w przewodach :)
Xionc napisał(a):
Jak masz czas to zmierz tak jak pisałem wyżej, sam jestem ciekawy

No i tu jest problem, bo przyoszczędziłem i kupiłem oscyloskop 1kanałowy (a mogłem dołożyć i wziąć 4ro), dlatego moja teza o sinusoidach odwróconych w fazie jest de facto przypuszczeniem (na obu kablach, czyli +/masa oraz -/masa) są sinusoidy, jako, że nie widzę sensu, żeby były takie same, wnioskuję, że są odwrócone w fazie :) A niestety nie mam opcji nakładania sygnału :( Nie w oscyloskopie za 360zł :)
Xionc napisał(a):
No cztery, bo mamy 4 kanały przecież :)

To było głupie pytanie, w ogóle mi za nie wstyd teraz :D
Xionc napisał(a):
2 specjalizowane zasilane symetryczne podwójne układy OPA (nie pamiętam symbolu), zasilane symetryczne +/- 9V z przetwornicy DC-DC

Czekam na wyniki odsłuchu! Jestem mega ciekawy, bo jeśli działa i odsłuchy powiedzą, że gra jak trzeba, to myślę, że fajnie byłoby jakbyś się podzielił schematem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pt, 24 sty 2014, 11:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Ostrzegam was! Zacznijcie gadać po ludzku ja nic nie rozumiem. A skoro nie rozumiem, to pewnie mnie obgadujcie ;)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2014, 11:19 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Spokojnie szczypik. To nie o Tobie, poza tym ta treść nigdy nie będzie Ci potrzebna. ;-)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2014, 14:28 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
szczypik napisał(a):
A skoro nie rozumiem, to pewnie mnie obgadujcie ;)

Bałem się, że się zorientujesz :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2014, 19:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.01.2014
Posty: 4
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Kaczor, ale i tak mozesz zmierzyć - masę, + masę i porównać w photoshopie :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sty 2014, 00:06 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Ale to mi nic nie da :( bede tylko wiedzial, ze czestotliwosc i amplituda jest taka sama, przesuniecia w fazie nie wykryje, bo i tak wykres stabilizuje sie od ustawionwgo wyzwalacza, zboczem narastajacym, wiec oba wykresy beda identyczne :(

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sty 2014, 00:09 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Kaczor ma rację. Nie da się porównać faz jednokanałowcem.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sty 2014, 00:27 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Trzeba by językiem :) Jak nie będzie drżał, znaczy odwrócone w fazie :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sty 2014, 01:42 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Dobre :) :-D

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 kwi 2014, 08:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.01.2014
Posty: 4
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Ok, przeprowadziłem taką operację na BOSE w 6 z 2003r. Znalazłem wzmacniacz 4 kanałowy z wejściem zbalansowanym (XETEC Gravity) i wszystko pięknie działa. Problem był z opisem kabelków, bo ten co chodzi po necie jest niekompatybilny z rzeczywistością, trzeba patrzeć na miejsce kabla w kostce a nie kolor. Tak czy siak, napiszę dla potomności, że działa wyśmienicie, trzeba tylko znaleźć odpowiedni wzmacniacz. Wtedy gorący + na sygnał chinch a gorący - na obudowę. Tylko uwaga, ta obudowa nie może się zetknąć masą auta ani wzmacniacza!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 kwi 2014, 09:14 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
No to brawo, wszystko się zgadza :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 sty 2015, 18:22 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 153
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Witam kolegów. Nie znam się za bardzo na nagłośnieniu Bose, dlatego mam kilka pytań po tym, jak kilka dni temu słuchanie muzyki kilkakrotnie przerwało mi pojedyńcze dudnienie w głośnikach, a teraz pomimo wyłączonego radia w głośnikach słychać strzelanie, jakby ktoś strzelał z karabinu - zdarzało sie to również przy wyłączonym zapłonie, co zmusiło mnie do wyciągnięcia bezpiecznika. A teraz pytania:
1/ czy to padł mi wzmacniacz, a jeżeli nie wiadomo co, jak to moge przy pomocy miernika zdiagnozować?
2/ czy jest to ustarka, którą można naprawić, jeżeli tak to czy zna ktoś jakieś namiary na szpeca? Na rosyjskich forach znalazłem informację, że naprawiają tego rodzaju usterki, może ktoś w Polsce też sie tym zajmuje.
3/ czy mogę jakoś tymczasowo podłączyć radio z głośnikami z pominięciem wzmacniacza - zrobić przejściówkę i połączyć przewody z kostki w której są wyjścia na głośniki z kostką w której są wejścia?
4/ jaki można zastasować zamiennik i czy będę cieszył się wszystkimi opcjami np. połączeniem bluetooth z telefonem?

Pozdrawiam i proszę o informacje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 sty 2015, 08:57 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 22.12.2014
Posty: 658
Rok produkcji: 2006
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
ad.1
Padł wzmacniacz, jest to pewne przy objawach jakie podajesz.

ad.2
Tak da się to naprawić, znak takiego jednego :wink:

ad.3
Owszem można zrobić obejście wzmacniacza tak aby grały głośniki w drzwiach (bez suba) ale jest z tym trochę zachodu bo trzeba mostkować odpowiednie piny w kostce wzmacniacza. Efekt będzie mizerny bo będzie to naprawdę cichutko grało. Moim zdaniem szkoda zachodu skoro można naprawić wzmacniacz.

ad.4
Teoretycznie każdy wzmacniacz można podłączyć, ale idealny byłby taki z wejściem zbalansowanym a tutaj już zaczynają się schody bo nie są to najtańsze i dostępne wzmacniacze. Do tego wszystkiego dochodzi przeróbka instalacji wraz z ciągnięciem nowego zasilania. Nie ma się co czarować wzmacniacz bose nie jest tytanem mocy i oryginalne przewody zasilające wystarczają tylko dla tego wzmacniacza. Chcąc zastosować "cywilny" wzmacniacz trzeba pociągnąć porządne zasilanie od akumulatora. Tak więc wymiana wzmacniacza na inny, ma sens w przypadku kiedy mamy większe oczekiwania co do dźwięku i system bose był nie wystarczający. W przeciwnym przypadku trzeba wymienić wzmacniacz lub go naprawić, patrz punkt 2.

_________________
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, ZMIENIAREK, WYŚWIETLACZY (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9
Wyprowadzanie wyjść RCA
Płyta startowa nawigacji GH, Soft nawigacji gg/gy
Żarówki klimatronika
503304123


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.